• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Witominie: propozycja zmiany oznakowania

Patryk Szczerba
5 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Propozycja zmiany organizacji ruchu na Rolniczej - stan po zmianach.
  • Propozycja zmiany organizacji ruchu na Rolniczej - stan obecny.

Nasz czytelnik przekonuje, że gdyby buspas na ul. Rolniczej na Witominie poprowadzić w inny sposób, uspokoiłby się ruch aut i upłynnił przejazd autobusów. - Rozwiązanie wymagałoby likwidacji "zielonej strzałki" - odpowiadają urzędnicy.



Czy buspas na ul. Rolniczej sprawdza się?

Przypomnijmy:

  1. Buspas na ul. Rolniczej na Witominie powstał pod koniec stycznia.
  2. Prowadzi od ul. Kieleckiej do początku prawoskrętu w ul. Chwarznieńską.
  3. Jego uruchomienie kosztowało Gdynię blisko 160 tys. zł.
  4. 30 tys. zł pochłonęło malowanie linii na jezdni.


Kierujących zdenerwował jednak fakt, że linie wyznaczające pas dla autobusów po kilku dniach "zatarły się", przez co zdezorientowani kierowcy zaczęli wjeżdżać na buspas, prowokując niebezpieczne zdarzenia.

Urzędnicy obiecali, że widoczność buspasa poprawi się, ale dopiero wiosną podczas malowania jezdni grubowarstwową farbą. Do tego czasu zmotoryzowanym muszą wystarczyć uchylne tablice z odblaskami. Co ciekawe, kilka z nich zostało już zniszczonych.

Pojawiły się też narzekania na organizację ruchu na buspasie. Chcący skręcić z ul. Rolniczej w prawo w ulicę Chwarznieńską, przed skrzyżowaniem przy Centrum Witawa, muszą "przeciąć" buspas, blokując autobusy jadące prosto w kierunku osiedla Leśniczówka.

Rozwiązanie tej kwestii zaproponował nasz czytelnik, pan Michał Makowski.

Czytelnik: propozycja uspokaja ruch, upłynnia przejazd autobusów



- Mieszkam na Chwarznie i jadę tą trasą niemal codziennie. Obecne rozwiązanie powoduje wymuszanie pierwszeństwa, zmianę pasa w miejscu niedozwolonym, sytuacje niebezpieczne. Moje rozwiązanie uspokaja ruch samochodów i upłynnia przejazd autobusu, m.in. eliminując nagłe zajechanie drogi przez pojazd zmieniający pas po zakończeniu buspasa - opisuje swój pomysł pan Michał, prezentując go na stworzonej grafice.
Propozycje czytelnika:


  • wydłużenie buspasa za skrzyżowanie bez możliwości zjazdu na niego pojazdów do przejścia
  • zmiana środkowego pasa ul. Rolniczej kierującego na wprost na pas do skrętu w prawo
  • połączenie w jedno pasa do jazdy w lewo z pasem do jazdy na wprost
  • przesunięcie wysepki, by wydzielić dodatkowy pas

"Zielona strzałka" kością niezgody



Propozycja trafiła też do urzędników z Zarządu Dróg i Zieleni. Po jej przeanalizowaniu, nadzorujący pracę inżynierów ruchu wiceprezydent Marek Łucyk, odrzucił ją.

- Gdyński Zespół ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów analizował wiele wariantów organizacji ruchu na skrzyżowaniu Rolnicza-Wielkokacka-Małokacka-Chwarznieńska. Wariant zasugerowany przez czytelnika był również przedmiotem szczegółowej analizy. Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby m.in. usunięcia tzw. "zielonej strzałki", a w konsekwencji doprowadziłoby do znacznego ograniczenia przepustowości zarówno dla samochodów prywatnych, jak i transportu zbiorowego - wskazuje wiceprezydent.
Niewykluczone, że buspas na Rolniczej zostanie jednak poprowadzony w inny sposób.

