• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Trakcie św. Wojciecha musi poczekać. Rada dzielnicy przeciwna zmianom

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (164)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu. Buspas planowano wytyczyć poprzez "przesunięcie" pasa ruchu dla aut do centrum Gdańska na środek jezdni przeznaczony pod lewoskręty i części wyłączone z ruchu.

Wiosną pasażerowie komunikacji miejskiej mieli korzystać z buspasa na Trakcie św. Wojciecha. Choć wielkimi krokami zbliża się nowy rok szkolny, nadal nie wprowadzono żadnych usprawnień w ruchu komunikacji miejskiej. Nieoczekiwanie inwestycję wstrzymała lokalna rada dzielnicy, która oczekuje "mniej inwazyjnej formy buspasa".



Czy radni dzielnicy powinni mieć wpływ na buspasy?

Przypomnijmy: w grudniu opisaliśmy zapowiedź realizacji wydzielonego pasa dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha w kierunku centrum miasta na odcinku Urząd Dozoru TechnicznegoMapka - GościnnaMapka.

Buspas miał powstać kosztem ciągnących się na całej długości lewoskrętów do poszczególnych posesji wzdłuż Traktu. Reorganizację ruchu planowano wdrożyć wiosną br. - gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne.

- Mamy połowę lata, a buspasa nie ma. Czy on w ogóle powstanie? Myślę, że jest to temat, który zainteresuje znaczną część mieszkańców z południa Gdańska oraz tych, którzy dojeżdżają od strony Pruszcza Gdańskiego - napisał do nas kilka dni temu pan Jan, czytelnik Trojmiasto.pl

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku



Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska. Planowany w ubiegłym roku odcinek z buspasem w stronę centrum Gdańska.

Rada dzielnicy przeciwna wytyczeniu buspasa



Okazuje się, że urzędnicy nadal podtrzymują chęć wdrożenia buspasa, ale ich działania zostały wstrzymane przez Radę Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.

- W ramach prac nad przedłużeniem buspasa w ul. Trakt Św. Wojciecha odbyło się spotkanie Miejskiego Inżyniera Ruchu i przedstawiciela ZTM z lokalną radą dzielnicy. Rada sprzeciwiła się wyznaczeniu buspasa. Protest wynikał z likwidacji lewoskrętów w ciągu ulicy, które obsługują m.in. osiedle TBS MotławaMapka - informuje Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Na potrzeby dalszych rozmów z Radą planowane jest przygotowanie analizy "potencjalnych zysków wynikających ze zmniejszenia opóźnień komunikacji zbiorowej przy realizacji buspasa".

- Po ponownym przeanalizowaniu powrócimy do Rady z wynikami - zapowiada Szajda.


Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława. Radni dzielnicy obawiają się, że buspas skomplikuje dojazd samochodami m.in. do osiedla TBS Motława.

Radni chcą pogodzić interesy mieszkańców i pasażerów



Co istotne, urzędnicy docelowo chcą wydzielonym pasem przyspieszyć ruch komunikacji miejskiej na całym ciągu od Pruszcza Gdańskiego aż po wiadukt Biskupia GórkaMapka.

Rada Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce jest przeciwna planom urzędników, tłumacząc to nadmiernymi uciążliwościami dla pozostałych uczestników ruchu.

- Rada wyraziła zaniepokojenie planowanym buspasem w formie, którą pierwotnie przedstawił ZTM Gdańsk. Na spotkaniu z urzędnikami nastąpiła rzeczowa dyskusja, w której podnieśliśmy swoje uwagi i podczas której zaproponowaliśmy mniej inwazyjną formę buspasa - godzącego interesy przede wszystkim mieszkańców, jak i komunikacji zbiorowej. Czekamy obecnie na ponowne badania ze strony ZTM i kolejne spotkanie celem przeanalizowania nowych danych - informuje Zarząd Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce.
Na pytanie, jak interpretować "mniej inwazyjną formę buspasa", nie otrzymaliśmy już odpowiedzi ze strony radnych dzielnicy. Rada podkreśla natomiast, że zależy jej na coraz lepszej komunikacji zbiorowej, która niestety w ostatnich czasach jest "ucinana".

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (164) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Zrobić tunel dla autobusów drogą i problem rozwiązany...

    • 6 12

  • I bardzo dobrze! (4)

    Te lewoskręty są tam bardzo potrzebne. Jeśli buspas, to tylko poprzez dobudowanie kolejnego pasa a nie zabieranie czegoś co jest dobre i potrzebne.

    • 45 18

    • Do czego te lewoskrety? (1)

      • 4 15

      • Do skręcania w lewo.

        • 17 3

    • Np. do tego, żeby w godzinach popołudniowych autobusy w kierunku Pruszcza miały gdzie wyprzedzać i wciskać się już na polu wyłączonym z ruchu.

      • 7 2

    • Bardzo potrzebne. Przez 99% stoją puste, ale dla kierowczykow wszystko jest zamachem na wolność.

      • 6 8

  • Rada dzielnicy orunia zawsze patrzy krótkowzrocznie (7)

    • 30 58

    • (4)

      O 210 był krzyk, że wykluczenie komunikacyjne, bo trzeba się pod dworcem przesiąść, ale jak akurat ma zostać wprowadzonego coś, co tę komunikację upłynni i utrakcyjni, to nie nie, bo nie daj boże kierowcom będzie gorzej.

      • 14 12

      • śmieszny jesteś, zabrano 210 i 151 (3)

        a w zamian nie dano nic. 132 od Pruszcza zawalony, 189 od Maćków też, a mieszkańcy Oruni w co mają wsiąść? Nie ma możliwości z rana się dopchać, ale o tym się nie mówi bo przecież macie tyle linii, ale wszystko przeładowane

        • 15 5

        • (2)

          Właśnie buspas umożliwia przyspieszenie komunikacji i czas marnowany przez nią w korkach może zostać spożytkowany na dodatkowe kursy. Tym bardziej powinno wam zależeć na tym buspasie

          • 10 7

          • zależy

            ale jak widac zapadły inne decyzje

            • 0 0

          • Ale on pisze o likwidacji linii

            • 0 0

    • (1)

      Rada Dzielnicy Orunia to prosamochodowe lobby. Walczą o parkingi do parku albo autobusy, które nie mają prawa być punktualne na trasach przez całe miasto bez buspasów, które blokują

      • 7 10

      • Dokladnie tak

        • 2 3

  • Może lepiej górą puszczą tramwaj ?

    • 8 5

  • I bardzo dobrze, przecież to oni będą stać w korkach (1)

    a buspasy ogólnie nie powinny być inwazyjne.
    Chociaż w ogóle buspasów nie powinno być, bo jeśli na jakiejś ulicy jest ruch na tyle duży, że autobus stoi tam w korku, to znak, że w ogóle nie powinien tam jeździć, a jego rolę powinno przejąć SKM jeżdżące co kilka minut. Tam nawet są tory, więc to tylko kwestia częstszych połączeń.

    • 27 27

    • Stoją w korkach na swoje życzenie

      • 6 9

  • Nie można wbić sobie doktrynalnie hasła bus pas ponad wszystko i co reszta to nieważne (2)

    Nie powinno się robić buspasów likwidując wszelkie lewoskrety na tak ruchliwej drodze. Podobnie na Platynowej zlikwidowano lewoskręty na rzecz pseudo ścieżki rowerowej, któą mało kto jeździ (zresztą do tej pory bez problemów rowerzyści jechali jezdnią i nic się nie działo).

    • 52 14

    • Nic się nie działo poza kilkoma potrącenami, ale to przecież dla kierowczyków drobnostka, bo mają we krwi mordercze zapędy

      • 1 8

    • Buspasy może i są modne

      ale za to generują korki - w których - a jakże, stoją także autobusy :)

      • 2 1

  • Trakt jest za wąski (15)

    Prawda jest taka, że Trakt już nie daje rady w godzinach szczytu płynnie przepuścić wszystkich samochodów i robią się olbrzymie korki przez 2-3 godziny. A oni jeszcze chca de facto zwezić te drogę! Już trudno wyjechać spod Biedronki w kierunku Pruszcza. Po zmianach były by po prostu wypadki! Tran powinien być pas więcej (rano w kierunku Gdańska, po południu w kierunku Pruszcza). Tylko to by spowodowało poprawę sytuacji. Nie rysowanie bus pasow na tak wąskiej drodze!!!!

    • 77 22

    • to się wpisuje w agendę prezydentki i całego jej towarzystwa (4)

      Klasyczny przykład to jak zwęzili Jana z Kolna w stronę Letnicy

      • 14 9

      • (3)

        Torowiska tramwajowego nikt nie zwęził - jest zatem alternatywa.

        • 7 6

        • Rozmawiasz z ludźmi którzy myślą że kupując bilet na tramwaj musisz zostawić na komendzie prawo jazdy... (2)

          Dobieranie środka transportu do trasy ich przerasta, stąd zawsze samochód.

          • 3 9

          • Rozmawiając z tobą rozmawiam z kimś kto nie ogarnia że dla niektórych autobus to bardziej czasochłonna forma transportu (1)

            i się to po prostu nie opłaca

            • 3 0

            • Skoro się wam bardziej opłaca jechać samochodem i stać w korku, niż pojechać tramwajem czy autobusem, to chyba jednak kierowcom w Gdańsku nie jest tak źle, jak to przedstawiają.

              • 0 1

    • Oho, kolejny

      leczenie otyłości poprzez kupowanie większych spodni :)

      • 5 10

    • Miasto powinno w pierwszej kolejności patrzeć na potrzeby mieszkańców. (2)

      Czemu mamy robić dobrze mieszkańcom Pruszcza? To nie oni płacą podatki z których finansowane są te drogi.

      • 4 10

      • (1)

        Lepiej niż mieszkańcy Pruszcza będą jeździć autem do Gdańska?

        • 4 1

        • I tak jeżdżą i będą jeździć.

          Wyprowadzili się na zad*piu i potem płacz że nie ma jak dojechać.

          • 0 1

    • Korki robią skrzyżowania a nie wąskie drogi. Można jechać bez wyprzedzania jednym pasem pomiędzy skrzyżowaniami

      A na skrzyżowaniach dobra infrastruktura która rozprowadza płynnie ruch.

      • 9 1

    • Bo to jedyna Biedronka na Pomorzu i wszyscy do niej jeżdżą autami?

      • 5 1

    • To może jezdź do Biedtonki w Pruszczu Gdańskim

      • 1 0

    • Nie daje rady, bo ludzie z południowych dzielnic typu Łostowice i Maćkowy (1)

      Wolą nadrobić drogi i pojechać przez trakt niż jechać Małomiejską, świętokrzyską na Niepołomicką

      • 4 1

      • Tak robię

        • 2 0

    • apeluję o tramwaj do Pruszcza i problem rozwiazany

      kosztem likwidacji po jednym pasie jezdni z obu stron.

      • 4 1

  • (8)

    W tym miejscu buspas nie jest i tak potrzebny i spowodowałby znaczne spowolnie ie ruchu samochodów. Autobusy stoją w korku od strony Pruszcza głównie przed zjazdem na południową obwodnicę i przed Starogardzką. Tam jest rezerwa terenowa, więc najlepszą opcją byłoby dobudowanie dodatkowego pasa

    • 141 42

    • Pamiętaj że korki robią skrzyżowania a nie wąskie drogi między nimi. (6)

      • 13 4

      • (5)

        Korki przede wszystkim robią samochody.

        • 17 11

        • Korki są efektem działań patoorganizacji FRAG (1)

          • 11 11

          • I dlatego największe korki w kraju są tam gdzie działa patoorganizacja EL00000

            Logiczne :)

            • 8 2

        • (2)

          którymi dowożą ci pudełkowe żarełko - rowerów cargo nie stwierdzono

          • 3 8

          • Pudełkowe żarełko już dawno wożą tylko elektrycznymi rowerami.
            Niepudełkowe zresztą też.

            Inaczej byś się nie doczekał...

            • 1 0

          • To chyba przez okno dawno nie wyglądałeś.

            • 0 0

    • Po to jest buspas

      żeby auta miały trochę gorzej, a zbiorkom dużo lepiej

      • 1 0

  • Po co Buspas ? (2)

    Nie lepiej kolejkę linowo gondolową na trasie Tczew - Gdańsk ? Albo naddźwiękową japońską kolej powietrzną ? Można też zrobić przekop z Tczewa do Gdańska i puścić poduszkowce / wodoloty - naprawdę autobusy odchodzą już do lamusa

    • 35 19

    • (1)

      albo jakiś pociąg który będzie łączył Gdańsk z Pruszczem i Tczewem? a nie czekaj...

      • 14 4

      • Niestety pociągi dalekobieżne są ważniejsze

        I nie można uruchomić podmiejskich tyle ile potrzeba.

        • 1 0

  • Brawo Rada Dzielnicy! (1)

    W końcu ktoś myśli jakie rozwiązanie będzie optymalne, a nie jedynie posługuje się sloganami.

    • 73 26

    • Rada wymyśli zburzenie połowy Oruni pod poszerzenie Traktu, ale czego można oczekiwać od Rady, która buduje parking do parku xD

      • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane