Fakty i opinie

stat

Centrum kompetencyjne IT szansą na rozwój

Dwustu profesjonalistów z obszaru infrastruktury i zarządzania globalnymi aplikacjami codziennie monitoruje sieć informatyczną, wspiera jak i zarządza usługami infrastrukturalnymi IT, czuwa nad setkami aplikacji, w tym SAP, których używa 158 tysięcy pracowników w koncernie thyssenkrupp.



thyssenkrupp Group Services Gdańsk jest częścią globalnej korporacji zatrudniającej 158 tysięcy pracowników w 80 krajach na całym świecie. W siedzibie firmy zlokalizowanej w Olivia Business Centre pracuje 450 osób w dziale usług międzyserwisowych, finansów i księgowości, zarządzania nieruchomościami, Human Resources i IT.

Centrum kompetencyjne IT



Linia serwisowa IT w thyssenkrupp GSS Gdańsk obejmuje: zarządzanie infrastrukturą, procesami i bezpieczeństwem serwisów, a także konsulting, wsparcie i zarządzanie aplikacjami.

W najnowszym, obecnie tworzonym zespole odpowiadającym za zarządzanie globalnym bezpieczeństwem znajdą zatrudnienie eksperci z zakresu cyberbezpieczeństwa, jak i osoby zainteresowane rozwojem kariery w tym kierunku. Będą oni przeciwdziałać cyberatakom, złośliwemu oprogramowaniu, a także będą monitorować i analizować zagrożenia pojawiające się w środowisku informatycznym całej grupy thyssenkrupp.

- Jest to jednostka mająca charakter globalny, której celem będzie pracowanie na rzecz wszystkich spółek grupy thyssenkrupp. Dzięki tej inicjatywie pracownicy mają szansę dołączyć do kształtującego się od podstaw zespołu mając tym samym realny wkład w jego budowanie nie tylko od strony technicznej, ale i procesowej. - opowiada Dyrektor ds. Zarządzania infrastrukturą IT i Cyberbezpieczeństwem w thyssenkrupp Group Services Gdańsk, Bartosz Trzęsicki.
Z kolei zespoły eksperckie z zakresu administracji, utrzymania i rozwoju systemów SAP oraz innych dedykowanych aplikacji spoza oferty SAP AG aktywnie uczestniczą w pracach w ramach globalnego środowiska aplikacyjnego w thyssenkrupp. Zwiększający się zakres projektów oraz nowych usług wpływa na rozwój kompetencji pracowników, a także wymaga poszukiwania kolejnych specjalistów z obszarów stricte technicznych jak SAP Basis, SAP PI/O, Windows, Linux czy konsultantów modułowych SAP, konsultantów GRC, testerów oraz specjalistów wsparcia IT.

Świadcząc usługi dla dużego koncernu, jakim jest thyssenkrupp należy mieć na uwadze bliską współpracę nie tylko między zespołami wewnątrz centrum w Gdańsku, ale także i zespołami zlokalizowanymi w innych ośrodkach na świecie.

- Znacząco zwiększyliśmy zatrudnienie w ciągu dwuletniego okresu bardzo intensywnego rozwoju naszego centrum kompetencyjnego IT w Gdańsku. Udało nam się stworzyć największy ośrodek ERP w regionie oraz odgrywać istotną rolę w globalnych strukturach IT. Obecnie obsługujemy blisko 150 systemów SAP i mamy styczność z większością rozwiązań proponowanych przez niemieckiego giganta włączając w to zarówno rozwiązanie chmurowe, jak i systemy używające technologii In-Memory z wykorzystaniem kolumnowej bazy danych SAP HANA - mówi Łukasz Narojczyk, Dyrektor ds. konsultingu, wsparcia i zarządzania aplikacji IT w thyssenkrupp Group Services Gdańsk.


Rozwój kompetencji w thyssenkrupp Group Services Gdańsk



W thyssenkrupp Group Services Gdańsk konsekwentnie dbamy o rozwój naszych pracowników. Na stałe mamy wpisane w politykę personalną programy szkoleniowe i rozwojowe.

- Pracownikom oferujemy uczestniczenie w szkoleniach nie tylko stricte związanymi z branżą IT: Cisco, Microsoft, ITIL, ale także umożliwiamy wzięcie udziału w szkoleniach związanymi z kompetencjami liderskimi czy językowymi - dodaje Bartosz Trzęsicki.
- Staramy się, aby oferta szkoleniowa skierowana do naszych pracowników poza oczywistym w świecie IT rozwojem kompetencji technicznych zawierała także elementy procesowe oraz miękkie aspekty komunikacji. Wiosną tego roku uruchomiliśmy program transformacji organizacji oparty na założeniach Management 3.0. W ramach tej inicjatywy intensywnie pracujemy nad stworzeniem optymalnych warunków pracy dla naszych specjalistów tak, aby oni sami mogli mieć jak największy wpływ na sposób świadczenia usług, organizacji pracy oraz swoje miejsce pracy. Już po kilku miesiącach zanotowaliśmy istotny wzrost inicjatyw między zespołowych, optymalizacyjnych oraz organizacyjnych, co zaowocowało dwucyfrowym wzrostem wydajności - dodaje Łukasz Narojczyk.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (27)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.