• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przy gdańskim dworcu jeszcze w maju

Maciej Korolczuk
11 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Buspas powstanie na prawym skrajnym pasie wzdłuż Podwala Grodzkiego. Jego inauguracja ma nastąpić wraz z otwarciem Nowego Podwala Grodzkiego w drugiej połowie miesiąca. Buspas powstanie na prawym skrajnym pasie wzdłuż Podwala Grodzkiego. Jego inauguracja ma nastąpić wraz z otwarciem Nowego Podwala Grodzkiego w drugiej połowie miesiąca.

W drugiej połowie maja kierowcom udostępnione zostanie Nowe Podwale Grodzkie. Wraz z otwarciem nowej drogi w centrum Gdańska, między placem Solidarności a Bastionem św. Elżbiety drogowcy wytyczą buspas, którym - oprócz autobusów komunikacji miejskiej - będą mogli poruszać się także taksówkarze, służby miejskie i motocykliści. Według zapowiedzi urzędników w godzinach popołudniowego szczytu pasażerowie komunikacji miejskiej mają zyskać od kilku do nawet kilkunastu minut.



Czy wytyczenie buspasa na drodze, w której codziennie stoisz w korku, skłoniłoby cię do zamiany auta na komunikację miejską?

Potwierdzają się nasze informacje, jakie podaliśmy kilka miesięcy temu. Jeszcze w tym miesiącu - najprawdopodobniej w jego drugiej połowie - drogowcy wytyczą buspas na Podwalu Grodzkim i Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska. Autobusy przyśpieszą i pojadą wyznaczonym pasem ruchu między skrzyżowaniem Wałów Piastowskich z ul. Łagiewniki zobacz na mapie GdańskaBastionem św. Elżbiety zobacz na mapie Gdańska.

- Dzięki powstaniu blisko kilometrowego buspasa pasażerowie podróżujący na tym odcinku autobusami komunikacji miejskiej zaoszczędzą od kilku do kilkunastu minut w porównaniu do obecnych czasów przejazdu - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Pas ruchu dla autobusów będzie umożliwiał poruszanie się również pojazdów taxi, służb miejskich, motocykli i motorowerów.
Wyznaczenie buspasa będzie miało wpływ na organizację ruchu nie tylko na Wałach Piastowskich oraz Podwalu Grodzkim, ale również na Błędniku zobacz na mapie Gdańska. Obecnie, jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku Dworca Głównego, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy, które umożliwiają jazdę na wprost.

Po wprowadzeniu zmian ze skrajnego lewego pasa będzie można wyłącznie skręcić w lewo w ulicę Rajską zobacz na mapie Gdańska. Z kolei obecny prawy pas na Błędniku płynnie przejdzie w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Za sygnalizacją świetlną skrajny pas będzie początkiem buspasa. Po zmianie organizacji ruchu na ul. Wały Piastowskie pojazdy poruszające się w kierunku Huciska pojadą tylko dwoma pasami.

- Kierowcy jadący ulicą Wały Piastowskie, chcąc skręcić w prawo w ul. Kupiecką lub w kierunku Błędnika w stronę Wrzeszcza będą korzystać ze wspólnego pasa wraz z autobusami - dodaje Wawrzonek.
Powstanie buspasa to niejedyna zmiana, która zostanie wprowadzona w tym czasie. W drugiej połowie miesiąca kierowcy będą mogli pojechać Nowym Podwalem Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - drogą pod Forum Gdańsk. Odcinek o długości 1,5 km omija Hucisko i ma charakter przelotowy. Skorzystanie z tej trasy umożliwi ominięcie ulic 3 Maja oraz Wały Jagiellońskie.

  • Obecnie sygnalizacja na wjeździe na Nowe Podwale Grodzkie pracuje w trybie pulsacyjnym. W tle reklama przypominająca o otwarciu Forum Gdańsk.
  • Sygnalizacja zostanie uruchomiona w dniu otwarcia Nowego Podwala Grodzkiego.
  • Obecnie wjazd od strony Bastionu św. Elżbiety jest zagrodzony.
  • Od drugiej połowy maja kierowcy jadący w stronę Huciska będą poruszać się dwoma, a nie jak obecnie - trzema pasami.
  • Po buspasie będą mogły też jeździć taksówki, służby miejskie, motocykle i skutery.
  • Wjazd do tunelu pod Huciskiem. Przed nim znak zmiennej treści, który będzie informował kierowców o ewentualnych utrudnieniach.

Pierwotnie zapowiadano, że NPG zostanie otwarte wraz z Forum Gdańsk, a więc w środę 16 maja. Wciąż jednak inwestor nie przekazał go formalnie miastu, a procedury z tym związane mają potrwać jeszcze kilka dni.

Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, a wraz z nim inauguracja buspasa ma nastąpić w drugiej połowie maja.

Opinie (138)

  • To ciekawe jak skręcić w tan nowy tunel skoro po prawej będzie buspas pełen autobusów?

    • 8 1

  • Bardzo dobrze (2)

    Czemu autobus który przewozi 30-50 pasażerów ma stać w korku z innymi autami którymi podróżuje zazwyczaj tylko kierowca

    • 26 15

    • też będzie stał w korku bo buspas kiedys się skonczy a ,że przez niego będzie taki korek ze przez 30 min z niego nie wyjedzie to no cóż...

      • 5 1

    • Przegubowy solaris przewozi 162

      • 4 0

  • Oby policja łapała cwaniakow

    Ktorzy będą sobie skracali drogę tym buspusem. Juz to widze ilu ich bedzie.

    • 7 6

  • Nareszcie!

    • 3 5

  • Prawidłowo:)

    • 1 5

  • Super. Pasy rowerowe w jezdni z obu stron też powinny być. (8)

    Chodnik cały pieszym zostawić

    • 22 15

    • Tak, a drogę zwezyc do jednego pasa i pierdnąć ograniczenie do 30 (6)

      • 8 7

      • Byłem w Hiszpanii konkretnie w Madrycie i trójpasmówka w mieście u nich wygląda tak: (5)

        Pierwszy pas to BusPAS
        Drugi pas to RowerowyPas/strefa maks 30kmh
        Trzeci pas normalny do 50kmh

        • 10 6

        • Można przeforsować najbardziej absurdalny pomysł (szczególnie zachodni). Pytanie tylko o jego skutki. (4)

          • 5 6

          • (3)

            Skutki jak najbardziej pozytywne

            • 7 3

            • (2)

              Skutki są takie, że w Madrycie niby południowy temperament, a kierowcy zatrzymują się przed pasami i przepuszczają pieszych. W Polsce rzecz nie do pomyślenia (oczywiście przez brak słońca o trzypasmówek,a nie przez narodowe cebulactwo. LOL)

              • 4 3

              • Jeśli chodzi o Gdańsk to z przepuszczaniem pieszych jest nieźle (1)

                O dziwo...

                • 2 1

              • jak droga jest zwężona i jest wysepka to tak

                w innym przypadku nie jest tak kolorowo

                • 1 1

    • tylko pieszy

      Ja to całą jezdnię zostawiłabym pieszym, a co tam.

      • 1 2

  • Dlaczego

    samochodziarze tak stękajo z marudzenia?
    Nie ma obowiazku jeździć wszedzie gdzie się da autem.

    • 9 7

  • Otwarcie NPG (1)

    Te betonowe "boczki" na ulicy zostaną?
    To bedzie jak w tunelu Alma w Paryżu....

    • 6 0

    • "Nie", boczki są z "tluszczu"

      • 2 0

  • id%$#yczny pomysl (4)

    masakra Adamowicz piety zaciera od hajcu, kto tym rzadzi balaganem? Jaki bus pas? Oszaleli ? !!!

    • 49 54

    • Ten pomysł zwiększy przepustowość ulicy, o co chodzi? (3)

      Oczywiście liczoną w liczbie przewiezionych ludzi, a nie prywatnych samochodów.

      • 12 8

      • bzdura (2)

        Czy Ty liczyć umiesz? Ile ludzi przejeżdża samochodami a ile autobusami? Pomnóż sobie liczbę samochodów przez liczbę ich pasażerów i dopiero Ci wyjdzie, że komunikacja miejska przewozi ok. 25% pasażerów samochodów.

        • 6 9

        • Hahaha

          No właśnie, szczególnie tam dziennie autami przejeżdża ok. 80 tys. ludzi, a komunikacją miejską ok. 250 tys. ludzi!

          • 2 3

        • A to się zdziwisz bo wg badań jedynie 29 procent to kierowcy a reszta tam to komunikacja miejska (w prawie każdym samochodzie jest jedną osobą, a w autobusie średnio ponad 50 osób na takiej samej przestrzeni jaka zajmuje 7 samochodow

          • 5 3

  • Buspas to trzeba zbudować a nie namalować ! (1)

    Jak w tytule ,spowodujecie koszmarny paraliż śródmieścia Gdańska ! Myślę że powinniście wycofać się z tego i to szybko.Buspasów nie maluje się na istniejących pasach ale dobudowuje się do istniejącej drogi ,ewntualnie udostępnia torowisko tramwajowe dla autobósów jak na Morenie.No ale oczywiście pięć kubłów z farbą jest tańsze .

    • 36 17

    • A to ciekawe - jakoś w Kopenhadze czy ostatnio Nowym Jorku wyznacza się dokładnie w taki sposób jak u nas. Radzę najpierw poczytać a potem pisac

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane