• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera. Kierowca zapłaci 3 tys. zł

Szymon Zięba
28 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (171)
aktualizacja: godz. 12:31 (28 listopada 2022)

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera w poniedziałek, 28.11.2022 r.

Kierowca samochodu ciężarowego zignorował znaki i zbyt wysokim pojazdem wjechał pod wiadukt na al. HalleraMapka. Ciężarówka utknęła pod konstrukcją. Do kolizji doszło w poniedziałek, 28.11.2022 r.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja, godz. 12:31



Jak poinformowali nas policjanci, przywrócono ruch na trasie. Nasz dziennikarz, który jest na miejscu, przekazał, że ciężarówkę udało się odholować.




Wiadukt na al. Hallera:

O zdarzeniu poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane nam zdjęcia i filmy.

Sygnał potwierdzają gdańscy strażacy, którzy przekazali, że kolejny raz w tym miejscu kierowca pojazdu ciężarowego zignorował znaki i utknął pod wiaduktem. Do ostatniej, większej kolizji doszło w tym miejscu dokładnie rok temu. Wówczas trzeba było spuścić powietrze z opon ciężarówki.

Na szczęście nie było poszkodowanych, choć ze sporymi utrudnieniami powinni liczyć się teraz nie tylko kierowcy (na miejscu nadal działają służby), ale i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że kolizja wymusiła awaryjną zmianę trasy tramwajów linii 2, 3, 4 i 5:

  • 2, 3 w obu kierunkach, od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Dworzec Główny, jadą ul. Kliniczną, Jana z Kolna i dalej po stałej trasie;
  • 4 w obu kierunkach od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Pohulanka jadą przez Śródmieście SKM, Bramę Wyżynną i Dworzec Główny;
  • 5 w kierunku Nowego Portu od przystanku Politechnika jadą do przystanku Śródmieście SKM i wracają do Oliwy;
  • 5 w kierunku Oliwy od przystanku Wyspiańskiego jadą ul. Kliniczną, zawracają na pętli Kliniczna i wracają do Nowego Portu.

3 tys. zł mandatu dla kierowcy



Na miejscu pracują też policjanci. Jak poinformowała podinsp. Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, kierowcę ukarano mandatem w wysokości 3 tys. zł.

11:21 28 LISTOPADA 22 (aktualizacjaakt. 12:40)

Zerwana trakcja na Hallera (121 opinii)

Ciężarówka z znowu chciała się zmieścić pod wiaduktem SKM koło Klinicznej.
Ciężarówka z znowu chciała się zmieścić pod wiaduktem SKM koło Klinicznej.


Podniesienie wiaduktu, by trakcja nie była zrywana



W tym miejscu należy zaznaczyć, że okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 m.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzały się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważyli oznakowanie, a duże pojazdy zrywały wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Z tego powodu przebudowano sieć trakcyjną, m.in. podnosząc ją o ok. 5 cm.

Izolatory pozwoliły tramwajom jeździć



W ramach inwestycji zainstalowano także specjalne tzw. izolatory sekcyjne (na łączniku między wiaduktem, a przystankiem "Wyspiańskiego").

Dzięki temu, mimo że po poniedziałkowej kolizji pod wiaduktem wyłączono napięcie, tramwaje mogły kursować na trasie Hallera-Kliniczna.

Wcześniej takie kolizje paraliżowały ruch tramwajowy, ponieważ trzeba było wyłączyć napięcie w całej sieci trakcyjnej - aż do ul. Mickiewicza. Wówczas uruchamiano autobusy komunikacji zastępczej.

Opinie (171) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    tylko bramownica (19)

    Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest bramownica, która uniemożliwi przejazd ponadwymiarowym pojazdom. Bawimy się w oznakowanie, zamiast zastosować proste i skuteczne rozwiązanie, które raz na zawsze ograniczyłoby zapędy kierowców ciężarówek do podejścia w stylu "może się uda". Miasto powinno też dochodzić odszkodowania za wszystkie poniesione straty od ubezpieczyciela OC ciężarówki. Nigdy nie znalazłem informacji czy Gdańsk występuje o takie odszkodowania.

    • 311 26

    • A zwalona bramownica ma spaść np na samochód osobowy

      i zabić ludzi w środku? Dziękuję, jadąc z dzieckiem wolę postać trochę w korku.

      • 0 0

    • Może zamiast wymyślać koło na nowo...

      ...skopiujmy rozwiązanie od naszych zachodnich sąsiadów - ci wiedzą co nieco nt transportu. Chodzi mi o Rheinbrücke na A1, gdzie jest ograniczenie tonażowe do 3.5t. Jak ktoś zignoruje znaki i wjedzie za daleko, automatyczny system ważenia zamknie przed nim szlaban. Za dojechanie do szlabanu - pokuta.

      • 2 0

    • (1)

      Występują do ubezpieczyciela i w takim przypadku ubezpieczyciel po pokryciu kosztów naprawy zgłasza się do właściciela auta o zwrot kosztów w związku z niestosowaniem się do przepisów.

      • 6 2

      • regres

        w ubezpieczeniu OC p.p.m. nie ma regresu za "niestosowanie się do przepisów", więc raczej nie za bardzo...

        • 1 1

    • Jesteś normalny inaczej? (3)

      Jak niby bramownica miałaby współpracować z trakcją tramwajową?

      • 13 17

      • (2)

        wcześniej na ulicach dojazdowych do samego wiaduktu a nie przed

        • 17 5

        • Kiedyś były, ale ciężarówki je łamały i jeździły z resztkami na dachach.

          • 5 1

        • Czyli gdzie wcześniej? Na rogatkach miasta?

          • 6 14

    • (2)

      "Bramownica" nic by nie dała. Ta ciężarówka ma mniej niż 3,4m. Problem w tym, 3,4m jest nad środkiem jezdni, a ciężarówka jechała przy jej krawędzi, gdzie jest 2,6m.

      • 10 4

      • ta ciężarówka ma 4m (1)

        • 4 1

        • Nawet jeżeli to miała, bo chwilowo nie ma.

          • 5 1

    • Do URzedu Miasta to nie przemawoa oni lubia

      Polamane chodniki, stare zdezelowane SKMki, pruska/niemiecka nikomu nie potrzebna makabre i znaki nakazu.

      • 7 5

    • Kiedyś były, to z bramownica mi na dachu jechali dalej... (2)

      • 31 2

      • Widać za cienka belka (1)

        Trzeba taką żeby im budę zerwało. Naprawa i tak idzie z OC więc kosztami nie ma się co przejmować

        • 42 1

        • wincyj coraz mniej widocznych oznaczeń i mandaty po 100tys zł... nikt już nie wie jak i gdzie jechać... a Klient czeka i towar

          • 3 20

    • Już była. To zabierali "ma pakę" i jechali dalej

      • 13 1

    • Pewnie Rusek

      • 4 9

    • @ Makary Tacka

      wiadukt nie jest własnością miasta, sieć tramwajowa tak, znaki, oświetlenie, chodniki też.

      • 3 2

    • Przecież każdy kierowca ciężarówki, to święta krowa

      I kodeks jeszcze na ich korzyść, ha tfu

      • 13 7

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

    Sfatygowany wiadukt (1)

    Czy ktoś badał wplyw wielu uderzeń bocznych tirami w pas dolny dzwigara stalowego dla wiaduktu kolejowego?
    Zaraz okaże się ,że konieczna jest naprawa dźwigarów wiaduktu nad Hallera a to by kosztowało krocie...

    • 10 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

    Kkk (3)

    Tyle kasy za podniesienie wiaduktu a nadal bez zmian. Gdańsk niech postawi bramkę przed mostem jako wzornik. Kierowca może wtedy zauważy ze się jednak nie zmieści albo zamknąć drogę dla takich pojazdów. Ręce opadają.

    • 6 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

      Wystarczy patrzeć na znaki!!!

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

      jest. Są znaki.Droga jest zamknieta dla ciężarówek. Jedyne rozwiązanie to zabierac prawo jazdy d**ilom, co tego wszystkiego nie widzą - jakim cudem prawo jazdy zrobili?

      • 4 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

      nikt nie podnosił wiaduktu

      tylko trakcje

      • 3 0

  • Wiadukt

    I to zawodowy kierowca. Prawo jazdy zabrać dożywotnio i krowy niech idzie doić. Pozdrawiam

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

    kierowca powinien pokryć wszystkie straty i koszty (1)

    kierowca powinien pokryć wszystkie straty i koszty

    • 13 5

  • N-ty raz...

    Przypominam że to 100% zawodowych kierowców..... Kiedyś to nie wytrzyma, nity puszczą, będzie widowisko.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

    reklama

    Niezła reklama dla firmy :P

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na Hallera

    Oznakowanie, oznakowanie, oznakowanie. Jak Gdańsk nie potrafi to niech Berlin pomaga.

    • 1 0

  • Co to za śmieszna kara?! (2)

    Co to za śmieszna kara? 3000 zł? Serio? Tak powinien dostać po kieszeni, żeby się wreszcie kierowcy wysokich ciężarówek oduczyli tamtędy jeździć! Kurczę, ten wiadukt nie powstał wczoraj, zawsze taki był. Co ludzie mają w głowach, że się tam pchają takimi pojazdami?! I oczywiście zawsze zepsują jeszcze trakcję tramwajową, zrobią paraliż komunikacji miejskiej i dodatkowe korki dla kierowców. Brawo, brawo. Banda egoistów!

    • 9 3

    • To nie kierowca (1)

      powinien dostać wysoki mandat a ten co to rozplanował zaprojektował oznaczył itd.Wystarczy postawić przed wiaduktem stalową bramownicę i po problemie.Ale nie,po co sprawdzone patenty,niech dalej rozwalają wiadukt.Ręce opadają z szelestem.

      • 0 1

      • Oczywiście, że kierowca! Pojechał niezgodnie ze znakami!

        • 0 0

  • Robercik zatrudnia coraz to większych gamoni więc w końcu któryś cos odwalił grubszego :)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane