• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Czerwona fala" przy al. Adamowicza. Będą zmiany

Szymon Zięba
15 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.

Sygnalizacja świetlna na wysokości Armii Krajowej i al. AdamowiczaMapka jest źle skalibrowana, przez co korkują się wjazdy w otwartą w styczniu trasę łączącą Morenę z Ujeściskiem i Jasieniem - twierdzi nasz czytelnik. Miejscy urzędnicy przyznają, że problem jest, czas wyświetlania "zielonego światła" zostanie więc wydłużony.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Często zdarza ci się trafić na tzw. zieloną falę w Trójmieście?

Kierowcy, którzy codziennie podróżują al. Armii Krajowej i al. Pawła Adamowicza, skarżą się na problem z cyklem sygnalizacji świetlnej na zjazdach z dwóch kierunków tej pierwszej trasy w dawną "Nową Bulońską".

W tej sprawie napisał do nas w Raporcie z Trójmiasta pan Igor, mieszkaniec Jasienia. Jak podkreśla nasz czytelnik, we wspomnianej okolicy od dłuższego czasu tworzą się długie, uciążliwe korki na dwóch zjazdach z Armii Krajowej w al. Pawła Adamowicza.

- Powodem jest pomijanie co drugiego zielonego cyklu świateł z tych zjazdów. Oznacza to jeden cykl świateł zielonych na zjazdach, do dwóch cykli świateł zielonych w ciągu al. Adamowicza - twierdzi nasz czytelnik.
Pan Igor pyta, czy system zarządzania ruchem Tristar w tym miejscu działa poprawnie - a jeżeli tak, to dlaczego pomija jeden cykl zielonych świateł na wspomnianym zjeździe.

Czas trwania zielonego światła będzie wydłużony



Z opisanym problemem zwróciliśmy się więc do pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Urzędnicy przyznają, że problem faktycznie jest, choć dotyczy on nie pomijania, a czasu wyświetlania zielonego światła.

W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik. W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik.
- Przeanalizowaliśmy sygnalizację na węzłach w tym rejonie. Wynika z niej, że w każdym z cykli analizowana relacja otrzymuje światło zielone. Niemniej jednak analiza ta pokazała, że w niektórych cyklach zielone światło nadawane jest na poziomie minimalnych 5 sekund. Podjęliśmy decyzję, żeby tę długość minimalnego światła zielonego wydłużyć do 8-10 sekund - deklaruje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Jak dodaje, sygnalizacja na tych węzłach jest tzw. zmienno-czasowa. Tym samym długość światła zmienia się w zależności od natężenia ruchu drogowego.

- Dla analizowanej relacji czas wynosi w niektórych cyklach nawet do 22 sekund - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (203) ponad 10 zablokowanych

  • Moja propozycja..

    to pozamieniac miejscami we wszystkich sygnalizatorach czerwone zarowki z zielonymi! Logika wskazuje, ze wowczas zamiast "czerwonej fali" bedziemy miec zielona ..... ;-))

    • 5 0

  • Super zrobili tą ulicę. Taką fajną, nie za dobrą. Żenada jak wszystko w Gdańsku.

    • 2 1

  • W całym mieście światła są tragicznie ustawione.

    I tak stoimy na czerwonym i emitujemy spaliny do atmosfery. No ale potem możemy szumnie ogłaszać proekologiczne programy. Proszę jakie mamy świadome władze w mieście.

    • 4 1

  • Zielone fale dla pieszych (2)

    A kiedy zielone fale dla pieszych - zamiast przejsc dwuetapowych - i wydluzenie zielonego?
    Obecnie na wielu przejsciach trzeba niamal przebiegac albo brac lekcje u korzeniowskiego z szybkiego chodzenia...

    W Gdansku w dalszym ciagu priorytetem sa kierowcy i indywidualny transport swieta przepustowosc kosztem pieszych i transportu zbiorowego - brak i niechec wladz miasta do tworzenia buspasow ktore przespieszylyby autobusy

    Gdansk
    Zielone fale i morze samochodow
    Wszystko dla kierowcow!

    • 14 22

    • Zacznij myśleć (1)

      Samochody hamujące i ruszające co 50-100m. Co one powodują?
      Raka i choroby układu oddechowego.

      • 2 1

      • To wysiądź z samochodu,!

        • 0 1

  • Havla,Armii Krajowej, Wilanowska (1)

    Tu jest 5 razy gorzej

    • 16 2

    • Havla to porazka. Zeby przejechac z Lostowickiej na zielonym trzeba jechac co najmniej 80.

      • 2 0

  • Tristar jest po to by ktoś zarobił, a nie do regulacji ruchu

    to chyba proste

    • 5 1

  • Tristar (1)

    Często jeżdżę z Gdyni do Gdańska, zauważyłem jedno, otóż, gdy jadę ulicami Gdyni (głównymi) to z czerwonego na czerwone, każde światła moje. Podobnie jest w Sopocie. Ale gdy wjeżdżam do Gdańska i zachowuje odpowiednią prędkość to wielkokrotnie udało mi sie dojechać bez zatrzymania, od granicy Sopotu do Manhattanu.Szybka zmiana świateł i do dworca głównego znów zielona fala. Oczywiście przy relatywnie średnim natężeniu ruchu.

    • 8 3

    • Masz (prawie) rację..

      Moje doswiadczenie; na zielonym gladko przejezdzasz skrzyzowanie z Piastowska, Opata Rybinskiego i Derdowskiego, a prawie zawsze masz czerwone (i to dosyc dlugie)przy Oliwia Bussines Center ! Wydaje mi sie, ze pod dyktando Dewelopera Tristar uprzywilejowuje lewoskret i przejscie dla pieszych do OBC .

      • 3 0

  • "fala"

    O czym dyskusja? tristar za milony... A wszystko do d... y... Brak słów, niestety.

    • 8 1

  • uwaga

    Jeżdząc tą ulicą wkurzam się na utrudnienia polegające na tym, że nie uznawana jest tzw. zielona fala. Nie można przejechać niektórymi ulicami (różnymi), żeby nie łapało czerwone swiatło. Kto ustawiał w ten sposób przepustowość, ktoś chyba, komu nie chciało się dobrze pomyśleć.

    • 1 0

  • To wymieniamy czerwoną falę... (2)

    To kilka przykładów: Kołobrzeska w stronę Grunwaldzkiej. Jak nie jedziesz 80 Km/h to stoisz cały czas na czerwonych. Grunwaldzka od skrzyżowania z Kołobrzeską w stronę centrum - ruszając spod świateł na 100% stoimy pod Castoramą - chyba, że 110 km/h wyciągniemy - widziałem takich.
    Skręt w lewo do Galerii Bałtyckiej z Grunwaldzkiej. Ruszamy, po 50 metrach czerwone światło przed torami na 5-7 sekund wymagające zatrzymania i potem zielone - powoduje brak płynności przejazdu i dodatkowe korki.
    Jana Pawła II, światła co 150 m. Na każdych praktycznie się stoi w obie strony.
    To takie pierwsze przykłady z brzegu. I co najlepsze nie ważne jaka jest pora dnia, natężenie ruchu - te światła wszędzie i zawsze działają tak samo. A miał być system, który to reguluje.

    • 30 1

    • Rakoczego pod gore. Stoisz na czerwonym na skrzyzowaniu z Potokowa, w tym samym czasie przy pkm świeci zielone ktore zaraz zgaśnie. Jak jesteś pierwszy w kolejce i dodasz gazu na maxa to da rade.

      • 2 0

    • To z Castorama dobre hehe dokładnie tam 110 trzeba wykręcić. Np moja zafira nie dawałem rady, astrą na minuty już tak

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane