• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdecyduj, co ma powstać wzdłuż całej Grunwaldzkiej

bra
25 września 2023, godz. 13:30 
Opinie (234)
Wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości Przymorza powstało w ostatnich latach wiele biurowców. Zaś po drugiej stronie funkcjonuje kompleks UG oraz salony samochodowe i market budowlany. Wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości Przymorza powstało w ostatnich latach wiele biurowców. Zaś po drugiej stronie funkcjonuje kompleks UG oraz salony samochodowe i market budowlany.

Budować wysoko czy nisko? Mieszkania czy biurowce? W poniedziałek rozpoczyna się cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej. Ogólnodostępne spotkania dotyczyć będą poszczególnych obszarów, przez które przebiega ulica od OliwyMapka do AniołkówMapka.



Dyskusja nad sposobem zagospodarowania terenów wzdłuż al. GrunwaldzkiejMapka została zainicjowana w kwietniu 2022 r.

Chodziło o to, by teren wzdłuż wielopasmowej ulicy, który przecina miasto na długości kilku kilometrów, potraktować kompleksowo i dopasować do dzisiejszych oczekiwań mieszkańców, ale też inwestorów.

Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa



- Jest to próba odejścia od punktowego rozpatrywania wniosków dotyczących planów miejscowych na rzecz wypracowania wytycznych dla całego obszaru. Kluczowe zagadnienia dotyczą uspójnienia założeń architektonicznych oraz rozwiązań transportowych. To także szansa rozwojowa dla miasta oraz możliwość wykreowania nowej jakości miejskich przestrzeni publicznych - wylicza Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
  • al. Grunwaldzka w okolicy Galerii Bałtyckiej. Na tym obszarze dominuje jednak zabudowa mieszkaniowa.
  • Al. Grunwaldzka - widok w kierunku Oliwy i Żabianki
W czerwcu zeszłego roku odbyły się konsultacje z udziałem mieszkańców z poszczególnych dzielnic, przez które przebiega Grunwaldzka.

Wówczas pojawił się szereg postulatów, jak należy zmienić samą ulicę i tereny wokół niej.

Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni

Teraz miasto rozpoczyna cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej.

W trakcie warsztatów analizie poddane zostanie:
  • określenie ogólnej charakterystyki wyróżnionych obszarów al. Grunwaldzkiej,
  • zdefiniowanie charakteru al. Grunwaldzkiej na poszczególnych odcinkach,
  • zebranie argumentacji "za" oraz "przeciw' na temat postulowanych przez interesariuszy zmian wysokości, funkcji i intensywności zabudowy poszczególnych obszarów pasma alei Grunwaldzkiej.



Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre
Daty i miejsce organizacji warsztatów:


Obszar Pasma al. Grunwaldzkiej obejmuje powierzchnię ok. 620 ha i pokryty jest planami miejscowymi w 71 proc. W trakcie sporządzania jest sześć planów miejscowych. Liczba osób zameldowanych w 2021 r. - 18 316.
bra

Wydarzenia

Pasmo Alei Grunwaldzkiej - warsztaty z mieszkańcami (1 opinia)

(1 opinia)
warsztaty, konsultacje

Miejsca

Opinie (234) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • taaa podyskutujmy z mieszkańcami, a na koniec i tak deweloper zdecyduje (3)

    • 115 12

    • no własnie - kogo chcecie oszukać?

      • 11 1

    • Gryzonie już siedzą w korpo-klatkach

      więc teraz czas na "uspokojenie ruchu" - zwężamy do jednego pasa, dajemy szersze chodniki, doniczki, DDR, elementy bezpieczeństwa ruchu (koniecznie od wuja słupków i barierek).
      A docelowo zrobić tam deptak - przywróćmy przestrzeń mieszkańcom tych biurowców!

      • 8 0

    • Po pierwsze powrócić do zabudowy pierwotnej, żadnych szklanych domów. Po drugie rowerzyści powinni mieć numery rejestracyjne aby móc zidentyfikować kierowcę terrorystę. Po trzecie i tak nie mamy nic do powiedzenia gdyż zadecyduje urzędnik a taka debata jest tylko pro forma

      • 0 1

  • wszyskie warsztaty w tej nowej swietlicy?

    • 10 1

  • 30 przejść naziemnych i ograniczenie do 30 km/h (8)

    i festyn z tej okazji.

    • 83 16

    • Zgadzam się.

      • 10 6

    • Mieszkaniec Chrobrego mógłby przestać decydować o mieszkańcach Grunwaldzkiej?

      • 3 5

    • Festyn musi być!!! (2)

      Koniecznie. Z takim serdecznym uśmiechem.

      • 10 2

      • Tańce, brawka (1)

        i żadnego ale... bo w Gdańsku nie ma na to miejsca.

        Na koniec zdjęcia z filtrem, który do zdjęcia dodaje Lecha.

        • 11 2

        • A mówili, że to miasto wolności

          A ty mi tu piszesz, że bez "żadnego ale..." A to kłamczuszki z długim noskiem, aż im dymek z uszu idzie. Fuj, nieładnie tak.

          • 2 3

    • wystarczy pięć przejść naziemnych i poprawa dostępu do peronów stacji Gdańsk Oliwa przez budowę małego tunelu (2)

      dla pieszych i rowerzystów.

      • 3 4

      • Podbijam do 50 przejść i 20 na godzinę (1)

        • 5 0

        • Bati

          Zaszalejmy i zróbmy deptak na całej długości, a samochody na korkownicę.

          • 0 0

  • Może tereny zielone? park? (3)

    • 37 15

    • (2)

      Przy największej arterii trójmiasta hahahaha kto takie komentarze pisze?

      • 12 7

      • (1)

        Betonuj swoją Iławę słoju;

        • 9 7

        • Od kiedy na wsi jest Internet?

          • 4 2

  • Decyzje zapadły a te dyskusje są niezbędne aby mieć na papierze, że się odbyła konsultacja z mieszkańcami. (1)

    Kogo wy chcecie oszukać? U mnie macie czerwone kartki

    • 75 7

    • Dokładnie. Gdzie np referendum w sprawie Fali?

      • 6 0

  • Proponuję jeszcze z pięć kunsztów wodnych (1)

    Albo nie. 10.

    • 48 7

    • I betonowe "apartamentowce", najlepiej 50 pięter w sąsiedztwie zabytkowej Oliwy. Odstepy miedzy nimi obowiązkowo max 10 metrow xD.

      • 6 3

  • Opinia wyróżniona

    Tramwaj w Oliwie! (5)

    Pociągnąć linię tramwajową ze Strzyży aż do Ergo Areny. Jak miasto chce zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej, to linia wzdłuż całej Grunwaldzkiej powinna być priorytetem. Do wszystkich malkontentów- nie, ani tramwaj na Wita Stwosza ani SKMka nie są wygodnymi alternatywami do poruszania się po tym kawałku miasta. O autobusach 199 i 122 nawet nie będę wspominać, bo każdy kto nimi jeździ, wie, ze nie ma co na nie polegać.

    • 113 25

    • Tramwaj nr7

      Kiedyś jeździł do Sopotu,Reja.

      • 12 1

    • Jestem kierowcą,ale

      ale w pełni się zgadzam tramwaj aż do Ergo Areny przez Grunwaldzką( powinnień być do Sopotu chociaż do Reja) i od Ergo Areny iść Gospody i łączyć się z Chłopską ew. jeśli by powstałą droga zielona to drogą zieloną też.

      No i fakt komunikacja miejska w Trójmieście to żart, brak wspólnego biletu, brak synchronizacji na przesiadkach, połączenia bezsensowne ,albo ich mała ilość.
      SKM i PKM jak dla mnie na wczoraj powinny zmienić się na metro nadziemne z szybkimi składami, bo poczicwe EN57 ledwo zdążą się rozpędzić i już musza hamować

      • 10 2

    • zamiast wydawania milionów na kolejne torowiska tramwajowe lepiej wydać setki tysięcy

      na poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów a także na wymianę taboru i podniesienie częstotliwości połączeń SKM. Na stacji Gdańsk Oliwa warto zbudować tunel dla pieszych i rowerzystów od południowego krańca peronów SKM i PKP w stronę ulicy Droszyńskiego z jednej strony a Grunwaldzkiej z drugiej strony.

      • 5 2

    • Tramwaj do Ergo Areny

      powinien być, ale tylko na odcinku od ulicy Pomorskiej, włączony w istniejącą linię

      • 2 2

    • Dokładnie

      Dostanie się z Karpackiej do Alchemii komunikacją miejską jest dosłownie śmieszne, 10 min do tramwaju żeby przejechać 5 przystanków i iść znowu 10 min, gdzie to tak blisko! Całe fundusze idą w rozbudowę Gdańska po drugiej stronie, budują nowe drogi i przystanki tramwajowe, a o Oliwie już każdy zapomniał, tu też mieszkają ludzie którzy chcieliby skorzystać z komunikacji miejskiej!

      • 0 0

  • Zamiast planować jakiś wizjonerskie typy zabudowy, zacznijcie planować podniesienie poziomu terenu lub budowę wałów. (5)

    Sami publikujecie artykuły o zmianach klimatycznych, podnoszeniu się poziomu mórz i oceanów, skutkiem czego Gdańsk zostanie zalany i nie w tym jednego słowa o tym co zrobić by lokalnie działać przeciw nieuniknionym skutkom.
    Rozumiem, że nowa zabudowa będzie posiadała wzdłuż alei Grunwaldzkiej przystanie jachtowe?

    • 31 16

    • Oni publikują, żeby ludzi się przenosili na górne tarasy.

      To artykuły "sponsorowane", a nie żadne ocieplenie klimatu. Przecież turysta to w centrum chce się przespać, na nie na szadółkach.

      • 10 1

    • Gdańsk podniósł się przecież o 10 cm

      na mapach w tym roku

      • 2 2

    • (1)

      Akurat al. Grunwaldzka leży między 10 a 20 mnpm, więc na razie jej okolica jest bezpieczna. W pierwszej kolejności zalane zostaną Olszynka, Rudniki, Stogi, Orunia i Dolne Miasto.

      • 5 0

      • Letnica,Brzezno,Jelitkowo

        • 3 0

    • te złowieszcze opowieśći, to żeby ludzie zaakceptowali nowe podatki i opłaty

      Którymi wybrańcy będą oczywiście rozporządzać.
      Kiedyś była dziura ozonowa, przeżyłem też światową pandemię. Teraz wracają do ocieplenia klimatu chociaż od milionów lat klimat Ziemi charakteryzuje się okresami cieplejszymi i chłodniejszymi bez udziału człowiek czy przemysłu z jego emisją CO2. Niestety na dinozaury nie da się już nałożyć podatków wiec trzeba na ludzi żeby miło i wygodnie przeżyć te kilkadziesiąt lat ziemskiego bytu na koszt naiwnych frajerów.

      • 1 1

  • Tylko park dla mieszkańców! (3)

    Precz z betonozą!

    • 42 19

    • przeciez tam sa same biura , jakich mieszkańców ? (1)

      • 10 4

      • Wystarczy klocy w tamtym miesjscu

        • 4 5

    • Tam nie ma mieszkańców, same biura.

      • 0 0

  • (3)

    Zwracam uwagę, że powstanie "Mordoru" w takim miejscu może być preludium przy dalszym nabieraniu rozpędu betonozy,w coraz większej intensywności oraz skali. I tak tylko się cieszyć, że podczas pandemii nieco ostygło parcie na rynek biurowy. Inaczej założę się, że wspomniany kompleks kończyłby się obecnie na Parku Oliwskim...
    A wszelkie "konsultacje" mają służyć zmniejszenia ograniczeń dla tych co mają zarobic.

    • 51 13

    • (2)

      Jak dla mnie idealnie miejsce na takie kompleksy biurowe to by była Letnica i okolice stadionu, wszystko lepiej by tam wygladalo od tej mieszanki co tam teraz jest

      • 7 4

      • kompleksy biurowe powinny powstawać przy stacjach SKM Gdańsk Oliwa, Gdańsk Przymorze i Gdańsk Zaspa (1)

        bez małych tuneli dla pieszych i rowerzystów na perony tych stacji miasto będzie nieźle się dalej korkować.

        • 5 5

        • Zapomiales dostać, że większość z OBC to słoje, więc muszę jezdzic autem i parkować na pobliskich osiedlach, bo za darmo.

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane