- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (187 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (106 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (461 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (10 opinii)
Zdecyduj, co ma powstać wzdłuż całej Grunwaldzkiej
Budować wysoko czy nisko? Mieszkania czy biurowce? W poniedziałek rozpoczyna się cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej. Ogólnodostępne spotkania dotyczyć będą poszczególnych obszarów, przez które przebiega ulica od Oliwy do Aniołków.
Chodziło o to, by teren wzdłuż wielopasmowej ulicy, który przecina miasto na długości kilku kilometrów, potraktować kompleksowo i dopasować do dzisiejszych oczekiwań mieszkańców, ale też inwestorów.
Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa
- Jest to próba odejścia od punktowego rozpatrywania wniosków dotyczących planów miejscowych na rzecz wypracowania wytycznych dla całego obszaru. Kluczowe zagadnienia dotyczą uspójnienia założeń architektonicznych oraz rozwiązań transportowych. To także szansa rozwojowa dla miasta oraz możliwość wykreowania nowej jakości miejskich przestrzeni publicznych - wylicza Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W czerwcu zeszłego roku odbyły się konsultacje z udziałem mieszkańców z poszczególnych dzielnic, przez które przebiega Grunwaldzka.
Wówczas pojawił się szereg postulatów, jak należy zmienić samą ulicę i tereny wokół niej.
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni
Teraz miasto rozpoczyna cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej.
W trakcie warsztatów analizie poddane zostanie:
- określenie ogólnej charakterystyki wyróżnionych obszarów al. Grunwaldzkiej,
- zdefiniowanie charakteru al. Grunwaldzkiej na poszczególnych odcinkach,
- zebranie argumentacji "za" oraz "przeciw' na temat postulowanych przez interesariuszy zmian wysokości, funkcji i intensywności zabudowy poszczególnych obszarów pasma alei Grunwaldzkiej.
Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre
Daty i miejsce organizacji warsztatów:
- 25.09 - Stara Oliwa i rejon AWFiS // Kunszt Wodny (Instytut Kultury Miejskiej - Targ Rakowy 11)
- 26.09 - Nowa Oliwa // Kunszt Wodny
- 2.10 - Strzyża Dolna // Kunszt Wodny
- 4.10 - Wrzeszcz Centrum // Kunszt Wodny
- 6.10 - "Dzielnica Wiedzy" // sala AKWEN (Biuro Rozwoju Gdańska - Wały Piastowskie 24)
Obszar Pasma al. Grunwaldzkiej obejmuje powierzchnię ok. 620 ha i pokryty jest planami miejscowymi w 71 proc. W trakcie sporządzania jest sześć planów miejscowych. Liczba osób zameldowanych w 2021 r. - 18 316.
Miejsca
Opinie (234) 7 zablokowanych
-
2023-09-25 14:39
Opinia wyróżniona
Zbudujcie kładkę (6)
Od przystanku PKM Strzyża do okolicy CH Oliva (przystanku autobusowego Abrahama) powinna powstać kładka. Kładka miałaby około 250 m długości, poprowadzona by mogła być wzdłuż torów PKM, a ułatwiłaby dojście od PKM-ki do Grunwaldzkiej.
- 93 35
-
2023-09-25 21:21
Nowa Abrahama
Tam będzie Nowa Abrahama w przyszłości
- 2 0
-
2023-09-25 15:54
(3)
Władze naszego miasta nigdy nie zbudują kładki, bowiem brzydzą się tą formą bezpiecznej komunikacji dla pieszych. Wolą przejścia naziemne.
- 36 14
-
2023-09-28 11:27
przejscia naziemna sa bezpieczne, tylko the bille za kierownicami nie.
- 1 1
-
2023-09-25 19:21
Koniecznie Niemców usuńcie z Gdańska (1)
- 6 9
-
2023-09-26 12:23
raczej niepełnosprawnych umysłowo, którzy wypisują takie głupoty
- 5 0
-
2023-09-25 14:42
Zdecydowanie!
Ile razy uciekła mi PKMka bo musiałam na nią lecieć dookoła, choć gdyby było wejście kładką od Grunwaldzkiej bez problemu bym zdążyła. Jeśli nie kładka to chociaż schody na peron od strony Grunwaldzkiej.
- 34 0
-
2023-09-25 14:25
Opinia wyróżniona
To oczywiste co powinno być (20)
1. Drzewa
2. Krzewy
3. Równy chodnik
4. Obustronna DDR- 393 53
-
2023-09-28 09:13
Komunikacja miejska
Dokladnie! dodałabym jeszcze lepszą komunikację miejską :) dostanie się z Opackiej do Oliva Business Center mimo, że blisko jest dość nieudolne przez brak komunikacji wzdłuż Grunwaldzkiej
- 0 0
-
2023-09-26 15:41
Budować wysoko
Jak najwięcej wysokościowców o różnych funkcjach
- 1 1
-
2023-09-25 20:37
Należy sadzić rośliny. Grunwaldzka to smog.
Należy z obu stron sadzić rośliny zatrzymujace zanieczyszczenia, takie jak tuje. Drzewa, zieleń. Polskie miasta są jednymi z najbardziej zanieczyszczony ch w Europie a winne są samochody i ogrzewanie zima byle czym.
- 9 4
-
2023-09-25 20:28
Zamknąć wszystkie drogi
Tylko ciągi piesze i rowerowe, w Gdańsku będzie zakaz samochodów
- 2 3
-
2023-09-25 17:00
nacisnałęm 2x like
ale nie dalo rady! popiwram w 100%
- 1 0
-
2023-09-25 16:17
To głosujcie dzisiaj w BO na taką drogę
Numer 18 ogolnomiejskie
- 3 3
-
2023-09-25 16:11
Zgadzam się
A do tego wieżowce wzdłuż większości alei
- 6 0
-
2023-09-25 14:35
Nie dotykać k (1)
Jest dobrze
- 7 16
-
2023-09-25 14:46
Jest tak dobrze, że aż 89% ankietowanych nie chciałoby mieszkać w pobliżu
Rewelacja. Nie ruszać XD
- 22 3
-
2023-09-25 14:31
(10)
Z tą DDR, to bym trochę polemizował
- 35 27
-
2023-09-25 15:05
(2)
Zgadzam się. DDR bez sensu, lepiej po jednym pasie w każdą stronę przekształcić w pas dla rowerów
- 21 14
-
2023-09-25 16:10
(1)
I obowiązkowo buspassy
- 12 4
-
2023-09-25 18:41
Buspas niekoniecznie
Lepiej przedłużyć torowisko tramwajowe z Oliwy do Żaka. DDR na skrajnym prawym pasie w obu kierunkach. Torowisko powinno być brukowane, aby pojazdy uprzywilejowane mogły nim przejechać omijając korek. Zostaje jeden pas dla aut.
- 9 3
-
2023-09-25 15:04
No tak, 3 pasy dla aut w każdą stronę a dla rowerów wystarczy jeden po jednej stronie. (2)
Masz niedotlenienie mózgu od siedzenia w puszce.
- 14 27
-
2023-09-25 18:48
Nadinterpretujesz. Nikt nie powiedział że wystarczy jeden po jednej stronie. Po trzy pasy dla samochodów, a rowerzyści niech spadają na drzewo.
- 4 4
-
2023-09-25 17:15
Porównując natężenie ruchu
To i ten jeden jest aż nadto
- 17 6
-
2023-09-25 14:37
Może nie być, rowerzyści chętnie pojadą jezdnią. (3)
- 27 12
-
2023-09-25 17:05
kolarze nie powinni być pozbawiania prawa do jazdy po jezdni w wyniku zbudowania obok niej ciągu pieszo - rowerowego (2)
Dwukierunkowa droga dla rowerów powinna zapewniać bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa dla dzieci w wieku 8 lat i osób w wieku senioralnym w wieku 80 lat chcących nadal poruszać się na rowerze. DDR nie powinny powstawać w celu pozbawiania prawa do jazdy rowerem po jezdni, ale po to, by zwiększyć skłonność do wybierania roweru przez zwykłych mieszkańców, którzy nie muszą mieć doświadczenia takiego, jak kolarze - szosowcy.
- 19 22
-
2023-09-26 08:21
"Drogi powinny nie mieć ograniczenia prędkości. Nie można ograniczać prawa kierowcom którzy potrafią szybko jeździć." Podoba się pomysł? Bo tak brzmi twoja wypowiedź jak zmienimy rowerzystów na kierowców. Chcesz jeździć rowerem po mieście to stosuj się do ograniczenia prędkości. W innym wypadku powinniśmy usunąć ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym dla kierowców. Skończ z byciem hipokrytom.
- 3 3
-
2023-09-25 17:44
Jesteś pierwszym
Który pisze o tej sprawie w tak racjonalny sposób. Popieram 100%!
- 9 9
-
2023-09-25 13:54
Opinia wyróżniona
Pytanie powinno brzmiec: - "Czego nie budowac?" A odpowiedz jest tylko jedna, ze zadnych mieszkan (13)
zeby nie bylo jak z Aleja Niepodleglosci w Sopocie z waskimi chodnikami przy zasmrodzonej ulicy. Stawiac na drzewa, zielen i co najwyzej uslugi.
- 328 31
-
2023-09-28 15:38
burdel!!!!!!!!!!!!!
durzo burdeli!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2023-09-26 15:39
To reprezentacyjna ulica w mieście
Powinna powstać nowoczesna i ciekawa architektura
- 3 0
-
2023-09-25 16:54
Dosc betonozy! Wiecej zieleni! (2)
- 12 2
-
2023-09-25 22:23
a gdzie placyki do s..ania psami? (1)
- 3 0
-
2023-09-26 11:45
na parkingach
- 1 0
-
2023-09-25 15:26
Wręcz przeciwnie (5)
budować mieszkania, zwęzić tą ulicę a tranzyt samochodowy oddalić. Chodniki poszerzyć, wybudować drogi dla rowerów kosztem jednego pasa jezdni :)
- 35 26
-
2023-09-25 15:50
Ciekawe postulaty (4)
Biorąc pod uwagę że wg gdańskich badań ruchu odsetek dojeżdżających rowerem maleje
- 14 6
-
2023-09-25 17:08
bezwzględne liczby przejazdów rowerem w mieście rosną (3)
Jeśli będą rosły bardziej dynamicznie, miasto stanie się bardziej przyjazne dla wszystkich, w tym także dla kierowców. W Holandii są bardzo dobre warunki jazdy samochodem, ponieważ kierowcy nie muszą konkurować o miejsce na parkingu lub w kolejkach do zmiany świateł z innymi mieszkańcami, którzy na krótkie i średnie dystanse wybierają rower a nie samochód, na dłuższe zwykle kombinację rower+ przejazd koleją.
- 8 10
-
2023-09-25 20:41
w Polsce mamy zime, bywa ze ostrą
moze na sankach bede dymal do pracy??
- 13 0
-
2023-09-25 18:51
A w Holandii...
No to wyprowadź się do tej Holandii, wszyscy na tym skorzystamy.- 15 3
-
2023-09-25 17:14
Sęk w tym że wcale nie rosną
Ja wiem że rowerzyści to analfabeci funkcjonalni, ale naprawdę, wyniki badań nie gryzą
- 16 5
-
2023-09-25 15:18
Tak, tak, a domy najlepiej w Straszynie albo Kolbudach. To jest miasto i trzeba stworzyć taki kształt ulicy, aby nadawał się też do mieszkania. A żeby to było możliwe, wszystkie głosy kierowczyków należy od razu wrzucić do niszczarki.
- 27 26
-
2023-09-25 14:02
fajny jestes,,potrzebowaliscie tego mostu".
- 0 16
Wszystkie opinie
-
2023-09-25 13:33
taaa podyskutujmy z mieszkańcami, a na koniec i tak deweloper zdecyduje (3)
- 115 12
-
2023-09-25 14:48
no własnie - kogo chcecie oszukać?
- 11 1
-
2023-09-25 14:48
Gryzonie już siedzą w korpo-klatkach
więc teraz czas na "uspokojenie ruchu" - zwężamy do jednego pasa, dajemy szersze chodniki, doniczki, DDR, elementy bezpieczeństwa ruchu (koniecznie od wuja słupków i barierek).
A docelowo zrobić tam deptak - przywróćmy przestrzeń mieszkańcom tych biurowców!- 8 0
-
2023-09-26 08:55
Po pierwsze powrócić do zabudowy pierwotnej, żadnych szklanych domów. Po drugie rowerzyści powinni mieć numery rejestracyjne aby móc zidentyfikować kierowcę terrorystę. Po trzecie i tak nie mamy nic do powiedzenia gdyż zadecyduje urzędnik a taka debata jest tylko pro forma
- 0 1
-
2023-09-25 13:37
wszyskie warsztaty w tej nowej swietlicy?
- 10 1
-
2023-09-25 13:38
30 przejść naziemnych i ograniczenie do 30 km/h (8)
i festyn z tej okazji.
- 83 16
-
2023-09-25 13:40
Zgadzam się.
- 10 6
-
2023-09-25 13:48
Mieszkaniec Chrobrego mógłby przestać decydować o mieszkańcach Grunwaldzkiej?
- 3 5
-
2023-09-25 13:51
Festyn musi być!!! (2)
Koniecznie. Z takim serdecznym uśmiechem.
- 10 2
-
2023-09-25 14:16
Tańce, brawka (1)
i żadnego ale... bo w Gdańsku nie ma na to miejsca.
Na koniec zdjęcia z filtrem, który do zdjęcia dodaje Lecha.- 11 2
-
2023-09-25 14:24
A mówili, że to miasto wolności
A ty mi tu piszesz, że bez "żadnego ale..." A to kłamczuszki z długim noskiem, aż im dymek z uszu idzie. Fuj, nieładnie tak.
- 2 3
-
2023-09-25 17:12
wystarczy pięć przejść naziemnych i poprawa dostępu do peronów stacji Gdańsk Oliwa przez budowę małego tunelu (2)
dla pieszych i rowerzystów.
- 3 4
-
2023-09-25 19:20
Podbijam do 50 przejść i 20 na godzinę (1)
- 5 0
-
2023-09-29 16:22
Bati
Zaszalejmy i zróbmy deptak na całej długości, a samochody na korkownicę.
- 0 0
-
2023-09-25 13:42
Może tereny zielone? park? (3)
- 37 15
-
2023-09-25 13:50
(2)
Przy największej arterii trójmiasta hahahaha kto takie komentarze pisze?
- 12 7
-
2023-09-25 13:55
(1)
Betonuj swoją Iławę słoju;
- 9 7
-
2023-09-25 14:50
Od kiedy na wsi jest Internet?
- 4 2
-
2023-09-25 13:43
Decyzje zapadły a te dyskusje są niezbędne aby mieć na papierze, że się odbyła konsultacja z mieszkańcami. (1)
Kogo wy chcecie oszukać? U mnie macie czerwone kartki
- 75 7
-
2023-09-25 19:40
Dokładnie. Gdzie np referendum w sprawie Fali?
- 6 0
-
2023-09-25 13:48
Proponuję jeszcze z pięć kunsztów wodnych (1)
Albo nie. 10.
- 48 7
-
2023-09-25 13:57
I betonowe "apartamentowce", najlepiej 50 pięter w sąsiedztwie zabytkowej Oliwy. Odstepy miedzy nimi obowiązkowo max 10 metrow xD.
- 6 3
-
2023-09-25 13:48
Opinia wyróżniona
Tramwaj w Oliwie! (5)
Pociągnąć linię tramwajową ze Strzyży aż do Ergo Areny. Jak miasto chce zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej, to linia wzdłuż całej Grunwaldzkiej powinna być priorytetem. Do wszystkich malkontentów- nie, ani tramwaj na Wita Stwosza ani SKMka nie są wygodnymi alternatywami do poruszania się po tym kawałku miasta. O autobusach 199 i 122 nawet nie będę wspominać, bo każdy kto nimi jeździ, wie, ze nie ma co na nie polegać.
- 113 25
-
2023-09-25 14:41
Tramwaj nr7
Kiedyś jeździł do Sopotu,Reja.
- 12 1
-
2023-09-25 15:05
Jestem kierowcą,ale
ale w pełni się zgadzam tramwaj aż do Ergo Areny przez Grunwaldzką( powinnień być do Sopotu chociaż do Reja) i od Ergo Areny iść Gospody i łączyć się z Chłopską ew. jeśli by powstałą droga zielona to drogą zieloną też.
No i fakt komunikacja miejska w Trójmieście to żart, brak wspólnego biletu, brak synchronizacji na przesiadkach, połączenia bezsensowne ,albo ich mała ilość.
SKM i PKM jak dla mnie na wczoraj powinny zmienić się na metro nadziemne z szybkimi składami, bo poczicwe EN57 ledwo zdążą się rozpędzić i już musza hamować- 10 2
-
2023-09-25 17:11
zamiast wydawania milionów na kolejne torowiska tramwajowe lepiej wydać setki tysięcy
na poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów a także na wymianę taboru i podniesienie częstotliwości połączeń SKM. Na stacji Gdańsk Oliwa warto zbudować tunel dla pieszych i rowerzystów od południowego krańca peronów SKM i PKP w stronę ulicy Droszyńskiego z jednej strony a Grunwaldzkiej z drugiej strony.
- 5 2
-
2023-09-25 21:35
Tramwaj do Ergo Areny
powinien być, ale tylko na odcinku od ulicy Pomorskiej, włączony w istniejącą linię
- 2 2
-
2023-09-28 09:19
Dokładnie
Dostanie się z Karpackiej do Alchemii komunikacją miejską jest dosłownie śmieszne, 10 min do tramwaju żeby przejechać 5 przystanków i iść znowu 10 min, gdzie to tak blisko! Całe fundusze idą w rozbudowę Gdańska po drugiej stronie, budują nowe drogi i przystanki tramwajowe, a o Oliwie już każdy zapomniał, tu też mieszkają ludzie którzy chcieliby skorzystać z komunikacji miejskiej!
- 0 0
-
2023-09-25 13:50
Zamiast planować jakiś wizjonerskie typy zabudowy, zacznijcie planować podniesienie poziomu terenu lub budowę wałów. (5)
Sami publikujecie artykuły o zmianach klimatycznych, podnoszeniu się poziomu mórz i oceanów, skutkiem czego Gdańsk zostanie zalany i nie w tym jednego słowa o tym co zrobić by lokalnie działać przeciw nieuniknionym skutkom.
Rozumiem, że nowa zabudowa będzie posiadała wzdłuż alei Grunwaldzkiej przystanie jachtowe?- 31 16
-
2023-09-25 14:06
Oni publikują, żeby ludzi się przenosili na górne tarasy.
To artykuły "sponsorowane", a nie żadne ocieplenie klimatu. Przecież turysta to w centrum chce się przespać, na nie na szadółkach.
- 10 1
-
2023-09-25 14:19
Gdańsk podniósł się przecież o 10 cm
na mapach w tym roku
- 2 2
-
2023-09-25 15:55
(1)
Akurat al. Grunwaldzka leży między 10 a 20 mnpm, więc na razie jej okolica jest bezpieczna. W pierwszej kolejności zalane zostaną Olszynka, Rudniki, Stogi, Orunia i Dolne Miasto.
- 5 0
-
2023-09-25 16:13
Letnica,Brzezno,Jelitkowo
- 3 0
-
2023-09-25 22:20
te złowieszcze opowieśći, to żeby ludzie zaakceptowali nowe podatki i opłaty
Którymi wybrańcy będą oczywiście rozporządzać.
Kiedyś była dziura ozonowa, przeżyłem też światową pandemię. Teraz wracają do ocieplenia klimatu chociaż od milionów lat klimat Ziemi charakteryzuje się okresami cieplejszymi i chłodniejszymi bez udziału człowiek czy przemysłu z jego emisją CO2. Niestety na dinozaury nie da się już nałożyć podatków wiec trzeba na ludzi żeby miło i wygodnie przeżyć te kilkadziesiąt lat ziemskiego bytu na koszt naiwnych frajerów.- 1 1
-
2023-09-25 13:51
Tylko park dla mieszkańców! (3)
Precz z betonozą!
- 42 19
-
2023-09-25 13:54
przeciez tam sa same biura , jakich mieszkańców ? (1)
- 10 4
-
2023-09-25 13:57
Wystarczy klocy w tamtym miesjscu
- 4 5
-
2023-09-26 11:04
Tam nie ma mieszkańców, same biura.
- 0 0
-
2023-09-25 13:52
(3)
Zwracam uwagę, że powstanie "Mordoru" w takim miejscu może być preludium przy dalszym nabieraniu rozpędu betonozy,w coraz większej intensywności oraz skali. I tak tylko się cieszyć, że podczas pandemii nieco ostygło parcie na rynek biurowy. Inaczej założę się, że wspomniany kompleks kończyłby się obecnie na Parku Oliwskim...
A wszelkie "konsultacje" mają służyć zmniejszenia ograniczeń dla tych co mają zarobic.- 51 13
-
2023-09-25 15:08
(2)
Jak dla mnie idealnie miejsce na takie kompleksy biurowe to by była Letnica i okolice stadionu, wszystko lepiej by tam wygladalo od tej mieszanki co tam teraz jest
- 7 4
-
2023-09-25 17:15
kompleksy biurowe powinny powstawać przy stacjach SKM Gdańsk Oliwa, Gdańsk Przymorze i Gdańsk Zaspa (1)
bez małych tuneli dla pieszych i rowerzystów na perony tych stacji miasto będzie nieźle się dalej korkować.
- 5 5
-
2023-09-26 07:38
Zapomiales dostać, że większość z OBC to słoje, więc muszę jezdzic autem i parkować na pobliskich osiedlach, bo za darmo.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.