• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów

Maciej Korolczuk
26 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (873)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Przykładem udanego zwężenia w celu odzyskania przestrzeni i uspokojenia ruchu jest przebudowana al. Hallera w kierunku Brzeźna.
  • Podobnie - po planowanej przebudowie - ma wyglądać także jezdnia w kierunku Opery Bałtyckiej.

Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. WojciechaMapka, Armii KrajowejMapkaal. HalleraMapka.



Zwężanie dróg, by odzyskane miejsce służyło np. pieszym czy rowerzystom, to:

O zwężaniu zbyt szerokich dróg po raz pierwszy głośno zrobiło się w czasie pandemii, gdy pojawiła się potrzeba zwiększania dystansu między pieszymi, odzyskiwania przestrzeni na rzecz rowerzystów czy zwiększania w mieście powierzchni terenów zieleni.

W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. GrunwaldzkiejMapka w kierunku centrum. Na odzyskanym pasie wytyczono miejsca postojowe, co z kolei uwolniło od samochodów zastawione dotąd chodniki.

Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka, co spotkało się już z mniejszym zrozumieniem kierowców. Z kolei na 3 Maja kosztem jednej z jezdni wyznaczono dodatkowe pasy rowerowe.

  • Droga rowerowa kosztem szerokiej jezdni powstała m.in. na 3 Maja w Gdańsku.
  • Puste chodniki, auta zaparkowane na jednym z trzech pasów - tak od 2020 r. wygląda odcinek al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Odwrócenie ruchu na Piramowicza wzbudziło dużo emocji u kierowców.
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.

Tak było na Marynarki PolskiejMapka, gdzie kosztem jednego z dwóch pasów w sezonie letnim wytyczano miejsca postojowe dla działkowców, dotąd rozjeżdżających zieleń na poboczach. W tym roku - ze względu na konieczność zapewnienia buforu dla ciężarówek oczekujących na wjazd do portu - dodatkowych miejsc postojowych już nie będzie.

Nowością będzie za to węższa ul. Jana z Kolna.Mapka Na prawym pasie w kierunku węzła Kliniczna niemal na całej długości wytyczono tam drogę rowerową. Obecnie trwają przy niej ostatnie prace wykończeniowe, a pierwsi rowerzyści skorzystają z trasy wiosną. Kierowcy zamiast dwóch będą mieli do dyspozycji jeden pas, co nie powinno negatywnie wpłynąć na płynność ruchu w tym miejscu.

Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.

  • Nowa droga rowerowa na Jana z Kolna ma być otwarta wiosną.
  • Pomysł na przebieg drogi rowerowej w ciągu zwężonej Armii Krajowej zgłoszono do Budżetu Obywatelskiego.

Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej



Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.

W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.

Zmiany także w Gdyni



Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. LegionówMapka, gdzie szerokość jezdni pozwoliła na podzielenie się przestrzenią z rowerzystami.

Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z KolnaMapka przy hali targowej.

16:48 26 STYCZNIA 23

Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)

Tak się bardzo mieszkańcy burzą odnośnie artykułu o zwężaniu dróg. A nikt wam nie mówił przez ostatnie kilka lat i nic nie wiecie o nowoczesnych miastach? O planach rozwoju na rzecz ruchu pieszego i rowerowego, który jest wciskany ludziom na siłę. Miasta 15minutowe i tym podobne brednie. Problem że nikt nie podejmie tego tematu bo się boi, a władza miasta(i miast w PL i EU) jest sterowana zza dalekiej granicy.
Tak się bardzo mieszkańcy burzą odnośnie artykułu o zwężaniu dróg. A nikt wam nie mówił przez ostatnie kilka lat i nic nie wiecie o nowoczesnych miastach? O planach rozwoju na rzecz ruchu pieszego i rowerowego, który jest wciskany ludziom na siłę. Miasta 15minutowe i tym podobne brednie. Problem że nikt nie podejmie tego tematu bo się boi, a władza miasta(i miast w PL i EU) jest sterowana zza dalekiej granicy. Zobacz więcej

Opinie (873) ponad 20 zablokowanych

  • A Gdańśk się pnie w rankingu najbardziej zakorkowanych miast w Polsce (2)

    • 14 4

    • jak na razie Gdańsk lokuje się wśród polskich miast o najwyższych ocenach jakości warunków korzystania z rowerów

      • 0 0

    • bzdura.

      • 3 3

  • Mamy wolność słowa. Jak napiszesz coś, co się nie podoba, to człowiek, który nie rozumie o czym piszesz na wszelki wypadek to (3)

    to skasuje. Orwell w realu.

    • 12 3

    • Kasowane od razu powinny być wypowiedzi z wulgarnymi i obraźliwymi określeniani. I takie zgłaszam. Pora nauczyć (2)

      się krytyki normalnym językiem.

      • 2 2

      • (1)

        nie. potem sie wydaje ze ludzie nie maja negatywnych emocji wzgledem i**otycznych pomyslow. wulgaryzmy tez sa forma ekspresji!!!

        • 2 1

        • są także diagnozowane jako przejaw słabości argumentów stosowanych przez osoby posługujące się wulgaryzmami

          Myślę, że dotyczy to także osoby o nicku P48L0

          • 0 0

  • Na całym świecie poszerza się drogi (2)

    aby zwiększyć bezpieczeństwo !! A w Gdańsku "pasy są zbedne'" Co wy ludzie macie miedzy uszami ???

    • 22 5

    • w wielu krajach świata poszerzało się drogi

      ale to nie skracało czasu jazdy samochodem z powodu tzw. ruchu indukowanego. Dlatego w pobliżu centrów wielu miast świata wdraża się programy zwężania ulic albo nawet uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów, zdecydowanie stawiając na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów oraz poprawę jakości ich dostępu do przystanków komunikacji zbiorowej. Fundusze publiczne wydaje się także w coraz większym stopniu na poprawę jakości tej ostatniej (zwłaszcza szynowej).

      • 0 0

    • Nie pisz bzdur, bo w normalnych krajach w miastach się je zwęża. Co widać też na "street view". Zatem nie kłam.

      • 3 4

  • W końcu (8)

    Bardzo dobry pomysł, ludzie przesiądźcie się w końcu z własnych aut do komunikacji miejskiej czy na rowery, jak tak obserwuje ostatnio Gdańsk (zresztą nie tylko Gdańsk) to wszędzie pełno tych aut. Trochę się chyba zatraciliśmy jako społeczeństwo i wszędzie te auta, wszyscy pędzą, smród, ciasno i nieładnie, zabytki pozastawiane, chodniki pozastawiane, wszędzie pełno aut. Miasto przez to stało się po prostu brzydkie. Oczywiście zaraz zacznie się tłumaczenie że jak to? Jak żyć bez samochodu, jak dojechać do pracy, jak zawieźć dzieci do szkoły, jak pojechać na zakupy itd. Myślę że jednak w tak dużym mieście się da trzeba tylko chcieć. Aaaa i tak, spodziewam się hejtu;)

    • 4 35

    • W zasadzie w tym co napisales najistotniejszy jest twoj podpis (3)

      Reszta to belkot

      • 8 3

      • Napisał swoją opinię do czego ma prawo. I nie musi to być opinia po twojej myśli koleś. Bo co ? Bo każdy ma kochać (2)

        samochody i to co ludzie z nimi robią ?

        Zatem do kogo ten twój chamski "Reszta to bełkot" ?

        • 1 2

        • (1)

          to ze na podstawie jednostkowego przykladu tj siebie samego chce kilkuset tysiecy rodzinom zycie ukladac. jak mozna inaczej niz i**ota go nazwac?

          • 3 1

          • Twój argument nie jest trafny

            przecież możliwości poruszania się samochodem pozostaną. Jeśli stosujesz epitety to znaczy czujesz, że twoje argumenty są słabe. Tylko współczuć.

            • 0 0

    • nie w Gdansku z ta komunikacja i fala, rowerem sporo rzeczy sie da, ale nie komunikacja miejska, ona jest zaorana

      • 1 1

    • Jak się spodziewasz , to znaczy (1)

      że wiesz że pieprzysz bez sensu. I po co ?

      • 4 2

      • Jak to po co ? Bo każdy ja ty ma kochać samochody ? Jednomyślność to miała być za komuny.

        • 2 2

    • Jak się jeździ wśród spalin?, zawsze moim dieslem wciskam w podłogę gaz by z rury wydechowej poczęstować takich jak Ty dawką świeżego powietrza. Polecam jeździć w masce trzeba tylko chcieć hahaha

      • 2 3

  • (2)

    Kiedy przejście naziemne przy dworcu PkP??? Grzecznie się pytam pani prezydent.Emeryt bez laski.

    • 5 3

    • Jedynie na przystanki tramwajowe. Czemu nie. (1)

      • 1 1

      • jeśli będzie przejście naziemne na przystanki z obu stron, to będzie przejście naziemne przez całą szerokość Wałów

        • 0 0

  • I znowu (1)

    Urzędnicy zaslynneli że swojej wiedzy brawo tak utrudniacie życie innym

    • 17 4

    • kiedy internauci wypowiadający krytyczne uwagi na temat sensu tworzenia infrastruktury dla rowerów

      zrozumieją, że to kierowcy są głównym źródłem utrudnień jazdy innych kierowców a jakiekolwiek działania na rzecz "poszerzenia dróg" i "zwiększania przepustowości skrzyżowań dla ruchu pojazdów" poprawiają tę sytuację tylko na krótką metę?

      • 0 0

  • Drogi rowerowe i inne wynalazki są projektowane przez ludzi, którzy nie potrafią jeżdzić rowerem. Widać to po ich dziełach. (1)

    • 18 2

    • jak na razie codziennie w Gdańsku kilka tysięcy ludzi korzysta z tych dróg dla rowerów

      a także korzysta z jezdni i chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym. Cokolwiek jest jest możliwe - mawiają brytyjczycy.

      • 0 0

  • To co się ostatnio dzieje w kraju i w Europie zweryfikuje Władimir jeśli się nie ogarniecie. (2)

    Patrząc z perspektywy komuny i odzyskanej niepodległości, a przynajmniej szansy na tę niepodległość i na samostanowienie widać, że ludzie są coraz głupsi w tym co robią. To co kiedyś zaprojektowali inżynierowie i założenia, które miały opcje rozwoju teraz jest niszczone przez urzędników i polityków o mentalności dzieci. Zabudowywanie każdej wolnej przestrzeni, niszczenie układów komunikacyjnych, brak możliwości dojazdu samochodem do mieszkań, budowa osiedli w formie getta opisywanych w reklamie jako niebiańskie sioło, i tak dalej. Co ciekawe, te duże dzieci potrafią myśleć systemowo wówczas, kiedy jest szansa złupić innych, wówczas wymyślą każdą bzdurę aby tylko zarobić. Teorie, które wydają się słusznymi do momentu, aż nastąpi wypłata za ich wprowadzenie - później nieważne co będzie. Nawet w obliczu wojny wasza mentalność jest żałosnym połączeniem gry komputerowej z przedszkolem, bez wyciągania jakichkolwiek wniosków z historii, nawet z tej z przed kilku lat. To nie jest opinia pisana z nienawiścią i hejtem, więc nie kasujcie. Na poprawność i brak "hejtu" za naszą granicą odpowiedzią są rakiety, więc nie bądźcie tacy delikatni w ocenianiu głupich rzeczy, bo świat z bajki się skończył.

    • 22 4

    • Nie ośmieszaj się swymi głupotami. Jakie braki dojazdu samochodami ? (1)

      • 1 1

      • przypuszczalnie gostek nie kojarzy prostych faktów

        takich jak np. że to samochodowcy są źródłem największych utrudnień jazdy dla niego.

        • 0 0

  • Bzdury (2)

    Wymyślane przez ideologów nowego wcielenia komuny

    • 18 4

    • (1)

      za komuny to chociaz do drog brano ekspertow a nie domoroslych d**ili

      • 2 1

      • za komuny eksperci byli zafascynowani Ameryką

        której infrastruktura drogowa okazała się tak przewymiarowana, że obecna administracja nie ma środków na jej utrzymanie. Dlatego w wielu miastach USA od wielu lat w centrach miast ulice i place przekształca się w miejsca przyjazne dla pieszych i rowerzystów co podnosi wskaźniki jakości życia.

        • 0 0

  • to planuje ktoś upośledzony umysłowo (71)

    dla rowerów niech budują ścieżki rowerowe poza jezdniami a nie zmieniają pasy ruchu w nie. Nie raz przebijałem się rowerem przez takie drogi i to żadna przyjemność uważać żeby jakiś ślepy kret w ciebie nie wjechał.

    • 556 74

    • Już ta roweroza na mózg się rzuca, jezdnia jest dla samochodów a nie dla ciasnych gaci (3)

      To samo piesi są ograbiani z chodników bo rowerowczyki muszą pedalić na swoich szprychojazdach, stop rozjeżdżaniu chodników przez rowerowczyków

      • 10 3

      • uzależnienie od samochodu i codzienne korzystanie z niego jest źródłem wielu groźnych chorób

        samochodozę się leczy

        • 0 0

      • Tak, jest o tym w pierwszej księdze Starego Testamentu, Genesis.

        • 1 0

      • A najzabawniejsze jest to, że dyktat idzie

        Od nowych mieszkańców Trójmiasta, którzy opuściwszy prowincję, narzucili mieszkańcom swoje dziwaczne upodobania.

        • 6 4

    • Nielogiczną bzdurę napisałeś. Skoro zamieniono pas ruchu w drogę rowerową to jak mogą być na niej samochody ? (1)

      • 1 1

      • samochodom wystarczy pas jezdni biegnący obok

        na Armii Krajowej pozostaną dwa pasy jezdni

        • 0 0

    • Rowerzyści (8)

      Sami szukają by kierowca auta ich najechał bo wieczorem jadą rowerkiem bez świateł i odblasków nie trzymają blisko krawędzi jezdni. Ignorują czerwone światła przez przejście dla pieszych nie przeprowadzają roweru.

      • 23 5

      • Kierowcy mają kłopot, piesi jeszcze większy. Boją się. (3)

        Rowerzysta pokonawszy 20 km do pracy, cuchnie. Może umrze zdrowszy, ale inni współpracownicy cierpią.
        O zdrowie proszę zawalczyć w Trojmiejskim Parku Kr. a nie,strasząc prędkością pieszych i wlokących się przed autami cyklistów.

        • 9 6

        • 50% ogółu przejazdów samochodem w Gdańsku odbywa się na odległość do 3 km

          taki dystans rowerzysta pokona w ciągu 10 minut i nie zdąży się spocić, więc Twój sposób konstruowania antyrowerowej narracji ma niewielki sens.

          • 0 0

        • to się trzeba umyć...

          • 1 0

        • Zmień dilera, bo obecny najwyraźniej żeni ci kapok zamiast porządnego zioła.

          • 2 4

      • A ty jeździsz z przepisową prędkością samochodem że czepiasz się pokonywania przez nich przejść dla pieszych ? (2)

        • 4 10

        • Tak, oczywiście

          • 0 0

        • Tak, a co ?

          • 4 1

      • I to są argumenty przeciw drogom dla rowerów?

        • 1 3

    • Kiedy prezydent Gdańska czy Gdyni zacznie jeździć rowerem? (1)

      Kiedy porzucą limuzyny??

      • 19 1

      • zacznij od siebie

        znam wielu urzędników miasta dojeżdżających do pracy inaczej niż samochodem

        • 0 0

    • Budyńlandia (25)

      W latach 70-tych budowano arterie dwupasmowe a nawet trzy pasmowe,tunele dla pieszych teraz to wszystko się zwęża ,buduje naziemne przejścia nad tunelami czyli cofamy się do epoki kamienia łupanego

      • 62 17

      • (3)

        Lewactwo niszczy układ komunikacyjny miast wypracowany przez dekady i szkodzi zmotoryzowanym mieszkańcom.

        • 7 6

        • A zmotoryzowani to rasa panów? (2)

          • 4 12

          • Nie, tacy sami ludzie jak inni (1)

            dlatego nie należy szkodzic nikomu, im też

            • 8 2

            • oni sami najlepiej dbają o utrudnianie życia innym zmotoryzowanym

              • 0 0

      • Serio ? Nie ośmieszaj się krytyką co najmniej przejść naziemnych. Co ty sobie wyobrażasz, że ile mamy płacić podatków (13)

        na utrzymanie przewymiarowanych kłądek dla pieszych czy też tuneli dla nich ?

        Ich eksploatacja nie jest darmowa i jak widać jeszcze za mało płacisz podatku od nieruchomości. Wymienić ci kosztorys co się utrzymuje w tunelach i kładkach ? I pomnóż sobie to przez 1000 takich obiektów w Trójmieście.

        • 11 32

        • (1)

          ile mamy płacić podatków na utrzymanie przewymiarowanych kłądek dla pieszych czy też tuneli dla nich??? A ile mamy płacić podatków na wiecznie tworzące sie drogi dla rowerzystów??? jeszcze do tego tak inteligentnych, ze nie potrafią przeprowadzić roweru przez przejście kiedy muszą,

          • 7 4

          • nakłady na infrastrukturę rowerową wykazują najlepsze wskaźniki produktywności

            warto byś skojarzył, że każdy rowerzysta w przestrzeni drogowej miasta to dla Ciebie więcej miejsca na jezdni i na parkingach, których podobno kierowcom ciągle brakuje.

            • 0 0

        • (7)

          A wiesz po co były takie szerokie arterie przez miasto? Żeby w razie zagrożenia mieć szybka drogę ewakuacyjną. Ale zabudujcie wszystko i pozwężajcie, w razie W obudzicie się z brązowymi portkami.
          Chyba że myślicie, że was zagrożenie nie dotyczy-wtedy jesteście tylko głupi.

          • 18 5

          • I do kogo te WY ? Jesteś byłym komunistą ? (2)

            • 5 8

            • Wy jako grupa osób. Ale to może być już za trudne do zrozumienia dla Ciebie.

              • 1 0

            • nie zrozumiałeś??? to do szkoły gam...u

              • 2 2

          • A ewakuacje są co godzinę ? Dalej się nie ośmieszaj. (3)

            • 5 15

            • Nie są co godzinę ale w tym jednym krytycznym momencie może to stanowić o życiu wielu osób.

              • 4 1

            • (1)

              ty się nie osmieszaj fakty są takie że są to pomysły półgłówków realizowane na zlecenie jeszcze większych głupków którzy ubrdali sobie że ludzie nie mają mieć samochodów nie mają się przemieszczać wymyślili na podkładkę tę żałosną ściemę pod tytułem CO2 które nawet 1% atmosfery ziemskiej nie stanowi

              • 23 4

              • nie ma to jak powtarzać półprawdy ruskiej propagandy i sądzić, że się jest bystrym

                • 2 14

        • Pięciu "mądrych" wydało przez kciuk w dół opinię o kosztach utrzymania tuneli ? Jesteście dziećmi, którym wydaje się (1)

          że wiele rzeczy jest za darmo ? Jak widać za mało płacicie podatków.

          • 7 13

          • nie kompromituj się

            • 4 3

        • Od zawsze tunele były bezpieczniejsze niż przejścia naziemne. Niestety intelekty w urzędach ze świecą szukaj. Niby była komuna a ludzie bardziej przewidujący z większym intelektem i przewidywaniem. Dramat czas coś zmienić przy wyborach i wy... to towarzystwo bezmyślnych istot.

          • 8 6

      • Ja przybłęda ,ale się zgadzam z opinią

        Podpisu jednakże nie rozumiem. Myślisz że masz jakieś większe prawa, że jesteś Gdańszczaninem z urodzenia :-) ?
        Ja mieszkam w GD 30 lat i co z tego.

        • 0 0

      • dokładnie 50 lat temu robiono głupoty, które dewastują miasto (5)

        Są na ten temat badania. Zajmuje się tym urbanistyka. Dziedzina nauki technicznej. Warto poczytać.

        W latach 70-tych lekarze reklamowali papierosy. Na szczęście jednak też przestali. Świat poszedł do przodu. Zapraszamy do XXI wieku :)

        • 12 19

        • (3)

          Powiedz to tym którzy są wykluczeni komunikacyjnie bo w imie postępu rozebrano linie kolejowe po to by tam budować ścieżki rowerowe.

          • 23 7

          • Co ty bredzisz. Wykluczenie transportowe jest wtedy kiedy skazany jesteś na samochód bo rowerem niebezpieczne, pieszo za daleko a ostatnie połączenia autobusowe czy kolejowe podobni tobie zlikwidowali, bo komunizm jest wtedy gdy Państwo coś robi.

            • 7 9

          • Nie w imię postępu

            Tylko dlatego, że kolej była od 1989 do 2005 roku drenowana z finansów na rzecz transportu samochodowego. To, że nasypy z rozkradzionymi torami zamieniono na drogi rowerowe to żadna strata. Przynajmniej nie zostały zabudowane, przecięte nasypami autostrad ani zaorane. Kolej można odbudować, drogę rowerową puścić obok na drodze technicznej powstałej podczas odbudowy.

            • 3 6

          • Co tak płaczesz nad byłymi liniami kolejowymi, gdzie w kilku pociągach na dobę jeździło kilka osób ? Nie ośmieszaj się.

            Poza tym przede wszystkim zamieniając te linie na drogi rowerowe nie uszkodzono ich niwelety, czyli ich płaskości (tacy jak ty razdko rozumieją pojęcie niwelety i w ogóle charakterystyki dróg kolejowych), gdzie bez problemu w razie czego można odbudować torowiska bez potrzeby kosztownych robót ziemnych, czyli ponownej budowy wykopów i nasypów (głównego składnika kosztorysu budowy zupełnie nowych dróg kolejowych).

            I odbudowę torów można zrobić nawet bez konieczności zrywania asfaltu z drogi rowerowej. Tu możesz poczytać sobie po wrzuceniu do wyszukiwarki słów: "budowa dróg kolejowych na nawierzchni asfaltowej".

            Gorzej, gdyby tereny po takich torowiskach rozparcelowano na działki budowlane. To wtedy skutecznie pożegnasz dawną linię kolejową.

            Zatem lepsze położenie asfaltu dla rowerzystów i dbanie o nią przez blokadę zarostu przez dziką roślinność, która wtedy niszczy również podtorze, szczególnie na nasypach i powoduje, że w ogóle wyłączona linia kolejowa nikomu nie sluży.

            Tu gdyby od 1948 roku linia na Kokoszki byłaby zrobiona na asfaltową drogę rowerową i dbano o nią, to jej odbudowa w ramach PKM nie byłaby tak kosztowna, bowiem liczne drzewa (ich korzenie) uszkodziły na tyle nasypy, że praktycznie trzeba było je sypać na nowo.

            • 4 25

        • do tego id..to gdzie wymyślono 56 płci?Witamy w wariatkowie

          • 10 1

    • Dokładnie zgadzam się z tobą w tym temacie !!! (7)

      Jeszcze nie słyszałem by kiedykolwiek zrobili pas ruchu dla samochodów z ścieżki rowerowej ale na odwrót robią notorycznie ! Ja nie mam nic przeciw ścieżkom rowerowym ale niech one będą zbudowane poza obecnymi jezdniami czy chodnikami tak by jedni nie wchodzili drugim w drogę ! W Gdańsku najwyraźniej ktoś oszalał na punkcie tych ścieżek rowerowych i wciska je bez rozsądku wszędzie czy to ma sens czy też nie !

      • 61 15

      • Zaproponuj jakąś ulicę zrobioną ze ścieżki rowerowej (3)

        osobiście przygotuję projekt i złożę wniosek do ZDiZ o realizację. Tylko pamiętaj o wymiarach.

        • 11 19

        • (1)

          np. : ulica Wita Stwosza

          • 5 1

          • czy po tej ulicy nie da się jeździć samochodem?

            • 0 0

        • Budynshtrasse

          • 7 5

      • Nie słyszałeś? (2)

        Gdynia-Kosakowo. Z dofinansowania na rowery zbudowali drogę rowerową. Skończył się okres trwałości inwestycji i zrobili z niej jezdnię

        • 11 2

        • Gdzie wady?

          • 0 2

        • I prawidłowo

          • 6 6

    • Nie kłam. (4)

      Nie masz nawet roweru.

      • 18 54

      • Władze utrudniają nam życie, okradają nas, oszukują, gnębią... (2)

        ale przecież najważniejsze, że nie rządzi pis i znowu ich wybierzemy.

        • 28 4

        • (1)

          dokładnie! wywalic na zbi..y pys...k dulkiewicz i wawrzonka.
          Przecież oni tak szkodzą i śmieją się w twarz kierowcom.

          • 8 6

          • to kierowcy kierowcom gotują ten marny los

            • 0 1

      • A skąd wiesz?

        • 1 9

    • (5)

      Zgoda. Ścieżki nie powinny być w bezpośrednim sąsiedztwie pasów ruchu dla samochodów. Oczywiście żeby wybudować porządna ścieżkę też trzeba zabrać pas ruchu i bardzo dobrze ale jak jest to zrobione z głową to warto

      • 5 16

      • Na przekór przepisom (4)

        Jak na zwężonym odcinku jezdni ma zachować przepisową odległość od ped**arzy kierowca autobusu lub ciężarówki.Paranoja

        • 24 6

        • co do pospisu (1)

          to od 1 pokolenia, czy 3 :D

          Ludzie, przestańcie z tym "gdańszczynizowaniem", bo jak się głupoty pisze niezgodne ze stanem wiedzy i licznymi pracami naukowymi (tak, to się bada, a nie na czuja robi) to nieważne, czy ktoś się urodził na Zaspie czy w Pcimiu.

          • 6 4

          • Gdańszczanin z urodzenia

            Mieszkańcy którzy urodzili się w Gdańsku przed pół wiekiem lub więcej pamiętają jak walczyli i budowali o to aby żyło im się lepiej.Teraz banda przyjezdnych słojów niszczy wszystko co funkcjonowało przez lata.

            • 0 1

        • Daj sobie spokój z pisaniem na forum, bo słabo ci idzie.

          Zwężenie w tych przypadkach polega na wyłączeniu całych pasów ruchu, przy zachowaniu szerokości pozostałych. Więc o jakich problemach piszesz? No chyba że PiSzesz...

          • 1 7

        • nie ogarniasz.

          • 1 4

    • Dokładnie totalna porażka.

      Dodatkowo, jak zepsuje się samochodzik to zablokuje cały ruch, bo nawet nie ma jak go zepchnąć na bok.
      Jedźdżę sporo rowerem miedzu Gdańsk a Gdynia, wiec 60 km / dzień czasem ,ale uważam że to jakiś eko-rowero terroryzm.

      • 4 1

    • (5)

      W Gdyni na Jana z Kolna kiedy zrobili z pasa ruchu ścieżkę rowerową widziałem przez 2 czy 3 m-ce dwóch rowerzystów, naprawdę było warto, a to, że autobusy maja problem ze zmieszczeniem się na tych 2 wąskich pasach to nie istotne.

      • 41 4

      • Szerokość prawego i środkowego pasa, który teraz stał się lewym jest taka sama ciągle. Zatem o co ci chodzi ? (2)

        • 4 17

        • Nie jest taka sama, widac nawet po domalowanych liniach (dalej widać też stare linie, więc niektórzy nie wiedza jak jechać i trzeba na niich bardziej uważać). Do tego na lewym pasie, jest teraz parking- powodzenia w omijaniu rodziców pakujących dzieci do/z auta pod przedszkolem, stojących z otwartymi drzwiami na pasie środkowym. Pomysłodawca tego parkingu i drogi rowerowej jest niespełna rozumu,.

          • 5 1

        • Może są inne miasta do zepsucia. Voila,

          Próbować się tam rozgościć, a nie odtwarzać w XXI wieku rodzinny sztetl.

          • 7 2

      • Ulicy Jana z Kolna w Gdyni powinni się przyjrzeć specjaliści (1)

        od bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zdrobienie tam komunikacyjnego bardaku to element szeroko zakrojonej akcji pt.: zwijamy halę targową, sprzedajemy teren faworyzowanemu deweloperowi. Budujemy wśród dziurawych dróg hipermarket, a pracownikom hali pokazujemy bruk.

        Najpierw zlikwidowano toalety na hali, potem parking, a jak to nie pomogło, to zmajstrowano słupkozę, wytyczając pas dla rowerzystów, tworząc niebezpieczne rozwiązanie dla rodziców odprowadzających dzieci do znajdującego tam przedszkola.

        To granda nad grandami.

        • 7 1

        • Bredzisz, Hala to zabytek rejestrowy, deweloper jej nie grozi.

          • 1 6

    • i jeszcze wdychanie spalin, to powinno byc tak: jezdnia pas zieleni, sciekza rowerowa / chodnik

      • 3 2

    • Najwyższa pora na zmiany we władzach za to odPOwiedzialnych.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane