- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (105 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (124 opinie)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (117 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (49 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Chcą ładować auta prądem z trolejbusów
Jest przenośna, można ją podłączyć praktycznie w każdym miejscu trolejbusowej sieci trakcyjnej i ładować z niej auta elektryczne. Gdynia testuje pierwszą w Polsce mobilną ładowarkę samochodową, która wykorzystuje prąd oddany do sieci podczas hamowania trolejbusów.
- Liczymy jednak na to, że po testach każdy będzie mógł z niego korzystać. To dość niezwykłe urządzenie, które pozwala zamontować ładowarkę mobilną do pojazdów elektrycznych. Ładowarkę niezwiązaną trwale z gruntem, możliwą do przemieszczenia wszędzie tam, gdzie mamy sieć trakcyjną, i cechującą się tym, że korzysta z energii, która została zgromadzona w procesie rekuperacji - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Mobilną stację do ładowania zbudowano w Gdyni w ramach unijnego projektu Creating Automotive Renewal. Pozwala ona na ładowanie aut z różną mocą i różnym prądem. W fazie testów będzie stała na parkingu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Jeśli będą udane, może stanąć w każdym miejscu, w którym jest sieć trolejbusowa. Na razie jej wydajność i wpływ na stabilność sieci będzie testowana na trzech autach. To skoda citigo-e, opel ampera-e i nissan leaf.
Zużyte baterie jako magazyn energii
Co ciekawe, w planach jest także wykorzystywanie jej w sieci tramwajowej, więc będzie mogła działać m.in. w Gdańsku.
- Przekształtnik przede wszystkim daje możliwość zagospodarowania niespożytkowanej zielonej energii z rekuperacji, pozyskiwanej z hamujących trolejbusów oraz zastosowania zużytych baterii jako magazynów energii. Wykorzystanie sieci trakcyjnej do ładowania samochodów elektrycznych otwiera potencjał na dodatkowe funkcje dla istniejącej trolejbusowej infrastruktury sieciowej. Jeżeli rozwiązanie się sprawdzi, w kolejnym kroku należałoby ocenić najbardziej predysponowane lokalizacje na sieci trolejbusowej, gdzie odzysk energii z hamowania byłby największy - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT.
Miejsca
Opinie (122) 3 zablokowane
-
2021-06-10 22:03
Monopol o to tylko chodzi
- 3 0
-
2021-06-10 21:49
Sądziłem, że innowacyjnego lotniska nie przebiją
A tu proszę
- 10 0
-
2021-06-10 21:23
powinni zrobić trolejbusolawety i wozić nimi te elektryki
- 7 0
-
2021-06-10 21:06
Dobre sobie
Mieszkam w Śródmieściu a najbliższa ładowarka przy PPNT. Na piechotę mam chodzić, czy jak?
- 14 0
-
2021-06-10 20:27
Za to Gdynię lubię. Lekki świr ale pomysły nowatorskie. (2)
Przyszłość należy do elektryków. Mniej pieniędzy z ropy dla bliskiego Wschodu to mniej terroryzmu stamtąd finansowanego.
- 11 26
-
2021-06-10 20:39
Dokładnie (1)
Tu jest Gdynia, otwieramy oczy niedowiarkom!!!
- 7 4
-
2021-06-10 20:57
Buehehe
- 6 1
-
2021-06-10 20:49
A może chcą ładować kogoś w tzw. butelkę.
- 8 0
-
2021-06-10 20:05
(1)
Ładujcie samochody tak jak tankuje się myśliwce podczas lotu
- 29 0
-
2021-06-10 20:43
a ty badz lotny, jak mysliwiec
- 2 2
-
2021-06-10 20:23
Kiedyś i tak to nastąpi moi drodzy I kochani (2)
Jak ceny spadną a spadną będzie to normalny rodzaj napędu..
- 8 12
-
2021-06-10 20:36
Sie Svenów namnożyło. Sukces ma wielu ojców?
- 4 1
-
2021-06-10 20:25
No w 2055)
- 5 1
-
2021-06-10 20:35
Elon Musk wysyła Tesle w kosmos, a wy chcecie
Wiecznie się truć spalinami i dymem z węglowych kopciuchow. Mamy 21wiek, niektórym to nie pasuje widać. Wola wieki średnie.
- 3 17
-
2021-06-10 20:32
W Gdyni niedługo będą potrzebne elektryczne helikoptery albo czołgi - stan ulic gorszy niż czołgowiska w Bornem Sulinowie.
- 23 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.