- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (60 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (49 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (108 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (129 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (281 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-08 10:29
Cena z sufitu (1)
W porównaniu z budową trasy S7, gdzie trzeba utwardzać nawierzchnię, wybudować mosty i przepusty, to cena za remont torowiska jest zdecydowanie wyolbrzymiona.
- 2 2
-
2018-02-08 14:23
To nie jest tylko remont ale tak się to nazywa bo obecnie istnieją tam tory. Faktycznie jest to natomiast budowa nowego torowiska w starym śladzie i jezdni w miejscach gdzie już istniała. To tak samo jak PKM była remontem trasy kokoszkowskiej z delikatną zmianą przebiegu, a faktycznie była to budowa nowej trasy w starym śladzie z wykonaniem nowych wiaduktów i nasypów.
- 0 0
-
2018-02-08 10:30
Chyba Miasto mocno rozminelo sie z zalozeniami oferentow
Skoro wszyscy podali cene powyzej 110 mln, a miasto chcialo za remont 70mln .....
- 4 1
-
2018-02-08 10:46
No tak,bo przecież kładki i pomosty nad stawami waźniejsze od nowych torów...
- 6 0
-
2018-02-08 11:13
Oferty opiewają na bardzo zbliżone sumy. Przypuszczam, że wartość kosztorysowa wynosiła około
140 milionów, a DRMG zarezerwowała połowę, bo tak im się wydawało. Czasy, kiedy materiały i robocizna były tańsze niż wyceny wg PTE są przeszłością !!! Teraz to powinno się rezerwować w budżecie sumy przewyższające o 20% wartości kosztorysowe.
- 6 0
-
2018-02-08 12:25
masakra
jeszcze ze dwie kładki na Motławie wybudować bo widoki za ładne
- 7 1
-
2018-02-08 21:00
Tak to niestety wygląda jak nie ma finansowania projektu z funduszy z UE.
- 1 1
-
2018-02-08 21:08
Moze....
Wezcie sie deweloperzy moze za te Stogi. Wchodzicie w pola, blota jasienskie i kielpinskie a tutaj niszczeja stare dzielnice. Zaorac czesc Przerobki, wejsc w dzialki na Stogach. Jak mozna marnotrawic taki potencjal.
- 4 1
-
2018-02-08 21:09
Za chwile skonczy sie kasa z UE i znowu wszystko stanie, bo kraj za biedny. Niestety.
- 4 1
-
2018-02-08 21:52
Potem wygrywają przetarg i plajtują jak firma z Gdyni która miała budować most do Sobieszewa
- 1 0
-
2018-02-08 23:20
A po co tramwaj
Zamiast torów zrobić asfalt, a na nim trolejbusy.
Też elektryczne, też nie będą stały w korku, a tańsze i bardziej praktyczne, jak się zepsuje to cała trasa nie staje.- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.