- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (78 opinii)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (307 opinii)
- 3 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (40 opinii)
- 4 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (254 opinie)
- 5 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1091 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy
Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między Orłowem a Redłowem powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. Wielkopolskiej. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.
W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).
Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.
Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.
Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum
- DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
- Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
- Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)
SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
Opinie (183) 2 zablokowane
-
2020-09-29 13:10
Ludzie którzy zagłosowali za tak, mieszkają obok wielkopolskiej (1)
Ile razy mi się zdążyło że autobus był opóźniony a stałem przy placu górnośląskim i zastanawiałem się czy zdążę na pociąg czy nie
- 19 3
-
2020-09-29 14:48
No to niech Gdynia
pomysli nad trasami przejazdu komunikacji miejskiej. Może trzeba dobudowac jakiś odcinek, może estakadę, a nie dowalać przystanki SKM co 800m
- 2 0
-
2020-09-29 14:43
opinia
przystanek nie potrzebny remontujcie drogi i chodniki
- 2 3
-
2020-09-29 14:39
Wpierw dymisja Łucyka wraz ze Szczurkiem
Dopiero potem jakiekokwiek inwestycje.
- 6 0
-
2020-09-29 13:05
"money for nothing" (4)
papierowe miasto wydaje na konsultacje, ekspertyzy zamiast siłami licznych etatów własnych wypracować rozwiązanie. Które tutaj jest proste: przystanki mają być rzadko (bo SKM ma być "szybka"), za to dowóz, dojazd i dojście do nich mają być sprawne.
- 124 15
-
2020-09-29 13:22
Czytać ze zrozumieniem (2)
To SKM zleciła opracowanie dokumentu o przydatności lub nie tego przystanku.
- 10 1
-
2020-09-29 14:35
No ale to jest na "zamówienie" Gdyni
SKM sama z siebie nie ma potrzeby budowy tych przystanków, tak jak budowy czegokolwiek.
- 2 0
-
2020-09-29 13:38
Wydaje eskpertyze: Ten przystanek jest nieprzydatny, dziękuje pozdrawiam.
Rachunek na 300 000 zł prześlę e-mailem
- 15 5
-
2020-09-29 13:27
i o to chodzi
żeby pół Gdyni miało bliżej do przystanku. teraz wypchane autobusy/trolejbusy jadą do redlowa
- 6 3
-
2020-09-29 13:13
(1)
Zamiast tego i**otycznego pomysłu, zbudować kolej na Pogórze i Oksywie. W międzyczasie wrócić na linie do Tczewa.
- 34 4
-
2020-09-29 14:35
Tczew ma nowoczesne Impulsy PR i naprawdę zdezelowane EN57 SKM nie są mile widziane chyba że chodzi Ci o bezpłatny przewóz roweru?
- 1 2
-
2020-09-29 14:33
Nie, ogarnąć bus pas do redlowa i tyle
- 2 1
-
2020-09-29 14:18
jak można o tym pisać nie wspominając o Obłuzu ?
przecież to jest chore ! co za ignorancja.
- 5 0
-
2020-09-29 14:17
Nowy przystanek SKM
Nie jest potrzebny.Lepiej reaktywujcie SKM do Nowego Portu - bedzie mniej aut na drodze....
- 2 2
-
2020-09-29 13:55
To szaleństwo (1)
mieszkam przy tym wiadukcie przy Wielkopolskiej, przystanek zupełnie niepotrzebny, nie ma na co kasy wydawać? Holendrzy do przystanków dojeżdżają rowerami i je zostawiają gdy za daleko piechotą. Pociągi SKM jeżdżą zdecydowanie za wolno.
- 10 3
-
2020-09-29 14:11
Nie wolno im jeździć szybciej,
ponieważ istnieją obawy, że nikt by nie nadążył że zbieraniem złomu na torach i nasypie.
- 0 1
-
2020-09-29 14:11
Powinno się zlikwidować pociągi i tory
A w to miejsce wybudować ścieżkę rowerową. A najlepiej całkiem zlikwidować i zrobić ścieżkę do Zakopanego
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.