- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (47 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (118 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (187 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (107 opinii)
Czekamy na koncepcję kolejowego objazdu na Kaszuby
Lada dzień kolejarze z PKM ogłoszą przetarg na opracowanie swojej części koncepcji (w Kokoszkach) rewitalizacji trasy z Karczemek do Glincza przez Starą Piłę. Jest ona niezbędna do tego, by pociągi z Trójmiasta mogły cały czas kursować na Kaszuby, po rozpoczęciu elektryfikacji trasy Gdynia - Kościerzyna. Nadal trwają wspólne ustalenia kolejarzy ze spółek PKM i PKP PLK w sprawie harmonogramu prac przy budowie wspomnianego objazdu. Inwestycja ma być gotowa w 2021 r.
Co prawda wciąż nie ma wiążących ustaleń pomiędzy PKM (odpowiada za odbudowę linii Karczemki-Glincz) i PKP PLK, która przygotowuje się do elektryfikacji trasy Gdynia - Kościerzyna - Maksymilianowo. Nie wypracowano jeszcze harmonogramu działań. Jednak nie oznacza to, że nic się nie dzieje w tej sprawie.
- Czekamy na harmonogram prac przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe z ich części objazdu kolejowego z całej linii 201 z Kościerzyny do Gdyni, bo to wszystko musi być ściśle zsynchronizowane - zaznacza Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Pierwsze prace przygotowawcze na odcinku realizowanym przez PKM już się rozpoczęły. Wycięto drzewa i krzewy, które porastały od dawna niewykorzystywaną trasę kolejową.
Spółka PKM planuje w najbliższych dniach ogłoszenie przetargu na opracowanie minimum dwuwariantowej koncepcji "Rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 234 z budową przystanku Gdańsk Karczemki wraz z budową infrastruktury towarzyszącej".
- Koncepcja ta zawierać będzie m.in. analizę możliwych wariantów wyjścia z linii kolejowej nr 248, wskazanie optymalnej lokalizacji dla przystanku Gdańsk Karczemki oraz niezbędnych obiektów inżynierskich. Powstanie też projekt infrastruktury towarzyszącej przystankowi Gdańsk Karczemki, w tym m.in.: drogi dojazdowej, ścieżki rowerowej, ciągów pieszych parkingu i zatoki autobusowej. Ich realizacja będzie po stronie Gdańska - tłumaczy Tomasz Konopacki.
Wyłoniony w przetargu wykonawca koncepcji będzie miał około pół roku na jej przygotowanie. Później PKM dokona wyboru najlepszego wariantu całej inwestycji do realizacji.
Po co w ogóle budujemy kolejowy objazd?
Tzw. "bajpas kartuski" to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Ma ona powstać do 2021 roku w związku z przygotowywaną przez PKP PLK elektryfikacją i budową drugiego toru na linii 201 linii Gdynia - Kościerzyna - Maksymilianowo.
W związku z tą inwestycją ruch kolejowy do Kartuz i w kierunku Kościerzyny - jaki od ponad trzech lat jest systematycznie rozwijany na linii PKM - może zostać nawet całkowicie wstrzymany i zastąpiony komunikacją zastępczą.
Aby zminimalizować związane z tym utrudnienia dla pasażerów korzystających z kolejowych połączeń pomiędzy Kaszubami a Trójmiastem powstał pomysł reaktywacji dawnej linii kolejowej z Gdańska przez Starą Piłę do Kartuz i wykorzystania jej jako kolejowego objazdu na czas modernizacji linii 201.
Dzięki powstaniu tzw. "bajpasa kartuskiego" i przy odpowiednim etapowaniu przez PKP PLK prac na linii 201, mieszkańcy powiatu kartuskiego mieliby cały czas zapewnione połączenia kolejowe z Gdańskiem. W przypadku mieszkańców powiatu kościerskiego konieczne byłoby natomiast dowożenie ich komunikacją zastępczą do któregoś z przystanków kolejowych na trasie "bajpasa kartuskiego", a nie aż do Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (209) 4 zablokowane
-
2019-02-26 23:05
Pan redaktor (2)
Że też Pan Naskręt nie zapyta się marszałka, po co ta cała spółka PKM, tyle milionów to kosztuje samorząd. Po co oni są utrzymywani? Wie ktoś może?
- 9 11
-
2019-02-27 11:17
Bo kosztują mniej niż wąsate kulejarstwo
jeżdżące co roku w miejsce spędów neofaszystów z racami
- 1 0
-
2019-02-27 01:26
odpowiedź jest prosta - pomyśl
- 1 2
-
2019-02-26 21:55
(2)
A ja z utęsknieniem czekam na kolej na północy Gdyni..
- 16 2
-
2019-02-27 11:14
Trzeba najpierw zatęsknić za innym prezydentem Gdyni
Zmuda-Trzebiatowski wydwał się OK, no, ale jak mieszczanom z Pogórza kanalizochod pasuje, no to mają 4 lata zmarnowane...
- 1 0
-
2019-02-27 08:23
Niestety Miasto Wspólne
I ich lobbowanie to fikcja i tanie lansowanie się
- 0 0
-
2019-02-27 09:47
Panie redaktorze, Kaszuby to nie tylko Kościerzyna czy Kartuzy
Pociągi jeżdżą dalej do Wejherowa czy Pucka, pisanie więc o zablokowaniu dojazdu na Kaszuby świadczy o pewnych brakach warsztatowych
- 6 2
-
2019-02-27 09:09
Manipulatorzy w AKCJI
To już stało się ideologią na http://www.trojmiasto.pl
- 2 0
-
2019-02-27 09:06
śmieszne to wszystko najpierw zniszczono wszystko co z komuny a teraz się buduje pod szyldem .... kapitalizmu bo demokracji w naszym kraju nigdy nie było tylko dziki XIX kapitalizm , się używią zainteresowani z klucza ...
- 6 1
-
2019-02-27 06:10
Stacja w Starej Pile (3)
Obrazuje stan kolei podmiejskich w Polsce
- 11 0
-
2019-02-27 08:48
Pokazali na zdjęciu najgorsze.
Tam jest duży dworzec i miejsce na parking i autobusowy przystanek. Szansa dla wsi Przyjaźń.
- 3 0
-
2019-02-27 06:50
Żale do Marszałka.
- 1 0
-
2019-02-27 06:24
I pomyśleć, że w 1990 roku przez Starą Piłę przejeżdzało 20 pociągów pasażerskich na dobę (sic!)
10 w stronę Lęborka i 10 w stronę Pruszcza Gdańskiego.
- 5 0
-
2019-02-27 07:54
Maksymilianowo Kościerzyna (1)
Oby też szybko się zdecydowali
- 4 1
-
2019-02-27 08:47
Przecież też będzie elektryfikacja tego odcinka.
- 1 0
-
2019-02-27 08:46
A Stara Piła i jest wstawiona.
Ta stacja nie wygląda tak źle. Jest duży budynek dworca i miejsce na parking. Tylko Burmistrz Żukowa będzie miał problem z tym i pewnie zacznie wołać o darowiznę od podatników, tak jak na drogi gminne.
- 5 1
-
2019-02-27 03:35
Kiedy kolej znów dotrze do północnych dzielnic Gdyni? (1)
Młodzież nie pamięta, ale 25 lat temu było tak...
wrphoto.eu/details.php?image_id=20885
"24.05.1994 stacja Gdynia Port Oksywie.
Kociołek z osobówką nr 90116 do Kościerzyny oczekuje godziny odjazdu."- 11 0
-
2019-02-27 08:27
Miasto Wspólne poleglo
Skupiają się na Starowiejskiej i polance
- 0 0
-
2019-02-26 21:47
Pomysł ten powstał dzięki pasjonatom (4)
z pomorskiego towarzystwa miłośników kolei żelaznych o czym autor tekstu cyklicznie zapomina!!!!
- 27 4
-
2019-02-27 03:29
(1)
A Stowarzyszenie Miłośników Kolei Kokoszkowskiej to co? :)
- 4 2
-
2019-02-27 08:22
To tylko dodatek
Niczym kwiat do korzucha a lansuja się jakby to ich zasługa była. Lepsi już oni niż pseudoeksperci od Miasta Wspólnego
- 2 2
-
2019-02-27 01:34
(1)
daj namiar na te towarzystwo.
- 0 0
-
2019-02-27 08:21
ptmkz.pl
Proszę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.