• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Łokietka w Sopocie na trzy z plusem

Maciej Naskręt
6 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gotowa ul. Łokietka w Sopocie. Gotowa ul. Łokietka w Sopocie.

Zakończyła się budowa ul. Władysława Łokietka, która zapewni lepszy dojazd od Ergo Areny od strony Sopotu. Miejską inwestycję oceniamy na trzy z plusem.



Niebezpieczne połączenie ścieżki rowerowej po stronie Gdańska z ciągiem pieszo-rowerowym po stronie Sopotu. Niebezpieczne połączenie ścieżki rowerowej po stronie Gdańska z ciągiem pieszo-rowerowym po stronie Sopotu.
Droga wreszcie przestała być ziemnym duktem i na odcinku od ul. Polnej do ul. Gospody przy Ergo Arenie ulicą Łokietka zobacz na mapie Gdańska jeździmy już po nawierzchni asfaltowej. Na zakończoną przebudowę ul. Łokietka, oraz planowaną na przyszły rok przebudowę fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami, zarezerwowano 4,6 mln zł.

Ponieważ remont budził sporo kontrowersji, postanowiliśmy wystawić mu cenzurkę.

Choć drogi nic nie ograniczało na szerokość, jej inwestor - ZDiZ Sopot - nie znalazł miejsce na budowę drogi rowerowej. Zdecydowano się na półśrodek, czyli umieszczenie znaku, który dopuszcza jazdę rowerem po chodniku przy jednoczesnym ruchu pieszych.

Sopocka inwestycja nie założyła płynnego - naturalnego - połączenia ścieżki rowerowej z układem dróg po stronie Gdańska. Teraz rowerzyści muszą jeździć przez szykanę, co obniża bezpieczeństwo w ruchu rowerzystów oraz ich komfort jazdy. Widać to szczególnie na załączonym po prawej stronie zdjęciu.

Ul. Łokietka w Sopocie przede wszystkim posłuży:

Ponadto fatalnie przemyślano przebieg ścieżki na jednym z odcinków, co również zagraża bezpieczeństwu nie tylko rowerzystów, ale i mieszkańców. Jej fragment skręca i przebiega dosłownie na progu wejścia do jednej z posesji (ul. Łokietka 33), mimo iż większość ścieżki rowerowej biegnie przy krawędzi chodnika.

Na negatywną ocenę inwestycji wpływa także wykonanie progu zwalniającego dokładnie w połowie pobliskich ogródków działkowych. Próg znajduje się w szczerym polu i nie wpływa on na poprawę bezpieczeństwa na drodze. Jest zwykłą przeszkodą dla kierowców. Dwa przydatne progi zwalniające znajdują się na obu końcach wyremontowanego odcinka.

Jest też kilka drobniejszych błędów jak: umieszczenie latarni z dala od przejścia dla pieszych, brak roślinności po zachodniej stronie jezdni, która wzmocniłaby konstrukcje drogi i zapobiegła nawiewaniu piachu na jezdnię z niezagospodarowanego placu obok ulicy.

Czy coś wykonano dobrze? Mieszkańców ucieszy wykonanie, oprócz jezdni i chodników, kanalizacji deszczowej, która będzie odprowadzać wody opadowe z jezdni. Ulica nie będzie podtapiana, jak było to chociażby podczas ostatnich roztopów. Ponadto ul. Łokietka będzie oświetlona, bowiem zainstalowano przy niej ok. 30 latarni. Poprawi się więc poczucie bezpieczeństwa mieszkańców.

W sumie całą inwestycję oceniamy przeciętnie - na tróję z dużym plusem. Za co ten plus? Za krótki termin wykonania drogi - pół roku.

Opinie (174) 9 zablokowanych

  • powinni podawać kto jest PROJEKTANTEM, niech ludzie wiedzą !!! (3)

    przecież projekty nie powstają anonimowo ! Dlaczego nigdy nie znamy autorów tych gniotów ??

    • 69 7

    • jestem młodym architektem i popieram opinię, może wzrosłyby tzw. morale

      • 0 0

    • projektantem był lucyper (1)

      spytaj kto projektował beton na Monciaku...

      • 4 1

      • spytaj co robił twoj idol Fułek jak był vice prezydentem i odpowiadal za architekture !!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 2 2

  • UL-WITOSA, Gdańsk

    Czy ktoś wie kiedy zostanie otwarty ruch na ul.Witosa w oba kierunki jazdy?

    • 0 0

  • hehheee (7)

    Tak długo budowali bo w tych Blokach=SOPOCKI PARKUR=mieszkają radni sopot ,niemieckie polaki, nowe biznesmeny ,pseudoyouppi=i zatrzymywali budowe od 20 lat!--dlatego jak bedziecie tedy przejezdzac to duzo i długo uzywajcie klaksonów! i innych sygnałów dzwiekowych!--

    • 13 8

    • (2)

      parkur jest od kilku lat, nie od 20, więc nie widzę związku...

      • 3 2

      • CO TY BIERESZ?,,jakie tabletki? (1)

        "sopocki parkur" budowali od 2005r==czyli jest od 6 lat...a protestowali i wstrzymywali budowe drogi także mieszkancy domów i willi nowobogackich w poblizu--także ta droga miala byc od 15-20 lat ... a golfem to jezdzi burak z GWE....hihiiii

        • 0 0

        • Tiki taki, lecz swoje kompleksy w swojej piaskownicy, jestes zwyklym darmozjadem. któremu wydaje się że wszystko mu sie nalezy, lepiej pracy sobie poszukaj, a nie od biednej mamusi kasę ciągniesz.

          • 0 0

    • jaka wiedza o mieszkańcach .... pewnie jeździsz golfem z podświetlaną na fioletowo podłogą i najbardziej oryginalnym klaksonem

      • 0 1

    • Od kiedy to biznesmeni, Yuppie i w ogóle ludzie

      nie chcą dróg? Wydaje mi się, że 99% wszystkich ludzi traktuje samochody jak Boga, więc wszyscy się cieszą wprost proporcjonalnie do ilości wylanego asfaltu.

      • 2 2

    • zmiescili sie w terminie

      • 0 2

    • idiota, zazdrość gębę skręca, że ktoś fajnie mieszka a ty możesz sobie popatrzeć, ewentualnie potrąbić ha, ha

      • 1 9

  • najgorsze drogi rowerowe w gdyni a zaraz potem sopot (8)

    Właściwie w Gdyni to w prawie w ogóle nie ma dróg rowerowych, tylko koślawe chodniki. W Sopocie nieco więcej, ale jakiś anty-geniusz je projektował, podobnie jak w Gdyni zresztą: nawierzchnia z polbruku - po tym nie da sie jechać rowerem szosowym z oponkami na 8-10bar. Gdańsk też nie chce odstawać od czołówki i rekompensuje ilość i jakość dróg "kratkami z polbruku" obok drzew - przejazd po czymś takim do przyjemnych nie należy.

    • 37 10

    • Szosowym jeździmy po szosach... Ścieżki są dla 13 letnich

      siusiumajtek, 80 letnich działkowiczów itp...

      • 2 0

    • Może jest to celowa polityka władz Sopotu aby odstraszyć rowerzystów i rolkarzy nawierzchnią po której nie da się jeździć.

      Ciekawe, czy równie zadowoleni są właściciele sopockich nadmorskich knajpek, którzy tracą przez to wielu klientów. Dziwna jest moda wykonywania w Trójmieście ścieżek rowerowych i chodników z bruku parkingowego. Jeździ się po tym tragicznie, a rolkarze omijają takie nawierzchnie całkowicie. Spaceruje się również beznadziejnie, szczególnie z wózkami dla dzieci. Projektanci i wykonawcy pozbawieni są chyba wyobraźni.

      • 3 0

    • Te kratki są niezbędne (2)

      aby korzenie drzew nie zniszczyły nawierzchni. Kratkę się zerwie i ułoży na nowo, z nawierzchnią bitumiczną nie jest już tak prosto ...i tanio.

      • 6 6

      • tak to bardzo ciekawe dlaczego czegos podobnego niema zagranica widocznie maja takm kosmiczna technologie

        i cociekawe ze czegps podobnego niebyo wczesniej a drogi sstanie i ze nierobia takich kratek na ulicy wkocu samochody maja 4 i to 10razy bardziej szerokie niz rower kola to nic nieodczuj jadc takim polbrukiem.i dobry przykad z tymi metalkowymi kratkami gdzie sa male otwory w porównaniu do wielkich dzió ze nawet nieda sie potym piechota chodzic a co dopiero rowerem jechac!I najlepsze jest to ze urzedasy z gdańska przyznały ze to był złypomysł ztym polbrukiem i ze go wywalą ale niestety to było tylko tak na odczepnego przed kamerami!

        • 1 3

      • Część kratek tego typu w Gdańsku jest stalowa i komfort jazdy jest zupełnie inny, a przypuszczam, że cena nie jest wyższa niż to co układają z kostki.

        • 7 2

    • (1)

      i dobrze - precz z fraglesami na bicyklach!

      • 2 7

      • Masz rację

        Niech wszyscy fraglesi przesiądą się jutro do samochodów, abyś mół jeszcze dłużej stać w korku

        • 6 0

    • To rusz tyłek i sam zacznij działać a nie tylko narzekasz! Cóż za wstrętna mentalność :/

      • 1 7

  • Rzetelność dziennikarska

    A co na to ZDiZ? Ktoś stamtąd odpowiedziałby dziennikarzowi na pytania? Czy telefonów nie odbierają?

    • 1 0

  • Gdyby inż Kwiatkowski tak budował Gdynię (7)

    to dalej była by wioską rybacką. Ta inwestycja to jakieś nieporozumienie na miarę budowy socjalizmu w PRL

    • 40 8

    • przeciez Gdynia nadla jest przedmieściem Orłowa (1)

      • 5 2

      • gdynia

        nadal jest wioską rybacką

        • 0 3

    • szczegolnie, ze to nie Gdynia!

      • 0 0

    • Inżynier Kwiatkowski był patriotą a nie burakiem (3)

      Dobrze, że nie dożył tych czasów. Teraz "honor" i "patriotyzm" to pojęcia z Wikipedii, dzieci będą się pytać co to znaczy. Problem , że w dzisiejszej Polsce nic nie znaczy. Żałosne to wszystko jest. Ludzie oddawali życie a teraz na ich grobach stoją hipermarkety i do tego nie polskie.

      • 11 6

      • niestety pojęcie patriotyzmu zostało "zpatologizowane" przez katopis, radyjo MW i neofaszystów. (1)

        a teraz idź się wypchaj.

        • 7 3

        • jak ktoś ma mózg , to sobie nie da niczego spatologizować

          komuś zależało, żebyś miał w głowie wodę. Udało się.

          • 1 2

      • nie minusuj bez zastanowienia, Kwiatkowskiemu ty minusie nawet butów nie jesteś godny wypucować

        • 6 4

  • to że nie ma ścieżki rowerowej to po prostu żenada!!!!

    naprawde "uwielbiam"takie ściezki rowerowe,które kończa sie w martwym punkcie.dookoła ronda jest i jeszcze kawałek tez,ale dalej w strone sopotu juz nie.przeciez tam az sie prosi o taka droge!!!tym bardziej, ze jest miejsce!naprawde nie wiem kto mogl sie zgodzic na odebranie czegos takiego,bez tej sciezki!!!!

    • 3 2

  • skrzyżowanie Polna / Łokietka = BUBEL

    Proszę spojrzeć, jak namalowano tam linie oddzielające pasy: jadąc ul. Polną w stronę morza pas ten wchodzi w połowie na pas przeciwległy (i odwrotnie oczywiście też). To jak w Alternatywy 4 - tak było na planie?!

    • 1 1

  • Rozpada się w oczach!!! (2)

    Ten remont to kpina. Kostki ułożone byle jak w sposób przypadkowy. Szpary różnej szerokości, do większości garaży nie można wjechać bo wysoki chodnik to uniemożliwia. Do tego bałagan podczas samej budowy, kurz, brak jakiekolwiek koordynacji działań. STRABAG wygrał przetarg, pozatrudniał najtańszych przypadkowych podwykonawców którzy dopiero uczyli się fachu czyli jak zawsze. Ciekaw jestem kto odbierze im tą partyzantkę.

    • 13 1

    • łokietek (1)

      prawdę prawisz,za rik ta ulica i chodniki będą do remontu, wszystko byle jak jest zrobione, jakość 2/10

      • 1 1

      • już ją remontują po remoncie, skoro oficjalnie prace są zakończone - bobcat jeździ co chwila i przewozi jakiś sprzęt, "pomarańczowi" z piłami w dalszym ciągu działają, kopią, zrywają, docinają, zmieniają. Tyle kasy poszło na tą przebudowę, że aż wstyd się przyznać!

        • 0 0

  • Rzetelność (5)

    Wasza rzetelność dziennikarska jest wręcz oszałamiająca, przypomnę że to wy wciskaliście kit mieszkańcom trójmiasta że na tej drodze (skrzyżowanie Łokietka i Polsnej) znajdzie się rondo. Gdyby wasza dziennikarzyna ruszyła się za biurka to dostała by info że tam nie ma miejsca na rondo. Co do alejek. Tam ludzie chodzą tylko jak jest jakaś impreza, tak więc rzadko więc jest bezsensowne budowanie alejki rowerowej. Progi zwalniające to dobry pomysł, znając życie debile różnymi wieśwagenami sprawdzali by możliwości swoich aut, nauczcie się jeździć przepisowo dla dobra ogółu.

    • 17 8

    • niektorzy jeżdża tą trasą do np. do pracy każdego dnia i ścieżka rowerowa byłaby jak najbardziej na miejscu (3)

      to że jeden mieszkaniec Wyścigów chodzi tamtędy tylko na imprezy w ergo nie znaczy że inni też, proponuję się tam wybrać za jakiś czas w godzinach szczytu i poobserwować, przecież to dopiero otwarcie i nie wszyscy jeszcze wiedzą że możliwy jest już przejazd ;)

      • 7 2

      • mieszkaniec Wyścigów? (2)

        To znaczy... koń? Czy jakas mysz polna? Bo miejscowosci ani dzielnicy o takiej nazwie nie ma.

        • 0 4

        • Sopot Wyścigi - też polecam ruszyć zad

          • 0 0

        • Pracownik hipodromu, na stałe mieszkający na terenie Wyścigów Konnych w dzielnicy Karlikowo.

          • 3 0

    • Ścieżka niepotrzebna?

      Z Oliwy do pracy w Sopocie to dla mnie duży skrót. Sam sobie popatrz na mapę: przez Jelitkowo jest ładniej ale na pewno dłużej.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane