• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas pomoże rozładować korek?

Michał Sielski
29 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W tym miejscu ul. Janka Wiśniewskiego zaczyna się wydzielony pas, po którym jeździć mogą tylko autobusy. W tym miejscu ul. Janka Wiśniewskiego zaczyna się wydzielony pas, po którym jeździć mogą tylko autobusy.

Na środku ul. Janka Wiśniewskiego wyznaczony został buspas. Autobusy mogą omijać korek na odcinku od SKM Stocznia Gdynia zobacz na mapie Gdyni do placu Konstytucji zobacz na mapie Gdyni. Czy takie rozwiązanie mogłoby zostać wprowadzone na stałe?



Buspas pomoże rozładować korki na początku roku szkolnego?

Buspas na tym odcinku ul. Janka Wiśniewskiego to nie nowość, bo funkcjonował - z powodzeniem - już podczas festiwalu Open'er. Szerokość jezdni jest w tym miejscu tak duża, że kierowcy często jeżdżą dwoma pasami w każdym kierunku, mimo że nie są one tam wyznaczone. Teraz na środku wyznaczono buspas, który prowadził będzie w kierunku centrum. Zwłaszcza rano tworzą się tu bowiem zatory.

Jedną z ich przyczyn jest remont skrzyżowania ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd zobacz na mapie Gdyni, który trwa już miesiąc, ale największe utrudnienia mogą zacząć się wraz z nadchodzącym niebawem początkiem roku szkolnego i końcem wakacji. Dlatego zdecydowano się na zmiany.

Czytaj więcej: Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu.

- Z istniejącej jezdni ul. Janka Wiśniewskiego zostały wydzielone trzy pasy ruchu, z czego środkowy został przeznaczony dla pojazdów komunikacji miejskiej - informuje Małgorzata Omachel-Kwidzińska z gdyńskiego magistratu.
Czy rozwiązanie to mogłoby jednak zostać wprowadzone na stałe, skoro nie powoduje kłopotów dla kierowców samochodów, a znacząco przyspiesza podróż tysięcy pasażerów poruszających się komunikacją publiczną?

- Na pewno będziemy obserwować, czy to dobre rozwiązanie. Na dziś żadne dalekosiężne decyzje nie zostały na razie podjęte, ale nie wykluczamy, że jeśli zmiany wprowadzone podczas remontu skrzyżowania przy dworcu się sprawdzą [oprócz tego buspasa, to także buspas "pod prąd" na jednokierunkowym odcinku ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni - red.], to nie wykluczamy, że zostaną zastosowane również po zakończeniu prac - mówi Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (111) 2 zablokowane

  • To rozwiazanie to prowizorka, potrzebne są drogi z prawdziwymi buspasami

    • 13 1

  • LENIE

    Ruszyć d*p..y, i na piechotę trochę pochodzić, a nie tylko busami sie wozić!!!

    • 3 6

  • A rano tam wycieczka rowerowa z promu ...

    Ulica do remontu, chodnik do wymiany. Super wizytówka miasta.

    • 18 0

  • Złodzieje dróg w Gdyni

    W Gdyni trzeba budować drogi, a nie okradać kierowców wyznaczając bus pasy i ścieżki rowerowe PARANOJA

    • 21 5

  • na stałe? beznadzieja

    lepiej zróbcie chodnik wraz ze ścieżką rowerową jak tak ma zostać

    • 10 3

  • cały odcinek nadaje się do remontu !!! (1)

    droga jest mega dziurawa a wyznaczając bus pas spowodowano że reszta poza bus pasem musi jeździć połataną częscią (środek jest chyba w najlepszym stanie) chodnik też jest MEGA dziurawy.
    czy władze tego nie widzą ? ?? ? ? ? ?

    • 21 0

    • Pewnie, że widzą, ale mają to gdzieś. Bo komu chciałoby się coś robić, mając 80-procentowe poparcie w wyborach?

      • 3 0

  • Byle

    tylko dla autobusów, a nie taksówek, bo wtedy to ma sens

    • 7 3

  • Tylko po co w tym miejscu bus pas... jakie on ma znaczenie dla remontu ul podjazd???? żadne

    • 8 0

  • Bus passy może i dobre

    ale malujmy je z głowa. Największą porażką jest końcówka Władysława IV przy skręcie pod wiadukt .
    Tam żeby skręcić w prawo pod wiadukt trzeba łamać przepisy bo albo trzeba przejeżdżać linie ciągłą albo wjeżdżać na "zatokę" autobusową. Rozwiązanie jest dziecinnie proste - należy oznakować dwa pasy do skrętu w prawo i dwa pasy do jazdy na wprost. Jeżeli ktoś nie wierzy co sie tam dzieje to zapraszam w godzinach szczytu.

    • 14 0

  • I jeszcze trzeba tam ścieżki rowerowej by żyło się lepiej. (1)

    • 8 1

    • Najlepiej pod prad

      W tym mieście napuszcza się pieszych na rowerzystów , rowerzystów na kierowców samochodów , a kierowcow na pieszych. Degradacja dróg , sciezek roweriwych i chodnikow. Wycinanie zieleni, drzew z centrum i sprzedawanie każdego skrawka deweleporom. Skrzyżowanie rdestowej "wyremontowano" za niebotyczne pieniądze a polegało na poszerzeniu jezdni o 20 cm no i namalowaniu białych pasków.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane