• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czołowe zderzenie tramwajów we Wrzeszczu. 10 osób rannych

Maciej Naskręt
30 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 13:21 (30 maja 2017)

We wtorek rano we Wrzeszczu zderzyły się czołowo tramwaje. Według informacji od policji zostało rannych 10 osób.



Aktualizacja godz. 13:21. Zwiększyła się ostateczna liczba osób poszkodowanych - wzrosła z ośmiu do 10 osób. Najbardziej poszkodowana osoba doznała złamania ręki.

Ruch w miejscu wypadku odbywa się bez problemów.

Aktualizacja godz. 10:56. Policja będzie prowadzić dochodzenie w sprawie wypadku.

- Rozpytujemy świadków i zabezpieczamy monitoring po wypadku. Wstępnie nasze działania prowadzone są pod kątem źle funkcjonującej zwrotnicy, która skierowała tramwaj na niewłaściwy tor - mówi Aleksandra Siewert, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Ruch tramwajów w rejonie wypadku został wznowiony. Powrót na trasy może jeszcze chwilę potrwać.



Chwilę przed godz. 9 na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska doszło do zderzenia czołowego dwóch tramwajów.

- Na tę chwile możemy powiedzieć, że zderzyły się tramwaje nr 5 i 3 - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, do których należały biorące udział w wypadku tramwaje.
Według wstępnych informacji w wyniku zdarzenia rannych zostało osiem osób. Tramwaje na razie blokują przejazd przez skrzyżowanie.





Świadkowie całego zdarzenia twierdzą, że przyczyną zderzenia tramwajów była awaria zwrotnicy, która skierowała tramwaj na niewłaściwy tor.

GAiT uruchomił autobusową komunikację zastępczą. Przyczyny zdarzenia wyjaśni specjalna komisja powołana przez prezesa GAiT.

To nie pierwszy wypadek tramwajowy w ostatnim czasie na al. Hallera, poprzedni miał miejsce półtora miesiąca temu u zbiegu z ul. Chrobrego.

  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki wypadku na al. Hallera we Wrzeszczu.
09:01 30 MAJA 17 (aktualizacjaakt. 11:36)

PILNE! Zderzenie tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza (75 opinii)

Kolizja tramwaji skrzyzowanie Hallera Mickiewicza. Skrzyżowanie częściowo zablokowane!
Kolizja tramwaji skrzyzowanie Hallera Mickiewicza. Skrzyżowanie częściowo zablokowane!

Miejsca

Opinie (390) ponad 10 zablokowanych

  • Zlikwidować elektryczne przekładnie zwrotnic trochę ruchu się przyda (1)

    • 5 8

    • Słuszna racja zlikwidować elektryczne zwrotnice.zawsze przyczyną zwrotnicy i do tego wypadku dzisiaj by nie doszłp

      • 3 0

  • Hallieeeera jasna

    Hallieeeera jasna

    • 6 0

  • A może to zamach terrorystyczny?

    J.w.

    • 6 1

  • No to macie kolejne 2 wozy mniej (3)

    Ps. 3 lub 5 skrecala w Mickiewicza??? Aby na pewno zderzyly się te numerki???

    • 20 1

    • wypadek

      prawdopodobnie 3 ktora jechala w strone brzeźna najechała na bocznice, która byla skierowana na zaspe

      • 3 0

    • no właśnie cały pic polega na tym (1)

      Że oba tramwaje powinny jechać prosto a najwyrażniej jeden z nich pojechał w Mickiewicza. Motorniczy pewnie przekonany był, że pojedzie prosto.

      • 19 0

      • No tak ostatnio w nocy coś dłubali przy tych zwrotnicach

        • 8 0

  • Krótko mówiąć

    automatyka tramwajowa do d*py. Czemu zwrotnica się przestawiła ? Czy są jakieś systemy zabezpieczające podobne do tych jakie są stosowane na kolei. Światła na skrzyżowaniu ustawione były na wprost, gdyby nie tramwaj jadący do Wrzeszcza to ten jadący do NP, bez trudu pojechałby w lewo taranując przejeżdżające na wprost samochody.

    • 17 1

  • Wszyscy dobrze wiedzą że zwrotnice są kiepskie

    A motorniczy ma oczy i widzi chyba gdzie jest skierowana zwrotnice gdy dojeżdża

    • 5 3

  • Motorniczowie nagminnie łamią przepisy i spieszą się wszędzie na wariata!!! (1)

    Skutek będzie taki, że nie będą mieli czym jeździć ;)

    • 15 6

    • Jakie rozkłady taka jazda :-) Jakie wysiadanie i wsiadanie takie zamykanie drzwi :-)

      • 5 2

  • Taki kraj,a technika z przed I wojny światowej.

    Dzięki Bogu że nie latamy w kosmos bo to by była tragedia.Zwykła zwrotnica padła a co by było gdybyśmy robili rakiety ?.A może poprosić Kima z Korei Północnej może oni mają mniej usterkowe,a może i tanie.?.Warto wysłać tam naszych specjalistów,ale nie dysydentów bo oni by pojechali na wycieczkę.

    • 4 3

  • tramwaj miał pierwszeństwo!

    • 2 0

  • Opinia (1)

    Ta sytuacja jest całkowicie prosta i nie ma żadnego problemu aby ustalić kto zawinił.

    po 1 wszystkie zwrotnice należy traktować jako sprawne. W tym miejscu kursują linie 8,2,3,5 więc zwrotnica działa elektrycznie.

    po 2 prędkość tramwaju była zbyt duża, dlatego motorniczy nie widział czy jest ustawiona w prawidłowy sposób.

    po 3 jeżeli tory skręcają w lewo należy ustąpić pierwszeństwa przed zwrotnicą ( to wyklucza właśnie takie kolizje i wypadki.

    Zawinił motorniczy tramwaju jadącego z Wrzeszcza w stronę Brzeźna, bo to jego tory skręcają w lewo i nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu, nadużył prędkości oraz nie sprawdził ustawienia zwrotnicy przed najechaniem.

    • 13 6

    • dodatki

      do tego wszystkie dochodzi jeżdżenie z kabiny pod którą nie ma pantografu co czyni ten manewr wyjątkowo niebezpiecznym a mianowicie.

      Motorniczy który jedzie na wprost musi podać sygnał na sterowanie zwrotniczą czyli jazda z poborem prądu a więc musi przyspieszyć aby ją przełożyć. Jadąc z kabiny nad którą jest pantograf motorniczy zna moment najechania pantografu na sterowanie zwrotnicą, widzi jak iglice się przekładają i widzi sygnalizacją zwrotnicy na której zaświeci się blokada kierunku jazdy.

      Jadąc z kabiny nad którą nie pantografu czyli pantograf jest z tyłu widoczność jest ograniczona a motorniczy celuje na farta na sterowanie zwrotnicą jego prędkość wzrasta i już nie widzi iglic ani sygnalizacji liczy na to że dobrze zwrotnica się odłożyła.

      Sterowanie zwrotnicy jest tak ustawione, że jest metr może dwa od sterowania do zwrotnicy właśnie po to żeby nie było nadmiernej prędkość., żeby motorniczy był pewny gdzie jedzie.

      Na pośpiech i błędy nikt nic nie poradzi

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane