• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa tunelu pod SKM może zakorkować Gdynię

Michał Sielski
1 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.

Kierowcy muszą przygotować się na spore korki pomiędzy Gdynią i Rumią. Do końca października do jednego pasa zwężona będzie bowiem droga krajowa nr 6 na wysokości przystanku SKM JanowoMapka. Przyczyną jest budowa w tym miejscu tunelu pod torami SKM i węzła integracyjnego.



Rozważasz zmianę środka transportu, gdy dowiadujesz się, że twoja trasa będzie zakorkowana?

Wprawdzie inwestycja toczy się kilkaset metrów za granicą Gdyni, ale piszemy o niej, bo będzie miała spory wpływ na życie mieszkających i pracujących w Trójmieście osób. To powstający przy przystanku SKM Janowo węzeł integracyjny wraz z tunelem pod torami SKM.

Budowa właśnie wkracza w decydującą fazę, która będzie wiązała się z utrudnieniami dla kierowców. Zwężenie do jednego pasa w każdą stronę, gdy korki w godzinach szczytu są tam codziennością, bez wątpienia spowoduje zatory od Chyloni po Redę.

Co powstaje w Janowie



Prace, które za ponad 60 mln zł wykonuje Budimex, zakończą się w drugiej połowie 2022 roku. Inwestycja będzie trwać tak długo, bo w jej ramach powstanie m.in. tunel pod torami i nowe fragmenty ul. Oliwskiej, Łużyckiej, Kolejowej i Obrońców Westerplatte. Będzie też kładka dla pieszych łącząca ul. Gdańską z przystankiem kolejowym oraz nowe parkingi w rejonie ul. Kolejowej oraz przy ul. Jana III Sobieskiego.

W ramach budowy węzła integracyjnego z tunelem na terenie Janowa powstaną również m.in. drogi rowerowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wiaty autobusowe. Nie zabraknie też oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Projekt przewiduje również znaczącą przebudowę infrastruktury wokół dworca kolejowego w Rumi przy ulicy Starowiejskiej, gdzie przybędzie m.in. miejsc parkingowych i dróg rowerowych. Ma to znacząco odciążyć drogę krajową nr 6, pozwalając na przesiadkę na transport zbiorowy oraz podróż samochodem "na skróty" do części Rumi położonej za torami SKM.

Zwężenie przez dwa miesiące



W pierwszej fazie prac zwężona ma zostać trasa w stronę Gdyni. Drogowcy zapowiadają, że ma się to stać w pierwszych dniach września. Na razie oba pasy są przejezdne, choć są zawężone.

W drugiej fazie - po kilku następnych dniach - zwężenie do jednego pasa będzie już w obu kierunkach. To wtedy kierowcy będą musieli wykazać się cierpliwością, bo alternatywna ul. Hutnicza jest zakorkowana nawet, gdy żadne remonty nie są prowadzone.

Na szczęście w tym czasie będzie już zakończony remont ul. Morskiej w Cisowej, który także daje się we znaki kierowcom.

Remont ul. Morskiej w Cisowej Remont ul. Morskiej w Cisowej
Zakończenie największych utrudnień przy węźle Janowo planowane jest na ostatnie dni października tego roku.

Opinie (261) 10 zablokowanych

  • Świnki morskie (kawie) i chomiki

    weźcie się za lobby odnośnie OPAT. To nic, że jej trasa nie pobiegnie przez Wiczlino...

    • 9 0

  • Po takiej informacji na miejscu Szczurka ze wstydu podałbym sie do dymisji

    • 25 5

  • Burmistrz Rumi

    ma klasę, i tyle...

    • 29 6

  • Przerobic Morska i Grunwaldzka w Rumii na sciezke rowerowa. (1)

    Pedzel,farba i do dziela

    • 22 5

    • To nie Gdynia rządzona przez Marka Łucyka!

      • 6 0

  • Brawo RUMIA ; brawo władze Gdyni trzeba dużo odwagi i inicjatywy dla zamknięcia Świętojańskiej

    • 19 4

  • Nie głosowem na szczurka , smutno mi, bo głosowali na niego i jest jak jest . Demokracja jest do bani

    • 24 1

  • pędzel w ruch Kucyk buch

    • 16 2

  • nauka

    Warto aby kierownictwo urzędu wybrali się na szkolenie do sąśiednich gmin

    • 23 4

  • A tymczasem w Gdyni ...

    kolejne hektolitry farby do mazania po jezdniach są już gotowe. Za chwilę kolejna porcja pseudo ścieżek rowerowych, z których śmieje się cała Polska i nie tylko i z których nikt nie korzysta, bo co najwyżej można na nich stracić zdrowie. Ot, taki zrównoważony rozwój po gdyńsku :(

    • 55 2

  • O proszę (1)

    Czyli jednak jest sens budowani przejść podziemnych i tuneli?A w pięknym wolnym gdańsku Podwale Przedmiejskie będzie stało korkiem bo urojenia wygraly ze zdrowym rozsądkiem.

    • 27 6

    • to tunel głównie dla samochodów

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane