• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki korkują ul. Polską w Gdyni

Szymon Zięba
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem. Sznur samochodów ciężarowych mocno utrudniał ruch w okolicy ul. Polskiej. Kierowcy sygnalizują, że to powtarzający się problem.

Samochody ciężarowe blokują ul. Polską, czego następstwem jest zator na ul. Janka Wiśniewskiego, a wszystko to wpływa na korki w okolicy Estakady Kwiatkowskiego - skarżą się kierowcy z Gdyni. Miejscy urzędnicy tłumaczą, że w tym rejonie nie da się poprowadzić ruchu drogami objazdowymi. Ostatnie korki w tym miejscu mogą być związane natomiast z załadunkiem pszenicy z ciężarówek, który prowadzony jest przy nabrzeżu Holenderskim.



Czy samochody ciężarowe wpływają na płynność ruchu w Trójmieście?

Problem z samochodami ciężarowymi, które korkują ul. Polską w Gdyni, w ubiegłym tygodniu sygnalizowali nam czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Trasa ta łączy port z ul. Janka Wiśniewskiego, skąd auta wyjeżdżają na Estakadę Kwiatkowskiego. Kłopot z korkami w okolicy, na które wpływa wzmożony ruch ciężarówek, pojawia się w tym miejscu co jakiś czas.

- Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek, a lewy porusza się z prędkością 5 km na godzinę - napisał do nas jeden z kierowców.
Zdjęcia zakorkowanej ulicy, które kierowcy przesłali do naszej redakcji, pokazaliśmy miejskim urzędnikom z Gdyni. Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że sytuacja, jaka miała miejsce na ulicy Polskiej, "wynikała bezpośrednio ze specyfiki działania portu i nałożenia się terminów przeładunków i załadunku na jego terminalach".

07:56 11 LUTEGO 20 (aktualizacjaakt. 16:13)

Korek na ul. Polskiej w Gdyni (41 opinii)

Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
Cała ul. Polska w stronę ul. Chrzanowskiego do ronda stoi. Prawy pas blokuje ciąg ciężarówek a lewy porusza się 5km/h
- Nie mamy możliwości poprowadzenia ruchu w tym rejonie drogami objazdowymi - mówi urzędniczka.
Przedstawiciele ZDiZ w Gdyni zapewniają także, że są w kontakcie z portem, jeżeli chodzi o kontrolę ładowności pojazdów.

- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ulicy Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska.

Przeładunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim



W Porcie Gdynia usłyszeliśmy, że obecnie prowadzony jest załadunek 66 tys. ton pszenicy przy nabrzeżu Holenderskim, a znacząca część towaru jest ładowana w relacji bezpośredniej tzn. z ciężarówek na statek. To właśnie mogło wpłynąć na korki przy ul. Polskiej.

- Operacja załadunku tego towaru uzależniona jest od warunków pogodowych, co determinuje sytuację na ulicy Polskiej - mówi Anna Pogorzelska z Portu Gdynia.
Przedstawicielka portu tłumaczy, że postoje ciężarówek we wspomnianej okolicy dotyczą tylko i wyłącznie przeładunku zboża, śruty, pszenicy - czyli ładunków bardzo wrażliwych na czynniki atmosferyczne.

W przypadku przeładunków bezpośrednich, w relacji ciężarówka - statek, mogą one powodować chwilowe zajmowanie jednego pasa ruchu na drodze w obszarze administracyjnym Portu Gdynia.

- Występują one sporadycznie i nie powodują niedrożności układu komunikacyjnego, bowiem użytkownicy spoza portu, jak też pozostałe służby, mogą sprawnie korzystać z drugiego pasa jezdni prowadzącego w obu kierunkach - podsumowuje.

Opinie (166) 7 zablokowanych

  • Bo Gdynia , to już nie nasze miasto.

    • 5 0

  • ograniczenia czasowe (4)

    Dlaczego w Gdyni wzorem wielu miast nie można wprowadzić zakazu jazdy ciężarówek w godzinach szczytu porannego i popołudniowego (przynajmniej w najbardziej zakorkowanych miejscach)? Dlaczego port pomimo posiadania bardzo dużych terenów nie może wybudować na własne potrzeby dróg tranzytowych? Dlaczego władze Gdyni w sposób wręcz nagminny lekceważą swoich mieszkańców , w tym użytkowników samochodów osobowych??? Jeśli takie podejście do mieszkańców jest dumą naszych włodarzy to gratuluję im, z Prezydentem na czele, dobrego humoru. Ciekawe wśród kogo robione są sondaże na temat "szczęśliwości" Gdynian. Chyba urzędasy mają obowiązek w pracy wypisać dziennie po kilka takich ankiet i stąd ten zakłamany wynik.

    • 2 7

    • "Dlaczego port pomimo posiadania bardzo dużych terenów nie może wybudować na własne potrzeby dróg tranzytowych" (2)

      "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

      "Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie... "

      Teraz wiesz dlaczego?!

      Poza tym, port takie prace moze realizować z kredytów i zysków. Pomimo znaczącego wzrostu obrotów, zysk nie jest tak imponujący aby całkowicie sfinansować taki zakres prac. Podobnie uważa miasto, które popłynęło na budowie estakady. Przektycznie można powiedzieć że Gdynia istnieje po to aby utrzymywać estakadę...

      • 3 0

      • (1)

        Bo woli tereny sprzedac a korzystac z dróg miejskich. W koncu Zarząd musi z czegos zyc a apetyty finansowe ma niewaskie

        • 0 0

        • W tamtym czasie zarzad i rada nadzorcza to bylo miasto.

          I masz racje, wola sprzedawac. Jednak jak sprzedaje port, to niewiele tu zostaje. Zupelnie inaczej, gdy sprzedaje miasto...
          Pozniej bylo tylko gorzej, bo sie "chlopcy" o kase pozarli...

          • 0 0

    • Tak dla twojej informacji - port wybudował wiele dróg na własne potrzeby, a przy okazji korzystają z nich mieszkańcy. Za własne pieniądze i bez pomocy władz miasta. I teraz uwaga zagada - zgadnij które? Nie wiesz? Podpowiem: ul. Polska, Ul. Janka Wiśniewskiego, ul. Kontenerowa, Ul. Logistyczna, ul. Chrzanowskiego ... ma wyliczać dalej? Zanim głupotę napiszesz to się najpierw zorientuj. Chyba że zatrudnionym na czyjeś usługi hejterem jesteś. To wtedy rozumiem i nie ma co dyskutować.

      • 5 0

  • (1)

    Przeciez tam jest ok. Tam / na Polskiej/ sie jeszcze zmieszczą dwa buspasy i 2 trasy rowerowe. Uspokojenie ruchu ala Szczurek. Godne uzuoelnienie korkow na Obluze . I uwaga ostatnio geniusz Łucyk oglosil ze nie bedzie poszerzona Wladyslawa IV jako dojazd do Miedzytorza. Polska bedzie zatem glowna druga dojazdwa tam. Gratuluje przyszlym mieszkancow. No ale wg Szczurka Gdyniania sa szczesliwi ze mieszkaja w Gdyni.

    • 6 0

    • wcześniej ogłoszono zakaz ruchu

      ciężarówek na Jana z Kolna.
      Czyż nie widać "chwalebnej" konsekwencji?

      • 0 0

  • Humorystyczny tekst, pretensje że teren portu blokują ciężarówki :)

    O kontenerach i korkach też będzie kolejny ? Stonkę w osobówkach przyćmiła konsumpcja ?

    • 4 2

  • Jako kierowca ciezarowki spedzajac caly czas w porcie zeby trojmiasto sie rozwijalo proponuje wstawic 3.5 t i my sie uwolnimy z

    • 3 0

  • Rozbudowa portu

    Świetna wiadomość z uwagi plany rozbudowy portu i przeniesienia terminala promowego.

    • 3 1

  • HES i prymitywny system logistyki

    Problemem jest zwyczajny brak logistyki HES-a (dawnego MTMG). Brak elektronicznego systemu logowania pojazdow, spedytorzy zamawiajacy setki aut dziennie i wrecz prymitywny system zaladowania statkow.

    Logowanie aut odbywa sie po uprzednich probach zboza, te trwaja godzinami wiec automatycznie tworzy sie zator...
    Spedytorzy maja gdzies kierowcow i miasto, zamawiajac tyle aut ile sie da. Olewajac jak to ma sie rozlozyc na dni.
    Zaladunek pszenicy na statek odbywa sie potwornie prymitywnymi metodami, dzwig portowy i "blacha" na nabrzezu. Taki system jest wrazliwy na warunki pogodowe. Nikt nawet nie pomyslal zeby ten system unowoczesnic ...

    Reasumujac HES ma gdzies co kto o nich mysli, to firma prywatna nastawiona na szybki zysk. Dopoki mieszkancy Gdynii nie beda naciskac na Zarzad Portu nic sie nie zmieni ...

    • 5 1

  • (1)

    Jak wszystkie auta wołane są na raz do portu bo jest statek i logistycy myślą że wszystkie będą załatwione w ciągu ośmiu godzin to tak jest.

    • 4 2

    • A wziąłeś pod uwagę, że takiego ładunku się nie przeładowuje w momencie gdy są przelotne opady deszczu tylko w tzw.okienkach? Za trudne żeby na to wpaść?

      • 1 0

  • tiry wszedzie korkują całe trójmiasto-czy to drogi portów

    • 1 2

  • Koszmar jazdy w Gdyni

    Stan dróg straszny,dziura na dziurze. Korki cały dzień. Szczesliwi są byli mieszkańcy Gdyni że nie muszę tu mieszkać!!!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane