• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?

Szymon Zięba
17 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM. Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM.

Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.



Jak oceniasz decyzję urzędników?

Zatłoczone składy, pasażerowie, którzy mają problem, by wsiąść do pociągów i w związku z tym niski komfort podróży - mieszkańcy Trójmiasta skarżą się na organizację kursów składów na trasie PKM.

O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.

Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.



- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:

  1. Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
  2. Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
  3. Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
  4. Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27


Rozkłady PKM i SKM


Opinie (164) 5 zablokowanych

  • (2)

    Dlaczego tylko do Osowej? Dlaczego z Gdyni do Kartuz trzeba jeździć przez Wrzeszcz?

    • 37 1

    • Zeby miec czas na zmiane decyzji.

      • 1 0

    • Bo tak

      • 2 0

  • Piszcie skargi

    pIszcie skargi do PKM z kopią do Marszałka samo narzekanie na forum nic nie daje

    • 4 3

  • to tylko 4 połączenia, nie pociągi.

    • 7 0

  • Kursy co 15 min w godzinach szczytu (1)

    Moja prośba. Godziny kursowania do późnych godzin nocnych. W nocy kursy do lotniska. I więcej miejsca dla rowerów, w sezonie dodatkowe wagony na rowery. I dlaczego na trasie PKMki muszę palić za rower,a na trasie SKMki za rower się nie płaci? Mieszkam w Kościerzynie płace, mieszkamy w Wejherowie nie płacę.

    • 9 0

    • I jacuzzi!!!!!!!!!!

      • 0 2

  • Wrzeszcz - Osowa rozumiem, że nie ma tłoku a ilość połączeń w tzw szczycie jest wystarczająca?

    • 4 0

  • urzędnicy do wymiany.

    • 4 0

  • 4 kursy ( 2 powrotne ) a nie 4 pociągi (2)

    czyli rano z Gdyni do Osowy i z powrotem a po południu pewnie ten sam skład jeszcze raz ta sama trasa

    • 52 1

    • Dziękujemy Pani Olu (1)

      • 0 8

      • Pani Olu?

        To jakaś pani Ola pracuje w Urzędzie Marszałkowskim w Departamencie Infrastruktury?

        • 4 0

  • porażka sukcesu

    • 6 0

  • Na godzinę? Czy na tydzień...? (6)

    Powtarzam, tu trzeba zmienić podejście do całego PKM.

    Gdańsk-Gdynia powinny kursować co 10-15 minut. Na Kaszuby powinny odjeżdżać z Osowej, bo tak to było pomyślane. Dzięki temu częstotliwość na wszystkich kierunkach cudownie i bezkosztowo się nagle zwiększy. Kiedy do decydentów ta prosta zasada dotrze?

    • 21 2

    • A dlaczego ludziska z Kartuz i Kościerzyny mają się przesiadać? (2)

      Bo jaśnie pan chce wygodniej jeździć na swoim kierunku?

      • 6 7

      • bo

        Już odpowiadam: bo dzięki temu i tak beda szybciej i będa mieli więcej połączeń.

        • 5 1

      • dlatego, żeby nie czekali godzinę na połączenie

        IQ ameby?

        • 7 2

    • Jak Gdańsk i Gdynia dorzucą się do kursów to pojedzie więcej (1)

      Nie oczekuj, że województwo czyli takie Kartuzy, Bytowy, Lipusze będą płacić za komunikację w Trójmieście. Czas aby władze miejskie się dołożyły. Marszałek zajmuje się przewozami wojewódzkimi czyli do Kartuz, Kościerzyny.
      Ale miasta dostały po tyłku finansowo wraz z Polskim Ładem i kryzysem więc z forsą krucho. Są tu głosy, że to dobrze, że więcej pieniędzy zostaje w kieszeniach podatników, bo oni wiedzą na co wydawać. Ok, ale pamiętajmy ze jest też druga strona. Więcej zostaje w twojej kieszeni, to martw się sam o siebie a nie oglądaj się na państwo, województwo, gminę.

      • 0 2

      • Tu nie chodzi o zwiększanie liczby składów, ale o reorganizację rozkładów w sposób sensowny

        W skrócie jeśli masz 3 składy, z czego jeden jedzie Gdynia-Gdańsk, drugi Kartuzy-Gdynia a trzeci Kartuzy-Gdańsk, to bez wchodzenia w prawdziwy czas przejazdu, są one zablokowane na tych liniach, czyli załóżmy ze jeżdżą raz na godzinę

        GDYBY z tych 3 składów DWA jeździły między Gdynią a Gdańskiem, to mamy o kilka połączeń więcej na każdej linii (także dlatego ze są krótsze), z tym ze z Kartuz trzeba się przesiadać w Osowej,

        ALE za to o wiele częściej pasażer może dojechać zarówno do Gdańska jak i do Gdyni.

        Taki układ pozwala także na ustalenie słynnego taktu czy określonej stałej minuty odjazdów w każdej godzinie.

        • 3 0

    • brawo

      w punkt

      • 1 0

  • to jakiś żart?

    Co niby ma rozładować taki pociąg, jedzie raptem trzy stacje i obsługuje niewielki potok podróżnych. Ciekawe kto ważny mieszka w Osowie ? Składy powinny dojeżdżać albo do Gdańsk Rębiechowo gdzie jest węzeł integracyjny, który integruje nie wiem co bo na pewno nie środki transportu zbiorowego lub do Żukowa Wschodniego. Jakiekolwiek inne rozwiązanie jest tylko zagrywką pod publikę.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane