- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (97 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (130 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (684 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (232 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (58 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy
Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między Orłowem a Redłowem powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. Wielkopolskiej. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.
W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).
Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.
Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.
Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum
- DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
- Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)
SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
Opinie (183) 2 zablokowane
-
2020-09-29 13:07
A może zamiast rozbudowy infrastruktury należałoby najpierw skupić się nad poprawą funkcjonowania tej już istniejącej?
- 28 0
-
2020-09-29 13:10
Ludzie którzy zagłosowali za tak, mieszkają obok wielkopolskiej (1)
Ile razy mi się zdążyło że autobus był opóźniony a stałem przy placu górnośląskim i zastanawiałem się czy zdążę na pociąg czy nie
- 19 3
-
2020-09-29 14:48
No to niech Gdynia
pomysli nad trasami przejazdu komunikacji miejskiej. Może trzeba dobudowac jakiś odcinek, może estakadę, a nie dowalać przystanki SKM co 800m
- 2 0
-
2020-09-29 13:13
Kiedy skm na oksywie?
- 36 0
-
2020-09-29 13:13
opat opat opat budować opat opat opat (1)
- 11 1
-
2020-09-29 19:51
Współczuję...
- 1 0
-
2020-09-29 13:13
(1)
Zamiast tego i**otycznego pomysłu, zbudować kolej na Pogórze i Oksywie. W międzyczasie wrócić na linie do Tczewa.
- 34 4
-
2020-09-29 14:35
Tczew ma nowoczesne Impulsy PR i naprawdę zdezelowane EN57 SKM nie są mile widziane chyba że chodzi Ci o bezpłatny przewóz roweru?
- 1 2
-
2020-09-29 13:13
Budowac, budowac i jeszcze raz budowac...
Podaj cegłę, podaj cegłę zbudujemy nowy dom, na miarę naszych marzeń dom.
- 1 9
-
2020-09-29 13:14
PKM do Pruszcza przez Wzgórza Morenowe/Górny Taraś
- 9 2
-
2020-09-29 13:15
Bardziej się przyda SKM pomiędzy Redą, a Rumią. (3)
Poza tym MUSI być więcej składów i częstsze kursy. Na przystankach SKM stoją zbyt długo. Wiem, że SKM to nie metro ale np. w Kijowie metro odjeżdza co 60 sekund w godzinach szczytu. Wieczorem co 2-4 minuty. Zamykanie drzwi po 10 sekundach i nara.
- 17 8
-
2020-09-29 13:30
no faktycznie.. Kijów... jest się na czym wzorować (2)
dopóki SKM nie kupi nowych (fabrycznie nowych) pociągów, to o szybszym ruchu można pomarzyć..
- 4 3
-
2020-09-29 13:49
No jest, metro działa idealnie, także nie rozumiem Twojego komentarza.
Myślisz, że nasza Polska jest taka rozwinięta? zwłaszcza SKM?- 3 1
-
2020-09-29 14:58
no przecież kupili 2 nowe impulsy
na każdym przystanku stoją dłużej niż stare składy
bo mają wysuwane półeczki do peronu
ps:
i tą dziadowską klimatyzację, ustawioną na 16stopni- 3 1
-
2020-09-29 13:15
8 miesięcy!
Super czas! Dynamika i Sprawnosc godna podziwu. A kiedy poznamy plany budowy i termin SKMKI na poludnie Gdanska za 10 lat? Czy moze troche szybciej za 5? Wtedy 10 lat budowy i bedzie w samą pore...
Wtedy bedzie mozna narzekac 15 lat ze korki w Gdansku, ze kierowcy wola samochod niz komunikacje...- 7 2
-
2020-09-29 13:16
Wincyj szynobusów (2)
Na trasach PKM, tu liczy się częstotliwość i rytm. Ja chce mieć środek masowego rażenia, na który mogę sobie spokojnie iść spacerkiem, nie obawiając się, ze jak się spóźnię, to godzina czekania na kolejny.
- 22 0
-
2020-09-29 13:18
Nie w tym biednym kraju..
- 1 0
-
2020-09-29 16:07
może kiedyś tak będzie. Póki co trzeba walczyć o nowe przystanki (Osowa płn, Karczemki) + linię na północ Gdyni. Wtedy linia będzie bardziej popularna = wiecej ludzi bedzie korzystać = dodadzą nowe połączenia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.