• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chylonia: powiedz urzędnikom, co zmienić

Michał Sielski
19 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po remontach i budowie dróg przyjdzie czas na kolejne prace na os. Meksyk. Jakie? Zdecydować mogą mieszkańcy.
  • Po remontach i budowie dróg przyjdzie czas na kolejne prace na os. Meksyk. Jakie? Zdecydować mogą mieszkańcy.
  • Po remontach i budowie dróg przyjdzie czas na kolejne prace na os. Meksyk. Jakie? Zdecydować mogą mieszkańcy.

Dyskusje, spotkania, a przede wszystkim spacer badawczy z mieszkańcami planują władze Gdyni w ramach prac nad nowym planem zagospodarowania przestrzennego dla os. MeksykMapka na Chyloni. Niebawem powinna się też zacząć przebudowa dróg.



Bierzesz udział w dyskusjach na temat zmian w swojej dzielnicy?

Os. Meksyk jest objęte miejskim programem rewitalizacji. W jego ramach powstał m.in. ogród deszczowy, a niebawem rozpocząć się mają inwestycje drogowe. Powstaną:
  • nowa ulica, równoległa do ul. Orzechowej, zakończona pętlą autobusową;
  • nowe skrzyżowania z ul. Hutniczą wyposażone w sygnalizację świetlną;
  • nowe przejścia dla pieszych;
  • przebudowa ul. Hutniczej dostosowująca ją do nowego układu drogowego, m.in. w zakresie przesunięcia obecnego przejścia dla pieszych oraz przystanku autobusowego i drogi rowerowej;
  • przebudowa ul. Orzechowej;
  • odwodnienie układu drogowego, oświetlenie, a także zmiana nawierzchni niektórych ulic.

Meksyk: nowe drogi za 10 mln zł

Jednocześnie trwają prace nad planem zagospodarowania przestrzennego osiedla Meksyk. Dopiero po jego uchwaleniu będzie można bowiem przystąpić do kolejnych inwestycji.

- Prace nad opracowaniem projektu planu miejscowego prowadzone są przez Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. W procesie tym mogą aktywnie uczestniczyć wszyscy mieszkańcy - poprzez składanie wniosków i uwag do planu miejscowego, ale także poprzez udział w spotkaniach, spacerze badawczym i badaniach ankietowych organizowanych przez miejskich planistów. Zachęcam do wzięcia udziału w tych przedsięwzięciach, gdyż oczekiwania i zamierzenia mieszkańców mają duże znaczenie przy sporządzaniu projektu planu miejscowego - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
W ramach spotkań zaplanowano:

  • 26-28 kwietnia w godz. 7-9 oraz 15-17 - punkt konsultacyjny (przy wyjściu z przystanku SKM Gdynia-Chylonia). Pierwsze rozmowy, możliwość zaproponowania rozwiązań przestrzennych na osiedlu i wskazania obszarów problemowych, na podstawie których stworzona zostanie trasa spaceru badawczego;
  • 8 maja o godz. 10 - spacer badawczy po osiedlu, podczas którego omówione zostaną obszary problemowe;
  • 27 maja o godz. 17 - spotkanie online. Dyskusja na podstawie wstępnych wyników ankiet, pierwsze rozważania na temat rozwiązań w planie miejscowym.

Dodatkowe informacje oraz ankieta dostępne są na stronie internetowej Urzędu Miasta, a także na tablicy informacyjnej znajdującej się przy wyjściu z przystanku SKM Gdynia-Chylonia.

Miejsca

Opinie (112) 2 zablokowane

  • Proste, cale pato zrownac z ziemia. Jaki sens ma stawianie laweczek i parkow w tych osiedlach? Aby menelania i zurencja miala gdzie pic i spac ? To taki centrum posiedzen szlachty niepracującej, patologii, madek itd. Napalemem do golej zimi, i normalne budownictwo dla niesocjali.

    • 6 10

  • Droga Czerwona, Opat, Via Maris (4)

    Gdyby ten ciąg dróg powstał turyści nad morze nie przejeżdżaliby koło naszych domów, tiry do portu jadąc nie wjeżdżałyby do dzielnicy, poruszałoby sie znacznie lżej. Najważniejszy problem w naszej dzielnicy jest brak dróg i stałe korki. Reszta jakoś ujdzie: sklepy są, parki są, zieleń jest

    • 37 6

    • a jeszcze 5lat temu ... (3)

      - Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
      ...
      - Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
      ...
      - My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,

      • 3 4

      • ad' vocem (2)

        A 7 lat temu...
        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
        Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa.

        Zgodnie z odpowiedzią wiceministra Klepackiego, budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
        - Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich"

        Ludzie związani z pomorskim doprowadzili do uznania przez władze "centralne", że to zadanie do nich należy. Co jest usunięciem podstawowej przeszkody formalnej dla uruchomienia tej inwestycji i skutecznego lobbingu. Odbyło się to bez udziału władz miasta a te w zamian "zapominają" o T-ENT i wobec unijnych oficjeli oświadczają o braku zainteresowania miasta budową "czerwonej", bo "nie załatwia problemów mieszkańców".

        • 6 0

        • PO już nie rządzi ... PiS rządzi (1)

          i gdzie to sławetne - MY spełniamy obietnice?
          kiedy obiecany odpis od podatku - co to duda ma już projekt i chce go podpisać - "tak by już w przyszłym roku te pieniądze trafiły do polskich rodzin" (mówił o PiT za 2015r.)
          - przypominam posłowie PiS nadal odliczają sobie 30tys od podatku!

          • 2 2

          • obietnice są spełniane ale jakaś kolejka obowiązuje

            Pomijając fakt sensowności, Elbląg sobie wydreptał inwestycje.
            Gdańsk sobie ugadała z kolegami...
            O Południu i Wschodzie to nie warto wspominać...
            Tylko Gdynia obraża się na wszystkich, sprzedając swoje "wdzięki" nie temu, komu trzeba... Ani w kraju, ani w województwie...

            Jak się nie ma umiejętności funkcjonowania w polityce, to proszę się od niej trzymać z dala.

            A co do obietnic ... Jest truizmem przytaczanie obietnic płynących z gdyńskiego magistratu i wrogich jego działań wobec otoczenia gospodarczego tego miasta... Jest bardzo wygodnym posiadanie "wroga" ale takie działania zaspokajają jedynie "sumienie" urzędnika.

            W zakresie efektywności to dyskwalifikacja.

            • 3 0

  • \m/

    ... najlepiej zmienić urzędników...

    • 8 1

  • Złapać g*wniary bazgrające po murach i przykładnie ukarać!

    • 7 3

  • co zmienić ? (1)

    troche trotylu, kilka buldożerów i likwidacja tego slamsu.

    • 5 9

    • na rogu Pilsudskiego

      I Swietojanskiej...

      • 2 0

  • Prawda (1)

    Przecież oni dokładnie wiedza co zrobić . Tunel Chylonska hutnicza, nie wiedza o tym? Bardzo dobrze kazdy wie. Lepiej było dobudować parę lat temu pas do czekania na otwarcie szlabanów. Najlepsza i tak jest ścieżka budowana na kartuskiej rowery będą sobie jeździc pomiędzy ludźmi.

    • 20 1

    • tsk, ścieżka jest super, "brawo" dla projektanta

      oczywiście zlikwidowano trochę miejsc postojowych, ale to już gdyński trend, więc co się dziwić
      jedyne co cieszy, to, że może wreszcie ciężarówka Rossmanna nie będzie niszczyć chodnika

      • 2 0

  • Drogi, drogi i jeszcze raz drogi. Budować drogi i będzie dobrze. Jak widać po komenatrzach mieszkańcy chcą dróg (1)

    • 27 10

    • kompletne ulice a nie "drogi"

      kompletna ulica składa się z jezdni, chodnika i drogi dla rowerów, jeśli nie jest to uliczka lokalna o uspokojonym i kropelkowym ruchu pojazdów. Wtedy może to być strefa zamieszkania lub ulica rowerowa (holnederska :fietsraat), na której samochód jest tylko gościem. Niektórzy stosują wtedy określenie woonerf, można wtedy na niej parkować, ale trzeba jeździć tak, by piesi czuli się jak u siebie. Jeśli ktoś myśli, że potrzebne są drogi by stworzyć możliwość "przepustowości" wyłącznie dla pojazdów, to znaczy, że ma ograniczoną wyobraźnię. Tylko współczuć.

      • 7 7

  • Tunel na Puckiej !!!! konkretne działania a nie plany i zapewnienia. (1)

    ...

    • 14 4

    • Tunel na Puckiej zakorkuje Chylońską.

      • 3 6

  • Budowa nowych drog i remonty. Nie wprowadzać SPP. (2)

    W centrum też były rozmowy i co? Ludzie bez jaj..

    • 8 1

    • i wprowadzono SPP ponieważ wielu mieszkańcom zależało na uporządkowaniu parkowania (1)

      • 0 6

      • Tym którzy nie mają samochodu z pewnością

        • 3 0

  • Plany, projekty, konsultacje, wizualizacje, analizy...,farba.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane