• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas o zmiennym kierunku na Janka Wiśniewskiego

Michał Sielski
6 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Buspas ma sprawić, że podróż komunikacją będzie znacznie szybsza niż samochodem. Buspas ma sprawić, że podróż komunikacją będzie znacznie szybsza niż samochodem.

Gdynia szuka wykonawcy rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego. Będzie tam buspas, ale kierowcy na tym nie stracą. Powstać ma dodatkowy pas o zmiennym kierunku dla pojazdów komunikacji. Zyskać mają też rowerzyści.



Nowy buspas zaczynać się będzie przy dworcuMapka i skończy na skrzyżowaniu z ul. EnergetykówMapka. Dalej jest już bowiem buspas do ul. Kwiatkowskiego i w górę do skrzyżowania z ul. płk. DąbkaMapka.

Właśnie ogłoszono przetarg w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Buspas na Janka Wiśniewskiego - dodatkowy pas o zmiennym kierunku



Na tym odcinku powstanie nowy buspas. Na tym odcinku powstanie nowy buspas.
Już wiadomo, że buspas nie zostanie wyznaczony na żadnym z istniejących w obu kierunkach dwóch pasów. Wykonawca zaprojektuje dodatkowy pas, z którego będą mogły korzystać pojazdy komunikacji publicznej, które na Janka Wiśniewskiego utykają w korkach nie tylko podczas festiwalu Open'er.

Buspas skróci podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie.

Buspasy także dla motocyklistów



- To jedno z kluczowych działań do powstania północnego korytarza buspasowego. Najciekawszym rozwiązaniem jest oczywiście pas, który w zależności od obciążenia będzie zmieniał swój kierunek - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga rowerowa przy ul. Janka Wiśniewskiego do dopracowania



  • Rowerzyści martwią się, że koncepcja nie zakłada przy przejściach dla pieszych także przejazdów rowerowych, które pozwolą na przejazd w kierunku nowej drogi rowerowej.
  • Przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia obawiają się, że jeśli przedstawiony projekt będzie zrealizowany w takiej formie, to szlaki rowerowe nie będą połączone.
W ramach inwestycji powstanie też droga rowerowa bliżej Śródmieścia Gdyni, ale rowerzyści zwrócili już uwagę, że dokumentacja zawiera istotne braki.

- Gdynia szykuje kolejny "teleport" rowerowy? Razem z buspasami na ul. Janka Wiśniewskiego ma powstać droga dla rowerów. Wielokrotnie prosiliśmy o projekt koncepcji organizacji ruchu, aby móc złożyć nasze uwagi, ale wiceprezydent Marek Łucyk i podlegli mu urzędnicy wielokrotnie odmawiali. Efekt? Wedle opublikowanych materiałów, jadący z centrum w stronę estakady rowerzyści na skrzyżowaniu przy stacji Shell będą musieli "przefrunąć" z jednej strony drogi na drugą, bo miejscy inżynierowie ruchu zapomnieli o przejazdach rowerowych - informują przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Wszystko wskazuje jednak na to, że na tym etapie inwestycji, niedociągnięcia uda się jeszcze naprawić przed rozpoczęciem prac budowlanych.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (123) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Tam jest wieczny korek pomimo dwóch pasów. Teraz z dwóch ma zostać jeden i ma być lepiej?

    • 7 25

    • czytałeś artykuł czy brak czasu?

      zamiast klepać w klawiaturę, najpierw przeczytaj co komentujesz

      • 16 0

    • Umiesz czytać?

      • 8 0

    • Jak ma zostać jeden ? Przecież napisano, że ma zostać dobudowany dodatkowy pas o zmiennym kierunku ruchu, tylko dla autobusów.

      • 5 0

    • To tylko koncepcja, taniej bedzie przerobic jeden na buspas, a wiec pewnie ta opcja wygra. Tak juz dziala projektuj i buduj, oraz kryterium ceny

      • 1 4

    • czytanie ze zrozumieniem leży i kwiczy

      • 1 0

  • Ok. Jestem za

    Już teraz wracając z Gdyni busem na Estakadzie i Kwiatkowskiego...jestem szybciej w domu.
    Czekam tylko na ruch na płk.Dabka....bo te wąskie gardło dalej nic nie daje...

    • 19 3

  • Panie Łucyk a prace na Obwodnicy Witomina aż palą się w rękach. To tak poważnie, w którym roku?

    • 21 3

  • Kolejny absurdalny pomysł.

    Niech ktoś to zatrzyma! Bo ja ich zatrzymam.

    • 14 15

  • Opinia wyróżniona

    Podróż komunikacją miejska może być szybsza niż samochodem. Z jednym ale: (18)

    Można to zrobić na dwa sposoby. Można przyspieszyc komunikację miejską albo spowolnić ruch samochodów. Niestety, w Trójmieście władze najczęściej stosują to drugie rozwiązanie.

    • 79 20

    • Prawidłowo

      • 11 17

    • I słusznie robią . Bez spowolnienia blachosmrodów (11)

      nie da się przyspieszyć komunikacji.

      • 12 34

      • W trojmiescie nie ma komunikacji miejskiej

        Jest jedynie kilka przedsiebiorstw przewozowych .

        • 23 5

      • Oczywiście że się da, tylko trzeba chcieć (3)

        Najlepszym przykładem jest metro albo SKM - przyspiesza komunikację dużo bardziej niż autobusy czy tramwaje, a w ogóle nie spowalnia samochodów, bo korzysta z osobnej, bezkolizyjnej infrastruktury.

        Właśnie w tym kierunku powinna iść komunikacja w Trójmieście:
        - SKM jeżdżące co 3 minuty, do szybkiego przejazdu między dzielnicami, z jedną stacją na dzielnicę
        - autobus, tramwaj czy trolejbus tylko do transportu wewnątrz dzielnicy, od stacji SKM do punktu docelowego, z wieloma przystankami wewnątrz tej dzielnicy, żeby każdy miał blisko na przystanek.

        • 26 2

        • Pytanie tylko kto zwinął tory do Nowego Portu czy na Obłuże i Oksywie ? (2)

          I kto zamiast linii kolejowej na Wiczlino z Małego Kacka zrobił w wąwozie scieżke dla spacerowiczów i sztuczny potok?

          • 15 1

          • Na Obłuże i Oksywie kolej można spokojnie rewitalizować. Trzeba tylko chcieć, a z tym jest duży problem.

            • 4 0

          • Nowy Port - Tory dalej są i są wykorzystywane dla transportu towarowego

            Problem w tym, że przebieg tych torów dla ruchu pasażerskiego to póki co to byłby wożeniem powietrza.
            Bo ludzi korzystających z KM jest jak na lekarstwo co pokazuje ilość osób w tramwaju, która jest dużo mniejsza niż ilość osób jadących np do dzielnic południowych na pętle Łostowice.

            • 1 1

      • Czyli lepiej używać kija niż marchewki? (5)

        Jak za Gomółki i Breżniewa?

        • 6 3

        • Tęsknisz co? (4)

          • 2 5

          • Tęsknią ci, którzy odmawiaja ludziom prawa do wyboru środka transportu. (3)

            Prorowerowa urawniłowka to bardzo widoczna tendencja do skręcania w lewo i powrot do czasów rodem z wczesnego PRLu.

            • 9 4

            • A zatem pozwól mi wybrać środek transportu (2)

              A nie zmuszaj wszystkich do jazdy samochodem.

              • 5 3

              • (1)

                Wybor nie polega na deprecjonowaniu jednej z opcji na rzecz drugiej

                • 4 2

              • Dlaczego więc deprecjonuje się wszystkie inne opcje na rzecz samochodów?

                Doszliśmy do momentu w którym dosłownie każdy wolny kawałek przestrzeni miejskiej jest drogą albo parkingiem.

                • 0 4

    • Nie da się jednego to robi się drugie (1)

      wolniej znaczy bezpieczniej

      • 5 15

      • A to ciekawe, bardzo ciekawe

        Gdzie jest mniej wypadków, na autostradzie czy na jakiejś drodze krajowej. Wiem, że nie powinienem porównywać drogi w mieście do drogi poza miastem ale niech ludzie głupot nie piszą. Zamiast tych bis pasów by zrobili kolejkę na północne dzielnice i wszyscy byli by wygrani.

        • 15 3

    • wyprowadzam się. stwarzanie koljnych barier mnie zmęczyło. (1)

      • 4 4

      • Nie będziemy tesknic

        Idź w na wyspę wezy

        • 0 5

    • A czy to nie jest tak

      Że to kierowcy sami sobie ten ruch zwalniają? Sorki, ale jeżeli w Gdyni jest prawie 100 tys aut, to cudów nie ma i nie będzie.

      • 3 5

  • A co (1)

    zrobią na mostach nad torami? Zjazdy na obecne pasy.

    • 15 1

    • pojedzie pomiędzy wiaduktami

      ważne, że na papierze wszystko dobrze wygląda

      • 5 1

  • Przecież rowerowczyki tam nie ogarniają, że ciąg pieszo rowerowy jest jednokierunkowy, więc niech sobie fruwają z jednej strony ulicy na drugą

    • 16 10

  • Dziwna polityka ZKM Gdyni (1)

    Co chwilę słyszymy o kolejnych cięciach w rozkładach jazdy a tu kolejne buspasy?

    • 15 2

    • Jak to powiedział pan Kononowicz

      "Plany budowy dróg. Powtarzam, plany budowy dróg."

      • 2 0

  • Po co uzgadniać. (3)

    Władza wie lepiej co trzeba obywatelowi. A później efektem jest kompletnie niepotrzebna estakada rowerowa nierozwiązująca problemów komunikacyjnych.

    • 20 3

    • Ilu od króliczka się ubogaciło na zleceniach ,doradztwie itp. Kto betonozuje , kosi trawę w zimie ,przeprowadza działecze

      partyjne przez Życie ?

      • 2 1

    • Od 3 lat dojeżdżam do pracy rowerem właśnie tą trasą. (1)

      Nie jestem jedyną osobą, która skorzysta na nowej drodze rowerowej w tym miejscu, więc ostrożnie z tym "kompletnie niepotrzebna"

      • 5 3

      • Jest niepotrzebna, bo tam przejazd zawsze był. Natomiast na Morską z Obłuża ciągle nie ma dojazdu bezpośredniego tylko trzeba przez tory śmigać. I to jest absurd.

        • 7 1

  • Świetna wiadomość (1)

    Niedawno to było nie do pomyślenia żeby z pogórza Górnego dojechać szybciej autobusem do centrum niż autem. I odwrotnie. Już dziś jest szybciej. Po powstaniu buspasa na Wiśniewskiego skończy się u mnie rozmyślanie o powrocie do auta. Będzie zwyczajnie szkoda czasu.

    • 17 7

    • no tak, zawsze możesz wąchać spocone pachy i usiąść z tyłu na zasikanym fotelu....

      o podwyżkach cen biletów nie wspomnę....i covid buahahaha

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane