• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z budową zajezdni na Ujeścisku?

Rafał Borowski
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Druga połowa 2025 r. - to najwcześniejszy termin zakończenia budowy nowej zajezdni dla gdańskich autobusów i tramwajów przy ul. WarszawskiejMapka na Ujeścisku. Do rozpoczęcia przygotowań do inwestycji, której realizacja powinna potrwać ok. 3,5 roku, niezbędne jest jednak uchwalenie najpierw planu miejscowego.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w twojej dzielnicy?

Przypomnijmy: w styczniu ubiegłego roku pisaliśmy o planach budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. Warszawskiej na Ujeścisku. Po jej otwarciu zostanie zlikwidowana zajezdnia autobusowa przy al. Hallera we Wrzeszczu.

Czytaj więcej: Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Nowa zajezdnia powstanie na działce, która została zakupiona przez spółkę GAiT pod koniec 2017 r. za kwotę 18 mln zł. Warto wspomnieć, że jej powstanie zostało uwzględnione podczas budowy linii tramwajowej w ciągu al. Adamowicza.

Z nowej pętli Ujeścisko zostały wyprowadzone przecinające ul. Warszawską tory, po których w przyszłości tramwaje będą wjeżdżać do zajezdni. Realizacja inwestycji ma potrwać co najmniej 3,5 roku. Jak informowali wówczas urzędnicy, szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu ok. 1,5 roku i wreszcie budowy - ok. 1,5 roku.

Jeśli ktoś na tej podstawie zakładał, że nowa zajezdnia powinna być gotowa już w 2023 r., to był w błędzie. Zanim w ogóle rozpoczną się przygotowania do realizacji inwestycji, niezbędne jest uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu przyszłej zajezdni. A nastąpi to dopiero w przyszłym roku. Tym samym nowa zajezdnia - o ile oczywiście nie wystąpią żadne opóźnienia - może być gotowa najwcześniej pod koniec 2025 r.

- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ulicy Warszawskiej w mieście Gdańsku" jest na etapie koncepcji. Uchwalenie planu przewiduje się w pierwszej połowie 2022 r. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego, który opracowany zostanie po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego - informuje Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • :)

    w gaicie juz trwa akcja ,kto przed przenosinami ucieknie na rente lub emeryture :)))

    • 0 0

  • Południowe dzielnice Gdańska stoją w tak olbrzymich korkach codziennie przez brak rozwoju dróg że , (18)

    nie da się dojechać nigdzie na czas, a oni chcą tam budować zajezdnie dla autobusów których ruch tam jeszcze tylko powiększy horror na drogach. Weźcie się za nową świętokrzyską i węzeł kowale bo od września jak dzieciaki wrócą do normalności nie wyjedziecie nawet z garażu w tamtym rejonie.

    • 155 45

    • To nie brak dróg powoduje korki a za dużo samochodów. Nieważne ile dróg zbudujemy to nie rozwiąże korków. Trzeba budować tramwaje, SKM, rower miejski, ścieżki rowerowe i projektować dzielnice wg koncepcji miasta 20-minutowego

      • 1 0

    • przesiądziesz się ładnie do autobusy (1)

      i problemy znikną

      • 2 1

      • nie znikną

        bo jak wszyscy się przesiądą na autobusy to dopłata będzie nie 300 milionów a 800. A tego miasto nie ma.

        • 1 0

    • A to... (3)

      ...dzieci chodzą do szkół po jezdni? Czy może innym sposobem blokują drogi?

      • 3 9

      • (2)

        Rodzice, którzy odwożą swoje bąbelki do szkół, generują spory ruch na drodze. Wprawny obserwator, którym raczej nie jesteś, widzi jaka jest różnica w czasie trwania roku szkolnego i po jego zakończeniu.

        • 12 2

        • to niech odwożą autobusem (1)

          • 3 7

          • Sam se odwoź autobusem i nie mówi innym jak mają żyć

            • 11 4

    • Tym miastem rządzi banda niudaczników (1)

      Mają w d*pie mieszkańców liczy się pijar i polityka.

      • 7 4

      • Kasa sie liczy misiu-kasa

        Ale nie kasa dobrze i celowo wydana a kasa dla nich.Niejeden z BRG z nich juz sie wybudowal za Gdanskiem.

        • 2 2

    • Między osiedlem 5 wzgórz a ujeściskiem od 15 lat jest droga płytowa (4)

      Nie dość że jej nie raczyli przez tyle lat wymienić mimo ogromnego natężenia ruchu tamtędy to jeszcze właśnie budują dwa osiedle z nią jako główną drogą dojazdową. Patodeweloperka Gdańska jest obrzydliwa

      • 46 8

      • (3)

        Deweloper wybuduje drogę może

        • 5 9

        • (1)

          Deweloperzy partycypują w kosztach rozbudowy infrastruktury drogowej. Pytanie brzmi, na co miasto przeznacza te pieniądze?

          • 4 4

          • Deweloperzy? Chyba kupujący w cenie m2.

            • 7 1

        • Na pewno

          w prezencie dla mieszkańców

          • 12 0

    • we wrześniu to już wszyscy będziemy pozamykani, misiu

      • 3 2

    • Tak, autobusy ruszające w trasę między czwarta a piątą nad ranem powiększą horror... :D

      • 7 8

    • Strategiczny program transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku 2014-2020...pamiętacie ?

      Nowa Świętokrzyska ,to jest przykład jak Urząd Miasta latami finansowo się nie przygotował się do realizacji inwestycji. Współczuje mieszkańcom Południa.
      1.....Termin realizacji projektu został wydłużony do końca listopada 2017 r. Po uzyskaniu dokumentacji rozpocznie się pozyskiwanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót. Realizacja zadania nastąpi po zapewnieniu środków finansowych na ten cel w budżecie miasta
      2.....Aktualizacja, 14.07.2020 r.
      Realizacja zadania nastąpi po zapewnieniu środków finansowych na ten cel w budżecie miasta
      Aktualizacja
      3....W piątek, 11 czerwca 2021 roku W piątek, 11 czerwca 2021 roku, samorządowa spółka PKM SA podpisała z firmą TPF Sp. z.o.o. umowę na przygotowanie Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowego (STEŚ) dla projektu PKM Południe.
      "Dzisiaj nie możemy powiedzieć kiedy ta linia powstanie, terminów nie podajemy, wykonujemy jednak nie pierwszy, a kolejny krok - powiedziała Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska."
      To kiedy w końcu ta ulica gminna mająca zasilać drogi osiedlowe ma powstać ? Ile lat mija od pierwszych projektów ,ile osiedli powstało i powstaje dalej ?

      • 18 2

    • drogi na południu Gdańska

      przeciez juz w kwietniu 1945 roku opracowano plan Gdansk Południe ,ulice i domy, zaplanowano ze tu mieszkać będzie ok 200 tys. mieszkańców Gdańska.

      • 12 1

  • Nie zaddroszcze mieszkańcom Ujeściska (6)

    Sprzedawanie mieszkania puki jeszcze mają wartość i nie wszyscy wiedzą o planach budowy pod ich oknami

    • 20 6

    • a ja się cieszę, że na moim Ujeścisku są te inwestycje,

      wartość mieszkań przez to rośnie - nie maleje. Jest bogata infrastruktura - jest wysoka cena mieszkań. Lubię mieszkać w mieście, nie na peryferiach bez dostępu do niczego. I tak zapowiada się Ujeścisko w przyszłości. Tak, że nie należy generalizować i współczuć, bo nie każdy odbiera to jako krzywdę.

      • 0 0

    • Przecież to jest na wygwizdowie bez żadnej zabudowy, a nie pod oknami (1)

      • 4 1

      • Nie na takim.wygwizdowie. Buduje się coraz więcej nowych bloków. Może i to nie bezpośrednie sąsiedztwo, ale i tak może być kiepsko dla tych co będą mieszkać najbliżej.

        • 1 0

    • zgadza sie,mamy coraz mniej zieleni na Ujescisku i coraz ciasniej sie tu robi! (2)

      ale wydaje mi sie ze tak bedzie na wszystkich nowych osiedlach teraz...ciasno i beton....

      • 8 0

      • Nie tylko nowych. (1)

        Vide Zaspa, Letnica, Nowy Port, Brzeźno... To jest koszmar co się w Gdańsku dzieje :/

        • 8 0

        • Nic dziwnego

          jak władze miasta celowo korkują miasto zwężając drogi i budując bezsensowne skrzyżowania i przejścia dla pieszych, to ludzie są skłonni zapłacić kosmiczne ceny byle w centrum, byle nie stać w korkach, więc i deweloperzy betonują każdy wolny skrawek zieleni, byle w centrum. Skutek jest taki, że to przez zielonych aktywistów z FRAG betonują miasto.

          • 0 1

  • Lenin bredzil o sznurze i kapitalistach a Woodu-lkieweicz juz serio o sprzedazy gmachu UM i przeniesieniu go na Szadolki.

    Na nowym miejscu latwiej bedzie mozna rozwiazac wszystkie smierdzace i komunikacyjne problemy miasta. Pod presja czasu i zapachu.

    • 0 0

  • Nowa zajezdnia

    To przykre, ze na tak pięknym, zielonym terenie miałaby powstać zajezdnia.

    • 1 1

  • Lokalizacja z tyłka (2)

    To powinno znajdować się w centrum miasta, awarie, strategiczna szybkość reagowania. Ale wiemy kto ma udziały w działeczce na której ma być budowa,

    • 12 5

    • Zajezdnia to ogromny teren. Nigdzie w Centrum nie ma tyle miejsca. Poza tym NIKT nie robi tego.typu inwestycji w Centrum bo to głupie. Za duży ruch. Zajezdnie robi się właśnie na obrzeżach

      • 3 1

    • Powinmo byc tam gdzie rozpoczyna sie wiekszosc teas autobusow czyli na poludniu a nie w centrum

      • 2 5

  • ciekawe czy koszty budowy nowej zajezdni (działka +budowa+przeprowadzka) (15)

    nie przewyższą tego co miasto uzyskało ze sprzedazy Robygowi czy innemu deweloperowi starej zajezdni. Nie zdziwiłbym się gdyby takie słomiane interesy odchodziły w tym serdecznym nadbałtyckim grodzie. Uspołecznianie kosztów, prywatyzacja zysków -mam nadzieję, że taki kierunek studiów pojawi się w nowo tworzonym studium obywatelskim im wiadomo kogo, gdzie wykuwać się będą przyszli liderzy naszej młodej demokracji, którzy poprowadzą nas ku lepszemu. napawa mnie optymizmem

    • 75 12

    • Zajezdnia na Wrzeszczu "dusiła się". Ilość autobusów jest coraz wieksza, a teren na Hallera jest zbyt mały na dalsze rozbudowy. Dlatego postanowiono zmianę lokalizacji.

      • 0 2

    • łatwo rzucać oskarżenia (6)

      Szacowanie na szybko. Teren starej zajezdni to około 104 tys m2. W tej lokalizacji 2 tys zł/m2 to raczej szacowanie od dołu. To daje 208 mln zł. Koszt zakupu działki pod nową zajezdnię podano w kwocie 18 mln. Zostaje 190 mln zł. Czy to za mało na wybudowanie nowej zajezdni?! Jeszcze gruba kasa zostanie z tego i zajezdnia będzie wg współczesnego projektu a nie pudrowanie zabytku.

      • 1 6

      • nie takie to proste

        po pierwsze zależy kto sprzedaje - kto kupuje. Robyg tyle nie zapłaci miastu
        Po drugie nie zdziwię się że przy sprzedaży trzeba bedzie przeprowadzić jakieś prace oczyszczające i przywracające skażony teren zajezdni oraz wybudować dookoła deweloperki drogi - to zrobi miasto jak przy wielu innych takich hecach.
        Po trzecie idąc tym tropem to należałoby z miejsca wywalić cału urzad miasta z Nowych Ogrodów na Szadółki - przecież nie muszą siedzieć w tak atrakcyjnej lokalizacji a komunikacja miejska podobno jest taka świetna że co to za różnica czy ma dowieźć interesantów do centrum czy na Szadółki. Wiesz po ile może być m2 na Nowych Ogrodach i jak chętnie Robyg albo inny deweloper by kupili ten teren?

        • 3 0

      • lepiej mieć zabytkową palmiarnię z palmą w środku (4)

        niż współczesny projekt bez palmy. to samo tyczy się zajezdni - koszt "pudrowania" jest mniejszy niż buowa od zera. to nie renowacja Mony Lisy tylko budynku

        • 4 1

        • (3)

          Tylko, że zajezdnia nie musi być w tak atrakcyjnej lokalizacji. Czy widzisz różnicę w wartości działki? Stanie tam pewnie około 1000 mieszkań i dodatkowe przychody miasta w postaci podatku od nieruchomości.

          • 1 2

          • Przecież Robyg posieje trawę na dachu i prezydentka zwolni gdańszczan i gdańszczanki tam mieszkakajace z podatku...

            • 1 0

          • zasr*ny podatek a zysk do Robyga..i wieczne czekanie na autobus...Faktycznie interes zycia...ale dla wtajemniczonych. (1)

            Ten sam podatek odprowaadzany by byl tez i w innych czesciach miasta a Robyga nikt tu nie zapraszal to nie nam robia dobrze tylko sobie..Nasi fachowcy,nasza ziemia,nasze pieniadze...Dajemy sie rozwijac pijawce ktora wysysa z nas soki...Czs na miejska spolke budowlana.Obcy WON!!

            • 2 1

            • Obcy won?! Precz z kapitalistami! Precz ze spekulantami! komuna wiecznie żywa! Naprawdę?! Jak krótką trzeba mieć pamięć, aby nie pamiętać jak "efektywna" jest gospodarka państwowa. A co do podatku od nieruchomości, to czy mam uwierzyć, że w nowej zajezdni alternatywnie powstało by tyle samo metrów mieszkań co na terenie starej zajezdni?

              • 0 0

    • Może być tak, że miasto zawrze umowe PPP (4)

      Deweloper sam zbuduje nowoczesną zajezdnie i infrastrukturę towarzyszącą w zamian za działkę. Byłoby to na tyle korzystne, że zajednia na hallera jest reliktem z lat 70tych

      • 2 9

      • Około pięciu lat jak zakończono remont kapitalny całej bazy na Hallera włącznie z nową stacją paliw . (3)

        Ciekawe czy gdyby ta baza na Hallera była własnością prywatną to właściciel zainwestował by tak dużą kasę i następnie po pięciu latach się wyprowadzał na pustkowie ? Pominę ekonomiczne skutki tej przeprowadzki z całą bazą na Szadółki - puste przebiegi autobusów do Wrzeszcza , Oliwy i Nowego Portu oraz innych odległych dzielnic Gdańska ?

        • 8 3

        • bo jednostki budżetowe rozliczaja lata kalendarzowe i na tym się kończy ich myslenie - to nie ich kasa tylko podatników (2)

          a sektor prywatny oprócz tego ma jednak jakąś perspektywę długookresową

          • 2 0

          • nie dlatego, a dlatego, ze Gdańsk to miasto Nikosia i Amber Gold (1)

            • 4 0

            • A ty to jestes dzieckiem Pawlowicz i Piotrowicza.

              Starzy zalatwili ci posadke w spolce skarbu panstwa tylko musisz sie jeszcze w drozyc w trollowaniu na lokalnym portalu.

              • 2 7

    • Jakiej starej zajezdni? Przecież tam nigdy nie było tramwaju, a najbliższa zajezdnia autobusowa na Piotrkowskiej tego nie pomieści.

      • 0 0

    • Warto byłoby o to zapytać w ramach informacji publicznej. Aż mam chęć to zrobić.

      • 17 2

  • to nie wiecie?

    prezydętki nie ma wcale , leży naćpana.

    • 2 0

  • Ach,ilez tam musialo poplynac kasiorki, zeby wywalic zajezdnie z wrzeszcza (1)

    i zrobic prezent robyqowi, zeby sobie postawil kilkadziesiat blokow... Zamiast wyremontowac, oni postanowili sie wyniesc z miasta, z rejonu gdzie nie ma duzych korkow i kupili nową ziemie. Jeden z niewielu skrawkow zieleni naturalnej w tej czesci miasta zostanie wyciety i zabetonowany. Zeby robyqowi bylo dobrze...

    • 13 0

    • szybko szybko bo mieszkańcy osiedla przy zajezdni autobusowej się burzą że za głośno w nocy

      • 0 1

  • Zajezdnia nr 2 (1)

    Ta zajezdnia na Ujeścisku powinna być jako druga, mniejsza, dzielona z tramwajami, ale nie jako jedyna! Dobre miejsce, ale dla linii południowych takich jak obecne 213, 175 czy 295, reszta będzie stać w korkach przy dojazdach na przystanki początkowe oraz po zakończeniu zadań. Na "główną" zajezdnię dla autobusów powinno by wygospodarowane miejsce gdzieś przy trasie Sucharskiego, na terenach przemysłowych a nie wśród bloków. Nie mówiąc już o problemie dojazdu pracowników do pracy chociażby z Centrum, Wrzeszcza, Oliwy czy Żabianki na 4 rano...

    • 11 1

    • kiedyś była 2 zajezdnia na kokoszkach i co sprzedali

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane