• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe. Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (436) ponad 10 zablokowanych

  • Nowa Świętokrzyska jest bez sensu! Przeniesie korek 2 kilometry w górę lub wcale! Są potrzebne większe rozwiązania systemowe.

    • 0 17

  • Czy będzie chodnik szerszy

    Pytam osoby, które może widziały projekt: czy chodnik będzie miał normalną, normatywną szerokość na ul Świętokrzyskiej???

    • 1 4

  • Jakim cudem powstał projekt, skoro grunty nie wykupione ? ? ?

    Ktoś tu nieźle ściemnia

    • 8 1

  • Żenada... (1)

    Żenada, żal, nic dodac nic ująć... tyle stania w korkach z nadzieja ze w koncu sie doczekamy nowej swietokrzyskiej... juz czuje jak niedlugo beda budowac nowe muzea i teatry (mamy ich nadto) "bo takie jest zapotrzebowanie" a drogi sami sobie naszkicujcie.... no ręce opadają... wstyd. Dziekuje miastu za stanie codziennie 2 h w korkach, z pracy, do pracy, z dziećmi, ktore zamiast spedzac czas konstruktywnie w domu z rodzicami, spedzaja go stojac w korku! Brawo!

    • 18 3

    • Dlatego przesiadłem się na hulajnogę elektryczną

      Dojeżdżam z południa Gdańska do Wrzeszcza o 30% szybciej niż samochodem, a co najważniejsze nie spóźniam się, bo czas dojazdu jest codziennie identyczny. Autem to loteria - of 25 min do ponad godziny.

      • 0 1

  • Spłata 200 mln za budowę stadionu jest priorytetem dla mieszkańców Gdańska Południa (1)

    Świętokrzyska musi poczekać aż spłacimy kredyt za stadion.

    • 9 3

    • 500 milinów na splarnie potrzebne

      stadion to pikuś

      • 4 0

  • Dulkoland gut land (1)

    A Kiedy remont starogardzkiej ????????

    • 8 2

    • nigdy

      • 3 0

  • Brakuje w ankiecie

    Nowej Małomiejskiej i SKM Południe.
    Ale chyba raczej SKM Południe zamiast nowych ulic.

    • 5 2

  • Zawiodłem się

    Ale zgody na kolejne osiedla w obrębie Nowej Świętokrzyskiej wydane..

    • 10 0

  • Szkoda gadac.

    zamiast myśleć o nowych drogach wcześniej to lepiej najpierw wybudować osiedla i zakorkowac południe Gdanska

    • 6 0

  • (3)

    Dlaczego nie kupiliście mieszkania na dzielnicach dobrze skomunikowanych? Czy tak ciężko przyznać się ze nie stać Was, mieszkańców południa na mieszkanie w dzielnicy dobrze skomunikowanej? Tylko teraz lament o podatkach do miasta, ze mieszkanie oo babci, ze każdy mieszka gdzie chce etc.

    • 2 21

    • oczywiście że mnie nie stać dlatego kupiłem tam gdzie kupiłem gdzieś mieszkać trzeba

      • 8 0

    • to już jest nudne "Dlaczego nie kupiliście mieszkania...."

      zapytaj czemu przyjechali do tej wiochy. Jak by w Gdańsku żyło 50 tysięcy mieszkańców korków by nie było. Miasto nic nie robi z rozwojem infrastruktury drogowej miasta.

      • 11 0

    • W takim razie proszę mi powiedzieć gdzie w Gdańsku nie ma korków i gdzie dzielnica jest dobrze skomunikowana ?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane