• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: ograniczmy sygnalizację w trakcie remontu al. Zwycięstwa

Jakub
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skrzyżowanie z ul. Redłowską to miejsce, gdzie przejazd sprawia najwięcej problemów podczas remontu al. Zwycięstwa. Skrzyżowanie z ul. Redłowską to miejsce, gdzie przejazd sprawia najwięcej problemów podczas remontu al. Zwycięstwa.

W poniedziałek rozpoczął się remont al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Praktycznie natychmiast powstały utrudnienia. Równie szybko zareagował jeden z naszych czytelników, który proponuje rozwiązanie mogące usprawnić ruch w trakcie prac.



Przypomnijmy, że drogowcy z firmy MTM remontują odcinek al. Zwycięstwa pomiędzy Węzłem Wzgórze zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Redłowską zobacz na mapie Gdyni, wymieniając kanalizację deszczową i modernizując nawierzchnię. Na drodze według planów będą obecni do 4 grudnia. To dla kierowców oznacza miesiąc stania w korkach, które - zdaniem jednego z naszych czytelników - można rozładować.

Oto jego propozycja:

Czy nie byłoby dobrym pomysłem wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Redłowskiej z al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w kierunku Orłowa? Zwężenie powoduje, że na zielonym przejeżdża niewiele aut i korkuje się całe centrum. Tymczasem ze strony parkingu PPNT zobacz na mapie Gdyni prawie nikt nie wyjeżdża. Gdyby wyłączyć sygnalizację, wszyscy zdążą dojechać do niezwężonego odcinka między Redłowską a ulicą Stryjską i ustawić się na dwóch pasach.

Skrzyżowanie z ulicą Redłowską nie będzie przerywało ruchu i dzięki temu będzie się on odbywał płynnie - przejedzie prawdopodobnie 2-3 razy więcej pojazdów. Warto to również rozważyć ze względu na jeżdżące tamtędy karetki pogotowia czy wozy straży pożarnej - na odcinku ponad 500 metrów nie ma gdzie zjechać pojazdom uprzywilejowanym z drogi.

Poza tym jest tak wąsko, że trzeba zwolnić - szczególnie dla większych pojazdów - całą szerokość pasa. Zdecydowanie szybciej byłoby, gdyby np. karetka przejechała płynnie z całym ruchem. W poniedziałek byłem świadkiem takiej sytuacji.

Na problemy napotykają też piesi, którzy przy braku sygnalizacji mogliby mieć problem z przejściem na drugą stronę ul. Redłowskiej i al. Zwycięstwa. Na problemy napotykają też piesi, którzy przy braku sygnalizacji mogliby mieć problem z przejściem na drugą stronę ul. Redłowskiej i al. Zwycięstwa.
Ostatecznie wyjazd z parkingu PPNT można tymczasowo zamknąć. Jeden wyjazd od strony ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni powinien poradzić sobie z obsłużeniem ruchu wokół obiektu. W takim wypadku wystarczy zaklejenie sygnalizatorów w kierunku Orłowa czarną folią.

Jeśli chodzi o pas w kierunku Gdyni, to gdyby zdecydowano się całkowicie wyłączyć sygnalizację, można postawić znak stop od strony ulicy Redłowskiej, dodając ewentualnie krótki pas rozbiegowy do początku przystanku autobusowego.

Dzięki tym rozwiązaniom jest szansa na zminimalizowanie korków w Gdyni związanych z remontem.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Droga Gdyńska (3)

    dziś rano, żeby wjechać w Wielkopolską trzeba było czekać 3zmiany świateł ;/ dlaczego nie zrobiono korekty sygnalizacji z racji remontu Zwycięstwa?

    • 6 1

    • bo nie praktykuje się takiego rozwiązania

      przez 40 lat tak robiliśmy i było dobrze a teraz nagle komuś przeszkadza

      • 0 0

    • idź do infokiosku tam wszystko jest pokazane na makietach :) (1)

      • 6 1

      • Naprawdę wszystko? :)

        • 3 0

  • wprowadzić zwężenie na różowej

    i progi zwalniające na Legionów. Więcej świateł, zwężeń i ekranów! Nikt nie będzie nam tu jeździł bezkarnie przez miasto blachosmrodami! Transport publiczny na tory i hulajnogi!

    • 5 0

  • Jestem przeciw ,ten czytelnik nie wie co gada ,swiatla muszą być i już (4)

    • 28 60

    • Nie zapomnij, że 300m dalej są następne światła.... (1)

      co z tego, że wydłużą cykl jak na kolejnym skrzyżowaniu będzie spiętrzenie...

      • 7 9

      • 300 metrów to chyba Redłowską w górę

        • 1 0

    • odpowiedź (1)

      Fajna ironia.
      Jakbym słyszał naszego prezydenta.

      • 1 1

      • No widzisz. Nie wszyscy są tego samego zdania

        • 2 0

  • nie rozumiem jednego, czemu to my, kierowcy musimy się prosić o ułatwienia, czemu to nie zostało odrazu wymyślone ? (1)

    • 10 6

    • Bo pomysł zlikwidowania świateł na głównej arterii w miejscu gdzie jest przejście dla pieszych jest idiotyczny.

      • 3 0

  • Pan Jakub jest chyba totalnie odklejony od rzeczywistości

    Tam są intensywnie uczęszczane przez pieszych przejścia. Na korki znam dużo lepszy sposób - dynamiczna jazda. Ruszamy od razu, a nie gdy auto nas poprzedzające jest już 10 metrów dalej i ruszamy szybko. Im więcej ludzi tak będzie jeździć tym więcej aut przejedzie na jednej zmianie świateł.

    • 4 2

  • proponuję odwrotnie

    Zamknąć Zwycięstwa a otworzyc tranzyt z ppnp na vis a vis.

    • 0 0

  • To jak to jest (2)

    z tymi utrudnieniami. Są czy ich nie ma, bo z tego co wiem na trojmiasto.pl, piszecie dzień w dzień że utrudnień na remontowanym odciunku nie ma...

    • 8 3

    • (1)

      Dzien w dzien od wczoraj tak ?

      • 1 0

      • No remont trwa od wczoraj.
        Wczoraj i dziś pojawiła się informacja, że korków jednak nie ma.
        Dzisiaj artykuł pana Jakuba o usprawnieniu ruchu na odcinku na którym korków nie ma.
        Nic nie rozumiem

        • 5 0

  • Do tego dorzucę jeszcze dwa grosze (8)

    Ze względu na przeniesienie części ruchu na ul. Legionów, przydałoby się także zmienić program dla świateł na skrzyżowaniu ze Stryjską.
    Auta stojące na lewoskręcie od strony Cylkowskiego, nie mają praktycznie żadnych szans na wykonanie manewru. Na każdy cykl zielonego światła mieści się może jeden samochód.
    Podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu Powstania Styczniowego z Al Zwycięstwa. Przydąłoby się wydłużenie zielonego dla zjeżdzających od strony szpitala.

    • 58 2

    • to wina kierowców popier.....

      że tylko np. jeden samochod przejedzie!!!! zamiast ruszyć to taka c*ota patrzy na lewarek albo się ku... mogli !!! jak się nie nauczycie szybko osiągać dozwoloną prędkość to zawsze tak będzie !!!

      • 3 6

    • Mam złote rozwiązanie (4)

      Na czas remontu można przesiąść się na komunikacje publiczną albo na rower zmniejszając tym samym liczbę pojazdów, które się nie mieszczą. Korek zniknie momentalnie i Pan Jakub nie będzie już się martwić, że karetka nie przejedzie. Swoją drogą to znamienne, że zawsze jak się pojawia korek, to ci, którzy go tworzą nie pomyślą, żeby z samochodu zrezygnować i jeszcze na dodatek wycierają sobie twarz karetkami.

      • 13 15

      • (1)

        rowerem to można jeździć na przejażdzki po lesie i to latem. a nie do pracy 30 kmpóźna jesienią, gamoniu.

        • 9 4

        • można przeprowadzić się ze wsi do miasta - a jak coś nie pasuje, pracować w swojej wsi

          • 2 8

      • (1)

        No tu już Ty przegiąłeś. Prawdą jest że powoływanie się na karetki, dojazd itp to argument dyżurny pianobijców, ale przesiadka na rower to drugi koniec skali.

        Mieszkam na Płycie Redłowskiej, pracuję w Koleczkowie, zabieram do auta moją córkę, którą odwożę do przedszkola i po drodze jeszcze dwie osoby z którymi pracuję. Na rower się nie zmieszczą, a komunikacja miejska do w/w lokalizacji to porażka.

        Parafrazując - znamienne jest to, że w każdej dyskusji na temat korków, to Ci którzy mają najmniej w tej kwestii do powiedzenia (bo przecież w nich nie stoją) nakazują kierowcom aut przesiąść się na rower...

        • 17 2

        • to jedna strona medalu

          ale dużo ludzi stojących w korkach to ci, którzy boją się jechać SKM z Gdyni do Gdańska/Sopotu i na odwrót. Biznesmeni z Łużyckiej którym honor nie pozwala jechać czymś innym niż własnym autem.

          przesiadka na rower to rozwiązanie nie dla wszystkich, ale najbardziej optymalne, bo jest szybkie, niezależne od żadnych rozkładów i wygodne - w wielu przypadkach można mocno skrócić trasę.
          Oczywiście zdaję sobie sprawę że jest zależne od pogody, wieku, stanu zdrowia itp.

          • 10 2

    • (1)

      Zielone na Powstania Styczniowego/ Zwycięstwa jest tym krótsze i im więcej aut stoi na wjazd ze Zwycięstwa ( od strony Gdańska) w Wielkopolską. Innymi słowy ten drugi kierunek ma priorytet.
      Legionów/ Stryjska nawet podczas braku remontu nie zapewnia przepustowości i często gęsto jadąc Legionów w kierunku szpitala stoimy siłą rzeczy na Legionów blokowani przez samochody jadące w prawo w Stryjską.

      • 3 1

      • Nie prosiłem o wyjaśnienie jak działa program, tylko o jego modyfikację. Forum ekspertów od sygnalizacji świetlnej działa chyba gdzie indziej.

        Zgadzam się z Tobą w tej drugiej kwestii, ale nie było sytuacji, by sznur samochodów ciągnął się Legionów od Almy aż do Stryjskiej. A tak dziś właśnie było.

        • 5 2

  • Komunikacja miejska w Gdyni problemu korków nie rozwiąże dlaczego??

    A dlatego że w mieście nie ma tramwajów. Trolejbusy i Autobusy jeżdżą dokładnie tymi samymi drogami co samochody i także stoją w tych korkach. Owszem są buspasy , ale to za mało a i zdarza się że kierowcy z nich wbrew przepisom korzystają. Natomiast tramwaj jedzie własnym torem nie zależnie od drogi i w korku nie stoi.
    Przykład Olsztyna pokazuje że same miejskie autobusy problemu nie rozwiązały bo stały tak samo jak auta w korkach. Dlatego zdecydowano się na budowę tramwaju. Gdynia powinna wziąć przykład z Olsztyna i zamiast na trolejbusy postawić na tramwaje

    • 5 6

  • A jak maja przejsc piesi na przystanek? Przefrunac czy biegac miedzy samochodami??

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane