- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (67 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (59 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (111 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (129 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (284 opinie)
Co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów w Gdańsku do 2027 roku
Do 2027 roku Gdańsk planuje zakup co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów. Ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej może być więcej, uzależnione jest to jednak od dopłat z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Ekologiczna flota gdańskiej komunikacji miejskiej może być jednak większa. W tym roku rozpoczęto procedurę zakupu trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych typu mini wraz infrastrukturą ładowania.
- Zakup kolejnych autobusów zeroemisyjnych i związanej z tym infrastruktury ładowania/tankowania uzależniony będzie od wysokości ewentualnej pomocy finansowej, udzielonej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu "Zielony Transport Publiczny" - dowiadujemy się od miejskich urzędników.
Oferowany poziom dotacji wynosi odpowiednio:
- 90 proc. dla autobusów wodorowych,
- 80 proc. (malejąco) do 60 proc. dla autobusów elektrycznych
- i 50 proc. (ale nie więcej niż 3 mln zł) dla infrastruktury.
Na zakup autobusów zeroemisyjnych, w tym autobusów elektrycznych i napędzanych paliwem wodorowym, zabezpieczono niezbędne środki finansowe w Wieloletnim Planie Inwestycji GAiT do roku 2030.
51 autobusów gdy dotacji nie będzie...
W przypadku braku dotacji, GAiT planuje zakupić autobusy elektryczne:
- 3 sztuki w 2021 r.,
- 9 sztuk w 2022 r.,
- 19 sztuk w 2024 r.
- i 20 szt. w 2027 r.
Czyli łącznie 51 autobusów zeroemisyjnych.
...i 80 pojazdów z dofinansowaniem
Eko-flota może być większa w przypadku otrzymania dotacji. Wówczas w Gdańsku pojawią się:
- 3 autobusy w 2021 r.,
- 48 w 2022 r.,
- 29 w 2024 r.,
czyli łącznie 80 autobusów zeroemisyjnych, w tym 10 autobusów napędzanych paliwem wodorowym.
Rozkłady komunikacji miejskiej
Co istotne - zakup autobusów wodorowych jest uzależniony od możliwości dostawy paliwa wodorowego na akceptowalnym przez GAiT poziomie cenowym.
Opinie (140)
-
2021-08-12 19:52
Niskoemisyjny. A nie ekologiczny. Proszę nie mylić pojęć. Z ekologia niewiele ma wspólnego.
- 3 0
-
2021-08-12 19:53
Samochody elektryczne wcale nie są bardziej ekologiczne od spalinowych
- 5 0
-
2021-08-12 19:54
planuja, dobrze ze tylko planuja
- 2 0
-
2021-08-12 20:02
Co to znaczy Gdańsk chce?
Gmina, powiat, miasto a może urzędnicy tak sobie wymyślili. 10 rocznie czyli wymiana całej floty ile lat będzie trwała?
- 2 1
-
2021-08-12 20:11
To się nie sprawdzi bo (4)
latem klimatyzacja pochłania mnóstwo energii. Zimą jest jeszcze gorzej bo autobus trzeba nagrzać a wydajność baterii spada o połowę. Muszą być sporo tańsze od konwencjonalnych, aby miało to sens.
- 13 2
-
2021-08-12 21:53
Trolu przeciez ty nawet nie masz pojecia co bredzisz !!Cikawe co studiowałes politologię? (1)
Autobusy elektryczne oraz wodorowe sa stosowane od lat w innych krajach UE a nawet w innych miasta Polski. Ale ze by to wiedzieć musiał otym bys mieć co kolwiek poza kapustą w głowie:)
- 1 6
-
2021-08-12 23:25
Należy stosować rozwiązania DOBRE, a nie zachodnie. Nie wszystko z zachodu jest pożyteczne.
- 2 0
-
2021-08-12 22:10
Zimą ogrzewanie jest z pieca na diesel , niestety 8-)))
- 1 0
-
2021-08-12 22:50
Nie sprawdzi się
Bo nowy ład zakłada transfer 100% zysków z podatków dochodowych do centralnego budżetu. Samorządy będą dostawać tyle ile sobie wymyśli rząd, więc nasza enklawa po nie dostanie nic :)
- 2 1
-
2021-08-12 20:28
Fabrycznie nowy a zepsuł sie pierwszego dnia uzytkowania
Gadu gadu pierdu pierdu a zajezdnia jest kompletnie nie przygotowana na takie pojazdy
- 5 0
-
2021-08-12 20:30
Jaką żywotność ma bateria w takim elektryku? (1)
Miejski autobus z silnikiem disla bez trudu przez 15 lat przejeżdża 500000 km. Czy elektryk będzie wydajniejszy?
- 3 0
-
2021-08-16 12:39
Nie będzie nigdy a zwłaszcza zimą jak pojemność baterii spadnie co najmniej o połowę gdy spadną tęperatury !
- 0 0
-
2021-08-12 21:11
Nie jezdze altobusami bo mam swoje porsche
- 0 2
-
2021-08-12 21:16
Marnotrawienie naszych pieniędzy (2)
Cena w połączeniu z zasięgiem wywołuje tylko śmiech, argument o bezemisyjności przy liczbie bloków w Żarnowcu wynoszącej zero również. Autobusy w przeliczeniu na pasażera nie robi takiego wrażenia jak jednoosobówki, których w trójmieście jest aż nadto. Jedyny plus to fakt, że nie smrodzi na ulicy. Na razie nie warto.
- 32 18
-
2021-08-13 12:06
Marnotrawienie to jest czasu na czytanie takich bzdur jak Twoja (1)
Miasto ma Ci kupić elektryka, czy wybudować elektrownię?
A zasięg w zupełności wystarcza, myślisz ile jeden autobus robi dziennie?- 1 2
-
2021-08-13 16:17
Miasto ma zapewnić dostęp do zbiorkomu
Najpierw pensje kierowców i utrzymanie kursów, na eurofanaberie będzie czas, gdy będzie nadwyżka budżetowa. Zasięg wszystkich pojazdów elektrycznych jest zawyżony. Poza tym jak stoi to i tak prąd zużywa, więc unieruchomiony eMercedes na trakcie św. Wojciecha czy Słowackiego mnie nie zdziwi.
- 2 0
-
2021-08-12 21:47
Jeszcze trzy nie zostały kupione bo ciagle przetarg przesuwany, a co dopiero 51
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.