• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy będzie alternatywna droga przez Sopot ?

13 marca 2001 (artykuł sprzed 23 lat) 
Już dwadzieścia lat temu powstał plan alternatywnego poprowadzenia przez Sopot drogi samochodowej łączącej trzy miasta. Rosnąca z roku na rok ilość samochodów w Trójmieście przyczynia się do tego, że powrót z pracy trasą Gdańsk - Sopot - Gdynia w godzinach szczytu staje się coraz większym koszmarem. Pomysłem na rozwiązanie tego problemu miała być tzw. 'Czerwona droga' przebiegająca wzdłuż torów kolejowych. Realizacja tego projektu wymagałaby jednak wyburzenia około 60 domów na trasie. Sopot w tej sytuacji znalazłby się w najtrudniejszej sytuacji - przez kurort nie powinna przecież przebiegać trasa przelotowa. Zbudowanie na tak małej powierzchni centrum miasta jeszcze jednej kilkupasmowej drogi kłóciłoby się z uzdrowiskowym jego charakterem. Ucierpiałyby także będące pod opieką konserwatora zabytkowe kamienice.

Przeszkodą w inwestycji jest również brak funduszy. Modernizacja obecnych tras oraz dobudowywanie kolejnych odcinków pochłania tak wiele środków finansowych, że realizacja przedstawionej alternatywa byłoby kwestią dalekiej przyszłości. Jeśli zaś w nowym zagospodarowaniu przestrzennym Trójmiasta miejsce na 'czerwoną drogę' nie zostanie przewidziane już dziś - wraz z upływem czasu szanse na jej wybudowanie spadają do zera. Mieszkańcy kamienic znajdujących się na proponowanej trasie prawdopodobnie wkrótce wykupią je na własność i praktycznie zamknie to możliwość powstania jakiegokolwiek alternatywnego połączenia.

Jeśli władze Sopotu nie podejmą takiej inwestycji - będzie to z pewnością decyzja pozwalająca na oszczędności w budżecie gminy. Niestety zmotoryzowanym pozostanie stanie w coraz większych korkach.

Opinie (53)

  • Kester do Babonia

    Pański wykład na temat optymizmu, marzeń, Gdyni itp nie zawiera tego, o co Pana prosiłem: pomysłu na sfinasowanie tunelu wzdłuż Alei Niepodległosci. Zamierza Pan sfinansowac jego budowę marzeniami, optymizmem i wspomnieniami z budowy Gdyni? Przedstawiłem konkretne argumenty udowadniając, ze budowa tego tunelu jest NIEREALNA. W zamian otrzymałem obraźliwy tekst na temat mojego pesymizmu i ZADNEGO konkretnego argumentu przeciw moim. I to wsyzstko podpisane przez człowieka podającego sie za redaktora magazynu kulturalnego... W tej sytuacji kpiarskie uwagi na temat ponad stuletniej architektury kolejowej przestają dziwić. Po prostu tyle Pan ma wspólnego z kulturą ile ja z księzycem

    • 0 0

  • Nie burzcie Sopotu!

    Napewno jest bardzo duzo mozliwosci aby problem komunikacji rozwiazac.Natomiast rozwiazaniem nie jest burzenie pieknych kamienic. Wrecz przeciwnie modernizacja i utrzymanie tych dobr kultury jest dla Sopotu bardzo wazne.
    Powrot do starej swietnosci Sopotu bez nowoczesnej architekury (Sopot Gorny pole do popisu dla nowoczesnej architektury) powinien byc celem gospodarzy Sopotu.
    Uwazam ze Al. Niepodleglosci powinna byc jednokierunkowa zmniejszona do trzch pasm.Chodniki powinne byc poszezone z drogami dla rowezystow.Jak z nazwy wynika jest to Aleja wiec powinna byc upiekszona pieknymi drzewami i zielencami.
    Ruch pieszy powinien odbywac sie w tunelach albo alternatywa do tego punkty dla pieszych na zadanie.
    Dla kierunku przeciwnego powinna byc zmodernizowana i poszezona do trzech pasm ulica Armii Krajowej rowniez nie zapominajac o zieleni.Sensem bylo by wprowadzic zakaz przejazdu tranzytowym pojazdom (poprawic komunikatcje na obwodnicy).
    Odciazeniem ruchu samochodowego bylo by uaktrakcjenie ruchu miejskiego kolejki elektr.( moze tez w niedalekiej przyszlosci metra miedzy miejskiego), zacheta do wygodnego , szybkiego, bezpiecznego, taniego poruszana sie po Trojmiescie.
    Nie sztuka jest inwestowac w nowe, powinnismy inwestowac w stare bo to jest bardzo cenne.
    Prosze nie burzcie Sopotu!!!

    • 0 0

  • Do Alicji

    Ul. Armii Krajowej kilka lat temu pełniła funkcję takiej nieformalnej obwodnicy Sopotu, bardzo ułatwiając przejazd w kierunku Gdańska. Niestety władze miasta storpedowały to całkowicie ograniczając na niej prędkość do 40 km/h (policja z radarem skutecznie to wymusza). A więc tranzyt wrócił na Al. Niepodległości. Ale pomysł Alicji wydaje się bardzo sensowny (chociaż być może nie dla mieszkańców ulicy AK), tylko że likwidacja przejść dla pieszych na Al. Niepodległości (budowa przejść podziemnych) nie wystarczy- korki powodują również skrzyżowania. Ale chyba warto się na serio zastanowić nad tym pomysłem, bo jest najlepszy ze wszystkich dotychczasowych.

    • 0 0

  • Do wszystkich ekonomów

    Gdańsk zamierza wybudować tunel pod Martwą Wisłą o długości ok. 1000 m, w tym ok. 700 m pod wodą ( a więc w terenie wolnym od przeszkód infrastruktury technicznej). Szacuje się, że koszt budowy wyniesie ok. 170,00 mln $!. ($ = dolar USA).
    Taki sobie ekonomek.

    • 0 0

  • odpowiedz na budowe tunelu pod Martwa Wisla

    Nie Gdansk a Port Gdanski, a to jest roznica. Na budowe zostanie zaciagniety kredyt, najprawdopodobniej Port znajdzie wspolnika do inwestycji (caly czas szuka), a przejazd tunelem bedzie platny!!!!! Mista Gdanska nigdy nie bylo by stac na taka inwestycje.

    • 0 0

  • Zapraszam decydentów na spacer

    Nie rozumiem dlaczego nikt nie podnosi tematu istniejšcego problemu, który polega mniej więcej na tym, że człowiek - pieszy chodzšcy z koniecznoœci wzdłuż al. Niepodległoœci w czasie opadów atmosferycznych - co nota bene w naszym klimacie nie jest zjawiskiem wyjštkowym nie może przejœć bez ochlapania przez samochód. Apeluję do kierowców tych lepszych i gorszych aut o uaktywnienie ich wyobrażni.
    Decydentów do przejœcia w swoich najlepszych płaszczach wzdłuż "alei" ( jak to słowo się zdewaluowało) w czasie wiosennej romantycznej mżawki goršco zapraszam.
    Faktem jest, że mieszkańcy którzy od lat systematycznie przyzwyczajali się do coraz większego ruchy na "alei" nie bardzo wyczuli moment kiedy ruch samochodowy spowodował ucišżliwoœci wpływajšce na stan ich zdrowia.
    Ja obserwujšc sytuację na przestrzeni lat, jednak mieszkajšc tam od lat zaledwie czterech (z braku innych alternatyw cztytaj: braku pieniędzy) widzę, że nie jest to miejsce z którym można wišzać plany na przyszłoœć. Ucišżliwoœci spowodowane przez ruch na ulicy trwajš 24h na dobę a sytuacja zapewne będzie nabierać coraz bardziej dramatycznego wymiaru.
    Nikt kto szanuje swoje zdrowie i zdrowie swoich najbliższych i ma choć blade pojęcie na temat ochrony swojego zdrowia i œrodowiasa ( o ironio - w mieœcie o statusie uzdrowiska) tu nie zostanie. Zdegradowane częœci miast zdarzajš się w końcu także w Paryżu - to przecież standardy europejskie.
    CZAS ABY ZIELONI WKROCZYLI DO AKCJI.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Chlapanie i ekonom

    Ochlapywanie pieszych nie wynika zwykle ze złosliwosci kierowców, tylko z kałuż zalegajacych w nieskończonej ilosci nierównosci i dziur w nawierzchni. Są one rozmiesczone tak gęsto i nieregularnie, że ich ominięcie jest niemozliwe. Jak się domyslam pieniędzy na nową nawierzchnię z porowatego asfaltu nie ma, więc cóż dopiero mówić o budowie nowych dróg, czy arterii, zwłaszcza w tunelu albo na estakadzie. A swoją drogą niektórzy autorzy tutaj maja naprawdę kłopot z rozróżnieniem ekonomów od ekonomistów... To moze ja wyjasnię: Ekonom to człek pilnujący pracujących chłopów pańszczyźnianych. Ekonomista zas to człowiek zajmujacy sie zawodowo sprawami finansów i gospodarki.

    • 0 0

  • Panowie!

    Trochę powagi! Bądźmy konsekwentni! Otóż gdyby chłopi pracowali, to by ekonom nie był potrzebny. Przecież on ich pilnuje, bo oni się obijają. I o to właśnie chodzi. Z harcerskim pozdrowieniem!

    • 0 0

  • A tak kolejką do pracy, to nie łaska???

    • 0 0

  • Mniej blachosmrodów

    Ludzie!!! Zlitujcie się nad naszym biednym środowiekiem! Nie łaska przejechać się do pracy kolejką albo autobusem. Od tego się nie umiera. Kierowcy narzekają, że nie można przejechać przez miasto. Ciekawe jakim cudem!!! W jednym blachosmrodzie siedzi przeciętnie jedna, dwie osoby, a to pudło zajmuje tyle miejsca, ile dziesięć osób. Zacznijmy trochę myśleć. Ludzi przybywa, samochodów też, ale przecież nie zamienimy wszystkich terenów na drogi. A poza tym nasza planeta nie kondom - nie rozciągnie się!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane