• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa trasy tramwajowej na Morenę za półmetkiem

Maciej Naskręt
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Prace torowe w rejonie pętli Siedlce.
  • Nowa linia oczekuje na dowiązanie jej do pętli Siedlce.
  • Gotowy odcinek torowiska przez skrzyżowanie ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. Został on wykonany w 2011 r., a w 2013 r. zakończone prace przy zieleni. Tu pozostanie wykonawcy wykonanie sieci trakcyjnej.
  • Torowisko na estakadzie w ciągu ul. Rakoczego. Tu torowisko jest już w betonowej otulinie.
  • Przygotowania pod wykonanie betonowej otuliny torowiska.
  • Prace przy linii tramwajowej na wysokości ul. Warneńskiej.
  • Nowe torowisko tramwajowe na wysokości ul. Piecewskiej.
  • Budowa nowego skrzyżowania ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego.
  • Stąd dalej linia tramwajowa pobiegnie w kierunku ul. Myśliwskiej.
  • Budowa estakady przy przystanku PKM Brętowo.
  • Docelowo tramwaje mają zatrzymywać się równolegle do przystanku PKM Brętowo.

Prace na budowie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę przekroczyły półmetek. Sprawdzamy, co udało się wybudować wykonawcy na 3,6-kilometrowej trasie. Tramwajem mieszkańcy pojadą tam we wrześniu 2015 r.



Budowa linii tramwajowej z Siedlec na Morenę trwa już rok. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma MTM i Rajbud.

Przypomnijmy, że inwestycja za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce zobacz na mapie Gdańska na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska - Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska.

Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.

Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.

Tak prace na budowie linii wyglądały jeszcze przed półmetkiem - pod koniec września tego roku.

Nowy tramwaj - Pesa Jazz Duo, który pojedzie nową linią na Morenę.

Prace torowe na budowie linii w kierunku Moreny w lipcu 2014 r.

Pierwsze prace na budowie linii tramwajowej na Morenę.

Półmetek za wykonawcą i inwestorem

- Za nami już ponad 55 proc. wykonanych prac. Aktualnie wykonujemy zadania na całej długości inwestycji i są to roboty nie tylko związane z budową torowiska, ale także przebudową układu drogowego, skrzyżowań, chodników, ścieżki rowerowej oraz sieci wodnej, kanalizacyjnej i ciepłowniczej - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Aktualnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne jezdni na dojazdach do tzw. przystanku autobusowo-tramwajowego (PAT), który znajduje się między ul. Jaśkowa Dolina a ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska. Wspomniane prace poprzedzają wykonanie warstw bitumicznych. W pobliżu trwa ustawienie krawężników układu drogowego.

Roboty torowe na ul. Rakoczego obejmują teraz tzw. montaż "szyny w otulinie". Ponadto na wysokości ul. Bulońskiej prowadzony jest montaż rozjazdów na płycie podtorowej, gdzie docelowo na przejazdach planuje się nawierzchnię typu Strail.

Trwają też prace sanitarne, wodociągowe i kanalizacyjne - kontynuacja likwidacji wodociągu w ul. Nowolipie oraz montaż i regulacja odwodnień w torowisku w pobliżu ul. Jaśkowa Dolina.

Wykonawca powoli też buduje obiekt, który umożliwi tramwajom dojazd do wyniesionego przystanku PKM Brętowo. - Prowadzone jest sprężanie konstrukcji estakady, roboty ze względu na ich specyfikę wykonywane są odcinkami między podporami. Obecnie sprężanie prowadzone jest miedzy podporą 6 a 7. Oprócz tego prowadzone jest zbrojenie przęseł numer 8-10. Z kolei na etapie deskowania jest ustrój nośny przęsła numer 10 - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

- Całą inwestycję planujemy zakończyć do 30 września 2015 r. - dodaje rzecznik prasowy.

Co z budową odnogi na ul. Bulońskiej? zobacz na mapie Gdańska

Mieszkańcy denerwują się, że nie widać prac przy budowie ok. 800-metrowej linii na ul. Bulońskiej - tzw. odnogi budowanej linii między pętlą Siedlce a przystankiem PKM. Jej budowa pochłonie 23 mln zł i potrwa również do września 2015 r.

- 7 listopada firma Wprd Gravel podpisała umowę na budowę oraz przekazany został jej plac. Od tamtej pory nie została nawet "wbita łopata w ziemię". Minęło już 4 proc. z 10-miesięcznego kontraktu. Martwi mnie to - pisze pan Tomasz, nasz czytelnik.

Inwestor jednak uspokaja. - Wykonawca prowadzi prace przygotowawcze, organizuje zaplecze budowy, szukał odpowiedniego miejsca. Jesteśmy pewni, że niebawem prace ruszą, a mieszkańcy je zauważą - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (140) 8 zablokowanych

  • Dlaczego Gdańsk tak narzeka?

    Proszę do Gdyni przyjechać- tu nie buduje się żadnych nowych ulic, skrzyżowań, połączeń autobusowych-kompletny marazm. Za to nie wiem jakim cudem wybory kolejny raz wygrał prezydent, który zajmuje się budową nieprzydatnego nikomu lotniska, do którego nie ma żadnych dróg dojazdowych. Zapraszam do narzekania... Pozostawiam bez komentarza ewentualnych malkontentów...

    • 7 3

  • Gdyby miastem rządził PiS ta budowa już dawno byłaby ukończona! (12)

    A za Adamowicza wszystko się wlecze....

    • 48 207

    • Dobra podpucha:-)

      • 0 0

    • Taaaak, a na końcu linii

      ... zamiast przystanku przesiadkowego stałby Pomnik Smoleński....

      • 7 0

    • Jakim cudem (2)

      Jawor nie potrafił uratować upadającej stoczni - ten statek na który załatwił kontrakt rdzewiał na pochylni całe wieki. A tu by nagle przyspieszył?

      • 54 3

      • (1)

        tej stoczni, to nawet sw. Piotr by nie uratowal

        • 4 1

        • uratowałby, ale nie populista

          a niestety nasi politycy (bez względu na partię, chociaż PSL i PiS przodują) to populiści, a nie menedżerowie. Stocznia już dawno powinna się przestawić na produkcję jednostek specjalistycznych, a nie udawać, że jest w stanie konkurować z chinolami. W dodatku w żadnym państwie UE nie przeszedłby numer z finansowaniem prywatnego przedsiębiorstwa z kasy publicznej.

          • 3 0

    • Ale masz nasr*...... w głowie

      • 2 2

    • Udało ci się trollu - frajerzy się dali nabrać

      • 4 6

    • niezła prowokacja

      ale dobrze wszyscy wiemy że pis-owska sekta i populiści w stylu Jaworskiego nie mają co szukać na Pomorzu

      • 22 1

    • taaa

      nie byłaby nawet zaczęta, bo w budowie byłyby tylko kościoły... ;)

      • 21 4

    • PIS rządził nie tylko miastem,

      rządził nawet całym PAŃSTWEM. To wtedy zbudowano 8 (słownie OSIEM !!!) kilometrów autostrad w ciągu roku. Niech się moherom nie wydaje,że Naród ma ma taka krótką pamięć.

      • 65 4

    • (1)

      A gdyby rządziła Samorządność, to miasto zamiast tramwaju budowałoby maglev i musiało tłumaczyć przed komisją europejską z niegospodarności XD

      • 32 4

      • Gdyby rządziła samorządność to na morenie zamiast tramwaju byłoby teraz nieczynne lotnisko

        • 36 7

  • Wszystkie skrzyżowania rozkopane

    Stanowczo za długo trwają pracę na najważniejszych skrzyżowaniach - w dodatku na wszystkich jednocześnie. Przejazd przez tory w okolicach Carrefura to PORAŻKA. Jak można coś takiego oddać do użytku?

    • 7 1

  • Jako, że artykuł

    o tematyce komunikacyjnej to zadam tu pytanie. Kto postawił znaki ograniczające prędkość do 100 km na godzinę na obwodnicy? Czemu nie ma na ten temat żadnego artykułu?

    • 4 1

  • Nasi radni sie sprawdzają! (7)

    • 35 58

    • a co mają do tego radni? (3)

      inwestycję przygotowali urzędnicy, zaprojektowali inżynierowie, a realizują budowlańcy - o to im trzeba podziękować ;)

      • 49 4

      • (2)

        A pozyskanie środków unijnych to zasługa władz miasta PISuarczyku

        • 7 13

        • ale sukces

          pozyskaliśmy kasę którą wpłaciliśmy / wpłacimy już niedługo na konto UE :D nie no WOW!!!

          • 2 0

        • A żeby ten wykonawca wygrał to ktoś zapewne wziął w łapę, lemingu

          • 1 6

    • Faktycznie nie udało im się jeszcze przeszkodzić w pracach

      • 4 3

    • "Nasi radni sie sprawdzają!" (1)

      Ryknął jakiś wazeliniarz;)

      • 19 4

      • to nie wazeliniarz to radny

        • 13 3

  • (2)

    Nie ma takiego tworu jak morena jest Piecewo i Migowo .

    • 3 7

    • PiecZewo to chyba w Olsztynie

      maszt nadawczy tam stoi ;)

      • 2 1

    • Piecki

      • 2 1

  • Tory na tiry!! (4)

    Albo odwrotnie.

    • 9 1

    • rowery na tory (3)

      • 3 2

      • samochody na płatne parkingi - won z chodników (2)

        • 4 0

        • (1)

          to piesi won z ulic.
          0 przejść dla pieszych!

          • 3 3

          • to zero wyjazdów z posesji

            helikoptery zamawiać ;)

            • 2 0

  • (5)

    Nie rozumiem dlaczego nie puszczono tramwaju Łostowicką która tonie w korkach
    A co z budową ddr na Niedźwiednik

    • 2 18

    • Tramwaj czy kolejka górska ? (2)

      Człowieku a kąt nachylenia to jaki ma ta droga?
      Nie bez powodu tramwaj ma jechać Warszawską i Bulońską Północną, aby właśnie ominąć to nachylenie. Rozwiązaniem mógłby być wiadukt, który by pozwalał ominąć bezkolizyjnie tramwajowi to skrzyżowanie, ale wrażenia z jazdy pewnie byłyby i tak jak na karuzeli (ciekawe, kto by potem wypłacał ludziom kasę na siniaki).

      • 10 0

      • (1)

        Ok
        Inżynierze...
        Jest XXI wiek - sądzisz, ze to wyzwanie?
        W San Francisco/Lizbonie wcześniej sobie z tym poradzili

        • 3 5

        • w San Francisco masz tramwaje napędzane liną jezdną, nie silnikiem w każdym wagonie

          skutkuje to tym, że przystanki są w równej odległości na całej trasie ORAZ wszystkie pojazdy stają w dokładnie tym samym momencie. Puściłbyś je na inną trasę? Bez silnika?

          • 2 0

    • Bez sensu Łostowicką skoro będzie nową bulońską północną (1)

      • 4 1

      • Łostowicką tramwaj by szedł prosto z Brętowa na Chełm i byłoby bezpośrednie połączenie a Bulońską płn. będzie jechał na okrętkę przez Jasień. Totalnie bez sensu bo będzie to dłuższa droga niż przez Centrum

        • 2 8

  • Najgorsze przejazdy tramwajowe w mieście. (1)

    Te, wykonane w ostatnich 6 miesiącach np. koło Carrefoura to kompletna amatorka !
    Skrzyżowanie Kartuska Łostowicka nagroda dla wykonawcy i wzór do naśladowania, ale to było 3lata temu. Później kompletne dno !

    • 8 3

    • pytanie do minusujących

      Czy przejazd kolo carrefoura tj. w Piekarniczą jest wg. Was OK ?

      Tego nie da się już naprawić bo tory powinny być w linii łączącej dwie ulice a są w innym poziomie i mamy wertepy przejezdne przy 5km/h.

      Cała inwestycja jest OK ale czy nie dało się zrobić poprawnych przejazdów ?

      • 3 1

  • O czym tu mówić budują pętle na Siedlcach bajka nowy asfalt droga dojazdowa niby super.Koniec nowej drogi wchodzimy w ul Szarą i droga przypomina ser szwajcarski.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane