- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (214 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (473 opinie)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (115 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (146 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (120 opinii)
Buspas o zmiennym kierunku na Janka Wiśniewskiego
Gdynia szuka wykonawcy rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego. Będzie tam buspas, ale kierowcy na tym nie stracą. Powstać ma dodatkowy pas o zmiennym kierunku dla pojazdów komunikacji. Zyskać mają też rowerzyści.
Właśnie ogłoszono przetarg w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Buspas na Janka Wiśniewskiego - dodatkowy pas o zmiennym kierunku
Już wiadomo, że buspas nie zostanie wyznaczony na żadnym z istniejących w obu kierunkach dwóch pasów. Wykonawca zaprojektuje dodatkowy pas, z którego będą mogły korzystać pojazdy komunikacji publicznej, które na Janka Wiśniewskiego utykają w korkach nie tylko podczas festiwalu Open'er.
Buspas skróci podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie.
Buspasy także dla motocyklistów
- To jedno z kluczowych działań do powstania północnego korytarza buspasowego. Najciekawszym rozwiązaniem jest oczywiście pas, który w zależności od obciążenia będzie zmieniał swój kierunek - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga rowerowa przy ul. Janka Wiśniewskiego do dopracowania
W ramach inwestycji powstanie też droga rowerowa bliżej Śródmieścia Gdyni, ale rowerzyści zwrócili już uwagę, że dokumentacja zawiera istotne braki.
- Gdynia szykuje kolejny "teleport" rowerowy? Razem z buspasami na ul. Janka Wiśniewskiego ma powstać droga dla rowerów. Wielokrotnie prosiliśmy o projekt koncepcji organizacji ruchu, aby móc złożyć nasze uwagi, ale wiceprezydent Marek Łucyk i podlegli mu urzędnicy wielokrotnie odmawiali. Efekt? Wedle opublikowanych materiałów, jadący z centrum w stronę estakady rowerzyści na skrzyżowaniu przy stacji Shell będą musieli "przefrunąć" z jednej strony drogi na drugą, bo miejscy inżynierowie ruchu zapomnieli o przejazdach rowerowych - informują przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Wszystko wskazuje jednak na to, że na tym etapie inwestycji, niedociągnięcia uda się jeszcze naprawić przed rozpoczęciem prac budowlanych.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizOpinie (123) 8 zablokowanych
-
2022-07-06 07:14
Opinia wyróżniona
uff, i to jest dobra decyzja (4)
tylko mam nadzieję, że jakaś zieleń na Wiśniewskiego zostanie, bo jak zrobią to na środku pasa zieleni, to będzie niezła betonoza.
jeżdzę od 15 lat autobusem do i z pracy, juz jest lepiej,- 54 33
-
2022-07-06 08:17
To może namalujmy ten buspas (2)
Zamiast niszczyć ten legendarny pas zieleni? Jak widzę komentarze osób na Trójmiasto.pl to wcale nie dziwią mnie, że rządzą nami ludzie mało mądrzy. Nic dziwnego, jeszcze mniej mądrzy komentują i mają głos w sprawach o których nie mają pojecia.
- 14 9
-
2022-07-06 10:25
Gratuluję rozumowania lepiej żeby dalej rosło parę drzewek, a samochody dalej stały w korkach i kopciły spalinami, bo to (1)
- 4 8
-
2022-07-06 13:03
Wystarczy ogarnąć stacje diagnostyczne
A da teo efekt lepszy niż obsadzenie całego miasta drzewami.
- 3 0
-
2022-07-06 08:05
Posadź sobie kwiatki na balkonie to będziesz miał zieleń
- 10 29
-
2022-07-06 07:08
Opinia wyróżniona
Podróż komunikacją miejska może być szybsza niż samochodem. Z jednym ale: (18)
Można to zrobić na dwa sposoby. Można przyspieszyc komunikację miejską albo spowolnić ruch samochodów. Niestety, w Trójmieście władze najczęściej stosują to drugie rozwiązanie.
- 79 20
-
2022-07-06 10:12
A czy to nie jest tak
Że to kierowcy sami sobie ten ruch zwalniają? Sorki, ale jeżeli w Gdyni jest prawie 100 tys aut, to cudów nie ma i nie będzie.
- 3 5
-
2022-07-06 09:05
wyprowadzam się. stwarzanie koljnych barier mnie zmęczyło. (1)
- 4 4
-
2022-07-06 11:17
Nie będziemy tesknic
Idź w na wyspę wezy
- 0 5
-
2022-07-06 07:35
Nie da się jednego to robi się drugie (1)
wolniej znaczy bezpieczniej
- 5 15
-
2022-07-06 07:48
A to ciekawe, bardzo ciekawe
Gdzie jest mniej wypadków, na autostradzie czy na jakiejś drodze krajowej. Wiem, że nie powinienem porównywać drogi w mieście do drogi poza miastem ale niech ludzie głupot nie piszą. Zamiast tych bis pasów by zrobili kolejkę na północne dzielnice i wszyscy byli by wygrani.
- 15 3
-
2022-07-06 07:20
I słusznie robią . Bez spowolnienia blachosmrodów (11)
nie da się przyspieszyć komunikacji.
- 12 34
-
2022-07-06 08:11
Czyli lepiej używać kija niż marchewki? (5)
Jak za Gomółki i Breżniewa?
- 6 3
-
2022-07-06 08:31
Tęsknisz co? (4)
- 2 5
-
2022-07-06 10:01
Tęsknią ci, którzy odmawiaja ludziom prawa do wyboru środka transportu. (3)
Prorowerowa urawniłowka to bardzo widoczna tendencja do skręcania w lewo i powrot do czasów rodem z wczesnego PRLu.
- 9 4
-
2022-07-06 10:12
A zatem pozwól mi wybrać środek transportu (2)
A nie zmuszaj wszystkich do jazdy samochodem.
- 5 3
-
2022-07-06 10:47
(1)
Wybor nie polega na deprecjonowaniu jednej z opcji na rzecz drugiej
- 4 2
-
2022-07-06 13:04
Dlaczego więc deprecjonuje się wszystkie inne opcje na rzecz samochodów?
Doszliśmy do momentu w którym dosłownie każdy wolny kawałek przestrzeni miejskiej jest drogą albo parkingiem.
- 0 4
-
2022-07-06 07:47
Oczywiście że się da, tylko trzeba chcieć (3)
Najlepszym przykładem jest metro albo SKM - przyspiesza komunikację dużo bardziej niż autobusy czy tramwaje, a w ogóle nie spowalnia samochodów, bo korzysta z osobnej, bezkolizyjnej infrastruktury.
Właśnie w tym kierunku powinna iść komunikacja w Trójmieście:
- SKM jeżdżące co 3 minuty, do szybkiego przejazdu między dzielnicami,Najlepszym przykładem jest metro albo SKM - przyspiesza komunikację dużo bardziej niż autobusy czy tramwaje, a w ogóle nie spowalnia samochodów, bo korzysta z osobnej, bezkolizyjnej infrastruktury.
Właśnie w tym kierunku powinna iść komunikacja w Trójmieście:
- SKM jeżdżące co 3 minuty, do szybkiego przejazdu między dzielnicami, z jedną stacją na dzielnicę
- autobus, tramwaj czy trolejbus tylko do transportu wewnątrz dzielnicy, od stacji SKM do punktu docelowego, z wieloma przystankami wewnątrz tej dzielnicy, żeby każdy miał blisko na przystanek.- 26 2
-
2022-07-06 10:05
Pytanie tylko kto zwinął tory do Nowego Portu czy na Obłuże i Oksywie ? (2)
I kto zamiast linii kolejowej na Wiczlino z Małego Kacka zrobił w wąwozie scieżke dla spacerowiczów i sztuczny potok?
- 15 1
-
2022-07-06 14:10
Nowy Port - Tory dalej są i są wykorzystywane dla transportu towarowego
Problem w tym, że przebieg tych torów dla ruchu pasażerskiego to póki co to byłby wożeniem powietrza.
Bo ludzi korzystających z KM jest jak na lekarstwo co pokazuje ilość osób w tramwaju, która jest dużo mniejsza niż ilość osób jadących np do dzielnic południowych na pętle Łostowice.- 1 1
-
2022-07-06 13:33
Na Obłuże i Oksywie kolej można spokojnie rewitalizować. Trzeba tylko chcieć, a z tym jest duży problem.
- 4 0
-
2022-07-06 07:30
W trojmiescie nie ma komunikacji miejskiej
Jest jedynie kilka przedsiebiorstw przewozowych .
- 23 5
-
2022-07-06 07:16
Prawidłowo
- 11 17
Wszystkie opinie
-
2022-07-06 07:01
(5)
Tam jest wieczny korek pomimo dwóch pasów. Teraz z dwóch ma zostać jeden i ma być lepiej?
- 7 25
-
2022-07-06 07:23
czytałeś artykuł czy brak czasu?
zamiast klepać w klawiaturę, najpierw przeczytaj co komentujesz
- 16 0
-
2022-07-06 07:52
Umiesz czytać?
- 8 0
-
2022-07-06 08:41
Jak ma zostać jeden ? Przecież napisano, że ma zostać dobudowany dodatkowy pas o zmiennym kierunku ruchu, tylko dla autobusów.
- 5 0
-
2022-07-06 09:06
To tylko koncepcja, taniej bedzie przerobic jeden na buspas, a wiec pewnie ta opcja wygra. Tak juz dziala projektuj i buduj, oraz kryterium ceny
- 1 4
-
2022-07-06 16:18
czytanie ze zrozumieniem leży i kwiczy
- 1 0
-
2022-07-06 07:02
Ok. Jestem za
Już teraz wracając z Gdyni busem na Estakadzie i Kwiatkowskiego...jestem szybciej w domu.
Czekam tylko na ruch na płk.Dabka....bo te wąskie gardło dalej nic nie daje...- 19 3
-
2022-07-06 07:07
Panie Łucyk a prace na Obwodnicy Witomina aż palą się w rękach. To tak poważnie, w którym roku?
- 21 3
-
2022-07-06 07:08
Kolejny absurdalny pomysł.
Niech ktoś to zatrzyma! Bo ja ich zatrzymam.
- 14 15
-
2022-07-06 07:08
Opinia wyróżniona
Podróż komunikacją miejska może być szybsza niż samochodem. Z jednym ale: (18)
Można to zrobić na dwa sposoby. Można przyspieszyc komunikację miejską albo spowolnić ruch samochodów. Niestety, w Trójmieście władze najczęściej stosują to drugie rozwiązanie.
- 79 20
-
2022-07-06 07:16
Prawidłowo
- 11 17
-
2022-07-06 07:20
I słusznie robią . Bez spowolnienia blachosmrodów (11)
nie da się przyspieszyć komunikacji.
- 12 34
-
2022-07-06 07:30
W trojmiescie nie ma komunikacji miejskiej
Jest jedynie kilka przedsiebiorstw przewozowych .
- 23 5
-
2022-07-06 07:47
Oczywiście że się da, tylko trzeba chcieć (3)
Najlepszym przykładem jest metro albo SKM - przyspiesza komunikację dużo bardziej niż autobusy czy tramwaje, a w ogóle nie spowalnia samochodów, bo korzysta z osobnej, bezkolizyjnej infrastruktury.
Właśnie w tym kierunku powinna iść komunikacja w Trójmieście:
- SKM jeżdżące co 3 minuty, do szybkiego przejazdu między dzielnicami, z jedną stacją na dzielnicę
- autobus, tramwaj czy trolejbus tylko do transportu wewnątrz dzielnicy, od stacji SKM do punktu docelowego, z wieloma przystankami wewnątrz tej dzielnicy, żeby każdy miał blisko na przystanek.- 26 2
-
2022-07-06 10:05
Pytanie tylko kto zwinął tory do Nowego Portu czy na Obłuże i Oksywie ? (2)
I kto zamiast linii kolejowej na Wiczlino z Małego Kacka zrobił w wąwozie scieżke dla spacerowiczów i sztuczny potok?
- 15 1
-
2022-07-06 13:33
Na Obłuże i Oksywie kolej można spokojnie rewitalizować. Trzeba tylko chcieć, a z tym jest duży problem.
- 4 0
-
2022-07-06 14:10
Nowy Port - Tory dalej są i są wykorzystywane dla transportu towarowego
Problem w tym, że przebieg tych torów dla ruchu pasażerskiego to póki co to byłby wożeniem powietrza.
Bo ludzi korzystających z KM jest jak na lekarstwo co pokazuje ilość osób w tramwaju, która jest dużo mniejsza niż ilość osób jadących np do dzielnic południowych na pętle Łostowice.- 1 1
-
2022-07-06 08:11
Czyli lepiej używać kija niż marchewki? (5)
Jak za Gomółki i Breżniewa?
- 6 3
-
2022-07-06 08:31
Tęsknisz co? (4)
- 2 5
-
2022-07-06 10:01
Tęsknią ci, którzy odmawiaja ludziom prawa do wyboru środka transportu. (3)
Prorowerowa urawniłowka to bardzo widoczna tendencja do skręcania w lewo i powrot do czasów rodem z wczesnego PRLu.
- 9 4
-
2022-07-06 10:12
A zatem pozwól mi wybrać środek transportu (2)
A nie zmuszaj wszystkich do jazdy samochodem.
- 5 3
-
2022-07-06 10:47
(1)
Wybor nie polega na deprecjonowaniu jednej z opcji na rzecz drugiej
- 4 2
-
2022-07-06 13:04
Dlaczego więc deprecjonuje się wszystkie inne opcje na rzecz samochodów?
Doszliśmy do momentu w którym dosłownie każdy wolny kawałek przestrzeni miejskiej jest drogą albo parkingiem.
- 0 4
-
2022-07-06 07:35
Nie da się jednego to robi się drugie (1)
wolniej znaczy bezpieczniej
- 5 15
-
2022-07-06 07:48
A to ciekawe, bardzo ciekawe
Gdzie jest mniej wypadków, na autostradzie czy na jakiejś drodze krajowej. Wiem, że nie powinienem porównywać drogi w mieście do drogi poza miastem ale niech ludzie głupot nie piszą. Zamiast tych bis pasów by zrobili kolejkę na północne dzielnice i wszyscy byli by wygrani.
- 15 3
-
2022-07-06 09:05
wyprowadzam się. stwarzanie koljnych barier mnie zmęczyło. (1)
- 4 4
-
2022-07-06 11:17
Nie będziemy tesknic
Idź w na wyspę wezy
- 0 5
-
2022-07-06 10:12
A czy to nie jest tak
Że to kierowcy sami sobie ten ruch zwalniają? Sorki, ale jeżeli w Gdyni jest prawie 100 tys aut, to cudów nie ma i nie będzie.
- 3 5
-
2022-07-06 07:09
A co (1)
zrobią na mostach nad torami? Zjazdy na obecne pasy.
- 15 1
-
2022-07-06 07:26
pojedzie pomiędzy wiaduktami
ważne, że na papierze wszystko dobrze wygląda
- 5 1
-
2022-07-06 07:09
Przecież rowerowczyki tam nie ogarniają, że ciąg pieszo rowerowy jest jednokierunkowy, więc niech sobie fruwają z jednej strony ulicy na drugą
- 16 10
-
2022-07-06 07:10
Dziwna polityka ZKM Gdyni (1)
Co chwilę słyszymy o kolejnych cięciach w rozkładach jazdy a tu kolejne buspasy?
- 15 2
-
2022-07-06 09:46
Jak to powiedział pan Kononowicz
"Plany budowy dróg. Powtarzam, plany budowy dróg."
- 2 0
-
2022-07-06 07:11
Po co uzgadniać. (3)
Władza wie lepiej co trzeba obywatelowi. A później efektem jest kompletnie niepotrzebna estakada rowerowa nierozwiązująca problemów komunikacyjnych.
- 20 3
-
2022-07-06 08:48
Ilu od króliczka się ubogaciło na zleceniach ,doradztwie itp. Kto betonozuje , kosi trawę w zimie ,przeprowadza działecze
partyjne przez Życie ?
- 2 1
-
2022-07-06 09:04
Od 3 lat dojeżdżam do pracy rowerem właśnie tą trasą. (1)
Nie jestem jedyną osobą, która skorzysta na nowej drodze rowerowej w tym miejscu, więc ostrożnie z tym "kompletnie niepotrzebna"
- 5 3
-
2022-07-06 09:49
Jest niepotrzebna, bo tam przejazd zawsze był. Natomiast na Morską z Obłuża ciągle nie ma dojazdu bezpośredniego tylko trzeba przez tory śmigać. I to jest absurd.
- 7 1
-
2022-07-06 07:12
Świetna wiadomość (1)
Niedawno to było nie do pomyślenia żeby z pogórza Górnego dojechać szybciej autobusem do centrum niż autem. I odwrotnie. Już dziś jest szybciej. Po powstaniu buspasa na Wiśniewskiego skończy się u mnie rozmyślanie o powrocie do auta. Będzie zwyczajnie szkoda czasu.
- 17 7
-
2022-07-06 09:56
no tak, zawsze możesz wąchać spocone pachy i usiąść z tyłu na zasikanym fotelu....
o podwyżkach cen biletów nie wspomnę....i covid buahahaha
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.