• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z nową linią tramwajową przez Wrzeszcz?

Michał Stąporek
2 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Inżynierowie z PG zarekomendowali przebieg tramwaju przez ul. Do Studzienki. Miasto chce tego uniknąć, by nie wyburzać stojących tam budynków, dlatego popiera budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Pewne jest, że tramwaj nie pojedzie przez ul. Siedlicką, biegnącą przez teren Politechniki Gdańskiej. Inżynierowie z PG zarekomendowali przebieg tramwaju przez ul. Do Studzienki. Miasto chce tego uniknąć, by nie wyburzać stojących tam budynków, dlatego popiera budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Pewne jest, że tramwaj nie pojedzie przez ul. Siedlicką, biegnącą przez teren Politechniki Gdańskiej.

Opublikowano raport inżynierów Politechniki Gdańskiej, na temat przebiegu trasy tramwajowej z Południa Gdańska przez Morenę do Wrzeszcza. Sugerują oni, by trasa włączyła się w al. Grunwaldzką na skrzyżowaniu z ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska, a nie z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska. Miejscy urzędnicy dystansują się wobec ocen zawartych w tej analizie.



Czy tramwaj z Południa Gdańska do Wrzeszcza pomoże w odkorkowaniu miasta?

Na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska opublikowano tzw. koreferat, czyli krytyczną analizę projektu trasy tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz, przygotowanego przez firmę Mosty Katowice. (O projekcie pisaliśmy obszernie po raz pierwszy jesienią, ale od tej pory sporo się w nim zmieniło). Autorem koreferatu jest zespół inżynierów ruchu pracujących pod kierownictwem dr. Kazimierza Jamroza. To on jest jednym z twórców założeń systemu kierowania ruchem Tristar.

W 50-stronicowym opracowaniu zawarto wiele uwag na temat projektu, ale kluczową jest rekomendacja poprowadzenia tramwaju we Wrzeszczu przez ul. Do Studzienki. Inżynierowie uważają, że w tym celu warto nawet wyburzyć stojące przy tej ulicy budynki.

Poznaj historię ul. Do Studzienki (materiał archiwalny)



Autorzy przekonują, że:

"Poprowadzenie tramwaju przez ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego bez istotnych zmian geometrycznych i organizacji ruchu nie zwiększy przepustowości i nie polepszy warunków ruchu na analizowanym skrzyżowaniu.

Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonych analiz stwierdzono, że istnieje możliwość zorganizowania ruchu na analizowanym skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Miszewskiego i Do Studzienki po wprowadzeniu linii tramwajowej wzdłuż Trasy Nowa Politechniczna na to skrzyżowanie bez pogorszenia jego sprawności i warunków ruchu."

Oznacza to powrót do pierwotnego pomysłu poprowadzenia trasy tramwajowej przez Wrzeszcz.

Zespół dr. Kazimierza Jamroza sugeruje poprowadzenie tramwaju na wprost przez skrzyżowanie Grunwaldzkiej-Do Studzienki-Miszewskiego, a także dobudowanie trzeciej nitki torów wzdłuż al. Grunwaldzkiej, w kierunku ul. Jaśkowa Dolina. Zespół dr. Kazimierza Jamroza sugeruje poprowadzenie tramwaju na wprost przez skrzyżowanie Grunwaldzkiej-Do Studzienki-Miszewskiego, a także dobudowanie trzeciej nitki torów wzdłuż al. Grunwaldzkiej, w kierunku ul. Jaśkowa Dolina.
Zespół dr. Jamroza nie ukrywa, że takie rozwiązanie wymaga przebudowy całego układu komunikacyjnego wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Do Studzienki do centrum handlowego Manhattan. Jedną z propozycji jest dołożenie tu trzeciej nitki torów tramwajowych. W efekcie z Grunwaldzkiej zniknęłyby 42 miejsca parkingowe, a pieszym pozostałby chodnik o szerokości jedynie 1,75 m.

Urzędnicy spodziewali się, że koreferat będzie krytyczny wobec idei zachowania budynków przy ul. Do Studzienki i wprowadzenia tramwaju na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Dr Kazimierz Jamroz jest specjalistą od ruchu drogowego, autorem wielu prac na temat jego bezpieczeństwa, ale nie jest urbanistą. A to właśnie względy urbanistyczne sprawiły, że urzędnicy zaczęli stawiać na budowę tramwaju w miejscu, gdzie nie będzie to wymagało wyburzeń.

Dlatego nie powinna dziwić adnotacja, zamieszczona przy raporcie: "Jednocześnie informujemy, że stanowisko Zamawiającego (...) jest odmienne do ujętego w koreferacie stanowiska zespołu Politechniki Gdańskiej". (podkreślenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska)

Co teraz zrobi miasto?

Prawdopodobnie ostatecznie porzucono już pomysł budowy tramwaju przez teren Politechniki Gdańskiej. Choć obniżyłoby to koszta inwestycji i ułatwiło dotarcie na uczelnię studentom, władze PG pozostały w tej sprawie nieugięte.

Do dalszego etapu decyzji środowiskowej przekazane zostaną dwa warianty, różniące się tylko dolnym odcinkiem trasy, czyli jego przebiegiem przez Wrzeszcz. Analizowane będą warianty włączenia tramwaju do al. Grunwaldzkiej poprzez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Z naszych informacji wynika, że urzędnicy będą forsować wariant budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Jeżeli z jakichś powodów się to nie uda, miasto bierze pod uwagę wycofanie się z inwestycji. Powód? Urzędnicy uważają, że tramwaj na skrzyżowaniu ul. Do Studzienki - al. Grunwaldzka całkowicie zatka nie tylko to miejsce, ale i całą aleję we Wrzeszczu.

Teoretycznie środki na rozwój transportu zbiorowego w miastach mają być dzielone w grudniu tego roku. Niewykluczone jednak, że wiele miast może mieć problem z przygotowaniem dokumentów do tego czasu. W związku z tym termin ten może być przesunięty na luty 2017 r.

Opinie (345) 10 zablokowanych

  • Powinni wziąść pod uwagę tramwaj wodny przez wrzeszcz, (7)

    mieli niedawno możliwości do przetestowania takowego tramwaju, napewno byłby to interes dla miasta, więc niech politechnicy gdańscy wezmą to pod uwage.

    • 166 49

    • Braść? (1)

      • 27 1

      • wziac, bo brac

        wziasc, bo krasc

        • 16 1

    • nie karmić

      trolla !!!

      • 12 3

    • Z mostem wantowym na Biskupią.

      z zjazdem do:

      • 4 2

    • wziąć

      • 5 0

    • tramwaj wodny a nawet podwodny

      tramwaj podwodny w przejściu podziemnym, o!

      • 9 0

    • "wziąć", a nie wziąść!!!! A nie wspomnę o innych błędach...Ludzie uczcie się własnego języka!

      • 2 1

  • Budować! (12)

    Nie może tak być, że garstka moherowych beretów, których notabene za lat 10 lub 15 już nie będzie na tym świecie, blokuje inwestycję potrzebną wielu mieszkańcom!

    • 178 162

    • Trochę szacunku bucu

      • 48 30

    • Trochę więcej szacunku, proszę. (2)

      • 25 13

      • Wielkosc szacunku zalezna (1)

        Odwrotnie proporcjonalnie od zawartosci moheru w berecie

        • 17 18

        • A co Ty wiesz o tej inwestycji?

          Wiesz chocby ile jest mozliwych przebiegow i czym roznia sie od siebie?

          Wiesz, o co glownie chodzi stronom sporu? Wiesz, jaki przebieg w analizach wychodzi najkorzystniej czasowo, ktory najkorzystniej finansowo, a ktory najlepiej w kwestiach urbanistycznych?

          Napisanie "budowac!", ale jak zbuduja narzekac, ze jest zle potrafi kazdy chlop panszczyzniany. Na tym polega dorosle zycie, aby szukac najlepszych rozwiazan za najmniejsza cene (tak finansowa, jak spoleczna).

          Poki co NP (Nowa Politechniczna) aka GPW (Gdansk Poludnie - Wrzeszcz) pod wzgledem zaangazowania spoleczenstwa wyglada niezwykle pozytywnie. Nawet zaliczajac do pozytywow rozne przyklady skrajnych postaw. Nawet nierozsadny sprzeciw oficjalnie jest lepsza postawa niz biernosc czy miernosc i mialkie "budowac!" bez zapoznania sie z problemami.

          • 5 3

    • żebym był złośliwy (2)

      to bym napisał, abyś ty tej starości nie do czekał

      • 24 8

      • Raczej nikt normalny (1)

        w tym państwie prawa i sprawiedliwości nie chce doczekać starości, bo po co?
        Jakie perspektywy?

        • 7 11

        • to juz zalezy od Ciebie.

          Nikt nie zabrania Ci miec dzieci, ktore beda sie Toba na starosc opiekowac. Nikt nie zabrania (choc panstwo surowo kara) pracowac, zarabiac i oszczedzac na przyszlosc.

          • 0 3

    • (1)

      Ciekawe dlaczego nie można zminisowac? Portal trojmiasto to sługus budynkach ot co

      • 3 14

      • A teraz jeszcze raz po polsku prosimy

        • 27 0

    • nie obrażaj polibudy!

      • 4 2

    • budowac nie

      ty tez za 10 lat bedziesz wachal kwiatki od spodu

      • 1 2

    • budowaść

      • 0 0

  • Jak to co? Wyburzenia, nowe pasy, wycinka drzew i zalewanie wszystkiego betonem. (7)

    Bielawski już zadecydował a te dyskusje, kontreferaty to pic na wodę, zwykła ściema. Pamietajcie liczy się tylko przepustowość!

    • 93 32

    • tylko wariant przez Bohaterów Getta nie zakłada wyburzeń (5)

      Do Studzienki wymaga zburzenia kamienic, a Smoluchowskiego - zburzenia szkoły

      nikt o tym nie wspomina jakoś...

      • 17 4

      • Smoluchowskiego to sciema od samego poczatku (4)

        majaca pokazac, ze niby probowalismy, ale sie nie da. Trzeba zbudowac tu, z szeroka droga i tak, aby nikt nie jezdzil tramwajem.

        Nastepnie trzeba zbudowac droge Zielona, bo trzeba, bo teraz tanio, a potem drogo (a bez pytania, czy kiedykolwiek madrze), no i wtedy juz tylko Droga Czerwona.

        Ilez tych tramwajow trzeba nabudowac, aby wreszcie spelnic mokre sny modernistycznego miasta dla samochodow.

        • 12 5

        • przecież własnie jest mowa o tramwaju BEZ szerokiej drogi (3)

          więc o co kaman?

          • 4 4

          • Spojrz na koncowce Do Studzienki (2)

            Pobierz ze strony internetowej calosc. Wariantow jest wiele, w tym warianty z poszerzeniem Do Studzienki do 2x2 (podobnie jak Miszewskiego/Wyspianskiego).

            Poza tym, przyblokuj Januszom skrzyzowanie na tranzytowej trasie jaka jest "aleja" Grunwadzka, a zobaczysz, jak szybko powstanie Droga Czerwona. Zlikwiduja wiekszosc przedszkoli, byle wystarczylo. Przeciez przepustowosc rulez.

            • 8 5

            • Wydawałoby się, że mądrze gada a jednak debil (1)

              A co z Piotrkami, Łukaszami, Rafałkami.Pawełkami, Gawełkami, Adamami, Krystianami, Bartoszami i Bartkami, Filipami, Damianami, Dominikami?

              Oni są fajni? Oni ci nie przeszkadzają?

              • 3 6

              • "Janusz" stal sie symbolem polackosci

                I przykro mi, Januszu, ze Ciebie personalnie to dotyka. Moj wujek (ulubiony z reszta) ma takze na imie Janusz.

                To nie jest nic osobistego. Po prostu sie przyjelo. Pamietaj prosze, ze nie uderza to w zadnego konkretnego Janusza. "Janusz" stal sie po prostu symbolem pewnej postawy negatywnego wzoru Polaka.

                • 1 2

    • tramwaj

      inzynierowie pozamieniali sie z pe....m na glowy

      • 0 0

  • Tylko! (12)

    Tramwaj tylko przez ul. Bohaterów Getta. Nie wyburzajmy zabytków! Tak niewiele ich w Gdańsku zostało.

    • 163 96

    • budy nie zabytki

      • 25 27

    • Ja proponuje sprawdzić; opcje zapłaty za zmiane zdania jakiejś części ul bohateròw getta...

      • 10 4

    • (5)

      Oczywiście,że tramwaj przez ulice bohaterow getta ,popieram w 100% . Mieszkańcy np.ulic : Mickiewicza ,Hallera, Katuskiej itd nie mają takich problemòw jak mieszkańcy ul Bohaterow Getta . Na wymienionych ulicach tramwaj jeździ też blisko budynkow!!!Może tu chodzi o pieniądze a nie o budynki???

      • 30 14

      • Hallera i kartuska jest przynajmniej 2x szersza ! (2)

        tu nie chodzi o tramwaj jako taki, tylko o wąską kameralną uliczkę. BGW to nie przelotowa Kartuska

        • 19 20

        • (1)

          To zròbmy tak nie chcą mieszkańcy BGW tramwaju to wprowadzić im zakaz korzystania z komunikacji miejskiej? Co ty na to? kiedyś tramwaj jeździł po Długiej ,Łąkowej i było ok. Ja obstaje ,przy tym ,że chodzi o geld!

          • 17 14

          • Jezdza Mickiewicza

            A 30m od BGW tez sa tramwaje na tych bagnach i mulach, ktore nie pozawalaja rzekomo na budowe infratruktury pod tramwaj.

            • 8 2

      • (1)

        Mimo ze cie nie lubie to tym razem madrze gadasz.

        • 3 0

        • Dlaczegi mnie nie lubisz?

          • 1 4

    • to co zabytki na getta przy linii tramwajowej same się wybużą .tramwaj do wrzeszcza puscić koło akademi medycznej ul smoluchowskiego do aleji zwycięstwa i po kłopocie

      • 2 2

    • Nie zgadzam sie (1)

      Widział Pan/Pani kamienice na ul. Bohaterow?? To są budynki o które należałoby zadbać ale, co widać po elewacji i stanie klatek,miasto woli chyba żeby same rozpadły sie ze starości i zrobiły miejsca na kosmicznie drogie "nowe budownictwo" bez gustu i smaku. Temu pierwszemu na pewno pomoże tramwaj, co będzie w smak zwolennikom tego drugiego a dodatkowo pojawi sie jeszcze trzeci wątek - wypadki i kolizje z udziałem tramwaju i pieszych w slalomie.

      • 5 3

      • A to teraz ludzie wpadaja tam masowo pod tramwaje?

        Czy ludzie na Nowym Porcie gina liczbie pod kolami tramwajow?

        Ludzie, czy Wy samych siebie tak nisko oceniacie, czy uwazacie, ze wszyscy inni to skonczeni debile, czy moze po prostu szukacie "racjonalnych" argumentow?

        Ludzie maja odrobine mozgi, nawet ci mniej ogarnieci. Tramwaje jezdza po wielu miastach na swiecie, jeszcze blizej domow, po drogach wspolnych dla pieszych, rowerzystow i tramwajow i nikt nie ginie.

        Czy w Gdansku wysyp skonczonych imbecyli czy moze samobojcow?

        • 4 1

    • To nie są zabytki tylko ruiny

      • 0 0

  • wrzeszcz i gdańsk jest dobrze stramwajowane - teraz czas na inne lokalizacje (20)

    np. Borkowo, gdzie jest tylko jeden autobus który jezdzi do pętli na swiętokrzyskiej, a potem dopiero można wsiąść w tramwaj. Albo trzeba gdzies z buta iść.

    • 42 130

    • po co wam tramwaj na wsi?

      • 48 7

    • to może niech samorząd Borkowa wybuduje tę linię?

      • 67 7

    • Borkowo, czy inne pipidówy to nie Gdańsk (9)

      Niech wam wasze gminy Kolbudy czy Pruszcz buduja linie tramwajowe, a nie mieszkańcy Gdańska ze swoich podatków będą sponsorowac słoiki. Zachciało sie mieszkać na wsi, to nie żądac teraz budowy linii tramwajowych

      • 50 8

      • odezwał się mieszkanieć gdańska, z partyzanów, wallenroda czy innej gościnnej (8)

        hehe, na spacer zakładasz kalosze, aby nie wdepnąć w psie g.no? no i pewnie spacerujesz ulicami, bo na chodnikach stoją samochody :)

        • 7 41

        • a ty do miasta udajesz się boso z butami na kiju.

          • 33 1

        • zgadłeś. z Partyzantów (6)

          Ale mieszkanie we Wrzeszczu to był mój świadomy wybór. Zakładam, że kupno mieszkania w Borkowie czy innych Kiełpinkach to tez był twoj swiadomy wybor i liczyles sie z jego knosekwencjami - miedzy innymi taką ze nie bedziesz Gdanszczaniniem.
          Skoro przeszkadza ci psie g.no samochody na chodnikach w Gdańsku to po jasna cholerę Ci tramwaj czy jakikolwiek pobyt w Gdańsku. Siedz sobie w tym swoim Borkowie i rozkoszuj sie pustką i swieżym powietrzem. Nikt Cie do Gdańska nie zapraszał, sam sie tu wprosiłeś

          • 43 6

          • hehe, a sasiedzi, czytaj rdzenni mieszkancy szcz@ja ci na drzwi

            W twojej pięknej kamiennicy z obskurną klatka schodowa

            • 2 15

          • (4)

            Kiełpinek to część Gdańska. Dziwne że o tym nie wiesz

            • 3 6

            • formalnie (3)

              Prosze panstaw, badzmy powazni. Miasto to miasto.

              Nie mowimy tylko o pewnych granicach administracyjnych, ale o mozliwosciach, stylu zycia, kulturze, zyciu spolecznym itp.

              Zycie w Kielpinku (ktore moze wielu bardzo odpowiadac i miec niezwykle wiele uroku) nie jest zyciem miejskim. A juz na pewnie nie wielkomiejskim (a do miana duzego miasta Gdansk/Trojmiasto pretenduje).

              • 3 1

              • (2)

                masz racje Miasto to miasto - więc nie rób podziału na lepsze i gorsze dzielnice. Mieszkaniec Kiełpinka jeśli tam jest zameldowany to płaci podatki które idą do kasy miejskiej. Niby jakie warunki musi spełniać aby było to życie miejskie?

                • 0 0

              • jedna z zalet zycia w miescie jest mozliwosc nieuzywania samochodu (1)

                W przypadku bardzo duzych miast to praktycznie wychodzi na niemozliwosc uzywania samochodu.

                Jak wyglada sprawa skomunikowania Kielpinka?

                Ile spraw mozna zalatwic na miejscu, a do ilu trzeba jechac - uwaga - "do miasta"? Poczta, fryzjer, praca, szkola, kino, teatr, jakis urzad tam jest?

                Czy ludzie tylko spia w Kiepinku, a ok 8 rano wszyscy jada na Dolny Taras, czy istnieje tam jakies zycie? Jakis bar, restauracja, park? Czy ktokolwiek z mieszkancow pracuje tez tam, czy jest to tylko osiedle zdala od miasta, bo taniej (ale wmawiajmy sobie, ze chodzilo o cisze, spokoj i przestrzen).

                • 4 0

              • masz autobusy i PKM za mało? Jest duże centrum handlowe w którym można załatwić dużo spraw. Park Krajobrazowy. Urzędy są w większości w centrum więc nie jest tak źle. Szkoły są niemal na każdej dzielnicy. Praca nie zawsze znajduje się w miejscu zamieszkania. Możliwość nieużywania samochodu? Popatrz na Grunwaldzką - jeżdżą sobie mimo iż mają SKM, tramwaje i autobusy

                • 0 0

    • A co to jest Borkowo?

      Gdzie to? W którym powiacie? Szuwarskim?

      • 19 5

    • Rozsądniej byłoby raczej monitować o dodatkową linię autobusową lub zwiększenie ilości kursów linii istniejącej. (6)

      Tramwaj byłby tam inwestycją bardzo drogą w wykonaniu i nieefektywną w wykorzystaniu. Wątpię, żeby miasto zdecydowało się na taki wydatek poza Gdańskiem, dla innych gmin, skoro zrezygnowało z tramwaju w obrębie miasta na rzecz buspasów (Nowa Jabłoniowa).

      • 11 3

      • (5)

        No to zapraszam w godzinach porannego lub popoludniowego szczytu na al. Havla lub przejazdzke ul. Świetokrzyska. Pan nasz najjaśniej nam panujący na poludniu Gdańska sprzedaje ziemię developerom na potęgę, ale żeby pomyśleć o tym, że mieszkańcy południowych dzielnic maja problemy komunikacyjne to eee co tam planowanie z głową. Miała powstać ul. Nowa świętokrzyska z linia tramwajową do pętli Świętokrzyska, no ale po co. Przecież Gdańsk nie rozbudowuje się głównie w kierunku południowym. Z kolejnym dniem coraz bardziej umacniam się w przeświadczeniu, ze obecny samorząd i mr President nie potrafia budować z myślą o najbliższych kilkunastu/kilkudziesięciu latach, lecz tylko z myślą o jutrze. Nie mówiąc już o wtopionej kasie - naszej kasie w zrobione na odp***dol i bez sensu projekty typu PKM.
        Dziękuję, miłego dnia.

        • 2 2

        • Znam z autopsji;) Pytanie - ile z osób przejeżdżających Havla i Świętokrzyską to mieszkańcy Gdańska? (3)

          Podpowiem - dla co najmniej 1/3 użytkowników wymienione drogi to tranzytówki do Kowal, Borkowa, itp. Korki w godzinach szczytu są dziś normą wszędzie, natomiast poza nimi jest luz, tak samo jak w tramwajach. Jeżdżę nimi codziennie w różnych godzinach - poza szczytem przeważnie wożą powietrze do i z pętli, co przypuszczalnie też ma wpływ na decyzje UM (choćby nt. Nowej Świętokrzyskiej z tramwajem).

          • 1 1

          • Tu się nie zgodzę (2)

            Sam mieszkam w tych rejonach i wkurza mnie, że od skrzyżowania z Niepołomicką to Świętokrzyska jest przelotówką dla kowal i innych Gmin.
            Jednakże dobrze widać, że gro mieszkańców skręca w niepołomicką i to oni korkują głównie całą świętokrzyską.
            Błędem było położenie pętli w tym miejscu, zamiast poprowadzić linię tramwajową 500m dalej i pętle zrobić na niepołomickiej. W obecnym miejscu zrobić trzeba było tylko przystanek z parkingiem P&R. Tereny były jak najbardziej gotowe i przedłużenie o 500m nie podrożało znacznie tej inwestycji.

            A takie rozwiązanie znacznie odciążyłoby świętokrzyską. Ponadto wiele osiedli z okolic Niepołomickiej miałoby znacznie bliżej do pętli i nie musiałoby korzystać z autobusów.
            Mi to rozwiązanie znacznie nie poprawiło, bo mieszkam na Zakoniczynie, ale z życia codziennego widać, że innym by to poprawiło i to znacznie.

            • 1 0

            • Niepołomicka to też w dużej mierze... tranzytówka;) (1)

              - zjazd w Przebiśniegową przechodzącą potem w Wielkopolską i OG70 - Borkowo (oś. Nowy Horyzont) i Kowale (oś. Cytrusowe) i dalej w głąb Kowale - wielu kierowców wykorzystuje jako alternatywę dla Świętokrzyskiej.
              - przejście w Starogardzką - Borkowo, a dalej Straszyn i Rotmanka.

              Tramwaj ma pewną wadę - wystarczy 1 awaria (niemal codzienność w Gd.) i wszystkie jego zalety oraz przewagę na autobusami diabli biorą. Niestety. Stwierdzone organoleptycznie;)

              • 0 0

              • Tyle, że to skrzyżowanie ma jeszcze większą wadę niż tramwaj ;)

                Ponadto wtedy by także i drogę wydłużono i cały ruch samochodowy poleciałby tamtędy.

                • 0 0

        • wszystko prawda, ale akurat nikt nie zmusza do kupowania mieszkan w slabo skomunikowanych dzielnicach

          sadze, ze fakt, iz Gdansk sie nie skurczyl (zgodnie z przewidywaniami GUS sprzed kilkunastu lat mial miec dzisiaj < 400k mieszkancow) wynika w duzej mierze z tanich mieszkan "niby w Gdansku" z koszmarnym dojazdem.

          Zle prowadzana proaktywna polityka mieszkaniowa do tego doprowadzila.

          • 0 0

  • tramwaj przez Politechnikę. (49)

    A nie można dać tramwaju przez kampus PG w tunelu. Na trenie PG w tunelu zlokalizowana byłaby para przystanków tramwajowych dla studentów...?!

    • 129 30

    • coś w tym jest (33)

      Jakie argumenty ma politechnika? czyżby opor dla oporu? może trzeba lobbować w ministerstwie

      • 42 7

      • (25)

        Chcesz argumentów? Proszę bardzo:
        1. Hałas będzie zakłócać prowadzenie zajęć w okolicznych budynkach
        2. Na Politechnice są prowadzone różne badania i pomiary, których wyniki mogą być nierzetelne przez wibracje jakie powoduje tramwaj
        3. Kokolwialnie mówiąc syf jaki będą robić ludzie śmiecąc.
        4. Tramwaj zepsuje architekturę kampusu
        5. Politechnika Gdańska jest doskonale skomunikowana i nie potrzeba nikogo uszczęśliwiać na siłę
        6. To jest uczelnia, a nie centrum miasta by wprowadzać tu tramwaj

        • 36 56

        • (10)

          co za dziecko specjalnej troski to pisalo ???
          "1. Hałas będzie zakłócać prowadzenie zajęć w okolicznych budynkach
          argumenty
          3. Kokolwialnie mówiąc syf jaki będą robić ludzie śmiecąc.
          5. Politechnika Gdańska jest doskonale skomunikowana i nie potrzeba nikogo uszczęśliwiać na siłę
          6. To jest uczelnia, a nie centrum miasta by wprowadzać tu tramwaj ...."

          debilstwo do potegi

          • 32 27

          • (6)

            Debilstwo bo co? Proszę o uzasadnienie. Debilstwem jest wyzwanie kogoś, kto ma lepsze argumenty. Kogoś, kto w ogóle je Ma.

            • 20 15

            • (4)

              1.Doskonale skomunikowania a mimo to tłumy studentów i tak wybierają samochód i parkowanie na chodnikach
              2. Będą śmiecić?! Co to za argument

              • 33 12

              • (3)

                Może dlatego, że samochodem jest wygodniej i zawsze będzie. W życiu nie widziałem żeby chodniki były zastawione. Polibuda ma dużo parkingów, na których studenci parkują

                • 7 25

              • jesli wydajemy 25% budzetu na drogi to tymczasowo bedzie lepiej (2)

                Poczekajmy, az juz wszyscy sie wyprowadza z miasta pod miasto, bo tu sie juz nie da zyc.

                Ciekawe, kto te drogi utrzyma.

                • 7 2

              • (1)

                Ty

                • 0 2

              • pan zaplaci, pani zaplaci - spoleczenstwo zaplaci

                • 0 0

            • samo przytoczenie tych argumentow pokazuje co to za debilstwo. najlepszy nr 3
              "Kokolwialnie mówiąc syf jaki będą robić ludzie śmiecąc" . haha to moze w ogole studentow wyslac na ksiezyc to nie beda smiecili haha

              • 7 2

          • Jakie argumenty ma PG :) (2)

            Koledzy, proszę udostępnijcie korytarz przez Wasze mieszkanie dla sąsiadów.
            Co? Nie, bo nie? Może poddać to pod głosowanie całej ulicy...

            • 5 7

            • Sąsiadów? Jakby nie patrzeć na gdańskich terenach leży politechnika, wywłaszczyć Siedlicką i tyle.

              • 2 0

            • Nie, to nie jest udane porownanie

              Jedyne, co moze tlumaczyc PG to rzeczywiscie ten budynek nano B.

              Reszta to czysta glupota i pokazanie, ze moga zabronic.

              Co do "naukowcow" z PG... Konczylem te uczelnie i nawet chwile na niej pracowalem. Ludzie sa tam rozni, niektorzy wybitni, inni przecietni. Znajda sie i leniwi.

              Jamroz z tego, co wiem, jest specjalista od liczenia, czy da sie i jak sie da zbudowac droge.

              A my tu nie budujemy drogi, ale miasto. O tym chyba zbyt wielu ludzi zapomina. Chyba, ze uznajemy, ze miasto = droga. Zycie w miescie = przepustowosc. Wtedy przepraszam.

              • 4 0

        • Człowieku, czy ty w ogóle wiesz o czym mówisz? (9)

          1. Hałas zakłócający zajęcia to najczęściej nieszczelne drzwi sali powodują - niech PG zacznie od takich drobiazgów a nie do tramwaju się pluje
          2. Owszem ale szkoda że o tym nie pomyśleli jak lokalizowali budynek nano - samo PG postawiło sobie najnowszą aparaturę blisko tramwaju i teraz ma problem.
          3. Syf to robią wszechobecne na PG auta rozjeżdżające chodniki i trawniki
          4. To istnieje coś takiego jak architektura kampusu? Niech lepiej zajmą się takimi kwiatkami jak szary i zaniedbany gmach B w sąsiedztwie zabytków.
          5. Doskonale? Może od strony centrum i Oliwy. Z południowych i zachodnich dzielnic to raczej słabo.
          6. Na tę uczelnie dojeżdżają codziennie tysiące ludzi i to jest wystarczający argument za tramwajem.

          • 36 11

          • (5)

            1. Oczywiście w nowych budynkach nieszczelne drzwi, chyba nie widziałeś jak wygląda centrum nano, wm, nowe eti i inne budynki wzdłuż siedlickiej.
            2. Pg postawiło aparaturę w miescu, które uwazalo za odpowiednie i nie musi się zgadzać na budowę tramwaju przez kampus.
            3. Wskaż mi w którym miejscu trawniki i chodniki są rozjezdzane. Jest 5 parkingów, dwa porządne reszta "dzikie". Od października będzie strefa płatnego parkowania i tego problemu już mieć nie będziesz.
            4. Owszem z gmachem B masz rację. Ale mówimy tutaj o budynkach wzdłuż siedlickiej. WM wyremontowany, nano nowe. Nic nie straszy.
            5. Od strony moreny przynajmniej 5 różnych linii autobusowych. Z oliwy, centrum i przyległych dzielnic również około 5 linii tramwajowych. Do tego część osób dojeżdża i będzie dojeżdżać samochodami.
            6. Nie, to nie jest wystarczający argument, patrz punkt 5

            • 11 12

            • Szedl Pan kiedykolwiek wzdluz Traugutta lub Do Studzienki? (2)

              • 8 2

              • (1)

                Oczywiście. Ale tam nie ma trawników proszę Pana. Tak jak jest wyżej napisane, od października będą pobierane opłaty to ten problem zniknie.

                • 2 3

              • Rzeczywiscie, trawnikow nie ma, bo jest bloto w miejscu trawnika

                Trawnik dawno zostal rozjechany.

                Kazdy kawalek wolnego placu wokol PG zmienil sie w dzikie parkingi.

                • 10 0

            • Szkoda słów po prostu, argumenty typowo obronne bo przecież PG to jakaś świętość chyba jest dla niektórych. (1)

              Tramwaj na Siedlickiej jest rzeczą kontrowersyjną ale tu widzimy jakiegoś solidnego obrońcę polityki władz PG. Może to jakiś rzecznik PG pisze? No bo skoro rozjeżdżonych trawników i chodników w okolicy PG nie widział to chyba tylko tyle znaczy. Na Traugutta zapraszam chociażby - przecież tam nawet co lepsi na przystanku parkują. A że broni budynku nano to chyba w nim nie miał zajęć. Najgorszy budynek jaki kiedykolwiek powstał. Na audytorium zimno, drzwi jak na nowoczesne są bardzo nieszczelne, źle powieszone tablice w salach - to tylko niektóre z mankamentów. Przeciekający dach pokazał dobitnie co to za bubel.

              No i oczywiście PG nie musi się zgadzać na tramwaj tak jak i nie musi się troszczyć o studentów i pracowników. Niech sobie radzą sami. Ważne żeby rektor miał swoje prywatne miejsce postojowe i będzie dobrze.

              • 14 4

              • Student, ale rzecznikiem chętnie zostanę :)

                • 4 2

          • Powiedział ten co "wie" (2)

            do 2.
            obok jakiego tramwaju? Jak by były jakiekolwiek plany zrobienia tramwaju przez siedlicką to miasto nie oddałoby ulicy Politechnice :)
            Jedyne ogólne plany jakie były dotyczyły Do studzienki i nawet początkowo nie zawierały tramwaju.
            PG dostało ulicę i zainwestowało kasę na nowy budynek, odnowienie starych i na samą ulicę ( oczywiście dofinansowanie UE). I co , teraz mają nie dość że stracić efekt pracy to jeszcze może zwrócić kasę z dofinansowania UE ?

            • 6 6

            • W jaki sposob odnowione budynki mialyby zostac stracone przez tramwaj? (1)

              To, ze tramwaj nie je pizzy juz wiemy po prostestach BGW. Ale pierwsze slysze, ze tramwaj obgryza nowa elewacje.

              Moze powinien zaczac jesc pizze, to by nie gryzl budynkow...

              • 6 5

              • to nie tramwaj gryzie budynki tylko Fury

                bo jak by puścić ulicą Do Studzienki tramwaj, fury musiały by się posunąć, a one głodne, miejscożerne, wszamały by budynki razem z pizzą, trawnik, chodnik, podwórka, zalały by wszystko asfaltem, a śrubki", matrixowe "bateryjki", jeszcze by żądały miejsc do parkowania za friko dla swych właścicieli, aka, aka, Świętych Fur!

                i zgadnij od kogo...

                • 3 1

        • a metro w warszawie mocno hałasuje?!

          • 7 4

        • ad 5.

          jeśli tak, to czemu władze polibudy tak usilnie o tą linię zabiegały i robiły wszystko, żeby nie została popraowadzona przy uck /gumedzie gdzie naprawdę jest potrzebna? jednym słowem 'chcemy, ale tylko tak, by nam pasowało'
          reszta argumentów mnie w sumie nie interesuje, ale:
          1) kwestia izolacji
          2) jw., wszystko sprowadza sie do jakości i kasy, jeżdżace w pobliżu pojazdy również powodują wibracje, tyle, zę n znacznie mniejsszą skalę.
          3)syf już jest, gdy studenci śmiecą, nic nowego nie przybędzie, z przystanku wewnątrz uczelni korzystać w 99% beda studenci
          4)architektura kampusu jest fatalna i nic już jej nie może zepsuć. szeroka promenada dla ruchu pieszego z torami tramwajowymi może ja tylko poprawić:)
          5)patrz początek postu- wstyd dla władz uczelni- zachowują się jak pies ogrodnika.
          6) to JEST centrum miasta. cały wrzeszcz to centrum.

          • 8 3

        • takie bzdury to chyba moze wypisywac jakis wyksztalcomy na polibudzie inzynier "urbanista " . nic dziwnego zepotem polskie miasta wygladaja jak wygladaja ...

          • 2 2

        • przecież tamtą ulicą już teraz jeżdżą samochody...

          • 0 0

      • Głównie chodzi o budynek nanotechnologii z bardzo precyzyjną aparaturą (6)

        • 7 7

        • Bzdura, do budynku nano bliżej jest od Opery gdzie tramwaj już jest niż od Siedlickiej (4)

          • 6 14

          • (2)

            Kolego, widzę że się nje orientujesz. Centrum nanotechnologii A owszem jest bliżej opery baltyckiej, ale w tym budynku nie prowadzi się badań naukowych. Przy ul. Siedlickiej jest centrum nanotechnologii B, gdzie jest bardzo czuły sprzęt na czynniki zewnętrzne.

            • 13 4

            • z ul. Do Studzienki i tak będą wibracje. Po to jest aparartura by ją wyskalowac (1)

              zbudowali "pomiary" w środku miasta i teraz zdziwieni, że naokoło istnieje życie. Paradne :)

              • 17 8

              • niech przeniosą tę "naprotechnologię" na wieś
                PAN przeniósł Magnetyków na Hel, a nawet do Longyearbyen

                Polibuda ma majątki na Kaszubach, czy one muszą służyć tylko rozrywce?

                • 7 5

          • przy ulicy Siedlickiej znajduje się drugi budynek nanotechnologii

            • 5 2

        • A ja mam w domu bardzo precyzyjną aparaturę do pomiaru zawartości cukru w cukrze

          i nie chcę drogi zielonej pod oknami. No tyle że ja nie jestem rektor PG i się mnie nikt nie pyta. Taki szczegół.

          • 12 3

    • (8)

      Nie, nie można ponieważ politechnika jest doskonale skomunikowana i nie potrzeba nam tramwaju pod same drzwi wydziałów.

      • 8 15

      • Tobie może nie jak jeździsz autem i tramwaj ci parkingi ograniczy (6)

        A PG wcale nie jest tak idealnie skomunikowana. Np jak tu dojechać szybko z nieodległego Migowa?

        • 13 6

        • (3)

          Autobusem, tramwajem i pieszo. Cała podróż trwa około 20 minut. Akurat złą dzielnice wybrałeś. W roku akademickim jakoś nie mam problemów by szybko dojechać z domu (mieszkam w dzielnicy migowo) na zajęcia.

          • 6 4

          • Jak nie ma korków a przesiadka się uda bez zbyt długiego czekania to może 20 minut ale w wielu sytuacjach 40 (1)

            A tak w ogóle t 20 minut na kilka kilometrów to jest szybko? No bo tymczasem tramwaj z Moreny jeszcze by ten dojazd przyspieszył i uczynił dużo bardziej niezależnym od korków.

            • 5 4

            • Jeśli chodzi o przesiadki to jest wina ztm, że nie potrafią spasować środków lokomocji. Już teraz są awarię kilka razy dziennie. Po co Kolejna linia? Żeby przenieść część awarii na kampus?

              • 5 3

          • Zgodnie z serwisem jakdojade.pl

            Warenska - Politechnika: 22-27 minut
            Warenska - Do Studzienki: 24 minuty (przesiadka)

            • 1 1

        • Albo z Zaspy...

          • 3 0

        • rowerem wspomaganym elektrycznie

          • 1 1

      • więc czemu władze pg protestowały

        przeciwko potrzebnemu miastu wariantowi przez uck?

        • 5 0

    • to co by tu jeszcze opłacić bez pytania z moich pieniędzy? (3)

      Ruchome chodniki dla niezaradnych rowerzystów?
      Bilety lotnicze dla niezaradnych studentów?
      Prostytutki dla niezaradnych posłów?

      No, co jeszcze mam opłacić ze swojej pracy?

      • 8 2

      • Mieszkania dla Adama..

        • 3 0

      • Droge Zielona, Droge Czerwona, Nowa Abrahama (1)

        Trzeba zbudowac duzo ram komunikacyjnych, bo przeciez zycie polega na jezdzie samochodem.

        Tylko przepustowosc swiadczy o jakosci zycia. Wlasnie dlatego najdrozsze budynki w Gdansku sa pod obwodnica - np. w Szadolkach, a nie przy Dlugiej.

        • 9 1

        • polo-moto-skrable

          przepustowość
          odpustowość
          upustowość
          pustawość
          PiSowość
          pustość
          czkość
          nicość
          kość
          ość
          iść
          0

          • 11 1

    • przy okazji druga nitka tunelu na wody opadowe

      • 0 1

    • W ogóle wszystkie tramwaje powinny być w tunelach. To się nazywa metro.

      • 1 0

  • Jeżeli ten Jamroz jest współtwórcą Tristara, to temu panu już dziękujemy za jego analizy (9)

    • 232 12

    • On nie jest tylko jego współtwórcą

      On jest Krulem Tristara i Krulem całego Gdańskiego transportu.

      • 53 1

    • Ogólnie to PG ma gdzieś swoich pracowników i studentów

      Parę osób chce mieć ekskluzywny kampus a codzienne potrzeby ludzi są na drugim planie. Każdy dojeżdżający komunikacją zbiorową na PG byłby za tramwajem na Siedlickiej. No ale kolejni rektorzy to życiowe kaleki co to swoje cztery litery maksymalnie do auta pod samym gmachem potrafią donieść i jeszcze specjalne miejsca dla siebie potrzebują. No a ten pseudo profesorek Jamroz to już w ogóle porażka - występ na zamówienie rektora zrobił i tyle.

      • 41 2

    • (2)

      "eksperci" którzy odpowiadają za tristara powinni odpłynąć w niebyt za to że naciągnęli nas wszystkich na taką kasę... to powinno być ścigane jak amber gold.

      • 27 2

      • kogo?

        Ja się nie zgodziłem .

        • 0 1

      • tymczasem scigane jest jak SKOK

        Co do AG - chciwi chcieli sie latwo dorobic. Nie sprawdzili (ja sprawdzwilem), ze Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega przez AG i stracili.

        Tak to jest jak sie "inwestuje" w piramidy finansowe

        • 5 1

    • za tristara to ci panowie jeszcze bekna (2)

      grubo ponad 100mil a jak zielonej fali nie było tak nie ma....

      • 13 2

      • Dzisiaj przejechałem rano przez Gdynię na zielonym - 0 zatrzymań (1)

        Od Obwodnicy Wielkopolską, Zwycięstwa, Władysława IV, 10 lutego, Śląska....

        • 1 6

        • sorry

          zatrzymałem się przed skrzyżowaniem Wielkopolska-Lotników

          • 2 0

    • Tak, to on

      • 5 0

  • Przeciez na tej ulicy nie sa budynki lecz wiekszosc to 'slumsy ' ktore juz dawno nalezalo wyburzyc. (7)

    To nie zadne zabytki lecz stare rozpadajce sie . Bodaj tam dlugo stal jakis budynek juz dawno opuszczony i zalegali tam menele a byl do wyburzenia. Po co komu taki budowlany szrot ? ani to ladne a i odnowienie tam nic nie da . To sa zwykle dawne czworaki budowane dla robotnikow a nie jakies wille czy palace. Ta ulica dzis wyglada jak zakamarki slumsu a nie Wrzeszcz.. Burzyc i tramwaj tam pusic bo utoniemy w urojeniach zamiast miec rozwijajace sie metropolie. Chiny burza wszystko co stare i buduja nowe bo jakby sie kisili to by nie stworzyli potegi gospodarczej.

    • 115 99

    • Wyburzyć Starówkę!!!!!!!!! (3)

      To może wyburzmy stare miasto? i zróbmy tam autostradę z tramwajem...? Te budynki o których piszesz że są slamsami wyglądaj tak tylko i wyłącznie dlatego że ich właścicielem jest szacowne miasto Gdańsk.... A nota bene są one starsze niż tzw Stare miasto....

      • 21 13

      • Wrzeszcz nie ma tam zadnej starowki wiec nie przesadzaj ze slumsy to atrakcja.

        Jakby nigdzie nic nie mozna burzyc to bys dzis na koniu jezdzil miedzy chatami krytymi sloma. Dlaczego zasypano dawne jaskinie mieszkalne i zburzono chaty kryte sloma ? przeciez tez to byly zabytki Wrzeszcza . Wiesz ze kiedys na trasie dzisiejszego tramwaju i jezdni z Gdanska do Wrzeszcza przez Sopot az do Gdyni tez kiedys byly stare budynki ? i co ? zburzyli je i jakos o tym nie pamietasz . Nie jecz chlopie.

        • 15 12

      • Starówkę w Gdańsku można burzyć bez litości, bo w Gdańsku nie ma nigdzie żadnej Starówki (1)

        • 14 3

        • Starówki może nie ma,

          ale jest za to starówka, którą tworzą główne miasto, częściowo stare i dolne. sprawdx słownik języka polskiego. a swoja drogą ta krucjata antystarówkowa jest śmieszna, a większość jej wyznawców nie odróżnia ferberów od uphagenów. ale za to są taaaaakimi znawcami. żałosne.

          • 1 0

    • dokładnie. (1)

      to się sypie wszystko. z cegły powstało i w cegłę się obróci. Bez ocieplenia, itp.
      wyburzyć, zrobić nowy fajny zakątek z tramwajem, kawairnekami, wywalić stamtąd samochody gdzieś na Kartuzy. ożywić to miejsce, bo i tak na razie to jest przselotówka, tylko że wąska ze slumsami.

      • 10 6

      • Problem polega na tym, ze jak sie wyburzy, to albo bedzie autostrada

        albo bedzie to, co teraz w miejscu kazdej wyburzonej kamienicy wokol PG - dziki, parking o podlozu blotnisto-wodnym.

        • 3 0

    • Jak dla mnie te konkretne budynki mozna wyburzyc, aby w ich miejscu zbudowac lepsze

      Chodzi o rozwiazania urbanistyczne, a nie architekture.

      Wprowadzenie kolejnej szerokiej drogi we Wrzeszczu po raz kolejny pogarsza warunki zycia mieszkancow.

      Wszystko postawione na glowie. Budowany tramwaj, aby zwiekszyc ruch samochodow. Chore!

      • 9 1

  • Nie bedzie tramwaju (2)

    Bedzie pomnik smolenski

    • 92 48

    • to PO w gdańsku takie rzeczy stawia?

      • 10 1

    • tramwaje

      tak...pomnik brawo prezes.K

      • 0 0

  • coraz bardziej (6)

    bez sensu te gdańskie tramwaje, wloką się jak ślimaki.... z 60 minut jazdy z "6" z pętli na Świętokrzyskiej do Oliwy całe 20 minut to straty na staniu przed światłami; byłby sens takiej komunikacji zbiorowej jeśliby tramwaj miał priorytet na skrzyżowaniach ze światłami, a nie stać w kolejce jak samochody i czekać na swoją kolej żeby pokonać skrzyżowanie; i nie krzyczeć że się nie da, w końcu to nie technologia NASA; jeśli jadę samochodem w korku to zajmuje mi ten odcinek dokładnie tyle samo czasu.

    • 164 16

    • Bzdura

      • 2 27

    • Absolutna zgoda - szczególnie boli brak priorytetu tam gdzie koków by to nie spowodowało (1)

      Np na Hallera gdzie samochody i tak lądują w korku na Jana z Kolna lub przy Operze więc jaki problem żeby postały trochę wcześniej. Albo Przymorze - rozwalenie zielonej fali dla aut przyspieszyło by tramwaje do 3 minut na 6 przystanków a korku by raczej nie zrobiło bo ta cała zielona fala jest na jakieś 45km/h więc i tak wszyscy jadą szybciej żeby na kolejnym czerwonym stanąć i tak od światła do światła. A tam często kilka sekund brakuje żeby się tramwaj zmieścił. O Chełmie czy alei Havla to nawet wspominać nie będę bo tam światła dla tramwaju to kompletna porażka.

      • 25 1

      • ale przeciez przepustowosc!

        to jedyny wskaznik dobrego miasta :(

        • 13 1

    • (2)

      Dlatego w najbardziej ruchliwych miejscach powinny jechać tunelami

      • 1 4

      • nie, dlatego wjazd do miasta samochodem powinien kosztowac np. 1zl za wjazd (1)

        i nagle by sie okazalo, ze polowa ludzi wcale nie musi tam jechac samochodem.

        Tak, to jest tak proste. Sa przyklady ze swiata, gdzie po wprowadzeniu niewielkich oplat za wjazd do jakiejs czesci miasta korki nagle znikaly.

        Nie kazdy, bo sa ludzie ktorzy musza (ale to zaplaca 1zl, szczegolnie ze bez korkow spala mniej paliwa), ale bardzo wiele osob wcale nie musi codziennie uzywac samochodow.

        Skad wyliczenia "specjalistow" PG, ze w 2030 roku bedzie N samochodow? Ludzie ma byc coraz mniej, coraz wiecej rowerzystow, coraz wiecej z roku na rok przejazdow komunikacja publiczna, a mimo to samochdowo ma byc 2x wiecej!?

        Skad?! Czy na zasadzie - 10 lat temu bylo polowe mniej, to za 10 lat bedzie polowe wiecej. Jesli naprawde tak powstaja te wyliczenia to pozabieralbym tytuly, bo naukowcy musza byc sceptyczni i zadac zrodel.

        • 1 1

        • tak ale za to obwodnica jest dla was za szybka bo co chwila tam wypadki ;/

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane