• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe. Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (436) ponad 10 zablokowanych

  • (12)

    kredyciarze z południa słuchajcie to ze dostaliscie kredyt na mieszkanie w polu nie znaczy ze to jest wasze lokum, bedzie za 40 lat jak oddacie 3 razy tyle bankowi, nikt nie bedzie wam robił dróg bo korki , do swojego dewelopera proszę żale kierować

    • 21 41

    • masz racje w Gdańsku rzadzą deweloperzy (2)

      najemnicy miejscy nic nie mają do rozwoju miasta to tylko figuranci.

      • 8 1

      • kto to sa najemcy miejscy? (1)

        • 0 0

        • ci w urzedzię, łącznie z dulcyneą

          bo niestety najemnik pracuje dla kasy a gospodarz dla dobra mieszkańców.

          • 0 0

    • (8)

      Podatki tez mogą nie płacić do miasta?

      • 18 1

      • (7)

        kupić mieszkanie kilka tys zł taniej/m2 w polu i później narzekać na korki i brak dojazdu ha ha ha teraz te oszczędności w paliwku wypalicie. pan Obajtek już zaciera rynce XD

        • 8 11

        • (3)

          A jak postawały takie dzienice jak zaspa, chełem czy morena? Miasto sie rozrasta masz wogole o tym pojecie? czy udajesz i**ote? Tak trudno to pojąc? Wszysscy maja kupwwac mieszkania na jedym osiedlu? Myslisz?

          • 20 7

          • do kogo ta mowa (1)

            on nie wie gdzie jest Świętokrzyska...

            • 7 1

            • pewnie

              bo poko jest spoko :)

              • 1 1

          • on jest głupi- mieszka jeszcze u mamy

            • 7 3

        • (2)

          jak kupowałem w 2012 nowa świętokrzyska była w planach

          • 9 0

          • Tak jak polski lot na marsa.

            Też jest w planach.
            Gratuluję zakupu i wiary w polityków:)

            • 2 1

          • też tak kupowałem, potwierdzam.

            • 3 1

  • (3)

    Dlaczego nie kupiliście mieszkania na dzielnicach dobrze skomunikowanych? Czy tak ciężko przyznać się ze nie stać Was, mieszkańców południa na mieszkanie w dzielnicy dobrze skomunikowanej? Tylko teraz lament o podatkach do miasta, ze mieszkanie oo babci, ze każdy mieszka gdzie chce etc.

    • 2 21

    • W takim razie proszę mi powiedzieć gdzie w Gdańsku nie ma korków i gdzie dzielnica jest dobrze skomunikowana ?

      • 3 0

    • to już jest nudne "Dlaczego nie kupiliście mieszkania...."

      zapytaj czemu przyjechali do tej wiochy. Jak by w Gdańsku żyło 50 tysięcy mieszkańców korków by nie było. Miasto nic nie robi z rozwojem infrastruktury drogowej miasta.

      • 11 0

    • oczywiście że mnie nie stać dlatego kupiłem tam gdzie kupiłem gdzieś mieszkać trzeba

      • 8 0

  • SKM!

    Tylko SKM na południe rozładuje to co się tam dzieje i będzie działo. Tramwaje z pięćdziesięcioma przystankami po drodze na niewiele się zdadzą!

    • 12 2

  • A Prezydent Dulkiewicz nadal buduje swoją ogóllnopolską karierę polityczną

    To sobie wybraliśmy :-(

    • 10 0

  • Jeszcze więcej osiedli na Południu Gdańska (1)

    Cała Warmia i Mazury tu osiądzie, zakorkują wszystko. Nie budować tej drogi bo jeszcze więcej ludzi tam się będzie osiedlać. Kupili tam tanie mieszkania bez namysłu to niech stoją w korkach.

    • 3 16

    • Hahaha

      "Tanie" mieszkania

      • 3 0

  • Mieszkam na południu, na Niepołomickiej i stwierdzam, że to obecnie taka mała Ukraina. Co 3 mieszkanie wynajmowane dla osób z Ukrainy, które bardzo często nie trzymają się ciszy nocnej. Chyba u nich czegoś takiego jak cisza nocna po 22 nie ma. Krzyki na balkonach, sprowadzanie kolegów dużymi grupami itp. 4-5 lat temu fajnie się mieszkało, ale teraz to jakiś dramat. O korkach nawet nie wspominam ... Jak oddadzą wszystko co wystartowało z budową, to będzie paraliż całkowity osiedli. Na szczęście mam dobrą pracę, jeszcze maksymalnie 2 lata, odkładam kasę i uciekam w inny rejon miasta. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    • 8 0

  • oj, spokojnie, najważniejsze że PIS nie rządzi w Gdańsku! (1)

    pomyślmy co by było gdyby PIS od 4-5 lat rządził w Gdańsku... to byłby " horror", he he

    • 4 3

    • Już trwa tęczowy horror

      • 1 1

  • Byle z rozsądkiem

    Nowa Świętokrzyska tak, ale bez połączenia z Nową Bulońską, bo wiązało by się to ze zniszczeniem resztek terenów zielonych i doliny z rejonie stawów retencyjnych i zasilających je potoków. Dzisiaj w to miejsce, w celach rekreacyjnych, przyjeżdża tysiące mieszkańców miasta.

    • 1 2

  • Nie tylko mieszkańcy Gdańsk Południe jadą Świętokrzyską !!!!!! (4)

    Nowa Świętokrzyska musi być. Nie tylko mieszkańcy Gdańsk Południe jadą Świętokrzyską. Wiele Gdańszczan jedzie Świętokrzyską by dostać się do obwodnicy. Wiele Gdańszczan jedzie na Kaszuby nad jeziora. Wiele mieszkańców Kowal, Jankowa, Kolbud musi tędy jedzie. Wiele Gdańszczan jeździ np do Agaty Meble czy Fashion House. Śmieci wszystkich Gdańszczan jadą śmieciarką przez te tereny. Wiele firm transportowych, dostawczych tędy jeździ by zaopatrzyć sklepy w centrum, Gdańska. Ile Gdańszczan z innych dzielnic jeździ do Gdańsk Południe by odwiedzić znajomych, rodzinę. tak więc reszta mieszkańców gdańska też korzysta z tej drogi by wydostać się z miasta, mimo to każdy uważa się za lepszego . Proponuję aby każda dzielnica się ogrodziła bo każdy uważa się za lepszych. A niby jak dzielnice bliżej centrum by się wtedy wydostały z Gdańska. gdyby nie te tzw " zad*pia " jak tu nazywacie. Kiedyś każda dzielnica Gdańska była " zad*piem" .

    • 51 3

    • A powiedz mi jaki jest sens budowy ulicy 2x2 BEZ linii tramwajowej? W ten sposób nie buduje się miast już od kilkudziesięciu lat.

      • 1 0

    • Nie wydaje mnie się (1)

      • 0 6

      • Cóż, więc tkwisz w błędzie.

        • 2 0

    • 100% racji, ta opinia powinna być wyróżniona. Ale egoiści, co widzą tylko swój tył tego nie ogarniają.

      • 4 0

  • Żenada... (1)

    Żenada, żal, nic dodac nic ująć... tyle stania w korkach z nadzieja ze w koncu sie doczekamy nowej swietokrzyskiej... juz czuje jak niedlugo beda budowac nowe muzea i teatry (mamy ich nadto) "bo takie jest zapotrzebowanie" a drogi sami sobie naszkicujcie.... no ręce opadają... wstyd. Dziekuje miastu za stanie codziennie 2 h w korkach, z pracy, do pracy, z dziećmi, ktore zamiast spedzac czas konstruktywnie w domu z rodzicami, spedzaja go stojac w korku! Brawo!

    • 18 3

    • Dlatego przesiadłem się na hulajnogę elektryczną

      Dojeżdżam z południa Gdańska do Wrzeszcza o 30% szybciej niż samochodem, a co najważniejsze nie spóźniam się, bo czas dojazdu jest codziennie identyczny. Autem to loteria - of 25 min do ponad godziny.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane