• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Stocznia: powstanie, ale mniejsze

Michał Stąporek
30 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Deweloper zapewnia, że wybuduje Centrum Stocznia, ale mniejsze, niż wcześniej zapowiadał. Na razie "zawiesił" projekt budowy dwóch wieżowców z mieszkaniami, o łącznej powierzchni 22 tys. m kw. Deweloper zapewnia, że wybuduje Centrum Stocznia, ale mniejsze, niż wcześniej zapowiadał. Na razie "zawiesił" projekt budowy dwóch wieżowców z mieszkaniami, o łącznej powierzchni 22 tys. m kw.

Deweloper potwierdza: budowa Centrum Stocznia w Młodym Mieście może ruszyć niebawem, ale będzie ono mniejsze, niż wcześniej zapowiadano.



Centrum Stocznia widziane od strony nieistniejącej na razie ul. Nowej Wałowej. Centrum Stocznia widziane od strony nieistniejącej na razie ul. Nowej Wałowej.
Kilka dni temu pisaliśmy o opóźnieniach z rozpoczęciem budowy ulicy Nowej Wałowej - drogi, która przetnie tereny postoczniowe, i która jest warunkiem budowy nowej dzielnicy w Młodym Mieście w Gdańsku. Właściciel tych terenów - duńska spółka Baltic Property Trust Operation - zapewniał wtedy, że jeszcze latem wystąpi o pozwolenie na budowę ulicy.

Poważna zwłoka w budowie Nowej Wałowej groziłaby przesunięciem w czasie powstania największego z już zapowiedzianych obiektów, jakie mają powstać na terenie Młodego Miasta. Chodzi o wielofunkcyjne Centrum Stocznia - połączenie centrum handlowego z biurowcami i mieszkaniami w wysokich na kilkadziesiąt metrów wieżowcach. Problemy z Nową Wałową, a także zastój na rynku sprawiły, że pojawiły się spekulacje, że deweloper - duńska firma TK Development - wycofa się z tej inwestycji, a Centrum Stocznia w ogóle nie powstanie.

Na szczęście ostatni raport giełdowy spółki rozwiewa te wątpliwości. Firma oficjalnie potwierdza, że spodziewa się wydania pozwolenia na budowę w połowie roku. Warto jednak zaznaczyć, że jeszcze pod koniec ub.r. jako termin rozpoczęcia budowy CS podawano połowę 2009 r.

"Jak tylko zaczną się prace przy budowie miejskiej infrastruktury, [chodzi o rozpoczęcie budowy Nowej Wałowej - przyp. red.] podejmiemy decyzję o terminie rozpoczęcia budowy centrum" - czytamy w raporcie dla inwestorów.

Zarazem jednak TK Development przyznaje, że inwestycja będzie realizowana w okrojonej wersji. "Planowaną wcześniej budowę dwóch wież mieszkalnych o powierzchni 22 tys. m kw. zawieszamy" - informuje zarząd firmy swoich inwestorów.

Co wobec tego pozostanie z Centrum Stocznia? Galeria handlowa z punktami gastronomicznymi, kino wielosalowe oraz biurowiec o powierzchni 11 tys. m kw. Cześć handlowo-rozrywkowa ma mieć powierzchnię 61 tys. m kw.

Współinwestorem Centrum Stocznia jest firma Atrium European Real Estate.

Opinie (114) 3 zablokowane

  • Deweloper dobry - nawet smugi chmtrails (chemiczne chmury rozpylane z samolotów NATO

    Przyznaję,że wizualizacja oddaje nawet te szczegóły chemicznego nieba , które coraz częściej widzimy w naszych miastach, a dotychczas były widoczne tylko na zachodzie i w USA . Widocznie indoktrynacja sięga dalej niż myślałem. "Przyzwyczajajmy ludzi wszędzie gdzie się da do tych chemicznych smug mających związek z HAARP i globalną depopulacją ludności świata o 96 procent - tak jak indian w XV-XVIII wieku , a przestanie hołota dostrzegać je w swojej świadomości królika atakowanego przez gronostaja."

    • 1 2

  • zanim się stanie "młodym miastem", to PO drodze zdąży się nieźle zestarzeć i umrzeć śmiercią naturalną, co wam dziś prorokuje, (4)

    bo mam taki dar:-)

    • 2 1

    • buda srallux!! (3)

      • 0 0

      • gallux (2)

        będziesz miał peronik jak ministrum-niedorozwinięty we Włoszczowej
        ale za to pierwsze jesienne sztormy połamią do końca pomost drewniany

        • 0 0

        • pomost drewniany a woda syf kila i mogila blee..

          • 0 1

        • spokojnie glus pojechał z wiaderkiem wode z nowego tunelu wylewać

          co go wybudowali obok tych gargameli zwanych nowych centrum Sopotu

          • 0 0

  • W Gdańsku nie ma tylu chętnych, aby płacić po 6-7 tyś za m. mieszkania

    Kazdy projekt musi być realistyczny.
    W Gdańsku nie ma tylu chętnych aby płacić po 6-7 tyś za mieszkania.
    Dobrze jak sie sprzeda choc jeden wiezowiec.
    Gdańsk to nie Honk-Kong- tam wiezowców jest setki nad wybrzeżem. Tutaj ledwo jeden powstanie. Oczym to mówi.
    A no o tym, że ceny dla Polaków sa astronomiczne. gdyby metr kosztował 3-4 tys chętni by si znaleźli.

    • 1 0

  • tramwaj:)

    no ale tramwaj to wam wyszedl trzabylo nowszy model jakis dac...

    • 0 0

  • rany boskie (2)

    co to za maszkary stoją w towarzystwie stoczniowychi krzyży.
    Deweloper zawiesił realizację?
    Dobra wiadomość. Tylko dlaczego wszystko zależy od widzi mi się jakiegoś dewelopera, jego wizji i guścików?

    • 2 0

    • (1)

      mnie tez ten projekt sie nie podoba. Kojarzy mi sie z komuna lat 80-tych.
      Zero lekkosci, ciężki gniot

      • 0 0

      • dla Ciebie lekkosc to pewnie szklo w aluminiowych profilach ogrzewane ogromna ilosci ciepla z gpecu?

        • 0 0

  • (1)

    Kolego anonimie, używający pseudonimu "Pankracy", bardzo odstajesz od innych blogersów. Wzorem Niesiołowskiego (Aaron Nusselbaum), Michnika (Aaron Szechter) lub Ferdka Kiepskiego i kolesi obrażasz innych. Cechuje Ciebie nietolerancja i nieuzasadniona pycha, pogarda dla innych, a jednocześnie brak Ci argumentów merytorycznych, aby cokolwiek sensownego powiedzieć. Nie zamierzam wdawać się w pyskówkę, bo różni nas wszystko, począwszy od tego, że ja nie robię błędów ortograficznych (np."korzenie" pisze się przez "rz")a na pojmowaniu słowa "patriotyzm" kończąc. To tylko część tego, czym się różnimy.
    Odnośnie zaś stoczni, to oczywiście że przed 1000 lat wyglądała ona inaczej,
    ale jednak była. Osada, na której miejscu leży obecny Gdańsk istniała już
    znacznie wcześniej, a ponieważ leżała u ujścia Wisły i nad brzegiem zatoki, zamieszkali w niej ludzie wykorzystywali wodę i pływające po niej łodzie jako środek transportu. Aby jednak można było pływać tymi różnej wielkości łodziami, trzeba było je najpierw zbudować. Poczytaj kolego.
    P.s. Alkohol spożywaj z umiarem, nadmiar jest szkodliwy.

    • 2 1

    • Do Ryszarda

      Szanowny Ryszardzie.
      Ja także ubolewam (ostatnio modne słowo), że w dyskusji z Tobą nie było argumentów merytorycznych. Dość łatwo zdobyć takie, które świadczą przeciw Twoim tezom, że w Gdańsku produkcja stoczniowa upada. To że produkcja Stoczni Gdańsk przenosi się, a właściwie przeniesie się, na Wyspę Ostrów nie świadczy o tym, że tej stoczni nie będzie. W zeszłym roku stocznia wyprodukowała trzy statki, nie jest to dużo, ale jednak. Był tam nawet statek do badan sejsmograficznych. Oprócz Stoczni Gdańsk cały czas pracują w Gdańsku inne stocznie: Grupa Stoczni Remontowa, której udziały ma m.in. Stocznia Remontowa i Stocznia Północna. W ramach grupy współpracuje 29 firm z 6 tys. pracowników. W Stoczni Remontowej nie tylko się remontuje czy przebudowuje kadłuby, ale także buduje nowe statki, m.in statki obsługi platform wiertniczych, gazowce LNG/LEG/LPG, promy pasażersko-samochodowe, stocznia ma 7 doków pływających i prowadzi przebudowy i remonty ok 200 jednostek rocznie. W Stoczni Północnej ostatnie wodowanie odbyło się 26 czerwca, zwodowano statek serii AHTS służący do obsługi platform. W skład grupy Remontowa wchodzi także stocznia Stal-Rem S.A., która korzystając z nabrzeży Stoczni Remontowej i Północnej buduje kadłuby statków rybackich, jednostek do 100 m takich jak holowniki, pogłębiarki, łodzie patrolowe i pilotowe. Te stocznie nie narzekają na brak zamówień. Są jeszcze mniejsze stocznie. W Górkach Wschodnich działa Stocznia "Wisła", która buduje nadbudówki, sekcje i gotowe kadłuby trawlerów i holowników. W prywatnej stoczni Marine Projects Ltd, która pracuje na terenie byłej Stoczni jachtowej im Conrada Korzeniowskiego oraz na Wyspie Ostrów buduje się także kadłuby, nadbudówki i sekcje, wodowane są jednostki do prac hydrotechnicznych, pontony. Stocznia ODYS, której zakłady scalania kadlubów pracują m.in na Nabrzeżu Wiślanym dostarcza mniejsze promy, kontenerowce, statki wielozadaniowe rybackie, jednostki obslugi platform wiertniczych. Stocznia Rybacka Spawmet ze slipami na ul. Siennej produkuje łodzie rybackie, jachty, motorówki, holowniki. W stoczniach tych pracuje łącznie kilka tysięcy osób, a ich potencjał nie da sie porównać z tym, który miały wszystkie stocznie pruskie w Gdańsku przed I wojną światową.
      Zdaję sobie sprawe że napisałem parę zdań, które wyglądają trochę na reklamówkę gdańskiej produkcji stoczniowej, ale lepiej reklamować gdański przemysł taki jaki jest niż wmawiać, że jest on bliski zagłady, w czym zwłaszcza dobrzy są niektórzy słuchacze pewnych patriotycznych radiostacji i mediów, które aby nie zgubić słuchaczy utrzymują ich w przekonaniu, że pod przewodem obecnego rządu nadchodzi globalny kataklizm. Rząd nawet najlepszy nie zbuduje stoczni, nie da jej zamówień i nie uchroni przed konkurencją (a w ramach UE nawet nie może). Ale nie martwmy się na zapas, do katastrofy przemysłu stoczniowego w Gdańsku jeszcze daleko. Mniejszy potencjał jednej stoczni, choćby bardzo zasłużonej, nie stanowi tragedii.
      A tak na marginesie: chyba jednak nie będzie mi brakowało odgłosów walenia młotami w okolicach ulicy Wałowej, które kojarzą mi się ze Stocznią Gdańską od dzieciństwa. Takie tereny produkcyjne znajdują sie teraz na obrzeżach miast, a nie w śródmieściu.

      • 0 0

  • ZAORAĆ WSZYSTKO!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • a bedzie tam Biedronka?

    • 0 1

  • poj...ło ich? Kolejne kino obok Krewetki i kolejna galeria obok Madisona?

    Naprawde mają małe rozumki jeśli myślą że na tym zarobią. Powinni tam zrobić centrum biznesu z budynkami biurowcowo hahdlowo bankowymi na dole i mieszkalnymi na wyższych piętrach.

    • 1 0

  • ps to mówiłem ja Jarząbek Wacław trener 2 klasy

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane