• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy progi na feralnym przejściu zmniejszą liczbę wypadków?

Maciej Naskręt
30 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowe progi zwalniające na al. Hallera w Gdańsku.


Przed feralnym i jednocześnie najbardziej medialnym przejściem dla pieszych na al. Hallera w Gdańskuzobacz na mapie Gdańska zainstalowano progi zwalniające.



Pierwsze potrącenie, mężczyzny, 12 maja tego roku.

Progi zainstalowano tuż przed południem. Prace montażowe zajęły drogowcom ok. trzech godzin, nie utrudniając przy tym ruchu.

- W nocy z piątku na sobotę dodatkowo w pobliżu przejścia zostaną ułożone ograniczniki, które utrudnią kierowcom wjazd na tory i ominięcie progu zwalniającego - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Instalację progów zwalniający urzędnicy zlecili po ukazujących się od ponad półtora roku w internecie filmów z czterech potrąceń pieszych, do jakich doszło na tym przejściu. Wcześniej w tym miejscu pojawiły się tzw. "kocie oczka", czyli światła odblaskowe zamontowane w jezdni. Nie poprawiły one jednak bezpieczeństwa w tym miejscu.

Kolejne potrącenie kobiety na feralnym przejściu 12 maja.

Feralne przejście znajduje się tuż przy skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Konarskiego. I jest to pewien problem, ponieważ z tego powodu, nowe progi zwalniające zainstalowano... niezgodnie z prawem. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, progi zwalniające nie mogą być umieszczone bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych i nie bliżej niż 40 m od skrzyżowania.

Urzędnicy nie bez racji tłumaczą, że dla nich celem nadrzędnym jest bezpieczeństwo pieszych i nie przeszkadza im, że działają poza ramami prawa. Przytaczają także przykłady - m.in. "miasteczko holenderskie" w Puławach, w którym pod patronatem ministerstwa zainstalowano progi w bardzo podobnej sytuacji. Szczegóły opisaliśmy w osobnym artykule.

Kolejne zdarzenie 3 listopada 2013 r.

Wypadek z 3 grudnia 2012 r.

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • Dalej będą wypadki...

    po prostu rajdowcy będą śĶigać o pasie wyłączonym, gdzie nie ma progów.

    • 4 7

  • błąd

    drugie potrącenie w tym roku tez było 12 maja a nie 15

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.

    • 1 1

  • czy w tym ZDiZ ktos mysli w ogole?

    co za idioci

    • 22 5

  • No nie moge co sie w tym kraju dzieje?! Ludzie wg nie myślą. Zamiast dwa pasy w każdą stronę i światła to oni debilne progi robią, na których mało kto zwalnia!! Myśleć ludzie troche!

    • 21 11

  • Ciekawe kiedy pierwszy wypadek śmiertelny, obstawiam że max do końca wiosny

    • 10 7

  • musze tam pojechać i zobaczyć

    jeśli dalej będą zasówać dwoma pasami to nie będzie miało sensu, powinien być zakaz wjazdu na tory to i tramwaje nie będą stały w korkach

    • 10 2

  • Teraz należy zorganizować wycieczkę pieszą córce prezydenta adamowicza

    i dzieciom urzędników z ZDIZ w Gdańsku oraz dzieciom i wnukom małoletnim radnych z Gdańska aby przetestowali to przejście szczególnie o poranku w poniedziałek i po zmroku w sobotę. Jak maluszki naszych VIPów przetestują to na pewno bedzie bezpieczne!!!

    • 21 6

  • światła

    Najlepszym rozwiazaniem byly by swiatla.

    • 32 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane