• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • aaaa może....

    Włączył i od razu się zepsuł.....Pewnie bateria nie naładowana :D

    • 3 1

  • reklamacja

    art. 8 ust. o szczegól. ochr.konsumenta i kodeks cywilny zapewnia reklamację, tj. naprawę lub zwrot pieniędzy w przypadku wady towaru. Tej sytuacji nie można potraktować jako zwykły zwrot, tylko naprawę w ramach reklamacji, która trwa 2 lata od zakupu, a 2 m-ce od dnia wykrycia wady. Tyle w temacie. Ale dzięki za ostrzeżenie, będę uważać na auchan...

    • 4 1

  • Ahh te markety.....

    Niestety ale Auchan sam strzela sobie w nogę tym że większość nie można zwrócić z kolei Biedronka nauczyła klientów tego że można oddać a w najwyżej wymienić niemal wszystko od przepalonej żarówki przez zakamieniony czajnik po art. spożywcze włącznie bo przecież śmietana jogurt czy mięso można zwrócić.

    • 1 0

  • Auchan to dno,tam kupować to jak jeść w obskurnej knajpie przy drodze.

    • 3 3

  • "Do Bydgoszczy będę jeździł, a tu nie będę kupował! " (1)

    • 8 0

    • nic się nie zmieniło :) w mentalności

      • 0 0

  • SPRAWDZAĆ (1)

    Taka mała porada - po odejściu od kasy z zakupionym tego typu sprzętem należy podejść do informacji i podłączyć i włączyć taki sprzęt w obecności obsługi i dać mu trochę podziałać - nie zawahałbym się nawet z zakupionym tam TV 65 cali. Od tego oni tam są. A jak tam nie będzie działac od początku to od ręki wymienią albo oddadzą kasę. Miałem taką sytuację w Auchan w Gdańsku i wszystko odbyło się w miłej atmosferze a wymieniony od ręki tablecik lata do dziś. A poprzednia sztuka po prostu była wadliwa. I nieprawda że nie należy tam kupować sprzętów - są takiej samej jakości jak takie same a kupione w droższym sklepie - wadliwa sztuka trafić się może wszędzie. Wspólczuje Panu a w szczególności dzieciom

    • 6 1

    • Najlepiej to nie kupować dzieciom tabletów

      • 2 0

  • bo się kupuje ipady a nie tanie tablety

    • 2 4

  • Moim zdaniem kupując sprzęt powinno się w sklepie sprawdzić czy działa...

    • 3 0

  • Ludzie sa naiwnie nierozsadni.

    Wszystkie sklepy w rodzaju takich jak Auchan albo Walmart maja swoje wlasne polisy refundacyjne. Chcesz cos kupic to obowiazkowo wpierw zapytaj jakie sa warunki w przypadku potrzeby zwrocenia towaru. W wielu przypadkach towar mozna zwrocic tylko jesli dopatrzyles sie usterki od fabrykanta oraz zachowales rachunek kupna. Inaczej to po ptokach.....

    • 0 0

  • Auchan uczciwą placówką?

    Pracowałam tam ponad rok i to nie jest ani pierwszy ani pewnie ostatni tego typu numer. Auchan nie jest rzetelny. Kupiłam tam lodówkę za blisko 1200zł. Do dziś się z nimi sonduję bo ani zwrócić towaru który nie działa ani gwarancji ani nic. Znajomy lapka kupił i to samo. Szkoda gadać, jak był Real było lepiej teraz Auchan i jest g*wno.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane