• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe. Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (436) ponad 10 zablokowanych

  • SKM!

    Tylko SKM na południe rozładuje to co się tam dzieje i będzie działo. Tramwaje z pięćdziesięcioma przystankami po drodze na niewiele się zdadzą!

    • 12 2

  • Źle wydane pieniądze

    Można by te pieniądze przeznaczyć na remonty kościołów,albo na dofinansowanie religii w szkole,albo na budowę ECS2 i ECS3,a może i ECS4 albo na kolejne rydwany tudzież kuwety dla kotów lub inne ławeczki dla zmęczonych meneli w parkach.
    A tak to tylko remont jakiejś mało potrzebnej ulicy.

    • 3 3

  • Buspasy super sprawa, ale niech z głową zaprojektują skręty i niech nie robią przejść co 100 m.

    • 0 2

  • Co tam mieszkańcy! Rydwany ważniejsze!!! Przynajmniej nie na taczkach wywiozą...

    Ale "GOSpoDARZE", nie ma co!

    • 7 0

  • Oj tam oj tam, po co w tym egzotycznym mieście jakieś trasy, heja betonowe płyty i niech swołocz się cieszy.
    Lepiej wydać na muzeum

    • 2 0

  • Wybraliśmy

    To mamy. Nie marudzić na forum

    • 1 1

  • Zmiana

    Potrzeba zmiana osoby rządzącej tym miastem.

    • 8 0

  • Super, w Gdyni dużo bardziej zatykają się np kielecka, małopolska Wielkopolska, kwiatkowskiego a gdansk tylko narzeka i narzeka

    • 0 0

  • I po co ....

    ... te jęki ? Bo wszystko ma być na teraz i zaraz ? Budowa drogi to skomplikowany i drogi proces. Gmina ciągle coś buduje, mamy Havla, rozbudowana została Łostowicka, niedługo będzie Nowa Bulońska, jest tunel pod Wisłą . Każda z tych inwestycji była ważna i potrzebna. Nowa Świętokrzyska też powstanie i prawdopodobnie i tak będzie zakorkowana bo samochodów zawsze będzie przybywało szybciej niż kilometrów dróg. Na całym świecie jest to problem każdej metropolii.

    • 0 3

  • Wscieklu

    To są panie sk... do potęgi, już dziś to jest nie przejezdne !!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane