- 1 Złapał złodzieja z worem pełnym łupów (41 opinii)
- 2 Miasto planuje zbiornik pod ulicą. Mieszkańcy boją się wykopu (236 opinii)
- 3 Pensja A. Dulkiewicz bez zmian: maksymalna (253 opinie)
- 4 Karwinianie doczekali się supermarketu (165 opinii)
- 5 Rośnie parking z widokiem na morze (94 opinie)
- 6 Drogowa agresja po nieprzespanej nocy (165 opinii)
Zdecyduj, co ma powstać wzdłuż całej Grunwaldzkiej
Budować wysoko czy nisko? Mieszkania czy biurowce? W poniedziałek rozpoczyna się cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej. Ogólnodostępne spotkania dotyczyć będą poszczególnych obszarów, przez które przebiega ulica od Oliwy do Aniołków.
Chodziło o to, by teren wzdłuż wielopasmowej ulicy, który przecina miasto na długości kilku kilometrów, potraktować kompleksowo i dopasować do dzisiejszych oczekiwań mieszkańców, ale też inwestorów.
Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa
- Jest to próba odejścia od punktowego rozpatrywania wniosków dotyczących planów miejscowych na rzecz wypracowania wytycznych dla całego obszaru. Kluczowe zagadnienia dotyczą uspójnienia założeń architektonicznych oraz rozwiązań transportowych. To także szansa rozwojowa dla miasta oraz możliwość wykreowania nowej jakości miejskich przestrzeni publicznych - wylicza Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W czerwcu zeszłego roku odbyły się konsultacje z udziałem mieszkańców z poszczególnych dzielnic, przez które przebiega Grunwaldzka.
Wówczas pojawił się szereg postulatów, jak należy zmienić samą ulicę i tereny wokół niej.
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni
Teraz miasto rozpoczyna cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej.
W trakcie warsztatów analizie poddane zostanie:
- określenie ogólnej charakterystyki wyróżnionych obszarów al. Grunwaldzkiej,
- zdefiniowanie charakteru al. Grunwaldzkiej na poszczególnych odcinkach,
- zebranie argumentacji "za" oraz "przeciw' na temat postulowanych przez interesariuszy zmian wysokości, funkcji i intensywności zabudowy poszczególnych obszarów pasma alei Grunwaldzkiej.
Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre
Daty i miejsce organizacji warsztatów:
- 25.09 - Stara Oliwa i rejon AWFiS // Kunszt Wodny (Instytut Kultury Miejskiej - Targ Rakowy 11)
- 26.09 - Nowa Oliwa // Kunszt Wodny
- 2.10 - Strzyża Dolna // Kunszt Wodny
- 4.10 - Wrzeszcz Centrum // Kunszt Wodny
- 6.10 - "Dzielnica Wiedzy" // sala AKWEN (Biuro Rozwoju Gdańska - Wały Piastowskie 24)
Obszar Pasma al. Grunwaldzkiej obejmuje powierzchnię ok. 620 ha i pokryty jest planami miejscowymi w 71 proc. W trakcie sporządzania jest sześć planów miejscowych. Liczba osób zameldowanych w 2021 r. - 18 316.
Miejsca
Opinie (234) 7 zablokowanych
-
2023-09-25 15:25
Wyburzyć
Całość bym wyburzyć kazał
Oddał bym Kościołowi za 2%
I tak się opłaca
Odpuszczenie i tu i tam- 4 2
-
2023-09-25 15:26
Co za ankieta, miasto potrzebuje arterii komunikacyjnych, a przy arteriach buduje się biura i sklepy... nie mieszkania (1)
- 10 1
-
2023-09-25 17:16
w Trójmieście główną arterią komunikacyjną powinna się stać SKM przedłużona do Pruszcza Gdańskiego
wymiana taboru i poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu do wszystkich jej stacji od Wejherowa po Tczew - to jest przepis na systemową poprawę całego układu komunikacyjnego naszej metropolii.
- 0 4
-
2023-09-25 15:34
(2)
Zdecydowalem, zeby zbudowac tam lunapark.
- 1 3
-
2023-09-26 06:11
Lupanar (1)
- 2 0
-
2023-09-26 17:02
z lampucerami
- 0 0
-
2023-09-25 15:38
Biurowce, wysokie, dużo
- 10 4
-
2023-09-25 15:42
Zbudujcie równy chodnik, a potem pogadajmy
- 10 0
-
2023-09-25 15:45
We Wrzeszczu zwęzić do dwóch pasów
dość 6 pasów autostrady przez środek dzielnicy mieszkaniowej
- 8 14
-
2023-09-25 15:55
Przede wszystkim należy zmniejszyć tam ruch samochodowy (1)
Przez miasto nie powinny przebiegać takie autostrady jak Grunwaldzka.
- 8 20
-
2023-09-25 21:00
wsiądź na rowerek
i oddal się czym prędzej
- 7 3
-
2023-09-25 15:59
Czas na grzybobranie !
Posadzić las !
- 2 2
-
2023-09-25 16:07
nci nie zmieniac
jest ok, miasto sie nie rozwija
- 2 3
-
2023-09-25 16:16
Moim zdaniem (1)
Za mało przejść dla pieszych...
Co nowe budynki to przejście jest to chore. No i zmniejszyć prędkość do 30 bo za mało spalin i smrodu. Kto rządzi tym miastem??? Porażka- 3 8
-
2023-09-25 17:18
spaliny, smród i hałas generują samochody
uspokojenie ich ruchu przy pomocy m.in. przejść dla pieszych ze światłami sterującymi ruchem pojazdów w ramach zielonej fali bardzo by się przydało.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.