• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Rondo

    A wystarczyłoby wybudować duże rondo

    • 6 4

  • zilone swiatlo

    na razie chociaż powinno być dłuższe zielone światło na głównej drodze,a nie podobne jak w kierunku zaspy i hallera.

    • 3 1

  • Wyjazd z tunelu powinien kończyć się na Marynarki Polskiej. Skierowanie ruchu tranzytowego przez pas nadmorski to działanie na szkodę mieszkańców!

    • 11 2

  • ci "dogowcy"to chyba w jakims innym swiecie zyja (1)

    Im naprawde sie wydaje ze ten tristar cos.odkorkowal? Bo według mnie jezdzi sie.coraz gorzej. Tristar jest jak ufo niektórzy wierza ze istnieje.

    • 12 1

    • kierowcom tez sie wydaje ze dobudowanie i poszerzanie drog cos daje. wszyscy jak widac zyja w nieswiadomosci

      • 0 3

  • (2)

    Jedynie ZAMKNIĘCIE TUNELU odkorkuje Przymorze!!!!!

    • 14 5

    • Nie świruj ziomek (1)

      • 4 5

      • To wy nie świrujcie i wynocha do centrum

        • 3 1

  • Mysle ze ten caly tristar nie dziala albo nie dziala tak jak powinien. (7)

    Tylko czekac jak zaczna wykorzystywac kamery z tristara jako maszynki do robienia pieniedzy.

    • 242 19

    • Tristar to wałek

      • 15 2

    • Powiedz jak może działać jak tam nikt nie siedzi ??? (1)

      • 18 1

      • Jedyne co Tristar odkorkowuje

        to przepływ gotówki z instytucji państwowej do spółki prywatnej.

        • 38 1

    • Tristar nie działa. Jechałem okolo 19 przy dworcu (1)

      w kieunku Orunii. Czopek oczywiście przy starym Żaku. Tramwaju żadnego nie było, na bocznych też 0 samochodów, a dla kierunku na Pruszcz krótkie zielone i 3 zmiany na czerwonym.

      • 23 2

      • Uwielbiam Dolny Wrzeszcz w nocy

        Zero tramwajów, zero pieszych, pojedyncze taksówki - na każdych światłach stoisz. Tristar jednak działa - uspokaja ruch w mieście.....

        • 31 0

    • Działanie Tristar....

      A czy to w ogóle działa? Jakoś nie zauważyłem. Ile razy jadę ulicą grunwaldzką liczę na "zieloną falę" A tu kibel co światła stoję i czekam. Trasa słowackiego drugi przykład. Stoi jeszcze kawał w lesie, dojeżdżam do ronda z myślą że pewnie kupa samochodów z moreny zjeżdża, no fakt ze 20 może stoi, ale to nic że na słowackiego z góry na dół stoi ich ponad 200!!! się pytam po co tym panom te kamery na wylocie z lasu?! Żołnierzy wyklętych do góry w godzinach szczytu? Zjazd na srebrzysko i stara Słowackiego na pewno potrzebują tyle czasu na wjazd? Pytam się po co? Jakby się żołnierzowa nie zapychała to te cfaniaczki co się pchają na słowackiego tam dalej nie pchały tylko poleciały ciągiem. Lewoskręt słowackiego w Rakoczego taka duża wysepka jest potrzebna? Zrobili by dwa pasy na lewoskręt do tego jeszcze wydłużyli go i myślę że Wyklęci by się tak nie korkowali. Ale chyba pomyśleć co zrobić aby było lepiej to ciężko. Najważniejsze jest rąbitne centrum handlowe w samym centrum miasta. Kolejne miejsce gdzie ludzie będą spędzać każdy wolny dzień, wydawać kupę kasy. Bo tylko to się liczy KASA KASA KASA....

      • 28 1

    • hahahahahahahahaahah

      sristar hahahahahhahahhahahahahah dzięki za poprawę humoru.

      • 30 1

  • (2)

    Otwarcie tunelu, spowodowała znaczne zwiększenie ruchu na al. Jana Pawła II w kierunku ul. Hynka , to z kolei skutkuje zwiększonym ruchem pojazdów na osiedlu Zaspa-Młyniec, które jest absolutnie nie przygotowane ( infrastruktura drogowa) do takiego ruchu,budując tunel pod Martwą Wisłą, nikt nie wziął pod uwagę skutków takiej decyzji.

    • 18 2

    • jak widać budowa nowych dróg zwiększa korki (1)

      bo otwarciu tunelu miało być luźniej w Śródmieściu ale to stolec prawda, stoi Śródmieście, stoi Zaspa i Przymorze, stoi Nowa Słowackiego itd

      Miliardy wyrzucone w błoto! A nie ma kasy na nowe tramwaje.

      • 8 1

      • Jasne. Tramwaje odkorkują drogi wlotowe. Brawo ty.

        • 3 4

  • Niestety zatorom na tym skrzyżowaniu winni są KIEROWCY ŚLIMAKI

    ZDiZ wykazał dobrą wolę i już eksperymentował ze zwiększeniem długości świecenia się zielonego światła dla jadących ul Czarny Dwór. Efekt - kierowcy ślimaki zwiększali odległość pomiędzy pojazdami, przez co przepustowość skrzyżowania wcale się nie zwiększyła!
    Wszystko przez:
    - dziadków emerytów rencistów z refleksem szachisty, którzy po minucie orientują się, że poprzedzające auto jest już daleko z przodu,
    - słoików (GWE, GKA, GKS, GDA, GPU ...) bojących się, że przy gwałtowniejszym ruszeniu weki na tylnym siedzeniu się poobijają,
    - Kariny malujące usta błyszczykiem i klepiące przez swoje Szajsungi za kierownicą.
    Ludzie zrozumcie - spod świateł trzeba ruszać z jajem a nie jak ślimak. Wcale na tym nie nie oszczędzacie paliwa, bo to co zaoszczędzicie łagodnie ruszając, to zaraz potem wypalisz stojąc w korku, który sam powodujesz!

    • 7 10

  • ile kosztowałoby do tego czasu postawić policjanta w godzinach porannego i popołudniowego szczytu?

    mam wrażenie, że koszt tristara w tym miejscu wystarczyłby na policjanta do 2150 roku.

    • 9 2

  • Korki

    Przyczyna korków przy tunelu (ale także na innych trasach) jest bardzo prosta i zna ją każdy student II roku komunikacji, ale niestety zapomnieli o niej nasi projektanci i decydenci. "O przepustowości drogi miejskiej nie decyduje jej przekrój (ilość pasów) ale węzły".. Wydaliśmy setki milionów zł na drogi, a zaoszczędziliśmy kilkanaście na proste, stalowe wiadukty umożliwiające bezkolizyjne przejazdy na głównym kierunku ruchu. Skutki tego widać przy tunelu, ale też na Słowackiego, Armii Krajowej itp

    • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane