- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (283 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (186 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (270 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (12 opinii)
Czy przebudowa nabrzeży Polskiego Haka będzie musiała poczekać?
Twardy orzech do zgryzienia mają urzędnicy w sprawie uporządkowania nabrzeży przy Polskim Haku - w miejscu, gdzie Motława wpływa do Martwej Wisły. Najtańsza oferta w ogłoszonym przetargu przez Urząd Morski okazała się niemal dwukrotnie droższa od szacunków.
Warto zaznaczyć, że Polski Hak jeszcze w XVI w. stanowił wodne rogatki miasta - możliwość wpływania do miasta ograniczano tam liną. Przez kolejne lata była to głównie siedziba rybaków - rozwijały się tu przetwórnie rybne. Po II wojnie światowej działały tutaj Zakłady Rybne Gdańsk, na samym zaś cyplu od 1970 r. znajdowała się baza Spółdzielni Rybackiej "Jedność Rybacka".
Niedawno władze Urzędu Morskiego w Gdyni otworzyły oferty złożone w przetargu. Urząd chciał przeznaczyć na inwestycje niespełna 12 mln zł. Tymczasem najtańsza oferta cenowa pochodzi od firmy Aarsleff i opiewa na kwotę 21,892 mln zł.
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 60 proc. cena, a po 20 proc. doświadczenie kierownika budowy i kierownika robót hydrotechnicznych.
Co dalej w sprawie przetargu?
Tereny Polskiego Haka są bardzo atrakcyjne. Kilka lat temu firma Eco Classic, która posiada działkę na cyplu, pochwaliła się planem budowy wieżowca - 170-metrowego budynku. Wzmocnienie nabrzeży przybliży rozpoczęcie budowy.
Czy urzędnicy nie odpuszczą inwestycji?
- Obecnie mamy do czynienia z rynkiem wykonawcy, a nie inwestora. To firmy dyktują ceny, jakie pojawiają się w publicznych przetargach. Inwestycja jest dofinansowania ze środków unijnych i pozyskanie dodatkowych środków na przedsięwzięcia jest niezmiernie trudne - mówi kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Komisja przetargowa powołana przez dyrektora dla wyłonienia najkorzystniejszej oferty pracuje, sprawdzając treści złożonych ofert. Cały projekt obejmuje szereg oddzielnych zadań inwestycyjnych i posiada rezerwę finansową. W związku z tym, komisja na tym etapie nie widzi konieczności unieważnienia postępowania i ponownego jego ogłaszania.
Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku
Nie tylko Polski Hak
Od lat Urząd Morski sukcesywnie odbudowuje zniszczone i zaniedbane nabrzeża wewnętrznego portu w Gdańsku. Obecnie, w różnych fazach realizacji, jest etap III A, który obejmuje remont:
- Nabrzeża Flisaków (odcinek o długości 307 m podzielony na dwie części: 164 m i 143 m )
- Nabrzeża Retmanów (938 m)
- Nabrzeża Motławy nr XVIII (531 m)
- Nabrzeża Polski Hak (355,0 mb)
- Nabrzeża Szyprów (383 metry)
Jedyna taka firma w Polsce. Wydobywa kruszywo z dna Bałtyku
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2019-01-22 08:19
Przecież deweloperzy postawią tam bloki i wiezowce (4)
Dlaczego oni nie płacą za remont????
- 26 4
-
2019-01-22 08:34
(2)
Bo to Mała Sycylia
- 6 4
-
2019-01-22 09:27
(1)
To nie miasto płaci za remont, a Urząd Morski podlega pod władze centralne
- 3 0
-
2019-01-22 10:44
ale ludzie som tutejsze
swojaki....
- 1 0
-
2019-01-22 09:23
kochany Ojcze Rydzyku
weź się za swoje sprawy a i daj spokój Gdańskowi i jego mieszkańcom.
Prosimy.- 0 2
-
2019-01-22 08:27
(2)
Tak się zastanawiam, rozumiem ze tam powstaną apartamenty jak widzę jak to idzie wszystko do przodu, a był ktoś z was tam? Próbowaliście zasmakować powietrza jakie tam wieje, od samego końca westerplatte leci tak port serwis spalarnia toksycznych odpadów obok są terminale przeładunkowe węgla ropy mazutu dalej zakłady azotowe siarkopol i dziesiątki firm stoczniowych węglowych itp ogólnie każda smrodzi okrutnie. Byłem tam wczoraj wieczorem powietrze było gęste, do tego tam cały czas jest ogromny hałas i to nie jest hałas wiertarki tylko blachy 20ton walącej o statek,.i to wszystko gamonie z innych miast będą łykać jak bułeczki za marne 25tys złotych za metr? Czy miasto ma zamiar zlikiwidowac kilkadziesiąt kilometrów stoczni i zakładów przemysłowych?
- 13 5
-
2019-01-22 08:30
Ja tam bylem wiele razy
I budowa osiedla na Polskim Haku to dla mnie cyrk i komedia.
- 7 1
-
2019-01-22 13:34
zgadza się - smród, wiatr i hałas
okna nie otworzysz z każdego z tych powodów
a o blachy na....przają świątek, piątek od 6 rano- 1 0
-
2019-01-22 08:46
Jeżeli taka tandeta i mizeria jak Wiosny Ludów to niech i czeka 20 lat
- 2 3
-
2019-01-22 09:01
Czyje to są tere
- 3 0
-
2019-01-22 09:04
Mam pytanie
Kiedyś działała tam spółdzielnia rybacka. Od kogo i za jaką kasę kupił te tereny deweloper, który jest teraz właścicielem?
- 12 2
-
2019-01-22 09:29
Inwestycyjny BUM.. (1)
pieknie sie rozwijamy.
Po trzech latach rozwoju osiągamy wspaniały rozwój..
Nie doś ć że polska gospodarka przestała inwestować w rozwój..to okazuje się że te same pieniądze można zbudowac o połowe mniej..Cud na Wisłą..- 6 1
-
2019-01-22 10:11
Dojna zmiana i tyle w temacie.
- 0 1
-
2019-01-22 09:35
(3)
Za Po było podobno najdrożej na świecie, a się okazuje że za PiS jest jeszcze 2 razy drożej
- 10 5
-
2019-01-22 10:12
Bo PiSuar to dawni towarzysze z PZPR!
- 3 1
-
2019-01-22 11:09
Gdansk (1)
Chciałem nadmienić ze w Gdansku rządzi PO i stąd te ceny
- 1 3
-
2019-01-22 17:46
Urząd Morski robi te przetargi a oni podlegają pod władze centralne czyli PiS
- 0 0
-
2019-01-22 09:56
proste
Wykonawcy wiedzą jakie jest przeznaczenie tego spłachetka ziemi i wiedzą jaką kasę z niego wyciągnąć. Na styku z urzędnikami łatwo uspołecznia się koszty a odpowiedzialnych nie ma.
- 6 0
-
2019-01-22 10:08
Za PiSuaru wszystko drożeje - masło,chleb,ZUS i usługi - nikt do tej inwestycji nie dołoży z własnej kieszeni. (1)
I pomyśleć że zanim PiSuar dorwał się do koryta było w Polsce tak tanio - dojna zmiana w postaci towarzysza Glapińskiego i Misiewiczów potrafi zadbać o własną kieszeń!
- 9 9
-
2019-01-22 11:13
Gdansk
Pana wywód jest poniżej dna.
1,2,3, TVN w akcji- 2 3
-
2019-01-22 10:09
Gdyby to było w gestii miasta...
... deweloper dostały suwenir w postaci partnerstwa publiczno-prywatnego (jak szczelinowanie garaży podziemnych na Wyspie Spichrzów), a tak d**a i tragedia dla lumpenbiznesu - wolny rynek.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.