• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

Piotr
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • Farba pomoże

    Jak dla mnie niech posiedzenia rady miasta odbywają się na Oksywiu i problem się szybko rozwiąże.

    • 30 1

  • Przestancie głosować na tą bandę nieudaczników (1)

    Z Samorządności i tego od niedorozwoju

    • 27 2

    • Nie głosuję od 2002 ale jestem w mniejszości do dziś. Ci z mieszkańców którzy korzystają z internetu, po wielu latach zrozumieli, ze to zły wybór. Ale większość nadal twierdzi, że Gdynia to Dubaj północy.

      • 2 0

  • Akurat jeśli chodzi o oksywie to ruch (korki) nie mają gdzie się przesunąć no chyba że na zatokę. (1)

    zrobienie 2 pasmówek rozwiąże problem korków.

    • 23 6

    • A gdzie zaparkują potem kierowcy? Bo miejsca to nie ma już nawet na tych resztkach trawników.

      • 1 6

  • (6)

    Ja jestem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
    Takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
    Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow
    Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

    • 10 19

    • Dobre

      • 2 1

    • Masz u mnie łapkę w górę - za dobry trolling.

      • 3 1

    • Mistrzuniu...

      ...masz problem z poprawną polszczyznom. zainwestuj w siebie, w dokształcenie się, a nie w rower

      • 4 1

    • To...

      ... "polszczyznom" nie było przypadkowe.

      • 4 0

    • To Aktywisto, wytłumacz co to jest zrównoważony rozwój?

      Czym należy równoważyć rozwój? Brakiem rozwoju?

      • 2 0

    • za mądry to ty nie jesteś a empatyczny to już w ogóle

      • 1 0

  • Ilość samochodów tworzy korki (1)

    Nic nie pomoże poszerzenie ulic... niestety

    • 10 12

    • Wiec kupmy wiecej samochodow

      • 1 2

  • Jest komentarz Marka Łucyka, artykuł od razu nabiera wartości merytorycznej.

    • 5 3

  • Spoko spoko wymalują farbą, jak wszystko w Gdyni.

    • 11 0

  • Wydaje mi się, że przed wyborami usłyszym jeszcze o planach władz Gdyni na temat remontów dróg.

    • 13 0

  • Opinia wyróżniona

    Linia kolejowa (12)

    Zastanawia mnie jako mieszkańca tej części Gdyni, co stanęło na przeszkodzie, aby otworzyć testowaną jakiś czas, temu linie kolejową z Gdyni Głównej.

    • 114 2

    • Kasa

      • 4 7

    • Nieudolność władz miasta zasadniczo. (1)

      • 27 2

      • ograniczona wyobraźnia wielu decydentów, w tym kolejowych

        • 14 4

    • (1)

      Uruchomienie linii kolejowej najprawdopodobniej nie jest możliwe do sfinansowania z funduszy unii europejskiej, a tylko własną kasę nie opłaca się inwestować.

      • 8 2

      • To działanie w kompetencjach Marszałka

        A Marszałek ma na to wylane

        • 1 0

    • Bez przebudowy Hutniczej (2)

      nie da rady. Wyobrażasz sobie dodatkowe szlabany na Hutniczej? Scenariusz na Armagedon.

      • 2 6

      • ale tam sa szlabany przy Piaskowej

        tylko byłyby zamykane co 15-20 minut. A nie co godzinę lub dwie jak teraz...

        To połączenie nie powinno być prowadzone przez chylonię a przez torowiska manewrowe wzdłuż Wisniewskiego. Łącznica za elektrociepłownią jest. Prowadzona obecnie przebudowa kolejowego otoczenia portu mogła taką zmianę przeprowadzić. Od ew. przystanku przy Puckiej do Chylonii można przejść piechotą albo autobusem podjechać... ...gdyby był tunel... ;)
        No i gdyby był wspólny bilet... ;) :)

        Gdyby, gdyby, gdyby...
        Kogo obchodzą interesy mieszkańców tego miasta?! Podatki sobie biorą jak pies z michy, biznesy robią na samorządowych stołkach i posadach a na miasto mają wylane...

        • 4 1

      • wybudowanie wiaduktu nad Hutniczą przerasta prezydenta Szczurka. Kiedy mu podziękujemy?

        Boszsze miej litość nad Gdynią

        • 5 2

    • UM udaje że nic nie widzi i nic nie słyszy, ważne że w Centrum po raz dziesiąty kładą nowy asfalt w ciągu pięciu lat no i na wiczlinie jest ok, reszta to gorszy sort.

      • 9 1

    • Już Adamowicz był lepszy (1)

      gdyby rządził Gdynią, byłaby kolejka i tunel pod wejściem do portu. Tymczasem jest kolejka na Kamienną Górę i tunel- pod torami na dworcu.

      • 9 5

      • i jeszcze miałby

        20 mieszkań

        • 2 3

    • Nic nie stanęło na przeszkodzie

      Do końca roku ma powstać studium wykonalności, gdzie będzie określone, które warianty trasy są ekonomiczne i jak się rozkładają potoki pasażerów. Potem dwa czy trzy przetargi (na projekt i na wykonanie) i mamy kolej.

      • 0 0

  • Tam są potrzebne dwie nitki ..... to jest podstawa tej przebudowy !!!!

    ...jeżeli tego tam nie zrobicie to nie ma sensu tego ruszać....

    • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane