• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Bogaci jesteście gdynianie skoro płacicie za audyt czy ma być przystanek czy nie. (2)

    Ja z Zygą powiemy wam to za dwa browary.

    • 8 0

    • Zyga... (1)

      ...robisz ta kawa?

      • 1 0

      • jo , już robia - czarna bez cukru

        • 1 0

  • Mieszkam w okolicy

    ale nie widzę sensu robić co chwilę przystanek. Niech poprawią to co już jest czyli częściej jeżdżące, dłuższe i bardziej nowoczesne i bezpieczne składy

    • 5 0

  • No pewnie nie ma jak robić z pociągu drugiego tramwaju...

    Czemu ucichło przedłużenie SKM do Wejherowa, budowa od Rumi do Weja dwóch osobnych torów tylko dla SKM, plus budowa nowych przystanków Rumia Biała Rzeka, Reda Centrum, a także czemu nic nie słychać o przedłużenie SKM do Pruszcza czy do południa Gdańska? Bo może do Tczewa to już przesada (prócz Tczewa nie ma tam większych miejscowości na trasie), ale przedłużenie SKM do Pruszcza, reaktywacja linii do Juszkowa, Straszyna, Kolbud i dalej do Żukowa to inwestycje priorytetowe powinny być.

    • 4 0

  • Thanks for finally talking about >Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni?
    Za osiem miesięcy się dowiemy

    • 0 1

  • Co?

    Jak Skm ma za dużo pieniędzy, to może czas zadać pytanie gdzie tych 10 nowych 5 wagonowych Impulsów?
    Miały być w tym roku!

    • 2 0

  • skm północ Gdynia-tak powinien wyglądać przystanek

    weźcie wy w tej Gdyni zrobcie skm na północ Gdyni a nie zastanawiacie sie nad mało ważnymi sprawami

    • 1 0

  • Mieszkam na Wielkopolskiej na wysokosci przejazdu.

    Przystanek jest tam konieczny, duzo osob jezdzic bedzie z niego do Wejherowa.

    Janusz

    • 1 5

  • A po co?

    • 2 0

  • Czy bedzie dojazd na miedzynarodowe lotnisko w Kosakowie ?

    Wanda

    • 8 0

  • Po co w tym miejscu?

    Po co, na co i dla kogo ten przystanek skoro przesiadkowym jest Redłowo? Przy okazji skopano na nim za wąskie schody od strony Gdyni, jak pada winda nie działa , a brak zadaszenia nad stopniami wyjdzie dopiero zimą . Rumia Janowo wygląda zdecydowanie lepiej niż Redłowo.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane