Fakty i opinie

stat

Chcą uspokoić ruch na ulicach Małego Kacka

Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską.
Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Wprowadzenie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w dolnej części Małego Kacka zobacz na mapie Gdyni ma uspokoić ruch w dzielnicy. Mieszkańcom udało się ponadto przekonać urzędników do stworzenia wyniesionego przejścia dla pieszych przez ul. Halicką, na wysokości Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni. W planach jest też przeniesienie przystanku na wysokości ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni i uporządkowanie parkowania na Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni.



Czy uspokajanie ruchu poprzez strefę Tempo 30 ma sens?

tak, ta metoda jest skuteczna 17%
to zależy od miejsca 24%
nie, nikt tego nie przestrzega 59%
zakończona Łącznie głosów: 488
Mały Kack to dzielnica w większości willowa, gdzie w ciągu dnia jeździ niewiele samochodów. Sytuacja zmienia się w godzinach szczytu, kiedy ze swoich domów wyjeżdżają bądź wracają do nich mieszkańcy.

Kierowcy z całej Gdyni

Oprócz nich na ulicach pojawiają się kierowcy jadący z Redłowa i skracający sobie drogę w kierunku Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. Podróż ulicami Halicką zobacz na mapie Gdyni, Łowicką zobacz na mapie GdyniSandomierską zobacz na mapie Gdyni jest alternatywą dla zakorkowanych przejazdów przez Lotników zobacz na mapie Gdyni lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

W ostatnich dniach radni dzielnicy i miasta spotkali się w ostatnich dniach z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni, by porozmawiać na temat zmian w ruchu drogowym. Jedną z podnoszonych kwestii było unormowanie sytuacji przejazdu w "dolnej części" dzielnicy w okolicy ul. Łowickiej.

Tempo 30 i bezpieczne przejście dla pieszych

- Przygotowywany jest projekt dotyczący zarówno strefy Tempo 30, jak i wprowadzenia skrzyżowań równorzędnych. Urzędnicy zapewnili, że zgłaszane przez nas uwagi będą uwzględniane. Zbliżonym tematem jest utworzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Bielskiej. Projekt został przekazany do Wydziału Organizacji Ruchu - opowiada Sebastian Jędrzejewski, radny miasta.
To niejedyne zmiany zaplanowane na najbliższe tygodnie. Istotną, choć na pozór niewielką korektą, będzie budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Halickiej, na wysokości ul. Jana Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni w okolicach kościoła. W tym miejscu samochody jadące z góry często przekraczają prędkość, co powoduje niebezpieczeństwo.

Reszta zmian później

Na kolejne zmiany mieszkańcy Małego Kacka będą musieli poczekać nieco dłużej. Wśród postulatów pojawiło się m.in. uporządkowanie sytuacji parkingowej na ul. Łużyckiej i postoju samochodów na jezdni. Urzędnicy poinformowali, że projekt będzie przygotowany i obiecali, że sytuacja ulegnie zmianie, ale dopiero po wykonaniu remontu nawierzchni.

Zmiany dotyczyć będą też jednej z głównych arterii, czyli ul. Wielkopolskiej. Chodzi o usytuowanie przystanku na wysokości ul. Racławickiej.

- Zostanie przeniesiony bliżej ulicy Racławickiej, gdzie powstanie drugie przejście dla pieszych, ale dopiero podczas zapowiadanej budowy Węzła Karwiny - tłumaczy Sebastian Jedrzejewski.

Karwiny i Mały Kack z lotu ptaka. Film z 2013 roku

Opinie (81) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.