- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (88 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (120 opinii)
- 3 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (24 opinie)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (259 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (158 opinii)
- 6 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (12 opinii)
Buspas przy gdańskim dworcu jeszcze w maju
W drugiej połowie maja kierowcom udostępnione zostanie Nowe Podwale Grodzkie. Wraz z otwarciem nowej drogi w centrum Gdańska, między placem Solidarności a Bastionem św. Elżbiety drogowcy wytyczą buspas, którym - oprócz autobusów komunikacji miejskiej - będą mogli poruszać się także taksówkarze, służby miejskie i motocykliści. Według zapowiedzi urzędników w godzinach popołudniowego szczytu pasażerowie komunikacji miejskiej mają zyskać od kilku do nawet kilkunastu minut.
- Dzięki powstaniu blisko kilometrowego buspasa pasażerowie podróżujący na tym odcinku autobusami komunikacji miejskiej zaoszczędzą od kilku do kilkunastu minut w porównaniu do obecnych czasów przejazdu - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Pas ruchu dla autobusów będzie umożliwiał poruszanie się również pojazdów taxi, służb miejskich, motocykli i motorowerów.
Wyznaczenie buspasa będzie miało wpływ na organizację ruchu nie tylko na Wałach Piastowskich oraz Podwalu Grodzkim, ale również na Błędniku . Obecnie, jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku Dworca Głównego, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy, które umożliwiają jazdę na wprost.
Po wprowadzeniu zmian ze skrajnego lewego pasa będzie można wyłącznie skręcić w lewo w ulicę Rajską . Z kolei obecny prawy pas na Błędniku płynnie przejdzie w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Za sygnalizacją świetlną skrajny pas będzie początkiem buspasa. Po zmianie organizacji ruchu na ul. Wały Piastowskie pojazdy poruszające się w kierunku Huciska pojadą tylko dwoma pasami.
- Kierowcy jadący ulicą Wały Piastowskie, chcąc skręcić w prawo w ul. Kupiecką lub w kierunku Błędnika w stronę Wrzeszcza będą korzystać ze wspólnego pasa wraz z autobusami - dodaje Wawrzonek.
Powstanie buspasa to niejedyna zmiana, która zostanie wprowadzona w tym czasie. W drugiej połowie miesiąca kierowcy będą mogli pojechać Nowym Podwalem Grodzkim - drogą pod Forum Gdańsk. Odcinek o długości 1,5 km omija Hucisko i ma charakter przelotowy. Skorzystanie z tej trasy umożliwi ominięcie ulic 3 Maja oraz Wały Jagiellońskie.
Pierwotnie zapowiadano, że NPG zostanie otwarte wraz z Forum Gdańsk, a więc w środę 16 maja. Wciąż jednak inwestor nie przekazał go formalnie miastu, a procedury z tym związane mają potrwać jeszcze kilka dni.
Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, a wraz z nim inauguracja buspasa ma nastąpić w drugiej połowie maja.
Opinie (138)
-
2018-05-11 20:25
To ciekawe jak skręcić w tan nowy tunel skoro po prawej będzie buspas pełen autobusów?
- 8 1
-
2018-05-11 15:37
Bardzo dobrze (2)
Czemu autobus który przewozi 30-50 pasażerów ma stać w korku z innymi autami którymi podróżuje zazwyczaj tylko kierowca
- 26 15
-
2018-05-11 19:46
też będzie stał w korku bo buspas kiedys się skonczy a ,że przez niego będzie taki korek ze przez 30 min z niego nie wyjedzie to no cóż...
- 5 1
-
2018-05-11 19:08
Przegubowy solaris przewozi 162
- 4 0
-
2018-05-11 19:22
Oby policja łapała cwaniakow
Ktorzy będą sobie skracali drogę tym buspusem. Juz to widze ilu ich bedzie.
- 7 6
-
2018-05-11 19:01
Nareszcie!
- 3 5
-
2018-05-11 18:42
Prawidłowo:)
- 1 5
-
2018-05-11 15:10
Super. Pasy rowerowe w jezdni z obu stron też powinny być. (8)
Chodnik cały pieszym zostawić
- 22 15
-
2018-05-11 15:12
Tak, a drogę zwezyc do jednego pasa i pierdnąć ograniczenie do 30 (6)
- 8 7
-
2018-05-11 15:15
Byłem w Hiszpanii konkretnie w Madrycie i trójpasmówka w mieście u nich wygląda tak: (5)
Pierwszy pas to BusPAS
Drugi pas to RowerowyPas/strefa maks 30kmh
Trzeci pas normalny do 50kmh- 10 6
-
2018-05-11 15:26
Można przeforsować najbardziej absurdalny pomysł (szczególnie zachodni). Pytanie tylko o jego skutki. (4)
- 5 6
-
2018-05-11 15:38
(3)
Skutki jak najbardziej pozytywne
- 7 3
-
2018-05-11 15:45
(2)
Skutki są takie, że w Madrycie niby południowy temperament, a kierowcy zatrzymują się przed pasami i przepuszczają pieszych. W Polsce rzecz nie do pomyślenia (oczywiście przez brak słońca o trzypasmówek,a nie przez narodowe cebulactwo. LOL)
- 4 3
-
2018-05-11 16:55
Jeśli chodzi o Gdańsk to z przepuszczaniem pieszych jest nieźle (1)
O dziwo...
- 2 1
-
2018-05-11 18:42
jak droga jest zwężona i jest wysepka to tak
w innym przypadku nie jest tak kolorowo
- 1 1
-
2018-05-11 15:54
tylko pieszy
Ja to całą jezdnię zostawiłabym pieszym, a co tam.
- 1 2
-
2018-05-11 17:27
Dlaczego
samochodziarze tak stękajo z marudzenia?
Nie ma obowiazku jeździć wszedzie gdzie się da autem.- 9 7
-
2018-05-11 16:01
Otwarcie NPG (1)
Te betonowe "boczki" na ulicy zostaną?
To bedzie jak w tunelu Alma w Paryżu....- 6 0
-
2018-05-11 17:25
"Nie", boczki są z "tluszczu"
- 2 0
-
2018-05-11 15:07
id%$#yczny pomysl (4)
masakra Adamowicz piety zaciera od hajcu, kto tym rzadzi balaganem? Jaki bus pas? Oszaleli ? !!!
- 49 54
-
2018-05-11 15:12
Ten pomysł zwiększy przepustowość ulicy, o co chodzi? (3)
Oczywiście liczoną w liczbie przewiezionych ludzi, a nie prywatnych samochodów.
- 12 8
-
2018-05-11 16:11
bzdura (2)
Czy Ty liczyć umiesz? Ile ludzi przejeżdża samochodami a ile autobusami? Pomnóż sobie liczbę samochodów przez liczbę ich pasażerów i dopiero Ci wyjdzie, że komunikacja miejska przewozi ok. 25% pasażerów samochodów.
- 6 9
-
2018-05-11 17:18
Hahaha
No właśnie, szczególnie tam dziennie autami przejeżdża ok. 80 tys. ludzi, a komunikacją miejską ok. 250 tys. ludzi!
- 2 3
-
2018-05-11 17:10
A to się zdziwisz bo wg badań jedynie 29 procent to kierowcy a reszta tam to komunikacja miejska (w prawie każdym samochodzie jest jedną osobą, a w autobusie średnio ponad 50 osób na takiej samej przestrzeni jaka zajmuje 7 samochodow
- 5 3
-
2018-05-11 15:34
Buspas to trzeba zbudować a nie namalować ! (1)
Jak w tytule ,spowodujecie koszmarny paraliż śródmieścia Gdańska ! Myślę że powinniście wycofać się z tego i to szybko.Buspasów nie maluje się na istniejących pasach ale dobudowuje się do istniejącej drogi ,ewntualnie udostępnia torowisko tramwajowe dla autobósów jak na Morenie.No ale oczywiście pięć kubłów z farbą jest tańsze .
- 36 17
-
2018-05-11 17:02
A to ciekawe - jakoś w Kopenhadze czy ostatnio Nowym Jorku wyznacza się dokładnie w taki sposób jak u nas. Radzę najpierw poczytać a potem pisac
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.