• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • taka ostatnia myśl (1)

    zastanawia mnie jakim algorytmem posługuje się redakcja przy wyborze tematów na artykuły ... ?

    • 9 3

    • Algorytmem z rozgałęzieniami

      • 0 0

  • (1)

    We Francji kupiłem grę na Xboxa360 za 10 euro była porysowana miała ryse ok 2cm, przeprosili i wymienili bez problemu dali jeszcze bon na soki za 4 euro, a tu plują ci w twarz i mówią że deszcz pada

    • 11 4

    • myślicie że we francji przyjmą mirkowe tablety?

      podajże adres kolego

      • 4 1

  • naciąganie w auchan

    Auchan w Gdyni ma też inne rzeczy na sumieniu - notorycznie zdarza się, że cena towaru podana na półce, na której produkt stoi, różni się i to znacznie od ceny na paragonie! W ten sposób auchan naciąga klientów . Ja tam zakupów już nie robię.

    • 11 3

  • Nie tylko auchan, uważajcie na sklep Bergo

    Miałam podobna akcje w sklepów jeździeckim Bergo w Gdyni. Zamówiłam akcesoria jezdzieckie z odbiorem osobistym, po przyjeździe do domu zobaczyłam, ze sa uszkodzone, zadzwoniłam i opisałam uszkodzenie, obiecano mi wymianę towaru na nowy. Jednak jak przyszło do wymiany, państwo właściciele próbowali mi wmówić, ze sama uszkodziłam towar i odmówili jego wymiany. Widac, żądza pieniądza jest silniejsza niz poczucie przyzwoitości.

    • 2 2

  • słowo klucz przy tanich tabletach - RESET !!!

    • 7 0

  • zwroty

    "wspaniała" polityka zwrotów. Klient jest najważniejszy, ale tylko wtedy kiedy kupuje. Powinni całkowicie zająć się klientem i wziąć odpowiedzialność za sprzęt. To tylko pokazuje jakich sklepów omijać!!!

    • 6 2

  • wywalac wszystkie obce sklepy (2)

    I wspierać polskie sklepy

    • 5 5

    • glosowales na PIS ?

      • 2 2

    • W obcych sklepach pracują POLACY. Poza tym co to za myślenie? Równość jest dla wszystkich.

      • 1 1

  • prawa konsumenta w UK a w Polsce to 2 swiaty

    Banki i bezpieczeństwo karty. Zwroty towarów, sądy i ochrona konsumenta.

    • 2 0

  • Janusz kupił Golfa Mk3 w TDIku... (4)

    ...i okazało się że nie jest bezwypadkowy, a licznik nie przekręcony o jakieś 300k km... ten sam poziom zaskoczenia...

    • 4 2

    • niestety nie prawda bo golf nie jest nowy zły przykład, dostajesz klapsa i cofka do podstawówki nie zrozumiała jest dla ciebie różnica.

      • 1 0

    • Bo ty z pewnością kupując nowy samochód spodziewałbyś się , że jest powypadkowy i ma przejechane 300kkm

      • 0 1

    • dobry przykład- ten sam poziom cebuli

      • 0 0

    • lepszy golf niż tico lub uno

      sorki jeśli cię obrażam, weź się do roboty to może uzbierasz na tdi

      • 0 0

  • (1)

    Sklep AGD w Pruszczu koło starego pogotowia w sobotę sprzedano mi zły nóż gdy chciałem go w poniedziałek wymienić sprzedawca się wyparl miałem opakowanie z kodem sklepowym a palant paragonu mi nie wydal

    • 1 3

    • Typowy zlodzieje

      Ten stary sprzedał a w poniedziałek się wyparl młody grzbiet cham

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane