• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z Obwodnicą Metropolitalną? Wyrok jesienią

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA. Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA.

W połowie listopada Naczelny Sąd Administracyjny wyda wyrok w sprawie zaskarżonej decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. Blokowanie inwestycji trwa już dwa lata.



Obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.

- 14 listopada tego roku będzie rozprawa. Skierowaliśmy prośbę o przyspieszenie, podobnie jak Urząd Miasta w Żukowie. Zależy nam na szybkim rozstrzygnięciu tej kwestii - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się jednak nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.

W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy, czyli Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.


Potrzebne 2 mld zł na budowę



Warto jednak pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
  1. planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
  2. planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
  3. planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
  4. planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
  5. planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Miejsca

Opinie (160) ponad 10 zablokowanych

  • opat opacik opatunio budujmy OPAT

    • 4 4

  • No tak

    Wyrok jesienią po wyborach samorządowych. Wygra PO nie będzie nic, wygra Pis wyrok będzie pozytywny.

    • 1 8

  • w kwestii odciążenia starej obwodnicy (3)

    niewiele to da, wręcz bym powiedział prawie nic. Główny ruch jest Gdańsk - Gdynia i nikt nie będzie jeżdził na około przez Żukowo, nawet tranzyt, bo na Kaszubską zjadą na Dąbrowie. O wiele bardziej potrzebny jest trzeci pas na starej obwodnicy

    • 31 7

    • Nic dodać nic ująć

      Zbudujemy obwodnicę obwodnicy za 2mld. Zaraz potem powstanie na Kaszubach kilkadziesiąt tysięcy domków - bo łatwo przecież będzie dojechać do Trójmiasta. Każdy domek to średnio 2 samochody. Wszystko się to pozapycha i będziemy stali w korkach jak stoimy - tylko ubożsi o 2 miliardy...

      • 18 5

    • (1)

      Czy twoja wyobraźnia ogranicza się tylko do Gdyni i Gdańska / i to pewnie Centrum /?
      Jest jeszcze południe Gdańska i cala Polska.

      • 1 2

      • Kiedy on przytomnie pisze

        Na Obwodnicy Trójmiasta tranzyt towarowy jest w większości do portu w Gdyni (niedowiarkom proponuję policzyć, ile tirów zjeżdża na estakadę, dalej jedzie garstka), tranzyt osobowy praktycznie nie istnieje poza wakacjami gdy stonka wali nad morze. To jest przede wszystkim wewnętrzna droga aglomeracji.

        • 5 0

  • Obwodnica metropolitalna to konieczność

    Obwodnica Gdańśka jest wezłem wypadowym turystów z południa. Nawet nie w godzinach szczytu widać, że obodnica jest pełna jak ikea w wekend. Budować !!!! 5 osób wstrzymuje inwestycje dla milionów ludzi.

    • 16 11

  • bez sensu

    Patrząc na mapę w artykule, gdy będę chciał jak wielu mieszkańców Trójmiasta przejechać np. z Pruszcza do Gdyni lub z Gdyni do Gdańska i tak nie wybiorę tej nowej obwodnicy !!! Nie będę przecież jechał na około. Na tę drogę i tak wjadą tylko auta nie wjeżdżające do Trójmaista (nie dotyczy Gdyni, bo i tak z Metropolitarnej wpadać się będzie do gdyni). Większość ruchu na obwodnicy Trójmiasta to auta lokalne poruszające się pomiędzy Gdynią, Sopotem i Gdańskiem oraz bliskiej okolicy. ta obwodnica nie pomoże zakorkowanej s6. Cudów się spodziewacie, a będzie kicha.

    • 10 6

  • 70 lat budują OPAT i końca nie widać - opat opat opat

    • 5 2

  • O wiele bardziej potrzebny jest trzeci pas na całej długości "starej" Obwodnicy !!! (4)

    Wystarczy zobaczyć , co codziennie dzieje się na odcinku od Węzła Straszyn do rejonu Jasienia !!! Tam nie ma nawet pasa awaryjnego !!! Wystarczy ,że komuś nawali opona i wielokilometrowy korek murowany. Poza tym - to w tym właśnie miejscu wjeżdża na Obwodnicę masa pojazdów z kierunku Elbląg / Warszawa. Trzeba być ślepym ,żeby nie widzieć tego stanu rzeczy !!!! Za budowę Obwodnicy Metropolitalnej należy się brać dopiero po udrożnieniu tego najbardziej potrzebnego ciągu komunikacyjnego !!!

    • 22 8

    • Kolejność jest właściwa

      Wyobraź sobie co by się działo w mieście, gdyby w ciągu obwodnicy prowadzić prace remontowe. Najpierw ma zostać wybudowana OMT, aby dopiero po jej ukończeniu i zmniejszeniu się ruchu na istniejące obwodnicy zabrać się za jej modernizację.

      • 6 5

    • nie do końca sie z tobą zgodzę (1)

      Ta obwodnica ma pełnić inną funkcję, 3 pas ci potrzebny chyba do tego żebyś mógł być w domu 5 minut wcześniej, po za tym nie ma już miejsca na 3 pas

      • 4 6

      • Nie odwracaj kota ogonem.

        Każda droga ma tylko wtedy sens , kiedy na CAŁEJ długości ma jednakową ilość pasów. Nawet brak pasa awaryjnego na części trasy zwiększa ryzyko korków kilkukrotnie. Nie raz widziałem ,jak między Straszynem a Kowalami Policja robiła co mogła pomagając wypadkowiczom , "przytulając" się do skrajnych barierek , ale i to nie pomagało. Tam jest tylko ok.50 cm asfaltu w rezerwie. A obok ? Z 20 metrów trawy i jakieś bagienka.

        • 1 1

    • A na jaka drogę maja wjeżdżać z kierunku W-w/Elbląg?
      Jak innej drogi szybkiego ruchu i nie ma.

      • 0 0

  • Rozcinając na pół lasy Otomińskie, zbrodnia.

    • 5 8

  • opat opat opat budować opat polska Pomoże

    • 2 3

  • czas pomyśleć o obwodnicy obwodnicy metropolitalnej

    za 4 lata obwodnica metropolitalna będzie już zatłoczona

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane