• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki znowu blokują ul. Marynarki Polskiej

Maciej Korolczuk
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym zobacz na mapie Gdańska. Przedstawiciele Gdańskich Młynów, które przeładowują statki, tłumaczą, że długa kolejka to wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane ciężarówki. A kierowcom blokującym jeden z pasów na Marynarki Polskiej policja chce wypisywać mandaty.



Jak rozwiązać problem ciężarówek blokujących ulicę?

Długa kolejka ciężarówek na lewym pasie Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (od Wyzwolenia w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą) zaczęła rosnąć w środę po południu. Dziś stoi tam już ponad 50 ciężarówek. Kolejnych 20 ustawia się już na prawym pasie w przeciwnym kierunku. Następnych kilkadziesiąt oczekuje na rozładunek przy ul. Śnieżnej i Handlowej.

Winna pogoda czy spedytorzy?

- Stoję od wczoraj od godz. 18. Ponoć dwie zmiany są w stanie rozładować 60 ciężarówek na dobę, a nas jest tutaj już dwa razy tyle. I ciągle dojeżdżają kolejni. Wygląda na to, że dziś już mnie nie zdążą rozładować - mówi nam kierowca z Inowrocławia, oczekujący na ul. Handlowej zobacz na mapie Gdańska.
Inny dodaje, że wszystko przez pogodę i dużą liczbę zamówień.

- Ciągle pada, więc kapitan statku, na który mają załadować tę kukurydzę, bo tu wszyscy, którzy stoją, na pace mają właśnie kukurydzę, zamknął statek i czeka na poprawę pogody. Nami nikt się nie przejmuje. Nie interesujemy ani firm, które nas wysyłają, ani tych, którzy mają nas rozładować. A my czekamy. Nawet jedzenia nie ma jak i gdzie kupić, bo wokół same ogródki działkowe. Już nie mówię o stratach finansowych dla firmy, bo ciężarówka zarabia na siebie, jak jedzie. A my tu kwitniemy już drugą dobę - mówi kierowca spod Torunia.
Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie. Tylko na jednym pasie Marynarki Polskiej oczekuje na rozładunek ponad 50 ciężarówek. Kolejka wciąż rośnie.
W czwartek rano na miejscu pojawiła się policja, wezwana przez pracowników z okolicznych firm, którzy mieli problem z blokowanym przez ciężarówki przejazdem. Części z nich chciała wlepić mandaty, więc ci przestawili ciężarówki w inne miejsce. Problem jednak nie zniknął. A sznur pojazdów wciąż się wydłuża.

- Wczesnym rankiem były zablokowane oba pasy na Śnieżnej i Handlowej. Nie było możliwości jakiegokolwiek przejazdu. Jak miałaby tędy przejechać np. karetka czy straż na sygnale? Dopiero interwencja policji sprawiła, że ciężarówki zniknęły z jednego pasa. Ruch na całej długości ulicy odbywa się wahadłowo - mówi pan Bogdan z jednej firm zlokalizowanych przy ul. Handlowej. - Problemu by nie było, gdyby właściciele tych firm dogadali się i otworzyli wielki parking przy Śnieżnej. Dziś wisi tam kłódka i marnuje się wielki plac, na którym mogłoby się ustawić kilkadziesiąt ciężarówek.
  • Wczesnym rankiem na ul. Handlowej i Śnieżnej były zablokowane oba pasy. Dopiero policja zaprowadziła tam porządek.
  • Groźba mandatów poskutkowała. Ciężarówki zniknęły z jednego z pasów.
  • W ciągu doby Gdańskie Młyny są w stanie rozładować 60-80 ciężarówek.
  • Pan Bogdan twierdzi, że problem wraca co kilka tygodni.
  • Problem zostałby rozwiązany, gdyby otwarto parking przy ul. Śnieżnej.


Przedstawiciele Gdańskich Młynów, właściciela elewatorów, który zajmuje się m.in. rozładunkiem i załadunkiem na statki tłumaczą, że przyczyną olbrzymiej kolejki ciężarówek nie jest zbyt wolny rozładunek, lecz zbyt duża liczba zamówień.

- To nie jest nasza wina - mówi Dorota Godun, dyrektor ds. sprzedaży w Gdańskich Młynach. - Nie wszystkie ciężarówki oczekują na rozładunek u nas. Dlaczego jest ich tak wiele? To wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane samochody. Nie mamy na to wpływu, jesteśmy firmą, która świadczy tylko usługę rozładunku. Jesteśmy w stanie obsłużyć 60-80 ciężarówek na dobę - dodaje.
Co na to kierowcy?

- Musimy czekać. Dzwoniłem już do żony. Dziś do domu raczej nie wrócę - mówi gorzko kierowca spod Inowrocławia. - Dobrze, że przynajmniej rano pojawił się ktoś z portu w Gdyni i sprzedał nam parę kanapek i coś do picia. Jakoś damy radę.
17:34 3 LISTOPADA 16

Ciężarówki już po obu stronach Marynarki Polskiej (10 opinii)

TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!
TIRY nadal blokują Marynarki Polskiej juz po obu stronach! Czemu nikt nie interweniuje? Stoją wszędzie nawet na przejściu dla pieszych!

Opinie (188) 3 zablokowane

  • Krawaciarzy za ryj (2)

    Jestem pracownikiem portu ,znam rzecz ,za mordę tych co zamawiają tyle samochodów,problem nie jest nowy ,jestem świadkiem w sprawie usiłowania pobicia i uszkodzenia mienia w ubiegłym roku(kierowca tira oskarżony)Nie obrażając wszystkich kierowców tirów ,większość to motłoch .Dlaczego Port miałby udostępnić swoje parkingi dla elewatorów 3i4 ,to prywatna firma .Kolejna rzecz to brak infrastruktury, parkingów ,zaplecza dla kierowców ,wc (przepraszam ,jest jeden toy-toy )Komuno wróć !

    • 2 1

    • Oczywiście ,racja .

      • 0 0

    • Dobrze pisz!!!!

      • 0 0

  • Dlaczego oni tam stoja! Odpowiedź! !!!!!!!!!!!! (5)

    Jestem kierowcą ciężarówki nie z kukurydzą a ze złomem mi też jest przez nich ciężej się poruszać ale co oni mają zrobić. Port zwala winę na spedytorów ale czy ktoś z was pomyślał logicznie jaka firma trasportowa jaki spedytor wysłał by trasport bez zamówienie ludzie port chcę umyć ręce i tyle. Zamawiają więcej niż mogą obrobić to samo jest w z drugiej strony motławy na ku ujściu jak nie ma aut to nie ma a jak jest zamówienie portu to auta są tak jak tu. Jeszcze raz to wina portu bo kto wysyła towar którego nikt nie zamawiał a jak nie zamawiał wiec nikt za niego nie zapłaci. Więc dalczego port przyjmuje ten towar skoro spedytorzy sami go wysłali bo go zamówili. Kierowcy i ich szefowie to nie firmy charytatywne nie jeźdźą za darmo to jest jak allegro zamówienie dostawa zapłata

    • 5 1

    • Brak logiki!!!!!!

      • 0 0

    • Brak logiki w tej wypowiedzi

      • 0 0

    • Bzdura!!!!!

      • 0 0

    • Winni

      Winne są firmy, które zlecają przeładunki a nie port.

      • 0 0

    • Jezuuu wiem, ze dobrze chciałeś, ale składnia tragiczna!

      Czemu nie używasz znaków interpunkcyjnych? Ciężki cokolwiek z tego zrozumieć!

      • 0 2

  • Wszystko na pociągi ,brak korków,spalin ,nerwów .

    • 0 0

  • Mandaty - oczywiście że tak, ale tym co zamykają bramę !!! Czyli firmie,

    Co nie potrafi zorganizować zwyczajnej logistyki. Przy obecnym poziomie techniki komunikacyjnej stan obecny jest żenujący....

    • 0 0

  • Do policji ! Wypisywać mandaty tylko potraficie ? I co ? I byście wygrali w sądzie

    sprawy w przypadku nieprzyjęcia ich przez kierowców ? Wątpię.
    I komu mają służyć drogi ?

    Jako kierowca osobówki uważam wyższość samochodów ciężarowych pod kątem użyteczności publicznej.

    Osobówki dowożą żarcie i inne zaopatrzenie ?

    Ta sytuacja to siła wyższa i policja powinna wziąć udział w mediacji z władzami portu, kapitanem statku itp. a nie lecieć z bloczkami mandatowymi na łatwiznę - bo okazja statystyki poprawić na kilkuset "jeleniach".za kierownicą TIR-ów.

    Taka ma być polska policja ? To się pożegnajcie z szacunkiem do was.

    • 0 0

  • a co mnie to obchodzi (3)

    a co mnie jako użytkownika drogi obchodzi że spedytorzy żle wysyłają cieżatówki, zarządca młynów powinien zapewnić miejsca postojowe a nie tak żeby nie ,ożna przejecha bo zablokowane skrzyżowania i zjazdy , jak chachary nie wiedzą gdzie mają stać to niech płacą

    • 43 15

    • serca nie masz, egoisto skubany (2)

      mnie się to też nie podoba, ale co ci kierowcy mają zrobić? Wszyscy maja ich w ...., stoją, bo gdzieś stać muszą. Byś im chociaż po batoniku zawiózł...

      • 11 7

      • to nie tak (1)

        egoiści to Ci kierowcy, bo stoi ich 60 a cierpi cała reszta.

        • 7 10

        • co za pisowski imbecyl

          oby ciebie ktoś tak wpuścił w maliny jak tych kierowców niedojdo, tego ci życzę baranie

          • 0 0

  • (16)

    Ładować mandaty i już. Ulice wyremontowano bo wcześniej też tiry są rozwalały. Widać teraz będzie to samo.

    • 91 180

    • a co kierowcy winni cepie?

      • 0 0

    • a to ich wina, że stoją czy portu?

      • 1 0

    • (3)

      jesteś głupi jak but policjanta, a moze jeszcze głupszy

      • 40 29

      • (2)

        Głupi ten Co pas blokuje Bo nic mu się niechce, banda nieufaczników

        • 15 48

        • (1)

          jak to mu się nie chce osiołku kierowcy mają zboże odstawić do portu i tyle ich zadaniem jest prowadzić pojazd wyładowany 20 tonami a nie logistyką

          • 19 3

          • Wina firmy

            Czy nie mozna wziac tel od kierowcow i wolac na konkretna godz? Myslenie nie boli

            • 0 0

    • Transmat (1)

      Głupi Debilu a dla kogo ci kierowcy wiozą Towar dla ufoludków???takich jak ty powinni kastrować!

      • 19 13

      • Mateusz-wajche przeloz.

        • 1 3

    • Długo myślałeś?

      Te ulice zbudowano głównie po to, by obsługiwały port. Nawaliła pogoda i może co nieco spedytorzy.

      • 6 0

    • Mandaty (6)

      Za co? Za stanie w korku?

      • 45 21

      • (2)

        To nie jest korek.

        • 20 18

        • a co to jest?Te samochody czekają na rozładunek tak samo jakby się zatrzymały przed zamkniętymi szlabanami na przejeździe kolejowym

          • 14 5

        • to jest kosmodrom

          • 10 5

      • Korku? (2)

        To nie jest korek.
        Mandat dostaje się za blokowanie pasa. Tutaj nie mówimy o korku na ulicy tylko o blokowaniu pasa przez ciężarówki.

        • 14 17

        • blokowanie pasa? Dobre sobie

          jakoś na Wita Stwosza przed przemalowaniem kto miał czym, ten stał na jezdni. A dlaczego? A dlatego, że nie ma zakazu.

          • 7 6

        • A jakby stały ciężarówki na zachodnich rejestracjach?

          • 8 11

  • Tłumacze dla laików (1)

    Wina spedytorów... Najlepiej tłumaczyć się i zwalac winę na kogoś kto nie może się bezpośrednio wypowiedzieć. Przy takich zaladunkach to port zgłasza gotowość podjęcia ładunków na statek, gdyby nie padało pewnie nie było by problemu. Skoro Gdańskie Młyny zgłosiły zapotrzebowanie na te samochody niech jeszcze zapewnia parking. A, przepraszam, to zbyt duży koszty, lepiej niech blokują jezdnie, to nie nasza sprawa....

    • 9 2

    • Nieporozumienie

      To nieprawda, że port zgłasza gotowość. Firmy świadczące usługę przeładunku - jak tutaj Gdańskie Młyny - nie mają wpływu ani na to kiedy zostanie podstawiony statek, ani ile aut zostanie przysłanych. Firmy zlecające przeładunki - Glencore, Cefetra, Louis Dreyfus itd - są odpowiedzialne za całą organizację i to do nich powinni mieć wszyscy pretensje a nie do portu, policji czy miasta. To właśnie te firmy zamawiają towar do portu i zamawiają statek. Jeśli zamawia się towar zanim w ogóle statek podpłynie, to tak właśnie to później wygląda.

      • 0 2

  • Czy są jakieś wioki

    -Aby ulica ta wkrótce przejezdną była?

    • 0 1

  • zalosne dzialania policji (2)

    zamiast wlepiac mandaty powinni rozwiązac problem i pomyśleć gdzie zaparkować samochody i dac kierowcom możliwość załatwienia swoich potrzeb w toalecie. o jedzeniu nie wspomne.

    • 4 3

    • (1)

      A wlepiali mandaty? Żaden z kierowców nie dostał.

      • 0 1

      • Taka gnida jak Ty od razu cieszy się że dostaną mandaty..

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane