• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Ludzie którzy zagłosowali za tak, mieszkają obok wielkopolskiej (1)

    Ile razy mi się zdążyło że autobus był opóźniony a stałem przy placu górnośląskim i zastanawiałem się czy zdążę na pociąg czy nie

    • 19 3

    • No to niech Gdynia

      pomysli nad trasami przejazdu komunikacji miejskiej. Może trzeba dobudowac jakiś odcinek, może estakadę, a nie dowalać przystanki SKM co 800m

      • 2 0

  • opinia

    przystanek nie potrzebny remontujcie drogi i chodniki

    • 2 3

  • Wpierw dymisja Łucyka wraz ze Szczurkiem

    Dopiero potem jakiekokwiek inwestycje.

    • 6 0

  • "money for nothing" (4)

    papierowe miasto wydaje na konsultacje, ekspertyzy zamiast siłami licznych etatów własnych wypracować rozwiązanie. Które tutaj jest proste: przystanki mają być rzadko (bo SKM ma być "szybka"), za to dowóz, dojazd i dojście do nich mają być sprawne.

    • 124 15

    • Czytać ze zrozumieniem (2)

      To SKM zleciła opracowanie dokumentu o przydatności lub nie tego przystanku.

      • 10 1

      • No ale to jest na "zamówienie" Gdyni

        SKM sama z siebie nie ma potrzeby budowy tych przystanków, tak jak budowy czegokolwiek.

        • 2 0

      • Wydaje eskpertyze: Ten przystanek jest nieprzydatny, dziękuje pozdrawiam.

        Rachunek na 300 000 zł prześlę e-mailem

        • 15 5

    • i o to chodzi

      żeby pół Gdyni miało bliżej do przystanku. teraz wypchane autobusy/trolejbusy jadą do redlowa

      • 6 3

  • (1)

    Zamiast tego i**otycznego pomysłu, zbudować kolej na Pogórze i Oksywie. W międzyczasie wrócić na linie do Tczewa.

    • 34 4

    • Tczew ma nowoczesne Impulsy PR i naprawdę zdezelowane EN57 SKM nie są mile widziane chyba że chodzi Ci o bezpłatny przewóz roweru?

      • 1 2

  • Nie, ogarnąć bus pas do redlowa i tyle

    • 2 1

  • jak można o tym pisać nie wspominając o Obłuzu ?

    przecież to jest chore ! co za ignorancja.

    • 5 0

  • Nowy przystanek SKM

    Nie jest potrzebny.Lepiej reaktywujcie SKM do Nowego Portu - bedzie mniej aut na drodze....

    • 2 2

  • To szaleństwo (1)

    mieszkam przy tym wiadukcie przy Wielkopolskiej, przystanek zupełnie niepotrzebny, nie ma na co kasy wydawać? Holendrzy do przystanków dojeżdżają rowerami i je zostawiają gdy za daleko piechotą. Pociągi SKM jeżdżą zdecydowanie za wolno.

    • 10 3

    • Nie wolno im jeździć szybciej,

      ponieważ istnieją obawy, że nikt by nie nadążył że zbieraniem złomu na torach i nasypie.

      • 0 1

  • Powinno się zlikwidować pociągi i tory

    A w to miejsce wybudować ścieżkę rowerową. A najlepiej całkiem zlikwidować i zrobić ścieżkę do Zakopanego

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane