• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa tramwaju na Morenę prawie na półmetku. Będzie odnoga na ul. Bulońskiej

Maciej Naskręt
26 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Postępy na budowie tramwaju z Siedlec do przystanku PKM Brętowo


Sprawdziliśmy postęp prac na budowie 3,5-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę. Inwestycja jest prawie na półmetku. Władze Gdańska wysupłały z budżetu ok. 4,5 mln zł, których brakowało do rozstrzygnięcia przetargu na budowę ok. 700-metrowej linii w ciągu ul. Bulońskiej. Prace na tym odcinku wykona konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-kar-son.



Planowane linie tramwajowe i przystanki na Morenie i Siedlcach. Planowane linie tramwajowe i przystanki na Morenie i Siedlcach.
W czwartek przeszliśmy ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska i częścią ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska - fragmentem od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do budowanego przystanku PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska, by sprawdzić postęp prac na placu budowy linii, która umożliwi zjazd tramwajem z górnego tarasu do centrum Gdańska.

Przedsięwzięcie, którego inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, pochłonie 116 mln zł. Wykonawcą jest firma MTM z Gdyni. Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.

Front robót aktualnie widać praktycznie na całej budowanej trasie tramwajowej. Od naszej ostatniej wizyty - w lipcu - na budowie wiele się zmieniło. Wtedy harmonogram robót był zrealizowany w 33 proc. Ile do tej pory udało się wykonać? - Obecnie zaawansowanie robót na całym naszym placu budowy wynosi nieco ponad 45 proc. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Film archiwalny. Budowa linii na Morenę po osiągnięciu 33 proc. zaawansowania robót.

Wszystkie elementy składowe torowiska można już teraz zobaczyć w rejonie pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska, ul. Schuberta zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Piecewskiej zobacz na mapie Gdańska. Jednak wymagają one jeszcze tzw. wyrównania przebiegu i płaszczyzny. W tym celu na plac budowy została sprowadzona niewielka podbijarka torowa, która pracuje właśnie na torowisku przy ul. Schuberta.

Naprzód idą także roboty związane z pracami drogowymi. Największy front prac znajduje się na odcinku ul. Rakoczego od budowanej estakady tramwajowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. Jeszcze w czwartek wylewano tam warstwę wiążącą nawierzchni, by zdążyć przed zmianami w ruchu zaplanowanymi na sobotę.

Film archiwalny. Tak wyglądała wiosna na placu budowy 3,5-kilometrowej linii z pętli na Siedlcach do przystanku PKM Brętowo.

Zmiany polegać będą na całkowitym zamknięciu pasa środkowego (pasa rozdziału) ul. Rakoczego od ul. Jaśkowej Doliny do ul. Bulońskiej oraz skorygowaniu tymczasowego ronda "Bulońska". Ruch ulicą Rakoczego w kierunku ulicy Kartuskiej poprowadzony zostanie nową, przebudowaną jezdnią po dwóch pasach ruchu.

Na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i ul. Jaśkowa Dolina zmienione zostaną relacje lewoskrętu. I tak aby skręcić w ul. Rakoczego należy zawrócić na wysokości ul. Warneńskiej, w przypadku skrętu w ul. Jaśkowa Dolina należy zawrócić na wysokości ul. Belgradzkiej.

Czy będziesz korzystał z nowej linii tramwajowej na Morenę?

Autobusy komunikacji miejskiej będą zawracały w rejonie wjazdu do Lidla. W przypadku ronda Bulońska skorygowany zostanie kształt w rejonie ul. Marusarzówny. Przystanek Warneńska zostanie zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ul. Warneńską. Planowany koniec prac i utrudnień w tym rejonie to 15 listopada.

Co dzieje się obecnie na estakadzie? Trwa tam zbrojenie dalszej części płyty, po której w przyszłości pojadą tramwaje. Tego typu prace toczą się praktycznie na ostatnich 200 metrach przed przystankiem PKM Brętowo. Z kolei na gotowej konstrukcji estakady trwa układanie izolacji z żywicy i papy.

Ruszyło także betonowanie rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Te mają umożliwić po otwarciu linii skręt tramwajom w kierunku ul. Bulońskiej. Torowcy montują tam także urządzenia, które zautomatyzują przekładanie zwrotnicy.

Co najbardziej powinno cieszyć to fakt, że zakończyły się podstawowe prace ziemne. Teraz jedynie pozostaje wykonanie sieci sygnalizacji świetlnych. Obecnie trwają przygotowania do przełączenia sygnalizacji na nową na skrzyżowaniu ulic: Jaśkowa Dolina i Rakoczego, a także ul. Warneńska i ul. Rakoczego

Rozstrzygnięcie przetargu na budowę linii w ciągu ul. Bulońskiej

Władze spółki GIK wyłoniły najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę ok. 700-metrowej linii tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej - odnogi od powstającej trasy z Siedlec na Morenę.

Zwycięską ofertę złożyło konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-kar-sson, które zaoferowało wykonanie inwestycji za kwotę 22 989 618,74 zł brutto. Co ważne inwestor na wykonanie zadania przeznaczył 18 347 020,94 zł brutto. To oznacza, że miasto musiało w budżecie wysupłać ponad 4,5 mln zł.

W przetargu w 100 proc. decydowała cena. Od czwartku oferenci mają 10 dni na odwołania, a po upływie tego terminu przetarg zostanie wysłany do kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.

- Umowę chcemy podpisać do końca października, a to oznaczałoby, że budowa linii tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej zakończyłaby się do 30 września, czyli równolegle z pracami na linii z Siedlec do przystanku PKM Brętowo - tłumaczy Magdalena Skorupka Kaczmarek.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktur kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami, pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Plan budowy linii z Siedlec na Morenę

Planowany przystanek Warneńska. Zatrzymają się przy nim tramwaje oraz autobusy. Planowany przystanek Warneńska. Zatrzymają się przy nim tramwaje oraz autobusy.
Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.

Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.

Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.

Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • oby jak najpóźniej... bo polikwidują wszystko poza tym bimnbajem i zamiast 10 min autobusem bez przesiadek (17)

    będzie się jechało 30 z dwiema trzema... jaka Chełmie, stogach itp.

    • 87 70

    • ale za to jaka nowosc w gdansku przystanek autobusowo tramwajowy.... WOOOWWWWW

      to niewazne ze w innych miastach dziala to od lat.. tu sukces pajacow z wlasnie skad? w UM... i premia bedzie bo innowacja :D a ze 3 przesiadki - co to kogo obchodzi

      • 0 1

    • (5)

      Z ulicy Warnenskiej do dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz mam autobusem gdzieś koło 12 minut, autobusy jeżdżą stosunkowo często. Jak będzie to wyglądać po uruchomieniu tramwaju? Zlikwidują część połączeń i trzeba będzie jechać z przesiadkami - dłużej?

      • 12 3

      • (4)

        O czym wy tu wszyscy piep rzycie ? Po 1-sze jakie przesiadki ? Tramwaj będzie jechał bezpośrednio do centrum. Po 2-gie: będzie przedłużany dalej do pętli na Warszawskiej, tym samym będzie już niezły szkielet komunikacyjny.

        • 6 3

        • (1)

          Tramwaj będzie dojeżdżał do pętli Siedlce. Nie ma możliwości, by mógł zawracać w Centrum - w tym celu należałoby przebudować układ torów na skrzyżowaniu ul. Trzeciego Maja i Nowe Ogrody.

          • 0 1

          • Nawety po przebudowie pęli siedlce nie będzi emożliwości zawrócenia z Moreny na morene...

            Tramwaje bd mogło zawrócić tylko takjak teraz w strone centrum...

            Najpewniej (na to wyglada jak inwestuje miasto) zostanie stworzona nowe linia tram z Moreny na Przeróbke gdzie tram bd zawracały!!! Troche myślenia ludzie...
            Albo będzie "powrót" 13-tki, albo zmienią trase 10, z którą ZTM tak bardzo się męczy o czym była już kilka razy mowa...

            • 0 0

        • (1)

          Zarąbisty, chcę z ulicy Warneńskiej dojechać do Gdyni, zamiast zjechac autobusem do dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz i tam się przesiąść zlikwidują mi najprawdopodobniej część połączeń autobusowych i być może będę nawet musiał jechać do Gdańska Głównego skąd dopiero do Gdyni., lub tramwaj -> PKM ->SKM, to nie jest na plus.

          • 2 4

          • lub tramwaj -> PKM -> Gdynia (przez lotnisko)

            Moze sie okazac szybsze. Zajmie ok 40-50 minut. Przez Wrzeszcz czas zblizony.

            • 2 0

    • (3)

      Kłamiesz, budyniowy klakierze. Z Chełmu jeździ się teraz godzinę z sześcioma przesiadkami.

      • 18 18

      • (1)

        Najprościej przez Wejherowo Nanice i Łódź Fabryczną, w jeden dzień dojedziesz.

        • 16 1

        • To najprostsze połączenie, inaczej już się nie da.

          • 6 0

      • Łżesz! Jak wsiadam w mojego matiza to dojeżdżam bez przesiadek. Włączam kasetę z ulubionymi melodiami Krzysia Krawczyka i jestem panem dróg

        • 51 2

    • (3)

      na Chełmie nie jest tak źle, poza tym,że jak tramwaj stanie bez prądu to nawet na piechote nie ma jak się dostać na Chełm

      • 26 6

      • (2)

        A co, drogi i chodniki pozrywali i tylko tory tramwajowe się ostały?

        • 7 7

        • A którędy pójdziesz, żeby bezpiecznie dojść? (1)

          • 7 4

          • jak to którędy

            biegańskiego albo cienistą sam czasami sobie tak chodze lub biegam

            • 7 3

    • smędzisz

      smędzisz

      • 5 4

    • Przesiadki to pół biedy, najgorszy jest tłok. Za mało składów jeździ.

      Jak tramwaje jeździły tylko do Chełmu to było komfortowo, a teraz się dosiadamy do już wypełnionych składów. W godzinach szczytu jest niefajnie.

      • 22 4

  • SKRZYŻOWANIE PRZY PRZYCHODNI

    Czy ktoś wie jak będzie wyglądało skrzyżowanie przy przychodni? Patrząc na układane krawężniki można przypuszczać, że dla jadących z Rakoczego nie będzie skrętu w lewo Jaśkową Dolinę, tylko zawrotka przy Lidlu. Większość kierowców w tym miejscu skręcała do Wrzeszcza i praktycznie wykorzystywano do tego dwa pasy, a tylko pojedyncze samochody śmigały prosto na Gdańsk.Teraz wygląda na to, że ważniejszy jest dojazd do Lidla i w stronę Wrzeszcza będzie można skręcić tylko z jednego pasa. Już teraz w tym miejscu jest masakra, a większość kierowców skręca na zakazie i potem wciska się na siłę. A co będzie, jak wszyscy będą zawracać przy Lidlu? Czy ktoś z projektujących był na tym skrzyżowaniu (przy przychodni) między 7.00 a 9.00 rano i widział co tam się dzieje i uwzględnił to w projekcie, czy inne względy były ważniejsze.

    • 0 0

  • Policja w tym rejonie pomogłaby poskromić kierowców

    "w przypadku skrętu w ul. Jaśkowa Dolina należy zawrócić na wysokości ul. Belgradzkiej. Autobusy komunikacji miejskiej będą zawracały w rejonie wjazdu do Lidla "- kierowcy samochodów osobowych jeżdżą "jako autobusy" nieprzestrzegając zakazu skrętu w lewo. Tylko policja poskromi polskie szarżowanie.

    • 1 0

  • Co to za język????? (6)

    "wymagają one jeszcze tzw. wyrównania przebiegu i płaszczyzny." Prawidłowo to zdanie powinno brzmieć.....wymaga regulacji w planie i profilu

    • 15 5

    • Czepialski !!!!

      • 0 0

    • język to zaiste prosty i zrozumiały bardziej pp stokroć, niż ten twój techniczny bełkot... (2)

      • 11 4

      • No właśnie, (1)

        nie bądźmy drobiazgowi. Co innego : " ja tam bynajmniej lubię lody..." albo "poszłem do niej...".

        • 4 0

        • piardlem, zyglem i wszlem, bo chamstwa nie zniese

          • 5 2

    • wszystkie elementy wymaga? (1)

      nie, wymagają:-)

      • 5 2

      • Niewszystkie elementy....składowe,

        .....jest to też kuriozalne stwierdzenie w odniesieniu do nawierzchni kolejowej czy też tramwajowej, a jedynie tor / czyli szyny plus podkłady czy też rozjazdy na podrozjezdnicach / wymaga regulacji w planie i profilu.Więc ....wymaga.

        • 3 0

  • bzdura (4)

    Tramwaje budowane są w wyludniających się dzielnicach, w jakichś labiryntowych kombinacjach, a na rozbudowujących się osiedlach wąskie uliczki z karkołomnym włączaniem się do ruchu. Emerytom z Chełmu i Moreny te tramwaje tylko uprzykrzą życie, a młodzi osiedlający się na obrzeżach i tak będą jeździć samochodami.
    Ale tu chodzi tylko o chore ambicje kilku kolesi i gigantyczne przekręty.
    Jaki los czeka tramwaje widać na Stogach i Brzeźnie - upadły skansen. Kartuska - następna arteria z prężną linią tramwajową.
    Dobrze, że drugiego lotniska na Szadółkach nie chcą budować, chociaż kolej metropolitalna to kolejny przejaw megalomanii, braku wyobraźni i totalnej nieodpowiedzialności.

    • 2 8

    • Ulżyłeś sobie? (1)

      Morena to "wyludniająca się dzielnica".Chyba mieszkasz w Pcimiu Dolnym.Kaskiem to Ty nie jesteś,co najwyżej berecikiem.Moherowym.

      • 2 0

      • skoro mnie obrażasz, to daruj sobie duże litery w zaimkach

        teraz skacz sprawdzić co to jest bęcwale popaprany

        • 1 0

    • ??? tabletki odstawione? (1)

      • 3 0

      • tak, przeszedłem na skręty

        • 0 0

  • A spróbujcie narzekać! (16)

    W Gdansku co chwile się coś buduje, naprawia, przerabia. Jestem zachwycona postępem i tym jakie rozwiązania wprowadza miasto. W jakim mieście robi się tyle rzeczy na raz w jednej dzielnicy(morene).
    Cudownie się tu mieszka i na pewno nie będę głosować na kogoś innego.

    • 139 81

    • a co ma do tego osoba pana Adamowicza....? (4)

      za czasów gospodarki centralnie planowanej owszem, ALE teraz ?? Proszę pomyśleć trochę. Rynek reguluje popyt i podaż TYLKO a nie włodarze itp. indywidua.

      • 15 21

      • A to że to partyjny aparatczyk (1)

        dzięki któremu Gdańsk dostaje olbrzymie dotacje tak z Unii jak i z budżetu ,jakby
        w mieście rządził PIS z Jaworskim a w stolicy platforma to nic by się tu nie robiło żadnych inwestycji

        • 8 3

        • wiesz czym są te magiczne dotacje?

          może uważasz, że biorą się znikąd ... z magicznej unii lub czarodziejskiego budżetu?

          to jest nasza kasa, za dystrybucję, której państwo pobiera potężną prowizję !!!

          POBUDKA !!!

          • 1 2

      • Niewidzialna ręka rynku

        Oczywiście - jak się coś buduje - to nie zasługa Adamowicza tylko wolnego rynku. Ale jak się czegoś nie buduje - to już tylko i wyłącznie Adamowicz odpowiedzialny

        • 25 2

      • Tak, tak,

        rynek reguluje np. kto otrzyma dotacje unijne. Kiedys bajki były o 19:00 teraz widzę już od rana

        • 15 5

    • my jestesmy zachwycenie twoją głupotą blondi (1)

      pewnie była s zachwycona jak ci wytłumaczyli dlaczego światło gaśnie w lodówce:)

      • 3 19

      • Nie "my" Tylko "ty". Nie wciągaj mnie do swoich debilnych, smutnych wywodów. Nienawidzę takich ludzi jak ty. Jedyne co potrafisz to krytykować osobę, której kompletnie nie znasz? I to bez podania żadnych sensownych argumentów? Żal mi taki ludzi-troli jak ty. Właśnie tacy ludzie nie powinni mieć prawa do głosowania.

        • 3 0

    • Stoku chcemy na morenie! (4)

      Niech jesxcze na Morenia przywróca do stanu używalności stok narciarski i mamy najlepsza dzielnicę w Gdańsku!

      • 7 1

      • a gdzie... (3)

        ...ten stok był?

        • 4 1

        • (2)

          Na końcu ul Związku Jaszczurczego.

          • 6 0

          • Na końcu nie ul Związku Jaszczurczego tylko Powstania Listopadowego

            • 0 0

          • a stoku początek na końcu ul. Powstania Styczniowego

            • 3 0

    • A robisz to w ramach pracy w UM, czy raczej na zlecone?

      Jeśli na zlecone, to ile kosztuje zamieszczenie na portalu takiej opinii-produkcyjniaka?

      • 7 6

    • Morena nie jest dzielnicą a spółdzielnią mieszkaniową.

      • 18 2

    • A dziedzic będzie spłacać długi

      Budują i mi się to podoba... gorzej, że nie za swoje pieniądze, tylko przyszłych pokoleń.

      • 8 13

    • W tym, w którym w innej dzielnicy nie robi się nic od 20 lat.

      • 31 15

  • tu narazie jest klepisko ale będzie San Francisco

    • 0 0

  • STOP PRZEMOCY AKUSTYCZNEJ !!! (11)

    Ludzie, ile można znosić setki rozklekotanych autobusów w dzień i w nocy tłukących się na podziurawionej piecewskiej. Dzieci się budzą, nie można wyjść na balkon. To osiedlowa ulica, kiedy skończy się ten dramat i totalna urzędnicza głupota! Mieszkam tam wiele lat i odkąd hossa pobudowała swoje mrówkowce hałas się od nich odbija i jest nie do wytrzymania. Z mojego bloku wyprowadziło się już ok 20% mieszkańców. Co to ma znaczyć??? Do tego setki bezmózgów skracających sobie drogę przez piecewską. Ludzie opamietajcie się! Na morenie zbieramy podpisy na pozew zbiorowy przeciwko ZTM Gdańsk.

    • 12 14

    • na wieś albo stopery do uszu (6)

      1. mieszkasz w mieście... nie przyszło ci nigdy do głowy, że po mieście jeżdżą autobusy i samochody?
      2. mieszkasz przy jednej z najgorszych ulic w gdańsku. Jeśli już się angażujesz społecznie i zbierasz swoje podpisy pod z góry przegarną sprawą jakiegoś idiotycznego pozwu, to może przyszłoby ci do głowy zebrać podpisy od mieszkańców i pogonić urzędników, żeby w końcu wyremontowali ulicę piecewską? Jakbyś miał tą ulicę równą i z nową nawierzchnią to hałas na pewno by się zmniejszył.

      • 4 12

      • (5)

        Synku, nie zauważyłeś, że to osiedlowa ulica ??? Wiem, że dla was imigrantów z wiosek i miasteczek hałas i smród to synonim miasta, ale dla ludzi którzy tu mieszkają od zawsze to utrapienie. Projekt remontu piecewskiej już przeszedł, teraz tylko czekać na wykonanie, nie wiedziałeś tego syneczku ???
        Sprawa nie jest przegrana, wiele osób chce się pozbyć autobusów z tej ulicy. W normalnym kraju/mieście nikt nie ciągnie kawalkady linii autobusowych przez osiedlowe ulice !!! Przyjedź tam kartuski mistrzu i zobacz ile osób wysiada/wsiada w godzinach szczytu - 5 czasem 7 a czasem 3. Lubisz hałas i spaliny kup sobie mieszkanie przy obwodnicy, przyjedzie rodzina na łykent to pokażesz w jakim wielkim mieście mieszkasz i ile tu jeździ samochodów a nam daj święty spokój i pozwól po pracy po ludzku wypoczywać a w nocy spać!

        • 11 6

        • ;) ojczulek się odezwał (4)

          zaraz będziesz miał 3 kolejne bloki na piecewskiej postawione. Ulica osiedlowa to to już nie jest dawno.

          • 1 7

          • (3)

            Dwa syneczku, jesli już to dwie kolejne termitiery hossy z ośmiu, poza tym będą stały od strony Rakoczego. Widać tego też nie wiesz. Jak sama nazwa wskazuje ulica osiedlowa biegnie przez osiedle, więc im więcej bloków tym bardziej jest osiedlowa :) Kminisz? Mieszkasz w GD chociaż ze 3 lata?

            • 5 2

            • świetny argument ojczulku (2)

              czyli im więcej bloków przy ulicy, tym bardziej ta ulica jest osiedlowa... No to chyba na słowackiego, grunwaldzkiej, rakoczego też powinni wprowadzić zakaz poruszania się autobusów.
              A tak na serio już ojczulku, to piecewska nie jest drogą wewnątrz osiedlową, ani tym bardziej nie jest drogą tzw. strefy zamieszkania... jest to normalna droga publiczna.
              Swoją drogą, wiedziałeś o planach zagospodarowania osiedla - jak wynika z twoich komentarzy doskonale je znasz - to czemu nie poszedłeś za przykładem 20% mieszkańców twojego bloku, tylko teraz straszysz pozwami? Jak sam napisałeś bloków będziesz miał na przeciwko 8... Lepiej na piecewskiej już nie będzie.

              • 2 6

              • Syneczku, (1)

                tak na serio to mieszka tam kilka tysięcy ludzi, ulica biegnie między blokami a hałas od autobusów jest okropny. Nie chodzi o potyczki językowe na temat drogi osiedlowej czy publicznej tylko o zdrowie ludzi którzy tam mieszkają. Nikt o zdrowych zmysłach nie puszcza ludziom pod oknami autobusu co 5 minut o ile nie jst to konieczne. Hałas jest bardzo szkodliwy i tam gdzie można go zmiejszyć czy wyeliminować należy to robić do czego zobligowane są miejskie władze i urzędnicy. Każesz się setkom rodzin wyprowadzić??? Idźcie sobie jak wam się nie podoba! Uważasz, że to słuszne myślenie? Hałas na Piecewskiej można łatwo obnizyć (teraz dochodzi do ok 80 decybeli), a przystanki autobusowe zwyczajnie przenieść max. 200 metrów. Czy to taki problem przejść 100 czy 200 metrów dalej i mieć dzięki temu spokój?
                Słowackiego, Grunwaldzka czy Rakoczego to głowne arterie miasta i porównywanie ich do Piecewskiej to trochę słaby pomysł. Dla przykładu Rakoczego dziennie przejeżdza do 22 tys. aut i tu niestety można tylko zwolnić trochę ruch i odnowić nawierzchnię żeby zmiejszyć hałas, Piecewska daje duże możliwości w tym względzie, tylko trzeba chcieć.
                Pozwól więc kolego, że nie bedę się wyprowadzał zarówno ja jak i inni mieszkańcy.
                Polecam ci również poczytać trochę info na temat ulicy Wodnika na Osowej gdzie był podobny problem i dopiero śmierć dziwczynki na pasach spowodowała, że pojawiły się progi zwalniające, podniesiono skrzyzowania i uspokojono trochę ruch. Wodnika to również wedle nomenklatury droga publiczna tylko nie wiem czy miało to jakieś znaczenie dla rodziców tej dziewczynki, podobnie jak to że to przecież miasto i jeżdżą samochody.

                • 6 2

              • niech zgadnę: autobusy wyp..ć bo samemu ma się furę?

                A skoro mieszkasz "od zawsze", to i wiesz, że i od zawsze jeżdżą tam autobusy.

                • 0 0

    • Jeżeli chodzi o Piecewską, to bardziej hałasują samochody osobowe niż autobusy. Poza tym wielu mieszkańców tej ulicy nie posiada samochodów i korzysta z komunikacji miejskiej i mają blisko na przystanek.
      Jeżeli już miałbym przeciwko czemuś protestować, to tylko przeciwko budowie wieżowców hossy.

      • 2 1

    • a może remont za swoje ? (2)

      >> Na morenie zbieramy podpisy na pozew zbiorowy przeciwko ZTM Gdańsk
      Zamiast tego proponuję zrzutę na remont ulicy. Skoro aż 20% chce się wyprowadzić to chyba można się zrzucić, wyremontować i cieszyć ciszą.

      • 1 6

      • Myslisz, że za czyje te remonty? Słyszałeś o podatkach? Urzędnik nic nie wnosi, żyje z naszych podatków i za nasze podatki podejmuje decyzje. Obudź się!

        • 6 0

      • no bez jaj

        ulica nie jest prywatna tylko publiczna, więc remont z pieniędzy prywatnych to jakaś abstrakcja.

        • 8 0

  • tramwaje i autobusy mają wiele zalet

    ale podstawową słabość: nie zapewniają serwisu drzwi- drzwi. Dlatego oprócz budowy linii tramwajowych warto zadbać o odpowiedni komfort dostępu pieszych (i rowerzystów) do przystanków tramwajowych i SKM.

    • 1 1

  • FILM (1)

    Film nadaje się do konkursu. Pełen tragizmu i na końcu slow motion spawacza. CZAD.

    • 4 1

    • on tak wolno spawa ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane