- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 3 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (240 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (149 opinii)
- 5 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (18 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (107 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-04-17 19:59
Niech opasły ryj zajmie się tym na czym można nogi połamać a nie brudnymi lapami zagarnia plaże. Boże jak ja sku****la nienawidzę
- 0 0
-
2018-02-07 14:20
(17)
Jak nie ma pieniędzy na wszystkie odcinki, to wyjście jest proste - wykonać te, które są najbardziej potrzebne.
- 117 16
-
2018-02-07 15:38
Budzet miasta to 70 mln (4)
70 000 000 / 3200 metrow = 21 875 zl za metr biezacy torowiska... niechce mi sie wiezyc ze 5 metrow torow kosztuje ponad 100 tys zl...
a ofery firm... 34 tys zl - 47 tys zl...za mb... to chyba przesada?- 9 10
-
2018-02-07 15:52
(1)
Zrób taniej ze szwagrem
- 21 3
-
2018-02-14 06:55
Ryba psuje się od głowy
Mamy wszystko najdrożej łącznie z autostradami przy czym pracownicy zarabiają 3 razy mniej niż na zachodzie ...każdy kto brał udział w przetargach wie że wszystko jest obliczone na maxa + 30% do podziału...Polska jako kraj będzie zawsze biedna tylko nieliczni będą mieli wypchane kieszenie ...gdyż tak naprawdę okradają swoich współziomków ale to trzeba zrozumieć niestety na przykładzie śmieci w lasach twierdzę że dla Polaków to kilka wieków by nie starczyło na zrozumienie co to znaczy nie kraść
- 0 0
-
2018-02-07 16:50
(1)
Takie właśnie ludzie mają pojęcie...mysla, że tory to tylko szyny i teksty przecież tory tyle nie kosztują...hmm a o reszcie nie pomyśli a to kosztuje
- 12 2
-
2018-02-08 10:28
Ale 150 mln?!
za 3 km? no dajcie spokój...
- 0 4
-
2018-02-07 14:32
ee tam, poprostu wykonawcy boją się, że w gettcie meneli i dresów wyklętych wszystko im porozkradają;) (4)
- 23 33
-
2018-02-08 15:09
uważaj
koleś uważaj trochę!!! z tymi menelami. żeby ciebie nikt tak nie nazwał.
- 2 0
-
2018-02-07 18:51
wystarczy nie kraść (1)
- 7 2
-
2018-02-07 23:36
Wystarczyło w porę się za to zabrać A nie dopuszczać do takiego stanu.
Budyń chwali się ile to ma kasy w budżecie to wykonawcy ceny windują. Szasta pieniędzmi na lewo i prawo, jakieś ECSy sresy buduje i tak ma. Dobrze mu tak. Nie będzie ccym się pochwalić przed wyborami.
- 3 4
-
2018-02-07 16:48
Sam jesteś menel i dres.
- 18 8
-
2018-02-08 07:28
Tylko potem nie wciskajcie ludziom kitu że lepiej się przesiąść z samochodu na tramwaj
- 2 0
-
2018-02-07 14:43
(3)
Pytanie ile stogi wkladaja podatkow dla miasta. Dzielnica mieszkan socjalnych, komunalnych, rencistow, partycypantow mops i 500+ raczej slabo dozuca sie do budzetu
- 20 50
-
2018-02-07 20:26
Gdanszczanin z Szadulek ty wez sie martw o siebie
- 2 2
-
2018-02-07 14:53
(1)
Mieszkasz tam i mierzysz wszystkich swoją miarą? Pamiętaj ze swiat ,rownież Stogi nie kończą sie na Twojej melinie i twoich sąsiadach... na pewno nie jest to dzielnica willowa ale pisanie ze wszyscy ze stogow ,wszyscy z bmw ,wszyscy z GKA,GWE ,świadczy o bardzo wąskim horyzoncie myślowym. Nie pozdrawiam Cebularzu
- 41 11
-
2018-02-07 17:12
Nie wierzę
Pomyliłeś portale, czy coś?
Masz hejtować kaszuby, albo narkomanów z gdańska, a nie pisać z sensem :/- 11 2
-
2018-02-07 15:56
Ja proponuje zabrać ECS i Stadionowi i wybudować torowisko. ECS i Stadion powinno juz zarabiać na siebie. A jak nie burzyć!
- 12 4
-
2018-02-07 15:48
Tak miało byc
Zawsze jak się nie chce czegoś zrobić można wpisać kwotę o wiele mniejsza i potem tłumaczyć że za drogo,tak jak z torowiskiem tak jak z przebudową Podwala Przedmiejskiego,niby się chce ale jednak nie
- 10 2
-
2018-02-08 10:08
Rajbud... (1)
Jak oni to zrobią to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Na co dzień wszyscy widzimy jak cudownie ta firma radzi sobie z codzienną konserwacją istniejącej sieci komunikacyjnej. Niech się lepiej za budowanie nowej nie biorą...
- 9 0
-
2018-02-13 13:58
pytanie, jak wyglądała konserwacja dotąd...
bo jakoś sieć niewyregulowana...
- 0 0
-
2018-02-07 15:07
(2)
Komu potrzebny tramwaj na stogach ? W tej dzielnicy wystarczyłyby autobusy, torowisko można spokojnie zaorać.
- 6 41
-
2018-02-07 17:09
dwupasmówka na Stogi (1)
Skoro ktoś wyliczył że torowisko wychodzi drożej o 1 tyś. niż kilometr autostrady . To zaorać tory wybudować dwupasmówke i zakupić tabor dodatkowych autobusów. Wyda jak nic .
- 4 2
-
2018-02-13 13:37
autobusy, które staną w korku najdalej na Okopowej
słabo coś z myśleniem. Samochód też kupujesz po to, aby dojechać do SKMki?
- 0 0
-
2018-02-12 20:52
Torowisko na Stogi.
Tylko niech nie robią tych przystanków Wiedeńskich,bo to porażka.Samochody jeżdżą po nogach pasażerom.Przystanki sw za wąskie.Są po prostu niebezpieczne .
- 0 0
-
2018-02-09 08:27
nie kpijcie z ludzi!
Oszacowanie robót za 1 kilometr na ponad 3 miliony ,chyba najdrożej w europie !Ale widać po tych wyjaśnieniach jak władze miasta mają mieszkańców za debili , większość wie o co chodzi !
- 1 1
-
2018-02-08 23:20
A po co tramwaj
Zamiast torów zrobić asfalt, a na nim trolejbusy.
Też elektryczne, też nie będą stały w korku, a tańsze i bardziej praktyczne, jak się zepsuje to cała trasa nie staje.- 0 4
-
2018-02-08 21:52
Potem wygrywają przetarg i plajtują jak firma z Gdyni która miała budować most do Sobieszewa
- 1 0
-
2018-02-08 21:09
Za chwile skonczy sie kasa z UE i znowu wszystko stanie, bo kraj za biedny. Niestety.
- 4 1
-
2018-02-08 21:08
Moze....
Wezcie sie deweloperzy moze za te Stogi. Wchodzicie w pola, blota jasienskie i kielpinskie a tutaj niszczeja stare dzielnice. Zaorac czesc Przerobki, wejsc w dzialki na Stogach. Jak mozna marnotrawic taki potencjal.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.