• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Korki są także skutkiem przekierowania głównego ruchu północ-południe na Rzeczpospolitej i Chłopską (via wiadukt przy galerii bałtyckiej i "dzięki" biurowcom miedzy Wrzeszczem i Oliwą). Tu konieczna jest także trasa czerwona. Oczywiście "kurort" jaki udaje sopot musi zostać "udrożniony".

    • 5 4

  • Nie odkorkuje.

    Dziękuje, do widzenia.

    • 16 0

  • Nierozgarnięci urzędnicy

    Apel jest do was - DOKOŃCZCIE SŁOWACKIEGO !!!!!

    • 10 4

  • mieszkaniec

    Wystarczy jedno rondo przy ul. Jana Pawła II i wszystko będzie udrożnione.

    • 5 6

  • O tym myśli się przed budową.

    Choć nie w Gdańsku. Tak będzie dopóki nie odejdą ludzie, którzy doprowadzili do obecnej sytuacji. Między innymi pan Wawrzonek.

    • 14 0

  • Korki

    Przyczyna korków przy tunelu (ale także na innych trasach) jest bardzo prosta i zna ją każdy student II roku komunikacji, ale niestety zapomnieli o niej nasi projektanci i decydenci. "O przepustowości drogi miejskiej nie decyduje jej przekrój (ilość pasów) ale węzły".. Wydaliśmy setki milionów zł na drogi, a zaoszczędziliśmy kilkanaście na proste, stalowe wiadukty umożliwiające bezkolizyjne przejazdy na głównym kierunku ruchu. Skutki tego widać przy tunelu, ale też na Słowackiego, Armii Krajowej itp

    • 11 4

  • ile kosztowałoby do tego czasu postawić policjanta w godzinach porannego i popołudniowego szczytu?

    mam wrażenie, że koszt tristara w tym miejscu wystarczyłby na policjanta do 2150 roku.

    • 9 2

  • Niestety zatorom na tym skrzyżowaniu winni są KIEROWCY ŚLIMAKI

    ZDiZ wykazał dobrą wolę i już eksperymentował ze zwiększeniem długości świecenia się zielonego światła dla jadących ul Czarny Dwór. Efekt - kierowcy ślimaki zwiększali odległość pomiędzy pojazdami, przez co przepustowość skrzyżowania wcale się nie zwiększyła!
    Wszystko przez:
    - dziadków emerytów rencistów z refleksem szachisty, którzy po minucie orientują się, że poprzedzające auto jest już daleko z przodu,
    - słoików (GWE, GKA, GKS, GDA, GPU ...) bojących się, że przy gwałtowniejszym ruszeniu weki na tylnym siedzeniu się poobijają,
    - Kariny malujące usta błyszczykiem i klepiące przez swoje Szajsungi za kierownicą.
    Ludzie zrozumcie - spod świateł trzeba ruszać z jajem a nie jak ślimak. Wcale na tym nie nie oszczędzacie paliwa, bo to co zaoszczędzicie łagodnie ruszając, to zaraz potem wypalisz stojąc w korku, który sam powodujesz!

    • 7 10

  • Estakada lub obniżenie. (3)

    Proponuję zrobić estakadę nad Hallera i skrzyżowaniem z Zaspą z jej opadnięciem przed rondem z Dąbrowszczaków oraz ukończenie Słowackiego i po sprawie. Już słyszę krzyk z Jelitkowskiego Dworu.... Można też opuścić jezdnię na tym odcinku tak jak robią to np. w Czechach. plus dokończenie Słowackiego.

    • 8 2

    • Fajnie by było

      ale znając życie, zaraz bezrobotni zieloni aktywiście miejscy zaczną pikietować z transparentami, że buduje się autostradę przez miasto.
      To już siedzi w ich głowach.
      To właśnie prze nich miasto odeszło od planów budowy czteropasmowej drogi na rzecz "Zielonego bulwaru".

      • 1 3

    • (1)

      W tym rejonie nie da się "opuścić" ulicy bo to rejon ujęć wody. Niestety w skutek korupcji Gdańsk jest pozbawiany tereny pod ujęcia wody w przyszłości?

      • 3 1

      • a co ma obniżenie ulicy do ujęć wody?

        • 1 0

  • ci "dogowcy"to chyba w jakims innym swiecie zyja (1)

    Im naprawde sie wydaje ze ten tristar cos.odkorkowal? Bo według mnie jezdzi sie.coraz gorzej. Tristar jest jak ufo niektórzy wierza ze istnieje.

    • 12 1

    • kierowcom tez sie wydaje ze dobudowanie i poszerzanie drog cos daje. wszyscy jak widac zyja w nieswiadomosci

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane