• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy progi na feralnym przejściu zmniejszą liczbę wypadków?

Maciej Naskręt
30 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowe progi zwalniające na al. Hallera w Gdańsku.


Przed feralnym i jednocześnie najbardziej medialnym przejściem dla pieszych na al. Hallera w Gdańskuzobacz na mapie Gdańska zainstalowano progi zwalniające.



Pierwsze potrącenie, mężczyzny, 12 maja tego roku.

Progi zainstalowano tuż przed południem. Prace montażowe zajęły drogowcom ok. trzech godzin, nie utrudniając przy tym ruchu.

- W nocy z piątku na sobotę dodatkowo w pobliżu przejścia zostaną ułożone ograniczniki, które utrudnią kierowcom wjazd na tory i ominięcie progu zwalniającego - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Instalację progów zwalniający urzędnicy zlecili po ukazujących się od ponad półtora roku w internecie filmów z czterech potrąceń pieszych, do jakich doszło na tym przejściu. Wcześniej w tym miejscu pojawiły się tzw. "kocie oczka", czyli światła odblaskowe zamontowane w jezdni. Nie poprawiły one jednak bezpieczeństwa w tym miejscu.

Kolejne potrącenie kobiety na feralnym przejściu 12 maja.

Feralne przejście znajduje się tuż przy skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Konarskiego. I jest to pewien problem, ponieważ z tego powodu, nowe progi zwalniające zainstalowano... niezgodnie z prawem. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, progi zwalniające nie mogą być umieszczone bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych i nie bliżej niż 40 m od skrzyżowania.

Urzędnicy nie bez racji tłumaczą, że dla nich celem nadrzędnym jest bezpieczeństwo pieszych i nie przeszkadza im, że działają poza ramami prawa. Przytaczają także przykłady - m.in. "miasteczko holenderskie" w Puławach, w którym pod patronatem ministerstwa zainstalowano progi w bardzo podobnej sytuacji. Szczegóły opisaliśmy w osobnym artykule.

Kolejne zdarzenie 3 listopada 2013 r.

Wypadek z 3 grudnia 2012 r.

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • Wystarczył by fotoradar i ograniczenie do 30 km/h, a próg i tak nie

    spowolni tych śpieszących się w terenówkach i innych z większym rozstawem osi.

    • 4 3

  • teraz widać kto nami rządzi i ma idiotyczne pomysły i swój interes

    tylko światła uruchamiane przez pieszego mogą zmniejszyć liczbę wypadków na tym przejściu, inne pomysły to wyrzucone pieniądze i spiętrzenie korków w tym miejscu

    • 5 1

  • a kiedy próg zwalniajacy dla tramwaju ??

    • 4 1

  • Progi, raczej rowy

    przydałyby się na Kostki Napierskiego w Gdyni dla kierowców SKOK'u. Skąd się zebrało tylu kierowców-głupków w jednym miejscu. CZy to młodzi czy starzy pędzą do pracy, pędzą do domu... tor wyścigowy

    • 1 2

  • TYPOWA POLSKA GŁUPOTA

    Gotowi zamontować czarcie zapadki - ale przejścia przez miejsce do jazdy samochodów nie zlikwidują. Kto się założy, że w pare miesięcy następny trup ?

    • 4 2

  • Zapomnieli o karetkach...

    Ciekawe, czy w przypadku gdy karetka utknie przez te progi w korku i nie zdąży z chorym do szpitala czy będzie można iść do sądu z urzędnikami za tą samowolkę?

    • 5 2

  • Akt skrajnej desperacji

    któremu sami jesteśmy winni. Dopóki nie zaczniemy stosować się do zasad Kodeksu Drogowego nikt nie może czuć się bezpiecznie. Jeżdzimy fatalnie- kazdy wedlug wlasnego uznania. Zazwyczaj "na pamięć" i najlepiej wedlug przepisów które obowiązywały w dniu składania egzaminów tymczasem sytuacja drogowa jest dynamiczna.
    Oby nikt więcej w tym miejscu zdrowia nie stracił.

    • 3 5

  • w mojej ocenie, to przejście dla pieszych jest tam kompletnie zbędne; niepotrzebne.

    Parędziesiąt metrów dalej jest przejście przy operze, drugie zaraz za wiaduktem - więc skoro to tak niebezpieczne miejsce, a nie można zainstalować tam sygnalizacji świetlnej, to po jaką cholerę upierać się przy tym przejściu dla pieszych.
    Nie wiem...może czegoś nie wiem i jest jakaś konkretna przyczyna, dlaczego to przejście musi się tam znajdować; z chęcią ją poznam. Ktoś wie?

    • 5 5

  • proponuję progi co 100m na obwodnicach i na AK.

    I to takie chamskie jak przy wjeździe do garażu podziemnego w CH Manhattan.
    Wtedy będę czuł wewnętrzne usprawiedliwienie swojego marzenia, jakim jest posiadanie czołgu.
    tylko co ja zrobię jak wykopią mi na Grunwaldzkiej rowy przeciwczołgowe :(

    • 3 2

  • progi

    jak zlikwidują to przejście to cały problem zniknie, tam jest bardzo mały ruch pieszych, może by tak zrobić rekonesans ilu pieszych dziennie tam przechodzi ?? !!

    nieeee, łatwiej jest zrobić wysepki zwalniające

    powinszowania, będą jeszcze większe korki

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane