- 1 Pod prąd uciekał przed policją (184 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (558 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (75 opinii)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (161 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (513 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (312 opinii)
Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy
Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między Orłowem a Redłowem powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. Wielkopolskiej. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.
W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).
Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.
Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.
Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum
- DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
- Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)
SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
Opinie (183) 2 zablokowane
-
2020-09-29 14:11
Powinno się zlikwidować pociągi i tory
A w to miejsce wybudować ścieżkę rowerową. A najlepiej całkiem zlikwidować i zrobić ścieżkę do Zakopanego
- 3 0
-
2020-09-29 14:13
co z SKM na Wiczlino? (3)
kiedy bedzie?
- 7 2
-
2020-09-29 14:16
(2)
NIGDY!!!! Kupiło się mieszkanie na polu kapusty, to trzeba sobie jakoś radzić
- 4 5
-
2020-09-29 14:53
Dąbrowa ma 14 tysięcy mieszkańców, czy o niej tez powiesz (1)
Ze to pole kapusty, a tak naprawdę cała Gdynia była wiejska a po czasie , rozbudowała się
- 3 0
-
2020-09-29 19:31
Następna
Dzielnica ktora sie rozwija w szybkim tempie a komunikacji z dołem publicznej brak.
Skm ppwinna łączyć wszystie dzielnice a w ogóle nawet tego sie nie planuje !!!- 1 0
-
2020-09-29 14:17
Nowy przystanek SKM
Nie jest potrzebny.Lepiej reaktywujcie SKM do Nowego Portu - bedzie mniej aut na drodze....
- 2 2
-
2020-09-29 14:18
jak można o tym pisać nie wspominając o Obłuzu ?
przecież to jest chore ! co za ignorancja.
- 5 0
-
2020-09-29 14:33
Nie, ogarnąć bus pas do redlowa i tyle
- 2 1
-
2020-09-29 14:39
Wpierw dymisja Łucyka wraz ze Szczurkiem
Dopiero potem jakiekokwiek inwestycje.
- 6 0
-
2020-09-29 14:42
Oczywiście że potrzebny (2)
Taki przystanek skróci podróże z SKM w kierunku Karwin o kwadrans, jeśli nie więcej. Ile to czasu zmarnowali pasażerowie na to by najpierw przejechać do Redłowa, potem dreptać Stryjską na trajtek, potem w korku najpierw na alei, potem na Wlkp, by znaleźć się dokładnie w tym samym miejscu, tylko 5 metrów niżej.
Miejsce na przystanek jest - odległości miedzy Orłowem a Redłowem są takie jak między np. Przymorzem a Żabianką. I nikt nie narzeka na przystanek w Oliwie.
A czas jazdy? Zapewne z czasem kupione będą nowsze składy z lepszym przyśpieszeniem/hamowaniem. Zatem nie zmieni się zbytnio, tym bardziej, że będzie mniejszy tłok na Redłowie.- 11 7
-
2020-09-29 21:00
Zgadzam się
Dokładnie. W punkt.
- 3 0
-
2020-09-30 13:28
Tym bardziej, że są to ostatnie w tej perspektywie konkursy woj.. Przewidziano w nich pewnie poprawy ekologicznego transportu i będą dotacje do inwestycji m.in. w centra przesiadkowe, inteligentne systemy transportowe i tabor autobusowy/kolejowy/trolejbusowy/..
Dlatego jeden i drugi z przystanków w Gdyni są jak najbardziej zasadne bo ograniczają ruch samochodowy.- 0 0
-
2020-09-29 14:43
opinia
przystanek nie potrzebny remontujcie drogi i chodniki
- 2 3
-
2020-09-29 14:45
Przystanek na Osowej (7)
Zbudować. Proszę tutaj badać czy to ma sens !
Codziennie muszę wozić 3 dzieci do przedszkola co ze szkola i innymi zajeciami czeka mnie jeszcze 15lat !
2h dziennie w korkach i stracone 1800zl na koszty miesięcznie. Takich jak ja jest już w promieniu 10km od Osowej tysiace !
Niech ten pociąg jedzie normalnie a stacja jest w normalnym miejscu a nie tam gdzie NIKT prawie nie mieszka !- 3 3
-
2020-09-29 14:51
Do szkoły niech dzieci chodzą z buta (2)
Ja tak chodziłem, całą podstawówkę i liceum i nikt mnie nie woził, choć miałem ok 3km do podstawówki i jeszcze dalej do ogólniaka. W podstawówce od zerówki chodziłem sam, tylko pierwszy tydzień babcia ze mną chodziła. A jak po drodze powrotnej zabarłożyłem i przyszedłem spóźniony, to w domu czekał tzw wjerdol i wszystko było jasne...
- 3 1
-
2020-09-29 17:45
szkoły Osowa (1)
Dzieci w tej dzielnicy jest ponad tysiąc. Jeden ogólniak sprawy nie rozwiązuje, tym bardziej, że nie ma rejonizacji. Nie każdy też musi uczyć się w ogólniaku. Z Osowej młodzież niestety dojeżdża do szkół i jest z tym problem. Autobusy są zapchane i stoją w korkach. Poza tym nie tylko uczniowie dojeżdżają, ale też dorośli do pracy i nie tylko z Osowej ale też z przyległych miejscowości, które się rozbudowują. Osowa komunikacyjnie jest bardzo zaniedbana. Główna ulica jest w b. złym stanie technicznym. Do dworca daleko, PKM kursuje rzadko, też jest zapchana.
- 3 1
-
2020-09-29 19:16
Duży parking i częste pociagi
W Osowej przy wiadukcie na Chwaszczyno potrzebny jest największy parking przesiadkowy w trójmieście.
Rozwój miasta w kierunku zachodni jest olbrzymi !!! Te samochody z miejscowości Kaszubskich nie zmieszcza sie na drogach na dół. Już się nie mieszczą !
Jak nie bedzie to wykonane w ciągu 5lat grozi Nam paraliż komunikacyjny.- 0 0
-
2020-09-29 16:11
(1)
w Osowej jest szkoła (liceum też) + kilka przedszkoli, szkół języków, boiska, korty tenisowe, konie, basen, skatepark itp. Po co wozisz te dzieciaki i tylko je męczysz ?
- 2 1
-
2020-09-29 19:23
Bo mam pieniądze
I nie bede skazywal dzieci na robienie g.. z mózgu w państwowych szkolach. Skończyłem panstwowa to wiem jaka jest różnica!
- 1 4
-
2020-09-30 08:09
(1)
Było nie robić dzieci w Osowej
- 0 0
-
2020-09-30 08:16
Tekst
Mistrza. W twarz tez mi tak powiesz? Mam 115kg i 193cm
- 0 0
-
2020-09-29 14:50
a PKM?
SKM rozbudowują, a PKM stoi w miejscu. Pociągi PMK od lotniska do Gdyni co 1h. Żenada.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.