- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (352 opinie)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (72 opinie)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (281 opinii)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (64 opinie)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (153 opinie)
- 6 Piotr K., były wiceprezydent Gdańska skazany (40 opinii)
Chwały i chały nowych dróg na południu Gdańska
W piątek tramwaj z Chełmu pojedzie po raz pierwszy z pasażerami na Łostowice. To symboliczne zakończenie kilku dużych inwestycji komunikacyjnych w tej części Gdańska. Na kolejne trzeba będzie poczekać przynajmniej do 2014 r.
Zapytaliśmy czytelników serwisu Omijamy Korki w Trójmieście, które przedsięwzięcie na południu Gdańska najbardziej usprawniło ruch w tej części miasta. Najwięcej głosów, bo ponad połowę w naszej ankiecie, dostała modernizacja ul. Łostowickiej. Nieco gorzej wypadła budowa Trasy W-Z do Karczemek - ok. 30 proc. głosów. Zaledwie 9 proc. uznało, że duże zmiany przyniesie budowa al. Havla. Przedostatnie miejsce należy do rozbudowy Węzła Jasień, a ostatnią pozycję zajęła przebudowa ul. Cedrowej.
Pokusiliśmy się o ocenę tego, co zrobiono w tej części miasta w ostatnim czasie.
I. Budowa ul. Cedrowej - otwarcie: czerwiec 2011 r.
Generalny wykonawca - firma Skanska - zmieniła ubity dukt w miejską ulicę. Za budowę nowej jezdni wraz z dodatkową infrastrukturą drogową w sąsiedztwie cmentarza Łostowickiego, Skanska otrzymała ok. 3 mln zł. Inwestorem była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Drogowcy ułożyli nową jezdnię wraz z chodnikami na odcinku ok. 800 metrów. W okolicach zbiornika retencyjnego wykonali zatoczki postojowe dla samochodów i przystanki dla autobusów. Droga ułatwia teraz mieszkańcom Ujeściska, Zakoniczyna i Łostowic dojazd do centrum.
Chwała: nowe połączenie z Ujeściska do ul. Kartuskiej. Chała: ul. Cedrowa w dzielnicy Zabornia jest tak wąska, że nie ma tam miejsca na chodniki, trudno też mijają się tam pojazdy osobowe.
II. Budowa Trasy W-Z - otwarcie: grudzień 2011 r.
Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł. 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma Skanska.
Trasa W-Z w Kiełpinku stanowi dalszy ciąg al. Armii Krajowej. Wreszcie łączy ona śródmieście Gdańska z Obwodnicą Trójmiasta dwiema jezdniami o przekroju dwóch pasów każda. Trasa była realizowana równocześnie z przebudową Węzła Karczemki - inwestycji prowadzonej przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Chwała: w Gdańsku mamy pierwszą dwujezdniową drogę w kierunku górnego tarasu. Chała: brak przystanków autobusowych tuż przy głównej nitce trasy, tak jak jest to na tej trasie bliżej centrum.
III. Budowa ul. Łostowickiej - otwarcie: listopad 2011 r.
Projekt zakładał rozbudowę całej ul. Łostowickiej z jednej do dwóch jezdni i przebudowę skrzyżowania ul. Łostowickiej, ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. Wykonano także parking i podjazd przy cmentarzu.
Inwestorem przedsięwzięcia była DRMG. Całość pochłonęło 47,5 mln zł. Drogę budowały firmy Strabag i MTM z przerwami do listopada 2008 r.
Chwała: praktyczna likwidacja korków na połączeniu al. Armii Krajowej i Kartuskiej, wybudowanie 170 metrów torowiska w skrzyżowanie, którego w przyszłości nie będzie trzeba rozbierać podczas budowy linii tramwajowej na Morenę. Chała: nowe skrzyżowanie skomplikowało przejazd ul. Kartuską do centrum. Ulica wciąż jest zakorkowana w czasie porannego szczytu.
IV. Budowa al. Havla - otwarcie grudzień 2011 r.
Dwujezdniowa droga, która połączyła ul. Łostowicką z ul. Świętokrzyską powstała razem z linią tramwajową. Firma MTM wraz z firmą Trakcja Polska, które zbudowały al. Havla wraz z torowiskiem tramwajowym od pętli Chełm do pętli przy ul. Świętokrzyskiej, za wykonanie zadania otrzymały ok. 110 mln zł. Ok. 65 mln zł pochłoną prace przy torowisku tramwajowym, a ok. 47 mln zł układ drogowy.
Umowny termin zakończenia inwestycji to maj 2012 r.
Chwała: choć droga nie odkorkowała południa Gdańska, to przynajmniej kierowcy nie podróżują po dziurach.
Chała: źle funkcjonująca sygnalizacja świetlna. Mieszkańcy żartują, że szybciej można przejść wzdłuż al. Havla, niż przejechać ją samochodem w godzinach szczytu.
V. Rozbudowa Węzła Jasień - otwarcie: czerwiec 2011 r.
Skrzyżowanie zostało rozbudowane na odcinku ok. 300 metrów. Powstały tam dwie dwupasmowe jezdnie od strony Ujeściska i Obwodnicy Trójmiasta. Według urzędniczych planów do 2020 r. w kierunku Szadółek pojadą również tramwaje, bowiem opracowywana koncepcja rozbudowy zakładała możliwość zmieszczenia tam torowiska.
Inwestorem przedsięwzięcia była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a wykonawcą Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego.
Chwała: możemy wreszcie z ul. Jabłoniowej wjechać na Trasę W-Z w kierunku Karczemek Chała: projektanci wykonali fatalny profil zjazdów z Trasy W-Z do ul. Jabłoniowej. Wiele samochodów wypadło tam z jezdni.
Po zakończeniu tych inwestycji mieszkańcy Południa przez co najmniej dwa lata "odpoczną" od kolejnych utrudnień drogowych w swojej dzielnicy. Najbliższe rozbudowy to zaplanowane na "po 2014 r." modernizacja ul. Małomiejskiej i ewentualnie ul. Świętokrzyskiej.
Miejsca
Opinie (168) 3 zablokowane
-
2012-05-08 10:33
Zamiast budować te drogi (13)
zajmijcie się naprawde wąznymi sprawami dla Gdańska. mieszkancy Oruni czekają na dom kultury! Dlaczego tylko się ulatwia zycie blachosmrodziarzom?
- 39 404
-
2012-05-08 10:43
o ile wiem tam jest dom kultury
cos jest z nim nie tak?
- 47 2
-
2012-05-08 10:56
kiepska prowokacja
- 30 4
-
2012-05-08 10:58
ALE GŁUPI...
- 22 3
-
2012-05-08 11:04
(2)
Orunia i kultura? Codziennie widzę tę waszą kulturę jadąc autobusem przez tą "cudowną" dzielnicę
- 33 7
-
2012-05-08 11:45
teeeee myślący?! (1)
nie za dużo se dodałeś? xD
- 7 2
-
2012-05-08 12:33
nierozumię
- 2 5
-
2012-05-08 11:35
na mcdonald'sa tez czekamy!!
- 15 3
-
2012-05-08 11:49
dom kultury dla oruni
a niewystarczy 24 h
- 6 3
-
2012-05-08 13:56
bo płacą
- 1 2
-
2012-05-08 14:36
Kciuk w górę (1)
Inteligentna prowokacja. Szkoda, że tak mało osób załapało ):
- 5 4
-
2012-05-12 12:58
wszyscy zalapali
tylko że to była słaba prowokacja. i za to kciuki w dół.
Słaby sposób na podbudowanie się, drogi ZPZG- 0 0
-
2012-05-08 15:12
nie prowokuj udając ekologa
- 1 1
-
2012-05-08 17:59
kierowcy odpoczną od czego? bo chyba nie od korków na Havla,Wilanowskiej i popołudniu Łostowickiej w stronę Chełmu
- 3 0
-
2012-05-08 10:34
Morena czeka na tramwaj... (13)
- 175 14
-
2012-05-08 11:06
A propos Moreny (11)
Normalnie kierowca powinien jeździć prawym pasem jeżeli ten jest wolny a kierowca nie zamierza wykonywać manewru wymagającego lewego pasa. Na Morenie jeździ się pasem na którym asfalt jest trochę lepszy.
- 44 2
-
2012-05-08 11:39
(8)
...bo "normalnie" na drogach nie ma dzior, wyrw i pekniec...a tak wlasnie jest na Morenie...jezdze lepszym pasemi i w tyle mam to o czym piszesz...jezeli do wyboru mam Twoje niezadowolenie lub pieniadze ktore musialbym wydac na remont auta wybieram to drugie!
- 15 4
-
2012-05-08 12:19
(5)
prawda, że na Morenie drogi są okropne, dziur od zarąbania, też jeżdżę pasami, gdzie jest lepszy asfalt i po tylu latach nic z tym nie robienia na Morenie znam je na pamięć
- 9 2
-
2012-05-08 13:34
co to jest 'Morena'? (4)
- 5 8
-
2012-05-08 14:44
ee osiedle ?
- 5 4
-
2012-05-08 15:56
to taki twór geologiczny
powstały po zlodowaceniu - stąd pewnie te dziury
- 8 1
-
2012-05-08 16:17
właśnie-Morena to po prostu spóldzielnia mieszkaniowa. (1)
Dzielnica nazywa sie Piecki Migowo!
- 6 6
-
2012-05-08 17:38
Żywy język
Nazwy zmieniają znaczenie lub całkowicie się zmieniają np. Biznacjum->Kontantynopol->Stambuł
Piecki i Migowo->Piecki Migowo->Morena
Zresztą w potocznym znaczeniu Morena teraz obejmuje też ulicę Piekarnicżą i osiedla przy Myśliwskiej aż po Jasień- 6 1
-
2012-05-08 15:58
A dlaczego ty masz płacić?
Zacznij robić jak w cywilizowanych krajach - PODAJ MIASTO DO SĄDU O ODSZKODOWANIE ZA ZNISZCZENIE AUTA ... jak się zacznie masowe pozywanie to może w końcu coś zmienimy w tym kraju ...
- 2 2
-
2012-05-09 00:54
Chyba nie zrozumiałeś
moje niezadowolenie tyczy się wyłącznie dziur. Sam jeżdżę pasem o lepszej nawierzchni i tylko zaznaczam problem.
- 0 0
-
2012-05-08 14:57
powinien jeździć prawym pasem o ile ten nadaje się do jeżdżenia po nim samochodem (niesłużbowym), a dalszy ciąg niestety już wszyscy znamy...
- 0 0
-
2012-05-08 14:59
poza miastem
tak, w terenie zabudowanym nic Cię do tego nie zobowiązuje:) co nie zmiania faktu, że czasem by 'wypadało' zwłaszcza jak się jedzie 40
- 2 1
-
2012-05-08 21:25
to se jeszcze poczeka
- 1 0
-
2012-05-08 10:34
Rozbudowa Węzła Jasień - chała? Jak jest mało miejsca to musi tak być! (15)
"Chała: projektanci wykonali fatalny profil zjazdów z Trasy W-Z do ul. Jabłoniowej. Wiele samochodów wypadło tam z jezdni:
Odpowiedz - niech nie pędza tak jak ostatnio zółty lanos:))) Tam jest ograniczenie do 30 a spokojnie 60 da się jechać więc nie ma co marudzić!- 164 7
-
2012-05-08 10:49
wcale nie chała (5)
najpierw radzę panu redaktorowi sprawdzić zjazd a potem pisać , przy zjeździe jest ograniczenie do 50 km/h , 30 m dalej kolejne ograniczenie do 30 km/h ( przed samym zakrętem ) , a że kretyni nie stosują się do znaków to już inna sprawa .
- 49 3
-
2012-05-08 11:33
CHAŁA (4)
Zaraz po ograniczeniu do 30 powinno być jeszcze... zatrzymaj samochód i powoli zepchnij go w dół....
Chała bo gdyby kupili kilka metrów działki to można by porządnie wyprofilować te zawijasy...- 8 31
-
2012-05-08 11:48
kolego (2)
noga z gazu , dostosować się do znaków , a zimą jeszcze wolniej i będzie dobrze , po kiego grzyba ten pośpiech na zjazdach .
Ja wiem , że niektórzy by chcieli po dwa pasy na zjazdach i strefę bezpieczeństwa jak na torach wyścigowych , ale niestety tak się nie da ( a przynajmniej w tym miejscu ) . Pozdr.- 17 2
-
2012-05-08 22:49
Wolniutko, wolniutko! Nie ma pośpiechu... (1)
Nie rozumiem, jak można zezwolić na zrobienie drogi, która już na etapie projektu zakłada ograniczenia do 30km/h? To co będzie potem, jak jezdnia się trochę zużyje?
Ja rozumiem, że są osoby, które na widok wskazówki prędkościomierza 10km/h powyżej limitu dostają nerwowych drgawek i natychmiast wdeptują hamulec w podłogę, ale przecież zrobienie zjazdu z ograniczeniem do 50 nikogo nie zmusza do takiej szybkiej jazdy! Można toczyć się i 20km/h skoro ktoś czuje się dzięki temu bezpieczniej- 1 8
-
2012-05-08 23:21
A to ciekawostki piszesz
Jakoś na zachodzie i w Stanach takie zjazdy są normalnością. No tak, ale tam każdy jedzie ile trzeba, bo tam mandacik boli po kieszeni. Na szczęście będzie tristarek uderzy kilku bogom kierownicy po kieszeni i będzie nagle jak z tym skrzyżowaniem w wawie, co nagle korki znikły.
- 4 1
-
2012-05-08 15:00
gdyby kupili
nie wiem czy wiesz ale do operacji kupna/sprzedaży potrzeba dwóch stron i jak ktoś się uprze że nie sprzeda działki to w tym kraju se możesz po pisać że nie kupili.
- 2 1
-
2012-05-08 11:30
chała to jest tam z powodu lasu nie wyregulowanych świateł
rano żeby zjechać z kartuskiej na WZ lub kartuską w dół trzeba bardzo długo czekać na zielone, a na jabłoniowej samochodów jak na lekarstwo.
- 5 3
-
2012-05-08 11:30
(1)
Wolniej panowie wolniej..... i tyle w temacie !!!
- 6 2
-
2012-05-08 20:02
wolniej?
to może nie remontujmy dziur tylko postawmy ograniczenia prędkości i nie bedzie problemu z urwanymi kołami...
Ograniczenia prędkości powinny być tylko tam gdzie są niezbędne a nie na drodze bez skrzyżowań, zagrożeń itp. Miasto poskąpiło na wykupie gruntu i teraz jest niebezpiecznie - podobnie jak przy skrzyżowaniu na al. Grunwaldzkiej w stronę Ergo Areny.- 2 5
-
2012-05-08 13:48
to powodzenia z próbą zjazdu przy 60km/h (5)
ja mam niski profil auta i jest problem a co dopiero te wszystkie sprężynowce na naszych ulicach... profil zjadu to kąt ponad 90" mowa tu o wjeździe na trase W-Z w kierunku obwodnicy i zjeździe z trasy jadąc w kierunku centrum gdańska, pozostałe zjazdy są jakoś tam zrobione...ale z drugiej strony jak sie zastosować do znaków to nic się nikomu nie stanie :) po to w sumie są z tym że nigdzie w europie jak jeżdżę i jeździłem nie ma tak ostrych zjadów z szybkich tras, jakby nie patrzeć na W-Ztce dozwoloną prędkością jest 80km/h i przy tak krótkim prawoskręcie niektóre auta nie mają szans na wyhamowanie i dzieje sie co dzieje, powiedzmy też że żadkością jest jechać akurat te 80km/h tylko prędkości zaczynają się od 100km/h
- 2 13
-
2012-05-08 15:04
należy wymienić w samochodach moduł sterowania zamontowany między kierownicą, pedałami i fotelem, wszystkie problemy o jakich piszesz znikną.
- 15 0
-
2012-05-08 15:36
To gdzie w Europie jeździłeś? (2)
Skoro piszesz takie bzdury, to dowód na to, że jedynie palcem po mapie. Na niemieckich (podobno najlepszych na świecie) autostradach bardzo często są zjazdy z ograniczeniem do 40 km (np. A9 między Bayreuth a Nurnberg). Tyle, że tam jak pisze 40 to wszyscy - oprócz cudzoziemców i imigrantow znad Wisły) jeżdżą 40 i nikt nie wypada z drogi. Więc nie pisz bzdur.
- 9 0
-
2012-05-08 22:53
Owszem, z tym, że pas do zjazdu ma odpowiednią długość (1)
pozwalającą na spokojne wytracenie prędkości przed zakrętem...
- 1 1
-
2012-05-08 23:17
tyle, że W-Z to nie autostrada
Więc nie potrzeba długiego pasa na wytracenie prędkości z 80 do 30. Problem w tym, że nie które tłumoki takie jak ty to jak widzą 2 pasy w jedną stronę, to gaz do dechy i jazda.
Dla twego większego rozeznania proponuje Stany i nagle się przekonasz, że tam większość zjazdów z autostrad to ma 30 mil(45km), a wielokrotnie spotykałem takie z ograniczeniem 20 mil lub nawet 15. A długie pasy na wytracenie prędkości budowane są, a czasem nie. Przy tej 15 np był na tyle krótki, że musiałem ostro przyhamować.- 3 0
-
2012-05-08 15:37
Ty masz niski nie profil auta, ale inteligencji
- 11 0
-
2012-05-08 10:35
Na bank jest więcej hał niż chwał... (7)
- 26 96
-
2012-05-08 10:43
Ty jesteś chała
- 16 5
-
2012-05-08 10:45
(5)
No baaa...jakosc nowych drog wola o pomste do nieba.Wyglada to ladnie,powiedzialbym przepieknie ale koszta duuzo zawyzone a jakosc...hmm... 'potrzyma Panie szanowny jakies 3-4 lata'. Jednym slowem bubel ktory da zarobic miastu za 5 lat kolejne spore banieczki.Tylko dlaczego to wciaz pod okiem i przyzwoleniem szanownych wlodarzy... Papudraki nie rzad!
- 3 14
-
2012-05-08 10:59
(4)
PO PrOstu POpaprańcy, nie rząd.
- 3 15
-
2012-05-08 11:22
a za ktorego rządu było lepiej (2)
to raz
A po drugie, co ma PO do inwestycji lokalnych?- 12 3
-
2012-05-08 22:42
(1)
Wlasnie ze ma duzo do inwestycji lokalnych bo nimi przewodniczy:) Czy to takie trudne do zrozumienia ?
Za ktorego bylo lepiej...? Juz Ci pisze-za poprzedniego,i za jeszcze poprzedniego.Jeszcze nigdy nie bylo takiej chaly jaka jest teraz,bubel odpierniczony na 3 lata uzytkowania a pozniej znow Ci podwyzsza cene chlebka czy paliwa by te same drogi zrobic na nowo ;) Wiec drogi Patyku i Ty drugi kolezko ponizej,jak widzicie maja duzo do tego.- 0 1
-
2012-05-08 23:23
to wystartuj w wyborach i pokaż, że można lepiej.
- 2 0
-
2012-05-08 14:38
won PIS-owcu do Smoleńska i już tu nie wracaj
- 11 3
-
2012-05-08 10:35
Powiększająca się mulda na al. Havla (1)
Już raz poprawiono a po prawie miesiącu znów się jezdnia "wygła" ;-)
- 65 2
-
2012-05-08 10:46
Ot chinska jakos pod przykrywka polskiej firmy kolego ...;)
- 1 4
-
2012-05-08 10:38
z tym pokonaniem Havla pieszo, szybciej niż samochodem - TO NIE ZART (1)
- 62 10
-
2012-05-08 14:57
ee tam po prostu czas ci się ciągnie jak chwilę postoisz w korku... ;))
- 3 3
-
2012-05-08 10:38
zawsze krytyka i malkontenctwo (5)
Panie Macieju Proponuję trochę obiektywizmu, świat nie jest idealny a inwestycje w Gdańsku są bliskie ideału. Gdynia powinna sie uczyć od Gdańska (jestem mieszkańcem Gdyni). Proponuję bardziej chwalić gminę za trud i dodawać otuchy
- 63 22
-
2012-05-08 11:02
Fakt że węzły na obwodnicy są u was beznadziejne, ale wy macie Trasę Różową.
- 4 2
-
2012-05-08 11:02
chwalić ?? głowa Cię nie boli ? (1)
przecież oni za to pieniądze biorą.
- 6 8
-
2012-05-08 12:18
czyli trzeba ich j...ć tak?
- 6 3
-
2012-05-08 12:20
Dojazd z obwodnicy na stare miasto skrócił się o 10 min.
Tak oczywistą rzecz trudno zauważyć.
- 4 2
-
2012-05-08 15:39
Gdynianin
Aby na pewno? A może w UM w Gdańsku kazali Ci tak napisać, żeby było "obiektywniej"? Bo jak szef przeczyta twój post, to won z posadki?
- 3 3
-
2012-05-08 10:38
a nowych rozkładów na stronie ztm nie widać (4)
nawet info, że w piątek pojedzie tramwaj
- 35 4
-
2012-05-08 12:33
W INFORMACJACH wspomina się o czasach dla autobusów (3)
Projekt zmian w komunikacji miejskiej
min: szczyt, po szczycie, wolne
SZCZYTEM JEST TO ŻE AUTOBUSY PRÓCZ 295 będą jeździć za rzadko!!!
213 co 15 min i dodatkowo autobus KRÓTKI.
113 Olimpijska Łostowice Świętokrzyska Orunia Gościnna
30 60 60
155 Łostowice Świętokrzyska - Jaworzniaków
15 30 20
156 Chełm Witosa - Ujeścisko - Czermińskiego
30 60 ---
213 Łostowice Świętokrzyska - Olimpijska
15 30 20
254 Łostowice Świętokrzyska - Orunia Grn. - Dworzec Główny
15 --- ---
255 Łostowice Świętokrzyska - Kowale Apollina
30 60 60
275 Łostowice Świętokrzyska - Kampinoska
30 30 20
295 Łostowice Świętokrzyska - Zakoniczyn
10 20 20- 0 3
-
2012-05-08 15:42
Życzę minusującym aby dojeżdżając do pracy spóźnili się na autobus z następnym na 30min jak w przypadku 255 (1)
- 1 3
-
2012-05-08 18:02
bo ludzie mają piechotą iśc do tramwaju,a tu panicze żądają autobusów
- 2 0
-
2012-05-08 18:49
Z Olimpijskiej to teraz szybciej dojdziesz do nowej pętli na piechotę, niż busem
dla zdrowia lepiej i psychiki jak widać już nadszarpniętej :P
- 1 0
-
2012-05-08 10:39
Do Pętli jak się idzie są bardzo wąskie chodniki. (1)
No i brak połączenia na skróty w kierunku Górnej Oruni, wyjście tylko od strony ronda.
- 17 3
-
2012-05-08 20:48
pętla Orunia Górna, łostowice są daleko od niej.
- 0 0
-
2012-05-08 10:40
Brak ścierzek rowerowych z osiedli południowych (10)
Duży parking ... ciekaw jestem dla kogo ?!?
- 40 32
-
2012-05-08 11:07
(2)
duzy parking jest... dla aut. zostawiasz samochod i dalej jezdziesz komunikacja. mniej aut.. mniej korkow szkoda tylko ze taki mały ;) ale i tak jest dobrze.
- 12 3
-
2012-05-08 11:13
właśnie, (1)
parking jest za mały. Nasi pracownicy z Kolbud, Bąkowa i Kościerzyny bardzo się z parkingu cieszą, a równocześnie już licytują, kto i o której pierwszy przyjedzie i zajmie miejsce...
- 11 1
-
2012-05-08 23:10
parking zawsze można powiększyć
Jakby zbudowano za duży to byście mówili czemu stoi pusty. Lepiej potem rozbudować bo jest gdzie, niż miałby stać pusty.
- 0 2
-
2012-05-08 11:25
(6)
Jak już to ścieżek...kolejny analfabeta bez szkoły.
- 17 1
-
2012-05-08 14:05
może ma dyslekcje (4)
Ty do szkoły też nie chodziłeś a może w domu kultury rodzice nie nauczyli...
- 3 12
-
2012-05-08 16:03
jaką dyslekcje? raczej ty masz DYSLEKSJE debilu.
taka mała różnica, a jednak nieuka da się rozpoznać!
- 12 1
-
2012-05-08 21:58
Dyskleksje??? (1)
No nauki sie k..va trzeba wziasc a nie tłumaczyć się jakimis wymysłami pegadogów i psychologów. Jeszcze 20-30 lat temu jak nie potrafiłeś ortografii albo tabliczki mnozenia to dostałes baty i dalej do nauki.
- 6 2
-
2012-05-09 08:22
wziąć, a nie wziąść
- 2 1
-
2012-05-08 22:57
Jak się ma dysleksję albo inną dysfunkcję mózgu
to się korzysta z odpowiednich narzędzi. Przy obecnych możliwościach przeglądarek internetowych robienie błędów ortograficznych w komentarzach wymaga woli i chęci..
- 4 1
-
2012-05-08 15:51
Kolejny sfrustrowany polonista
- 2 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.