- Obecnie pracujemy nad jednym z wariantów, który nie będzie skutkował takimi ograniczeniami - kończy Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (163) 8 zablokowanych

  • Buspas tak, ale tylko jako dodatkowy pas. Nie kosztem pasa ruchu. (1)

    Obecne rozwiązanie wytworzyło tylko gigantyczny korek oraz pochłonęło prawie 200.000 z kieszeni podatnika.

    • 25 7

    • Auta i tak stoją na jednym pasie do skrętu w prawo, co za różnica?

      • 1 0

  • (3)

    Nie marnować pieniędzy a malowanie, zmiany i inne tymczasowe rozwiązania. Wybudować dodatkowy pas na Rolniczej! Chociaż prawdę mówiąc dodatkowy pas potrzebny jest na wszystkich dojazdowych ulicach w stronę Witomina. Dość marnotrawstwa, jak wydawać pieniądze to konkretnie!

    • 41 6

    • Bedzie dodatkowy pas i co dalej?

      Gdzieś się skończy, zwężenie i korek. Dodatkowo będzie większy ruch przez dzielnicę, wycięte drzewa itd. Nawet najszersze arterie w końcu trafiają na wąskie gardło, które zatka cały układ. Niestety, ale nie ma innego wyboru jak odzwyczaić się od podjeżdżania wszędzie samochodem.

      • 5 2

    • Zgadzam sie Tam jest naprawdę duzo miejsca.

      • 5 1

    • na ile to wystarczy?

      • 4 0

  • Zlikwidować zielone strzałki, mało który kierowca zatrzymuje się na nich...

    ...jak na znaku STOP, choć ma taki obowiązek

    • 4 1

  • Uparli się na buspasy

    Zlikwidować, ludzie siedzieli Zima w Ikarusach i było ok. Teraz piękne nowe ogrzewane, klimatyzowane pojazdy i nie mogą postać chwile w korku. A aut w Gdyni Irak przybywa i tak. Mało kto z własnej woli przesiada się z samochodu na autobus

    • 6 3

  • Marek Łucyk - malowany chłopak

    • 9 0

  • Niedasie

    • 6 0

  • zaczniecie wreszcie budować i remontować drogi? (1)

    Wszystko ogranicza się do farby.

    • 77 10

    • Czemu nie może być zielonej strzałki?

      • 1 1

  • Buspasy powstaja i sluza wylacznie ZKM

    Pod ZKM ustawia sie cala strategie ruchu drogowego w mieście, łącznie z Tristarem, przejsciami , skrzyzowaniami i co jeszcze chcecie to podpiszcie.. chore !

    • 7 3

  • Na Witominie buspas powinien przechodzić: (2)

    za Biedronką już od ul. Zielnej, przez Strażacką (brama przy jednostce), potem przez osiedla na Widnej, obok Szkoły Społecznej, dalej Widną i skręt w prawo w Nauczycielską, potem prosto obok sklepu (jest tam dużo miejsca na drogę) Kami i dalej Uczniowską przy SP i żłobku, i dopiero potem wyjazd na Chwarznieńską.
    Autobus zwolniłby pas ruchu dla aut na Rolniczej a przy okazji dowiózł ludzi na osiedla, pod 2 szkoły i żłobek. Równocześnie na ul. Uczniowskiej powinien być ograniczony parking dla aut na ulicy, bo przecież autobus woziłby dzieci pod sam próg. Ludzie też by się ucieszyli, bo część starszych ludzi musi pokonać długie schody z Rolniczej na osiedle. Tak jest w cywilizowanych krajach.

    • 7 5

    • proponuję pod klatkę z czekaniem

      • 3 0

    • Wystarczyłoby od JW odkupić parking i połączyć na końcu z ul. Strażacką. Oraz połączyć Nauczycielską z Uczniowską (jakieś 100 m) poprzez budowę drogi przez zaniedbany trawnik (obok Kami).

      • 1 1

  • Hehe

    Ja bym pomalowal to za 1.4 ceny skoro farba miesiac wytrzymała

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane