• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • (1)

    Miasto będzie odkorkowane wtedy kiedy stara złodziejska klika z POlszewo KODowskiego motłochu opuści miasto.

    • 15 12

    • Witaj hrabio z lubelskiego",gumak"i już oczyszczone z ....? Miło czytać ostoje polskości z rana.

      • 4 5

  • Może pora aby odpowiednie służby sprawdziły całą historię tristara

    • 10 1

  • A w którym miejscu ten tristar już działa że niema korków

    • 10 1

  • (2)

    Otwarcie tunelu, spowodowała znaczne zwiększenie ruchu na al. Jana Pawła II w kierunku ul. Hynka , to z kolei skutkuje zwiększonym ruchem pojazdów na osiedlu Zaspa-Młyniec, które jest absolutnie nie przygotowane ( infrastruktura drogowa) do takiego ruchu,budując tunel pod Martwą Wisłą, nikt nie wziął pod uwagę skutków takiej decyzji.

    • 18 2

    • jak widać budowa nowych dróg zwiększa korki (1)

      bo otwarciu tunelu miało być luźniej w Śródmieściu ale to stolec prawda, stoi Śródmieście, stoi Zaspa i Przymorze, stoi Nowa Słowackiego itd

      Miliardy wyrzucone w błoto! A nie ma kasy na nowe tramwaje.

      • 8 1

      • Jasne. Tramwaje odkorkują drogi wlotowe. Brawo ty.

        • 3 4

  • A do tego Robyg wtryni te swoje osiedle na kilka tysięcy nowych mieszkań,

    co zakorkuje dziurawą jak ser szwajcarski Hallera do reszty :(

    • 20 1

  • Genialnie

    Wyglada ten tranzyt. Tunel za miliardy, dalej dwupasmowka, estakada, a kilometr dalej nie wiadomo co zrobić, bo same osiedlowki do wyboru.

    • 13 2

  • Zamknąć tunel i korki znikną z Czarnego Dworu (1)

    • 12 5

    • wprowadzić opłaty i przyjadą tylko ci co naprawdę muszą

      Reszta przesiądzie się na PKS :D

      • 7 0

  • Metro (1)

    Metro. Trzeba wybudować metro Ⓜ!!!!

    • 12 2

    • "Metro" już jest w postaci SKM i PKM

      Jeno fatalnie zarządzane - brak jednego biletu, dużej częstotliwości kursów (cecha metra), szybkich skladow

      • 2 0

  • (2)

    Droga Zielona w standardzie 2x2 i dokończenie Słowackiego.

    Inaczej korki nie znikną.

    • 10 11

    • Dokończenie Słowackiego (1)

      czyli wybudowanie nowej Kościuszki, może niestety wiele nie pomóc.
      Nie wiem czy czasami jeździsz Słowackiegoo, ale ta trasa jest schrzaniona.
      Korki tworzą się przed wjazdem na wiadukty (przy Galerii), przy urzędzie, przy rondzie De la Salle, przy obwodnicy. Jak dokończą tą trasę (czyli wybudują nową Kościuszki) na pewno będzie tylko gorzej.

      • 6 0

      • Bo

        Jakiś geniusz projektowania wymyślił, że wiadukt może być jednojezdniowy na drodze dwujezdniowej

        • 3 0

  • podobno...

    ...najlepsze jest uspokojenie ruchu. Skoro w centrum jeden pas ma pomóc, zróbmy to samo w Brzeźnie, na Przymorzu, Żabiance i Zaspie. Ktoś podważy "wyniki najnowszych badań"?

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane