• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • A może zamiast rozbudowy infrastruktury należałoby najpierw skupić się nad poprawą funkcjonowania tej już istniejącej?

    • 28 0

  • Ludzie którzy zagłosowali za tak, mieszkają obok wielkopolskiej (1)

    Ile razy mi się zdążyło że autobus był opóźniony a stałem przy placu górnośląskim i zastanawiałem się czy zdążę na pociąg czy nie

    • 19 3

    • No to niech Gdynia

      pomysli nad trasami przejazdu komunikacji miejskiej. Może trzeba dobudowac jakiś odcinek, może estakadę, a nie dowalać przystanki SKM co 800m

      • 2 0

  • Kiedy skm na oksywie?

    • 36 0

  • opat opat opat budować opat opat opat (1)

    • 11 1

    • Współczuję...

      • 1 0

  • (1)

    Zamiast tego i**otycznego pomysłu, zbudować kolej na Pogórze i Oksywie. W międzyczasie wrócić na linie do Tczewa.

    • 34 4

    • Tczew ma nowoczesne Impulsy PR i naprawdę zdezelowane EN57 SKM nie są mile widziane chyba że chodzi Ci o bezpłatny przewóz roweru?

      • 1 2

  • Budowac, budowac i jeszcze raz budowac...

    Podaj cegłę, podaj cegłę zbudujemy nowy dom, na miarę naszych marzeń dom.

    • 1 9

  • PKM do Pruszcza przez Wzgórza Morenowe/Górny Taraś

    • 9 2

  • Bardziej się przyda SKM pomiędzy Redą, a Rumią. (3)

    Poza tym MUSI być więcej składów i częstsze kursy. Na przystankach SKM stoją zbyt długo. Wiem, że SKM to nie metro ale np. w Kijowie metro odjeżdza co 60 sekund w godzinach szczytu. Wieczorem co 2-4 minuty. Zamykanie drzwi po 10 sekundach i nara.

    • 17 8

    • no faktycznie.. Kijów... jest się na czym wzorować (2)

      dopóki SKM nie kupi nowych (fabrycznie nowych) pociągów, to o szybszym ruchu można pomarzyć..

      • 4 3

      • No jest, metro działa idealnie, także nie rozumiem Twojego komentarza.
        Myślisz, że nasza Polska jest taka rozwinięta? zwłaszcza SKM?

        • 3 1

      • no przecież kupili 2 nowe impulsy

        na każdym przystanku stoją dłużej niż stare składy
        bo mają wysuwane półeczki do peronu
        ps:
        i tą dziadowską klimatyzację, ustawioną na 16stopni

        • 3 1

  • 8 miesięcy!

    Super czas! Dynamika i Sprawnosc godna podziwu. A kiedy poznamy plany budowy i termin SKMKI na poludnie Gdanska za 10 lat? Czy moze troche szybciej za 5? Wtedy 10 lat budowy i bedzie w samą pore...
    Wtedy bedzie mozna narzekac 15 lat ze korki w Gdansku, ze kierowcy wola samochod niz komunikacje...

    • 7 2

  • Wincyj szynobusów (2)

    Na trasach PKM, tu liczy się częstotliwość i rytm. Ja chce mieć środek masowego rażenia, na który mogę sobie spokojnie iść spacerkiem, nie obawiając się, ze jak się spóźnię, to godzina czekania na kolejny.

    • 22 0

    • Nie w tym biednym kraju..

      • 1 0

    • może kiedyś tak będzie. Póki co trzeba walczyć o nowe przystanki (Osowa płn, Karczemki) + linię na północ Gdyni. Wtedy linia będzie bardziej popularna = wiecej ludzi bedzie korzystać = dodadzą nowe połączenia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane