• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Mieszkam na karwinach,

    Ale uważam ze to niepotrzebne. Lepiej byłoby dodać wieciej kursów pkmi

    • 10 3

  • co za bezsens!! wczoraj pisano iz na nowym wezle karwiny zabraknie drogi rowerowej. najlepiej odciac mieszkancow a wydaje sie tu kase niepotrzebnie

    • 5 0

  • Marnotrawstwo

    Zamiast obiecanej obwodnicy Witomina przystanek SKM oddalony 500m od poprzedniego . Czy jak skald stanie pomiędzy to będzie można przejść pomiędzy stacjami poruszając się wewnątrz składu ?

    • 10 2

  • Mam najlepsze rozwiązanie problemu:

    Należy wybudować przystanek po czym przez rok sprawdzać czy jest potrzebny. Jeśli okaże się niepotrzebny należy go rozebrać i przywrócić stan poprzedni.
    Proste?
    Proste...

    • 7 1

  • Więcej przystanków oznacza dłuższą jazdę .Przystanki SKM powinny być co ok 2 km ,a nie jak z tramwajami co 100, 200 metrów.

    • 18 1

  • 8 miesięcy!

    Super czas! Dynamika i Sprawnosc godna podziwu. A kiedy poznamy plany budowy i termin SKMKI na poludnie Gdanska za 10 lat? Czy moze troche szybciej za 5? Wtedy 10 lat budowy i bedzie w samą pore...
    Wtedy bedzie mozna narzekac 15 lat ze korki w Gdansku, ze kierowcy wola samochod niz komunikacje...

    • 7 2

  • PKM do Pruszcza przez Wzgórza Morenowe/Górny Taraś

    • 9 2

  • Budowac, budowac i jeszcze raz budowac...

    Podaj cegłę, podaj cegłę zbudujemy nowy dom, na miarę naszych marzeń dom.

    • 1 9

  • Kiedy skm na oksywie?

    • 36 0

  • A może zamiast rozbudowy infrastruktury należałoby najpierw skupić się nad poprawą funkcjonowania tej już istniejącej?

    • 28 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane